Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!quote:Op maandag 23 november 2015 17:12 schreef Fien1989 het volgende:
De auto is inmiddels klaarDistributie is gedaan. Ook de schakelaars en het raammechanisme is weer goed
Alles werkt tot nu toe weer
In de tussentijd was ik nog even bij de naastgelegen sloperij gaan zoeken naar een antenne + houder... 5 euroNu even op de terugweg gestopt bij een benzinestation om die te monteren... 10 minuutjes werk... hele rit zonder radio is wat saai namelijk
En dan weer op naar Rotterdam
quote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
De kabel waarmee het raam op en neer werd getrokken, lag los. Wat er precies aan stuk was waardoor dat gebeurde, daar hadden ze niet meer naar gekeken. I.v.m. niet veel tijd werd het mechanisme vervangen en niet meer omgekeken naar de kapotte.quote:Op maandag 23 november 2015 19:38 schreef Reemi het volgende:
Klinkt in ieder geval wel als een goede verkoper ja. Mooi dat het raam weer gefixt is, wat was daar mis mee?
1850 incl. de distributie. Het repareren v/h raam en het oplossen v/d airbagstoring was zonder extra kosten.quote:Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
Dank jequote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan is dit het moment om je te feliciteren met je nieuwe auto, en je heel veel veilige kilometers toe te wensen!
Hmm... dat is minderquote:Op maandag 23 november 2015 21:39 schreef Garbageman het volgende:
Hee Fien, je vroeg nog wat over die ventielen, iemand had bij mijn auto dus ooit lopen klooien met een tangetje wat de dopjes wilden niet los of zo. Één ventiel had al een scheur, en scheurde dus helemaal los toen ik de band even wilde bijpompen. De andere drie zien er ook gruizig uit maar zijn nog wel heel. (gaan er nog wel uit)
Het binnenste van het ventiel schoot los en toen liep ie erg vlot leeg ja.
Dank jequote:Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef silenthill het volgende:
Ik heb het hele topic doorgelezen.
Gefeliciteerd. En veel probleemloze km's met je nieuwe auto.
Bij deze kan de printplaat ook los, maar dan moeten de wijzertjes allemaal losgetrokken worden en ook de LCD'tjes voor de automaat-indicator en km-stand gaan los. Daar wil ik liever niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?quote:Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef Fien1989 het volgende:
Van mijn vorige Megane heb ik trouwens wel de tellerbak bewaard, hij is voor zover ik weet precies hetzelfde als deze. Jammer dat de km-stand in de bak is opgeslagen waardoor ik 'm niet kan verwisselenKm-stand laten herprogrammeren kost minstens ¤50,-... op dit moment heb ik dat er niet voor over
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Bij mijn Xantia uit 1998 (andere auto ik wéét het) ging de printplaat er makkelijk af (schroefjes/klemmetjes) de meters maken contact met verende stangetjes op de printplaat. (contactpunten moest ik ff schoonmaken/hersolderen)
Dan kan je ook misschien beter die kit weg krijgen, ledjes solderen etc.
Correctie; problemen niet oplossen maar verhullen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:33 schreef Garbageman het volgende:
Raar figuur geweest die vorige eigenaar, problemen niet oplossen maar lekker negeren. Kan die printplaat er niet via de achterkant af? (van die witte plastic bak af)
Weet ik, ik heb een handige obd lezer in de auto en Lexia apparatuur in huis. Maar ik ga geen lampjes afplakkenquote:Op zondag 29 november 2015 21:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Ach, in mijn auto brand het check engine lampje ook, katalysator van de 2de cillinderbank stuk icm nogal kritische software. En aangezien een nieuwe kat 950e ex btw kost, en een universele never gaat passen (krapjes) laat ik dat zo. Gewoon 1x per maand uitlezen (kun je zelf doen).
Hmmm... ik heb liever dat de tellerstand blijft kloppen.quote:Op zondag 29 november 2015 20:50 schreef vaduz het volgende:
[..]
Je kan hem toch gewoon verwisselen? Je weet hoeveel hij gelopen heeft en over hoeveel km je onderhoud moet doen. Lekker boeiend dat er dan een ander getal staat. Je bent toch niet van plan deze bak nog ooit te verkopen? Je gaat hem toch helemaal oprijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |