Dat klopt, ik ben dan ook totaal niet haatdragend. Ik ben meer van het verzoenen. Zal wel wat te maken hebben met mijn dienstverleden. Vroeger was ik best een jongen met een kort lontje.quote:Op maandag 16 november 2015 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat hoeft ook niet, maar dat neemt niet weg dat je wel hele strakke afspraken op papier moet hebben, en als het halve dorp al wist dat ze het met hem deed (en die kans is groot), dan zullen ze idd verbaasd zijn dat ze nu en bij hem ingetrokken is, en jij nog steeds normaal tegen haar doet.
Daar is ook niets mis mee, zolang je maar geen deurmat wordtquote:Op maandag 16 november 2015 20:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ben dan ook totaal niet haatdragend. Ik ben meer van het verzoenen. Zal wel wat te maken hebben met mijn dienstverleden. Vroeger was ik best een jongen met een kort lontje.
Helaas, ik ben me ervan bewust dat ik mezelf wegcijfer voor anderen, een nare eigenschap voor jezelf.quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee, zolang je maar geen deurmat wordt
Dat zal in heel veel gevallen niet veel kwaad kunnen, maar in situaties als deze kan dat hele nare gevolgen hebben, en niet alleen voor jou, ook voor je kinderen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, ik ben me ervan bewust dat ik mezelf wegcijfer voor anderen, een nare eigenschap voor jezelf.
Dat klopt. Sowieso hebben we eigenlijk ook een derde partij, namelijk mijn schoonmoeder, die wil ook onder geen beding dat ik hier wegga.quote:Op maandag 16 november 2015 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal in heel veel gevallen niet veel kwaad kunnen, maar in situaties als deze kan dat hele nare gevolgen hebben, en niet alleen voor jou, ook voor je kinderen.
Alleen al in het belang van je kinderen is het belangrijk dat dingen goed op papier komen en dat de afspraken helder en eerlijk zijn, en helder en eerlijk gaat dus twee kanten op.
Ok, maar dan vind je het ook echt gek dat je vrouw de benen neemt?quote:Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Sowieso hebben we eigenlijk ook een derde partij, namelijk mijn schoonmoeder, die wil ook onder geen beding dat ik hier wegga.
Het is en blijft haar moeder, heeft jarenlang voor ons klaar gestaan. Komt wel goed hier hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 20:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, maar dan vind je het ook echt gek dat je vrouw de benen neemt?
Ja, met jou en je schoonmoeder wellicht, dat is dikke mik.quote:Op maandag 16 november 2015 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is en blijft haar moeder, heeft jarenlang voor ons klaar gestaan. Komt wel goed hier hoor.
En met haar dochter ook hoor, hoewel ze enorm is teleurgesteld in haar dochter.quote:Op maandag 16 november 2015 20:27 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, met jou en je schoonmoeder wellicht, dat is dikke mik.
Wat ik bedoel te zeggen is: Moeders en dochters hebben een competatieve relatie. Als meisjes klein zijn, strijden ze met hun moeder om de aandacht van papa.quote:Op maandag 16 november 2015 20:37 schreef betyar het volgende:
[..]
En met haar dochter ook hoor, hoewel ze enorm is teleurgesteld in haar dochter.
Natuurlijk heb ik dat gedaan, we hebben er samen een grote bende van gemaakt. Aan de boekhouding te zien begon het een paar maanden na de geboorte van ons dochtertje. Toen ging het bergafwaarts met de boekhouding. Dochterlief is nu pas 6 geworden.quote:Op maandag 16 november 2015 20:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is: Moeders en dochters hebben een competatieve relatie. Als meisjes klein zijn, strijden ze met hun moeder om de aandacht van papa.
Als meisjes vrouwen worden, dan kun je als partner van een vrouw best dikke mik zijn met papa, maar niet zozeer met mama. Als je dikke mik bent met mama, dan staat jouw partner alleen tegenover een front.
Ik heb in deel 1 ook meegelezen, en ook daar liet je al vallen dat je vooral schoonmama op je hand hebt. Dat lijkt wel een beetje jouw ding te zijn, zoveel mensen op jouw hand te hebben?
Je relaas klinkt absoluut heel redelijk, daar niet van. Maar als een relatie niet werkt, dan is dat niet omdat de ene partij zo fantastisch is en de andere partij juist niet. Dan heb je zelf ook ergens wat steken laten vallen.
Daar ben ik het mee eens. Ze had zelf op vakantie een berichtje naar hem gestuurd dat ze wilde stoppen met hem. Blijkbaar ook een grote leugen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
Alsof er een acceptabel excuus is om al anderhalf jaar buiten de deur te rotzooien en dan ook nog een schijnheilig in relatietherapie gaan terwijl het al een jaar gaande is en je dan geen schoon schip maakt....
Nee, daar is nooit een excuus voor.quote:Op maandag 16 november 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
Alsof er een acceptabel excuus is om al anderhalf jaar buiten de deur te rotzooien en dan ook nog eens schijnheilig in relatietherapie gaan terwijl het al een jaar gaande is en je dan geen schoon schip maakt....
Misschien was het wel allemaal teveel voor haar om te overzien? En ineens voor het eerst moeder zijn met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, en dan ook nog de rest allemaal doen alsof er niets aan de situatie is veranderd. Misschien had je eerder moeten ingrijpen als het meteen daarna al mis ging en het niet nog jaren op zijn beloop laten? Had dan een accountant in de arm genomen oid.quote:Op maandag 16 november 2015 20:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat gedaan, we hebben er samen een grote bende van gemaakt. Aan de boekhouding te zien begon het een paar maanden na de geboorte van ons dochtertje. Toen ging het bergafwaarts met de boekhouding. Dochterlief is nu pas 6 geworden.
Ik zag het niet. Tien jaar geleden werd er al tegen me gezegd dat ik die vent in de gaten moest houden, die zou namelijk op haar vallen. Ik kende hem toen helemaal niet en zo is hij langzaam in ons leven gerold van kennis tot zeer goede vriend.quote:Op maandag 16 november 2015 20:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Misschien was het wel allemaal teveel voor haar om te overzien? En ineens voor het eerst moeder zijn met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, en dan ook nog de rest allemaal doen alsof er niets aan de situatie is veranderd. Misschien had je eerder moeten ingrijpen als het meteen daarna als mis ging en het niet nog jaren op zijn beloop laten? Had dan een accountant in de arm genomen oid.
Er zullen altijd anderen zijn die speciale gevoelens koesteren voor je partner (welke gevoelens dan ook, welke partner dan ook). Als je relatie goed is, zit daar geen enkele bedreiging in. De kapers op de kust kunnen pas toeslaan als er iets fout gaat in de relatie die jij met je partner hebt.quote:Op maandag 16 november 2015 20:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zag het niet. Tien jaar geleden werd er al tegen me gezegd dat ik die vent in de gaten moest houden, die zou namelijk op haar vallen. Ik kende hem toen helemaal niet en zo is hij langzaam in ons leven gerold van kennis tot zeer goede vriend.
Dacht mijn vrouw ook, toen we erover begonnen, datr gevoel komt vanzelf wel terug bla bla bla. Kijkend op die kuttelefoon.quote:Op maandag 16 november 2015 21:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Er zullen altijd anderen zijn die speciale gevoelens koesteren voor je partner (welke gevoelens dan ook, welke partner dan ook). Als je relatie goed is, zit daar geen enkele bedreiging in. De kapers op de kust kunnen pas toeslaan als er iets fout gaat in de relatie die jij met je partner hebt.
En het maakt niet uit wie daar de "schuldige" aan is, ik denk niet in dergelijke termen.
Hoewel ik wel van mening ben dat wanneer je een relatie hebt, dat je daar allebei zorg en aandacht aan moet besteden. Steeds weer opnieuw. Meestal gaat het fout wanneer iemand besluit geen zorg en aandacht meer te besteden, en denkt dat het vanaf hier vanzelf wel verder zal gaan.
Dat is dus juist niet wat ik zeg. Niets gaat vanzelf. Ook niet als je al een relatie hebt. Als je die relatie wilt behouden, zul je daar iedere dag zorg en aandacht aan moeten besteden.quote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dacht mijn vrouw ook, toen we erover begonnen, datr gevoel komt vanzelf wel terug bla bla bla. Kijkend op die kuttelefoon.
Yep, dat heb ik al die tijd gedaan, helaas kwam het maar van een kant, heeft ze ook netjes in een brief gezet die ze me schreef. Na al het proberen terug te winnen vind men er mij nu ook een stuk rustiger uitzien. Voelt ook best goed die rust nu.quote:Op maandag 16 november 2015 21:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat ik zeg. Niets gaat vanzelf. Ook niet als je al een relatie hebt. Als je die relatie wilt behouden, zul je daar iedere dag zorg en aandacht aan moeten besteden.
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?quote:Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, dat heb ik al die tijd gedaan, helaas kwam het maar van een kant, heeft ze ook netjes in een brief gezet die ze me schreef. Na al het proberen terug te winnen vind men er mij nu ook een stuk rustiger uitzien. Voelt ook best goed die rust nu.
Erover praten doet goed hoor. Natuurlijk mis ik haar en is het stil.............quote:Op maandag 16 november 2015 21:13 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?
Want iedereen is blijkbaar gelukkig nu.
Zij met een nieuwe partner, en jij bent nu ook zo enorm blij dat je nu van haar af bent. En schoonmama staat ook aan jouw kant (maar eigenlijk, is jouw schoonmama helemaal geen schoonmama meer).
Waarom dan toch een topic hierover openen?
Vooralsnog is er nog niet veel geregeld en is z'n vrouw amper een week bij hem weg, al is het alleen al om het van zich afschrijven dat er een topic over geopend is, dan is het goed.quote:Op maandag 16 november 2015 21:13 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?
Want iedereen is blijkbaar gelukkig nu.
Zij met een nieuwe partner, en jij bent nu ook zo enorm blij dat je nu van haar af bent. En schoonmama staat ook aan jouw kant (maar eigenlijk, is jouw schoonmama helemaal geen schoonmama meer).
Waarom dan toch een topic hierover openen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |