abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157603055
Ik zit met het volgende "probleem". Ik heb een jaar geleden een priveleasecontract afgesloten bij Peugeot. In mijn euphorie een klein beetje over het hoofd gezien dat hier een BKR registratie aan verbonden zit.

Ik ben van plan om een huis te gaan kopen, helaas deelde de hypotheker mij mede dat ik dankzij de BKR registratie maar liefst 0,- euro kon lenen. Niet zo mooi natuurlijk, daarom ben ik op zoek gegaan naar eventuele oplossingen. De auto in 1 keer aflossen was geen optie volgens Peugeot. Wat eventueel wel een optie is, is het overzetten van de auto op naam van mijn ouders. Mijn ouders zouden dan de lasten, plus de BKR-registratie, overnemen.

Op zich een prima oplossing, maar nu zit ik alleen nog met de vraag, hoe moet dat terugbetalen aan mijn ouders verlopen? Mag ik elke maand zomaar 620 euro overmaken op de rekening van mijn ouders, een jaar lang (contract was 2 jaar)? Of kom ik dan in de knoei met schenkingsrecht en gaat de belasting mij of mijn ouders brieven sturen?

Ik weet dat je een lening kunt afsluiten bij je ouders en dat deze lening (als het onder een bepaalde grens blijft, wat nu het geval is) belastingvrij af te lossen is. Maar kan ik het terugbetalen van een privelease registreren als lening en zo ja, hoe?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_157603409
Geen hypotheek kunnen krijgen omdat je een leasecontract inclusief BKR registratie hebt?
Klinkt vreemd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_157603443
Als je voor 0 euro in aanmerking komt is het de vraag of het wel verstandig is. Je moet dan toch wel goed verdienen met goed uitzicht op de toekomst.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_157603482
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 17:41 schreef -AMG- het volgende:
Als je voor 0 euro in aanmerking komt is het de vraag of het wel verstandig is. Je moet dan toch wel goed verdienen met goed uitzicht op de toekomst.
Ik krijg een vrij ruime km vergoeding, daar kan ik de auto van betalen. Helaas kan deze km vergoeding niet meegerekend worden in de hypotheekberekening.
pi_157603559
Is volgend jaar dan die auto afbetaald, zo ja dan wacht je toch nog een jaar met het kopen van een huis. Die 620 euro per maand is een flinke last als je dan ook nog eens je hypotheek moet gaan betalen moet je flink wat verdienen om dat allemaal op te hoesten, en juist omdat je in een private lease constructie gestapt bent, vraag ik me af of dat wel het geval is.
pi_157603789
7500 euro per jaar betalen voor een private lease contract zonder daar vooraf een juiste afweging in te maken 8)7

Wat is de looptijd? Let je wel beter op bij het afsluiten van een hypotheek? :D
pi_157603882
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Is volgend jaar dan die auto afbetaald, zo ja dan wacht je toch nog een jaar met het kopen van een huis. Die 620 euro per maand is een flinke last als je dan ook nog eens je hypotheek moet gaan betalen moet je flink wat verdienen om dat allemaal op te hoesten, en juist omdat je in een private lease constructie gestapt bent, vraag ik me af of dat wel het geval is.
Mijn contract verloopt in januari 2017. Ik heb een boven modaal inkomen en de huizen waar ik naar kijk zijn goed te betalen (130k). Het eerste jaar zal ik inderdaad niet erg ruim zitten maar ik wil nu toch wel graag een keer gaan samenwonen met m'n vriendin. We zien het niet echt zitten om beide nog een jaar thuis te wonen.
  maandag 16 november 2015 @ 18:00:45 #8
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157603886
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Geen hypotheek kunnen krijgen omdat je een leasecontract inclusief BKR registratie hebt?
Klinkt vreemd.
Klinkt niet vreemd hoor. Ik kreeg geen hypotheek omdat ik 1000 euro rood kon staan op mijn betaalrekening. Ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt maar alleen de mogelijkheid al om rood te staan was al voldoende om geen hypotheek af te kunnen sluiten. Het opheffen van de mogelijkheid zorgde ervoor dat ik de hypotheek wel kreeg.
pi_157603946
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klinkt niet vreemd hoor. Ik kreeg geen hypotheek omdat ik 1000 euro rood kon staan op mijn betaalrekening. Ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt maar alleen de mogelijkheid al om rood te staan was al voldoende om geen hypotheek af te kunnen sluiten. Het opheffen van de mogelijkheid zorgde ervoor dat ik de hypotheek wel kreeg.
Creditcard is blijkbaar ook een reden om minder geld te verstrekken.
  maandag 16 november 2015 @ 18:03:38 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157603962
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2015 18:03 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Creditcard is blijkbaar ook een reden om minder geld te verstrekken.
Die heb ik ook maar dat was dan juist weer geen probleem.
pi_157603963
quote:

[..]

Oh, ik dacht dat ze daar na 10 jaar wel eens van afgestapt waren.
Gaat nergens over :')
pi_157604000
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:00 schreef GieJay het volgende:

[..]

Mijn contract verloopt in januari 2017. Ik heb een boven modaal inkomen en de huizen waar ik naar kijk zijn goed te betalen (130k). Het eerste jaar zal ik inderdaad niet erg ruim zitten maar ik wil nu toch wel graag een keer gaan samenwonen met m'n vriendin. We zien het niet echt zitten om beide nog een jaar thuis te wonen.
Ik zou toch maar eens uitzoeken waarom volgens Peugeot dat leasecontract in een keer afbetalen geen optie zou zijn.

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
pi_157605748
quote:

[..]

Dat kun je gewoon opheffen, heb ik ook gedaan en dat was voldoende.
  maandag 16 november 2015 @ 19:16:14 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157605806
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:13 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat kun je gewoon opheffen, heb ik ook gedaan en dat was voldoende.
Lees eens mijn hele stuk af voordat je begint met schrijven.
pi_157605854
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Lees eens mijn hele stuk af voordat je begint met schrijven.
K heb het over opheffen van roodstand, niet over een leasecontract van een frans hok!
  maandag 16 november 2015 @ 19:17:46 #16
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157605857
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik zou toch maar eens uitzoeken waarom volgens Peugeot dat leasecontract in een keer afbetalen geen optie zou zijn.

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Na aflopen van de contractsperiode moet de auto toch terug naar Peugeot of TS moet de auto overkopen? Het is natuurlijk niet zoals een lening die je vroegtijdig kan aflossen.
  maandag 16 november 2015 @ 19:25:02 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157606066
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef hoas het volgende:

[..]

K heb het over opheffen van roodstand, niet over een leasecontract van een frans hok!
Dat over die roodstand zeg ik juist :') :') :')
pi_157613055
waarom schenkingsrecht?
je betaald je ouders 600 euro per maand en die leveren je een dienst.
namelijk een auto. ik zou niet weten wat het schenkingsrecht er mee te maken heeft.
Mijn vaders huurt een pakhuis en betaal de helft omdat ik dat ook gebruik. nooit vragen gehad. en we doen dat al 15 jaar.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157613231
Waarom kan je je lease niet in 1x afkopen? Ik werk zelf in deze branche en het komt vaak voor dat men de lease wil aflossen ivm een hypotheek. Bij ons is dat gewoon mogelijk. De klant moet alleen wel een boete betalen maar dat bedrag valt meestal wel mee.
  maandag 16 november 2015 @ 23:24:38 #20
66083 Platina
78th Element
pi_157613464
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:15 schreef Pindasoepje het volgende:
Waarom kan je je lease niet in 1x afkopen? Ik werk zelf in deze branche en het komt vaak voor dat men de lease wil aflossen ivm een hypotheek. Bij ons is dat gewoon mogelijk. De klant moet alleen wel een boete betalen maar dat bedrag valt meestal wel mee.
Waarom die boete? jullie lopen toch geen inkomsten mis en hebben de auto eerder terug.
pi_157615555
620 per maand voor een Peugeot! :')
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_157618395
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 23:24 schreef Platina het volgende:

[..]

Waarom die boete? jullie lopen toch geen inkomsten mis en hebben de auto eerder terug.
In de lease-termijn word een winstmarge meegerekend. Die moet je bij vervroegd aflossen vaak in zijn geheel afrekenen.
pi_157618448
Heb je die constructie met de leaseperiode overlegd? Die met je ouders? Bij lease zitten er vaak nogal wat haken en ogen aan om andere dan jijzelf te laten rijden.

Zo mogen wij alleen maar iemand anders in onze lease auto laten rijden als we er zelf niet toe in staat zijn. Komt wel goed uit, goede reden om hem niet uit te kunnen lenen aan m'n schoonbroer.
  dinsdag 17 november 2015 @ 10:22:59 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157618495
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:00 schreef GieJay het volgende:

[..]

Dan ga je toch een jaar hokken?
KuikenGuppy
pi_157618526
Je krijgt wel een hypotheek met een contract dat nog 1,5 jr loopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')