Zal dan idd morgen de aankoopmakelaar eens bellen. De andere dingen zijn meer in de zin van, een scheidingswand over een tapijt heen bouwen, muur/vloer tussen badkamermeubel niet afwerken (je kijkt dus op het beton, hing een handdoek voor tijdens bezichtiging dus viel niet op)quote:Op zondag 15 november 2015 23:37 schreef hottentot het volgende:
Verkeerde kleuren, te dikke bedrading waardoor hij zelfs bij moet snijden zodat het erin past en dat in klemmen die niet voor die dikte zijn bedoeld en dus ook niet goed aangrijpen. Dat is een verborgen gebrek.
De boom in met die amateur, bel morgenochtend je aankoopmakelaar voor een informerend gesprek hoe in dit geval dit het beste op te pakken.
Over de andere dingen die je tegenkomt kan ik hier vandaan geen uitspraken doen.
Ja dat zijn dingen waar je niets mee kunt, die zijn voor jou.quote:Op zondag 15 november 2015 23:53 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Zal dan idd morgen de aankoopmakelaar eens bellen. De andere dingen zijn meer in de zin van, een scheidingswand over een tapijt heen bouwen, muur/vloer tussen badkamermeubel niet afwerken (je kijkt dus op het beton, hing een handdoek voor tijdens bezichtiging dus viel niet op)
voor een opgehangen plankje plugje+schroef 10 gebruiken terwijl 6 ook voldoende was (dus enorm gat in de spack muur), etc etc.allemaal domme foutjes die niet echt als verborgen gebreken te zien zijn, maar die mij achteraf wel ergernis geven
Verkeerde kleur? Geel groen waar TS het over heeft is aarde draad. Daarbij zou zwart of grijs prima kunnen.quote:Op zondag 15 november 2015 23:37 schreef hottentot het volgende:
Verkeerde kleuren, te dikke bedrading waardoor hij zelfs bij moet snijden zodat het erin past en dat in klemmen die niet voor die dikte zijn bedoeld en dus ook niet goed aangrijpen. Dat is een verborgen gebrek.
De boom in met die amateur, bel morgenochtend je aankoopmakelaar voor een informerend gesprek hoe in dit geval dit het beste op te pakken.
Over de andere dingen die je tegenkomt kan ik hier vandaan geen uitspraken doen.
Zwart is nooit als kleur voor aarding toegestaan geweest. Zwart is juist in alle verschillende kleurstelsels als enige kleur nooit van functie veranderd.quote:Op maandag 16 november 2015 01:24 schreef Chinless het volgende:
[..]
Verkeerde kleur? Geel groen waar TS het over heeft is aarde draad. Daarbij zou zwart of grijs prima kunnen.
Hoe oud is het huis TS?
Het huis is uit 78, maar de uitbouw is er later bij gezet, geen idee wanneer. Maar zoals hierboven, zwart is nooit een toegestane kleur geweest voor aarde. Ik ga eerst m'n makelaar eens benaderen voor advies, en anders misschien eens een elektricien vragen, alleen die zijn zo duur en ben al zo goed als door budget heenquote:Op maandag 16 november 2015 01:24 schreef Chinless het volgende:
[..]
Verkeerde kleur? Geel groen waar TS het over heeft is aarde draad. Daarbij zou zwart of grijs prima kunnen.
Hoe oud is het huis TS?
Je kent geen elektricien?quote:Op maandag 16 november 2015 12:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Het huis is uit 78, maar de uitbouw is er later bij gezet, geen idee wanneer. Maar zoals hierboven, zwart is nooit een toegestane kleur geweest voor aarde. Ik ga eerst m'n makelaar eens benaderen voor advies, en anders misschien eens een elektricien vragen, alleen die zijn zo duur en ben al zo goed als door budget heen
Daarom wil ik na de studie als ik een huis koop ook weer terug naar waar ik vandaan komquote:Op maandag 16 november 2015 13:07 schreef MrDrako het volgende:
nope, ken er inderdaad geen... ken helemaal niemand in de bouw of klussenbedrijven, maakt verbouwen best een uitdaging als je zoveel mogelijk zelf wilt doen
Als die dikkere bedrading op dit moment met fröbelwerk is aangesloten, zoals TS beschrijft, dan lijkt me dat niet bepaald bevorderlijk voor de veiligheid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Dikkere bedrading dan gebruikelijk zorgt wanneer de juiste aansluitingen en verbindingsklemmen gebruikt zijn immers voor een hogere veiligheid dan noodzakelijk.
Natuurlijk is dat niet goed in dit geval, de klemmen zijn daar niet op berekend.quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarnaast is vraag ik mij af in hoeverre dit een gebrek is. Dikkere bedrading dan gebruikelijk zorgt wanneer de juiste aansluitingen en verbindingsklemmen gebruikt zijn immers voor een hogere veiligheid dan noodzakelijk. Dat jij het vervolgens niet wenselijk vindt omdat niet alle merken nieuwe stopcontacten hier zonder ingrepen op zijn aan te sluiten is niet relevant.
Ben je serieus?quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Met hier en daar een kapje van een stopcontact afschroeven (bijv. elke kamer 1 kapje) had jij of de bouwkundig adviseur éénvoudig kunnen vaststellen dat hier niet de juiste bedrading gebruikt is.
Als het een gebrek is dan dien je de tegenpartij eerst de kans te geven om het te herstellen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:06 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Het huis is uit 78, maar de uitbouw is er later bij gezet, geen idee wanneer. Maar zoals hierboven, zwart is nooit een toegestane kleur geweest voor aarde. Ik ga eerst m'n makelaar eens benaderen voor advies, en anders misschien eens een elektricien vragen, alleen die zijn zo duur en ben al zo goed als door budget heen
Zijn voorbeelden waar het huis opnieuw bedraad is alles was met zwart gedaan, was gewoon een gebrek.quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Blijft dus over de gebruikte kleuren voor de draad. Lastig met klussen, maar of het om dit punt een gebrek is waarvan je de kosten kunt verhalen betwijfel ik.
Zwart wordt dan ook doorgaans geleverd in 1,5mm² wat voor een lagere veiligheid zorgt dan de NEN1010 vereist. Grote vraag is dus of dat vanwege de kleur was, of dat de dikte niet toereikende was voor de toepassing.quote:Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn voorbeelden waar het huis opnieuw bedraad is alles was met zwart gedaan, was gewoon een gebrek.
Wat zou je zeggen van beidequote:Op maandag 16 november 2015 14:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zwart wordt dan ook doorgaans geleverd in 1,5mm² wat voor een lagere veiligheid zorgt dan de NEN1010 vereist. Grote vraag is dus of dat vanwege de kleur was, of dat de dikte niet toereikende was voor de toepassing.
volgens mij had je dat moeten doen voordat je het huis kocht.quote:Op zondag 15 november 2015 23:24 schreef hottentot het volgende:
Ik zou eerder overwegen om het zo te laten, een keuring uit te laten voeren en dan kijken wat je op verborgen gebreken kunt gooien, laat die kerel zelf zijn rotzooi maar opruimen.
Ook dan kan er later nog van alles achter weg komen, vorige bewoner heeft dit zelf gedaan dan komt de meldingsplicht om de hoek kijken natuurlijk, en ook bij een keuring draaien ze de stopcontacten er niet af, dus die hadden dit ook niet gezien.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:27 schreef spierbal het volgende:
[..]
volgens mij had je dat moeten doen voordat je het huis kocht.
Natuurlijk zou dat kunnen. Als het inderdaad een verborgen gebrek is zou ik wel graag op zijn minst de materiaalkosten graag bij de verkoper neerleggen.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:03 schreef e2the3an het volgende:
Beste mensen. Hebben jullie te veel vrije tijd ofzo?
Je gaat toch niet de makelaar bellen over een verkeerde kleur draad bij het stopcontact??
In de tussentijd had je dit al 10 x kunnen oplossen; centraaldoos opzoeken, draden doormeten en eventueel nieuwe draden trekken met de juiste kleur. Opgelost
Moet je wel een centraaldoos hebben waar je de draden in terugvindquote:Op woensdag 18 november 2015 09:03 schreef e2the3an het volgende:
Beste mensen. Hebben jullie te veel vrije tijd ofzo?
Je gaat toch niet de makelaar bellen over een verkeerde kleur draad bij het stopcontact??
In de tussentijd had je dit al 10 x kunnen oplossen; centraaldoos opzoeken, draden doormeten en eventueel nieuwe draden trekken met de juiste kleur. Opgelost
Hoezo moet dat? Die lul heeft gewoon de aarde zelf afgeknipt en toen maar Zwart gebruikt.quote:Op woensdag 18 november 2015 23:55 schreef koffielepel het volgende:
Het ziet eruit alsof ze een grondkabel hebben gebruikt en daardoor creatief moesten zijn met de kleuren.
Je lijkt het ook vreemd dat het stopcontact is door gelust?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:36 schreef MrDrako het volgende:
naja vervangen is dus geen optie want die kabel zit vast in een kruipruimte waar ik niet bij kan.
Dus zal het maar zoals koffielepel zegt met lasklemmen gaan verdoezelen in de muur. Ben ietwat perfectionistisch dus zie dat soort oplossingen liever niet.
Mits je op dezelfde wand blijft, en maximaal 4.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:14 schreef NB1983EM het volgende:
[..]
Je lijkt het ook vreemd dat het stopcontact is door gelust?
Als ik het correct heb mag dit gewoon.
OK die regel wist ik dan niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mits je op dezelfde wand blijft, en maximaal 4.
Als hij dus vanaf het stop contact op wand 1 doorlust naar wand 2 dan mag dat niet.
Dit is gewoon prutswerk van de bovenste plank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |