abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157562992
Sinds kort wonen wij in een nieuwbouwwoning (niet van tekening) waarbij de gehele zolderruimte nog leeg is.

Nu willen we er kamers in gaan maken incl. badkamer + toilet, waarbij op de meest logische locatie voor de badkamer ook de verdeler van de vloerverwarming staat (aangesloten op warmtepomp, dus laagtemperatuurs).

Ivm ontluchten en evt. lekkage natuurlijk niet slim om dat achter een betegeld wandje te laten verdwijnen.

Nu dus de vraag hoe eenvoudig cq. moeilijk cq. ingrijpend het is om de verdeler een meter of anderhalf opzij te verplaatsen?

Alvast dank!
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 11:00:28 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157563238
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:43 schreef RinkeHoekstra het volgende:
Nu dus de vraag hoe eenvoudig cq. moeilijk cq. ingrijpend het is om de verdeler een meter of anderhalf opzij te verplaatsen?
Al geïnformeerd bij het uitvoerende bouwbedrijf/installateur ? het zou best mogelijk zijn maar het één en ander is natuurlijk wel afhankelijk in hoeverre het leidingsschema van de vloerverwarming aangepast kan worden. Je zit vast aan een bepaalde verdeling qua groepen en bijbehorende lengten van de slangen.

Ben bang dat je de hoofdprijs gaat betalen :X
pi_157567248
Is het niet mogelijk om er een fatsoenlijk kastje omheen te plaatsen? Of een kast die bereikbaar is vanuit één van de slaapkamers of de overloop.
pi_157567855
@Vonkenboer nog niet geinformeerd; wel een goed idee. Uiteindelijk zouden de slangen niet heel veel langer moeten hoeven worden.

@Ivo2985... een kast je wordt lastig vrees ik.

Ik ga even verder tekenen...
  zondag 15 november 2015 @ 15:15:54 #5
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157568047
Technisch gezien is het wel mogelijk, denk wel dat er een stevige prijs aan hangt..
Share your talent, move the world.
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 15:19:13 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157568135
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:08 schreef RinkeHoekstra het volgende:
@Vonkenboer nog niet geinformeerd; wel een goed idee. Uiteindelijk zouden de slangen niet heel veel langer moeten hoeven worden.
Nee, dat klopt.
Qua materiaal zal het allemaal best mee vallen, maar iedere wijziging moet op een tekening verwerkt worden, de monteur in kwestie moet het dan uitvoeren.

Al met al wordt het een duur verhaal denk ik -O-
  zondag 15 november 2015 @ 15:58:04 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157569227
Heb je al een indeling in gedachten voor de badkamer? Waar zit de verdeler precies? Het moet te doen zijn je ontwerp zo te maken dat de verdeler eventueel bereikbaar is.

Aangezien het om een zolder gaat, lijkt het goed mogelijk dat hij onder het schuine dak zit. Als dat zo is, zou je een knieschot maken met planken erin. Je zou dan de onderste plank en/of de achterkant verwijderbaar kunnen maken zodat je daarlangs bij de verdeler kunt.

Ik ken de situatie verder niet dus ik roep maar wat. Als je wat meer informatie deelt over de indeling valt er vast iets te verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')