abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157562702
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157562724
Had niet door dat ik de laatste had:

Hier doet onze Minion gewoon lekker mee met Sinterklaas hoor, leuk juist! :D
Al was het er een beetje bij in geschoten :@ dus ze mag morgen d'r schoentje zetten. Ik snap dat ze er nu nog weinig van mee krijgt :+ maar lijkt me vooral leuk voor de foto's later (eerste Sinterklaas, eerste kerst, enz.).

Mensen die niet mee doen aan de "leugen" snap ik niet zo goed eigenlijk... Lijkt me zonde om die magie te missen als kind en ken persoonlijk ergere "leugens" die verteld worden..

Maar heb wel het idee dat er steeds meer ouders zijn die hun kinderen al op jonge leeftijd uitleggen hoe het zit, en die kinderen vertellen dat uiteraard weer aan hun vriendjes :N
pi_157562837
Als het echt een chique bende is dan zou ik me wel even afzonderen denk ik, vooral voor mezelf qua comfort. Verder ben ik voorstander van gewoon live voeden in het openbaar.

Mijn schoonmoeder vroeg gisteren nog of ik niet even in een apart kamertje wilde gaan zitten (denk omdat de oom en tante van mijn man erbij waren). Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat het zo prima ging. Je went er (ik wende er...) snel genoeg aan, voeden met andere mensen erbij. Plus, als er zo krampachtig over gedaan wordt dan helpt dat niet mee voor de normalisering van borstvoeding.

Fijn vond ik ook dat mijn man voor me in de bres sprong met een 'nee hoor, dat gaat prima zo!'. Hij was eerst nogal anti borstvoeden in het openbaar. Hij ziet zelf nu ook dat het met die voedingsshirtjes zo onopvallend is dat er niks te zien valt.
pi_157562868
Ja, wel eens twist. Wij gaan ook nog lang onze baby voorliegen hoor, over Sinterklaas. :P

Ik vind het een gezellig kinderfeest en ik kan me niet herinneren dat ik er nou helemaal van ondersteboven was en me verraden voelde ofzo toen ik erachter kwam van Sinterklaas.
pi_157562929
Ik vind het ook niet voelen als liegen. Het is ook niet zo dat hij nu de hele tijd vraagt of Sinterklaas wel bestaat. Dan zou ik het moeilijker vinden. Dan zou je echt moeten gaan ontkennen of zo. Voor onze oudste bestaat hij gewoon, geen twijfel mogelijk. Zo aandoenlijk eigenlijk.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157563088
Whehe, Wolk lag bij mijn man op zijn borst. Begint ze ineens te zoeken en op zijn tepel te zuigen. Heb nog nooit zo snel een baby in mijn armen gedrukt gekregen. :')
pi_157563372
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:34 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het een gezellig kinderfeest en ik kan me niet herinneren dat ik er nou helemaal van ondersteboven was en me verraden voelde ofzo toen ik erachter kwam van Sinterklaas.
Haha, dat had ik dus stom genoeg juist wel eigenlijk :')
Ik had op m'n 7e blijkbaar nogal gevoel voor drama ofzo...heb echt staan huilen dat m'n ouders me "m'n hele leven (ik was 7 :7 ) hadden voorgelogen!" :')

Maar goed, dat zie ik nu dus écht niet meer zo, en had het voor geen goud willen missen! ;)
pi_157563681
Waar ga je eten, Sillie? Mss ken ik het wel. :)
pi_157563756
Oh Estrys, ik lees nu over de actie van je man, ik zou ook boos zijn! Onredelijk uit m'n plaat gaan over iets wat goed bedoeld is, ik kan het. Relativeren lukt pas achteraf :@ stom! Maar wat krisc zegt: balen, knuffelen en goed maken :)

Voeden in het openbaar: ik doe het wel, maar voor baby, mezelf en andere mensen zoek ik meestal een rustig plekje op. Ga thuis ook liever boven zitten als er bezoek is. Dat hoeft natuurlijk niet in m'n eigen huis, maar ik vind het vervelend als
iemand zich gegeneerd voelt en ik zit zelf ook relaxter. Ligt er wel aan wie het is hoor.
pi_157563988
Ik vind het juist een erg aardige en meedenkende actie. O+ Maar ik ben dan ook erg rationeel lately. Daar heb ik pilletjes voor. O+ :+

Mijn ouders hebben me nooit expliciet verteld dat Sinterklaas bestaat. Als ik twijfelde zeiden ze : 'Als je erin gelooft, dan bestaat ie.' Toch kan ik me niet herinneren dat dit het voor mij minder spannend of magisch maakte. Ook kan ik me niet herinneren dat er een moment was waarop ik echt besefte dat ie niet bestond. Dat moet heel geleidelijk gegaan zijn.

Mijn moeder zelf kwam erachter dat ie niet bestond toen ze als kind met mijn oma in een museum was en bij een paar botjes achter glas een bordje las waarop stond: 'Beenderen van Sint Nicolaas.' :') :D
pi_157564030
Ik heb geen probleem met voeden in het openbaar, helaas vindt Frits op het moment alles interessant en laat hij twintig keer los per voedmoment. Het resultaat is dat iedereen vol zicht heeft op mijn borst en de daarbijbehorende melkstraal die er uit spuit. Ik voed op het moment dus meestal even apart. Afgelopen vrijdag in het opbaarkamertje van het crematorium. Er lag op dat moment niemand gelukkig. ;)

Mijn ouders hebben me op mijn vijfde het verhaal van Sinterklaas verteld. Ik ontmaskerde namelijk de ene na de andere zwarte piet en sinterklaas als buurman/collega/vader.
Ze vonden het niet prettig om te liegen daarover en ik heb er nooit problemen mee gehad. Mijn broertje en zusje hielden het iets langer vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 15-11-2015 11:59:09 ]
pi_157564785
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:43 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het juist een erg aardige en meedenkende actie. O+ Maar ik ben dan ook erg rationeel lately. Daar heb ik pilletjes voor. O+ :+

Mijn ouders hebben me nooit expliciet verteld dat Sinterklaas bestaat. Als ik twijfelde zeiden ze : 'Als je erin gelooft, dan bestaat ie.' Toch kan ik me niet herinneren dat dit het voor mij minder spannend of magisch maakte. Ook kan ik me niet herinneren dat er een moment was waarop ik echt besefte dat ie niet bestond. Dat moet heel geleidelijk gegaan zijn.
Oh, maar dat vind ik ook wel een goeie :Y dan laat je je kind gewoon zelf 'kiezen'

En als een kind er echt zelf achter komt (zoals bij Cholula), zou ik het denk ik ook wel uitleggen. Maar ik bedoel meer ouders die echt bewust vanaf het begin af aan zeggen dat het allemaal nep is. Hoorde laatst ook van een vriendin (geeft les op een basisschool) dat dat dus steeds meer gebeurd ;(

quote:
Mijn moeder zelf kwam erachter dat ie niet bestond toen ze als kind met mijn oma in een museum was en bij een paar botjes achter glas een bordje las waarop stond: 'Beenderen van Sint Nicolaas.' :') :D
:o Ja, leg dat maar eens uit ja!
pi_157566555
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:24 schreef -Spring het volgende:
Waar ga je eten, Sillie? Mss ken ik het wel. :)
Dat zou zomaar kunnen! In Kortgene, in het Veerhuis.
pi_157566775
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:43 schreef -Spring het volgende:

:'D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157566913
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen! In Kortgene, in het Veerhuis.
Dat was een klant van mij toen ik nog bij Randstad werkte. Is niet zo sjiek, hoor. Gewoon leuk gezellig.
Met een barretje ook.
pi_157568412
De reis ging goed *O* Sjaak heeft gelukkig weinig last gehad van opstijgen en dalen, erg fijn. Heeft redelijk geslapen, goed gegeten en gedronken en gespeeld onderweg.
Reizen met een baby is wel ontzettend vermoeiend zeg... moeten we niet te vaak doen! Jetlag valt tot nu toe ook best mee gelukkig.

:* voor iedereen die het nodig heeft, *O* voor iedereen die wil :D

Mignonne, welkom thuis!
pi_157568500
Fijn MwC waar zit je nu in de vs?
pi_157569276
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:31 schreef Estrys het volgende:
Fijn MwC waar zit je nu in de vs?
We zitten nu 1,5 uur west van New York. Over een week vliegen we naar Minneapolis.
pi_157570176
Oh wat lekker. Even helemaal weg.
Ik ga denk ik als Y groot is met haar alleen ergens heen. Man houdt niet van vakantie, en om nou weer met sm te gaan..
pi_157570408
Wij gaan in de zomer met de caravan naar Italië. Ik O+ burgerlijkheid
pi_157572426
Gaaf, MevrouwCactus! Wij zitten zelfs te twijfelen of we het überhaupt aandurven om een weekend naar een vakantiepark in Nederland te gaan... haha, totaal het andere uiterste.
pi_157572682
Tof MwC, veel plezier verder! ^O^

Wij zijn in oktober al wel een midweekje weggeweest met de Minion (in NL), was heerlijk en ze deed het super goed O+

Nog geen plannen voor volgend jaar eigenlijk, maar man en ik zijn ook niet van die wereldreizigers (m.u.v. van een rondreis door de VS vorig jaar!) ;)
pi_157572754
Wij gaan over en maand naar Nederland, vind dat wel spannend, 6 uur in de auto. Alle dat goed gaat gaan we met kerst naar de Duutsers familie, hier 9 uur vandaan...
pi_157573315
Wij gaan volgende week voor het eerst 'op vakantie' met O. Een weekje centerparcs! En als dat goed gaat hopelijk in het voorjaar nog een echte reis, waarschijnlijk Canada. Maar wij houden ook van reizen, hebben de afgelopen jaren 2x VS, Canada en Japan gedaan, naast de jaarlijkse wintersport. Maar dat hebben we ook bewust gedaan omdat het er met kinderen voorlopig niet meer van zou komen, maar O is redelijk makkelijk dus we durven een grote reis nog wel aan nu hij nog niet weg kan rennen. Alleen iets dichterbij, met rustiger reistempo, kindvriendelijke activiteiten en een 'eigen' auto.

M'n broer heeft met een 2-jarige en een 1 jarige vier weken door de VS getrokken. Dat zou ik dan weer niet zo snel doen... En zij ook niet meer :')
pi_157574654
Wij zijn juist grote reizigers en N. gaat gewoon mee. Als het niet gaat passen we ons het jaar daarop wel aan. ^O^ Volgend jaar een rondreis door Schotland voor 2,5 week als het goed is. *O*

We zijn vandaag eerst met N. maar het museum geweest en toen hebben we nog een hapje gegeten. Ik hou ervan dat ze zo makkelijk is. O+ Ze heeft nog lekker een half uurtje getukt in de doek en lekker op wat komkommer gesabbeld in de lunchroom. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')