abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157562459
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen worden niet als 'haatbaard' geboren.

En feit is dat in Frankrijk, met hun aanpak van 'niet knuffelen, niks preventief doen, maar keihard ingrijpen met de ME als het mis gaat', nu voor de derde keer in korte tijd een aanslag heeft, terwijl er in Nederland met het beleid wat jij zo bekritiseert tot nu toe nog niks vergelijkbaars is gebeurd.
Zijn het geen "Belgen" die in Parijs hebben huisgehouden?

35 jaar geleden gingen wij voor het eerst naar Frankrijk op vakantie. We hebben daar de leukste vakanties uit mijn leven gehad. Een jaar of vijf later kwamen we de eerste jongeren tegen die met busjes traangas op de camping rondliepen. Ik kon dat niet plaatsen. Mijn Frans was ook niet al te best, maar wat ik begreep was dat ze in Parijs behoorlijk van zich af moesten meppen. Dat was voor het eerst dat ik hoorde hoe buitenlanders daar huishielden.

Ik ben eind jaren 90 nog eens met een Algerijnse collega in Parijs wezen stappen. Hij wilde me meenemen naar een uitgaangsgebied in een beruchte voorstad, maar zei dat ik misschien beter eerst een snor kon laten groeien. Viel ik wat minder op.

Kortom: je kunt de Franse situatie niet met de Nederlandse vergelijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157565595
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 03:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Van een stabiel kalifaat kan nooit geen sprake zijn aangezien het gewoon gestolen land is van Irak en Syrie, en die komen dat echt vroeg of laat wel terug eisen. Het "kalifaat" is een natte droom van geestelijk gestoorde religieuzen, wat door geen enkele andere natie bij zijn volle verstand ooit erkend zal worden. De enige optie is troepen erin, omsingelen, en de kopstukken ter verantwoording roepen. Assad kan ook niet blijven maar die moet nu geen prioriteit zijn, zonder dat regime is Syrie onmiddellijk verloren.
Syrië is al verloren. Dat gaat nooit meer 1 land worden. Dat is gewoon een Joegoslavië-scenario: opdelen onder de verschillende partijen. Dat is de enige manier om weer rust te brengen, in Syrië en in de rest van de wereld. En dan is het verwijderen van Assad een grotere prioriteit dan het verwijderen van IS.

Zelfs in de utopische situatie dat je IS compleet laat verdwijnen, dan nog zal de volgende jihadistische groepering hun plaats wel innemen en de vluchtelingenstroom door blijven gaan zolang je Assad laat zitten.

IS aanpakken is symbolische vooruitgang. Assad eindelijk aanpakken zou ook pragmatische vooruitgang betekenen in een vredesproces.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')