quote:
Op zondag 15 november 2015 09:45 schreef Igen het volgende:[..]
Mensen worden niet als 'haatbaard' geboren.
En feit is dat in Frankrijk, met hun aanpak van 'niet knuffelen, niks preventief doen, maar keihard ingrijpen met de ME als het mis gaat', nu voor de derde keer in korte tijd een aanslag heeft, terwijl er in Nederland met het beleid wat jij zo bekritiseert tot nu toe nog niks vergelijkbaars is gebeurd.
Zijn het geen "Belgen" die in Parijs hebben huisgehouden?
35 jaar geleden gingen wij voor het eerst naar Frankrijk op vakantie. We hebben daar de leukste vakanties uit mijn leven gehad. Een jaar of vijf later kwamen we de eerste jongeren tegen die met busjes traangas op de camping rondliepen. Ik kon dat niet plaatsen. Mijn Frans was ook niet al te best, maar wat ik begreep was dat ze in Parijs behoorlijk van zich af moesten meppen. Dat was voor het eerst dat ik hoorde hoe buitenlanders daar huishielden.
Ik ben eind jaren 90 nog eens met een Algerijnse collega in Parijs wezen stappen. Hij wilde me meenemen naar een uitgaangsgebied in een beruchte voorstad, maar zei dat ik misschien beter eerst een snor kon laten groeien. Viel ik wat minder op.
Kortom: je kunt de Franse situatie niet met de Nederlandse vergelijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson