quote:VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af
DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.
Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
DUDE!!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is het waar? Amerigo lijkt teveel op een plaats in amerika?over een naam, serieus?
Die heten nu "'k Houd van Zwarte Piet"0quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wou ik net vragen, onze vrienden van 'Kick Out Zwarte Piet'
Doorgeslagen! Het is nu niet dat kinderen vroeger bang werden door de roe en de juten zak. Natuurlijk weerhoudt niets de mensen om het gewoon te zingen zoals het is, je bepaalt zelf of dat je meedoet aan die 'modernisering'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:46 schreef Vlaggenroof het volgende:
Liedjes zijn ook veranderd, roe en jutten zak zijn ook weg. Beetje jammer dat je niet meer die uitdrukking kan gebruiken tegen kinderen.
twitter:DJSabroso twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 12:43:45De nieuwe zwarte Sint werd net met luid applaus verwelkomt. #FreedomRideToMeppel #Stopblackface #zwartepiet reageer retweet
Laten we dat vooral niet doen en een fatsoenlijke intocht organiseren die zich wel richt op 99% van de Nederlandse bevolking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:44 schreef Poison-Ivy het volgende:
Prima balans tussen de 'gewone ' piet en de roetveegpieten ed.
Laten we dit gewoon de intocht noemen![]()
Och, da's met alles.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doorgeslagen! Het is nu niet dat kinderen vroeger bang werden door de roe en de juten zak. Natuurlijk weerhoudt niets de mensen om het gewoon te zingen zoals het is, je bepaalt zelf of dat je meedoet aan die 'modernisering'.
Echt? Allemaal? Ik dacht dat Den Haag was gebogen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En ook bij de intocht in Scheveningen zijn de pieten, zwart
Die heeft er zichtbaar geen zin in inderdaadquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:54 schreef Gia het volgende:
Die piet naast het paard is volgens mij ziek
No way! Gewoon zwarter dan zwartquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:56 schreef UltraR het volgende:
[..]
Echt? Allemaal? Ik dacht dat Den Haag was gebogen?
#waarisdejutezak?
Attentionwhore die negert.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:49 schreef Montagui het volgende:
De zwarte Sint schijnt ook gearriveerd te zijn...[ afbeelding ]twitter:DJSabroso twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 12:43:45De nieuwe zwarte Sint werd net met luid applaus verwelkomt. #FreedomRideToMeppel #Stopblackface #zwartepiet reageer retweet
Nee, ook een heel klein aantal met alleen zwarte vegen.quote:
VerwelkomD grrr.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Attentionwhore die negert.
Sneu ook, om zo door Meppel te lopen als je claimt het voor de negerkindertjes te doen
Die man is zo'n grote fan van Sinterklaas dat hij zichzelf als hem heeft verkleed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef Persefoneia het volgende:
[ afbeelding ]
Verontschuldiging voor de baggerkwaliteit van de foto, (heb even vlug een foto gemaakt) maar deze man loopt inmiddels rond in Meppel en werd warm onthaald door de demonstranten.
Zolang het een piepklein aantal is, zoals bij de tv-intocht nu (maar dan exclusief de meest prominente plek voor eentje als begeleider van het paard), kan ik ermee leven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ook een heel klein aantal met alleen zwarte vegen.
Iddquote:Op zaterdag 14 november 2015 12:59 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zolang het een piepklein aantal is, zoals bij de tv-intocht nu (maar dan exclusief de meest prominente plek voor eentje als begeleider van het paard), kan ik ermee leven.
#waarisdejutezak?
Hij gaf de Sint een hand en een dikke knipoog.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:00 schreef UltraR het volgende:
Zwarte eikel in sintkleding in beeld. Laten we hem maar gewoon als verklede fan zien.
Dat laatste verklaart waarom de kindjes tegenwoordig zo belachelijk druk zijn (op het ergerlijke af), ze kunnen hun energie niet meer kwijt in het spelen. En ondertussen maar Ritalin laten slikken in plaats van buiten laten spelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, da's met alles.
Kinderen moeten tegenwoordig ook bereikbaar zijn voor de ouders, anders is het niet veilig.
Als ze gaan spelen bij vriendjes, worden ze weggebracht en gehaald, en op straat spelen zie je al bijna niet meer.
Gisteren was die antineger te zien in een documentaire. Ze willen het liefst een blanke met random schmink, als het maar niet zwart is. Geen oorbellen, geen lippenstift en geen pietenpak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit plaatje uit de OP deugt er dus helemaal niets van zwarte piet volgens bepaalde tegenstanders en zullen ze dus net zolang doorgaan tot Jan en Henk ongeschminkt in hun normale dagelijkse kloffie het lollige hulpje van sinterklaas moeten spelen.
Met een zwarte sinterklaas natuurlijk en niet meer op een paard maar naast een paard, want anders is het zielig volgens onze doorgeschoten extreemlinksen / multicullers.
Hey, ik klink als een PVVer.
Volgens sommige mensen staan de SP en de PVV heel erg dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit plaatje uit de OP deugt er dus helemaal niets van zwarte piet volgens bepaalde tegenstanders en zullen ze dus net zolang doorgaan tot Jan en Henk ongeschminkt in hun normale dagelijkse kloffie het lollige hulpje van sinterklaas moeten spelen.
Met een zwarte sinterklaas natuurlijk en niet meer op een paard maar naast een paard, want anders is het zielig volgens onze doorgeschoten extreemlinksen / multicullers.
Hey, ik klink als een PVVer.
Sociaal-economisch volgens velen, maar het stemgedrag in de praktijk loopt mijlenver uiteen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen staan de SP en de PVV heel erg dicht bij elkaar.
Ik twijfel altijd tussen sp en pvv.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sociaal-economisch volgens velen, maar het stemgedrag in de praktijk loopt mijlenver uiteen.
Maar wat betreft integratie, migratie, multiculturalisme, xenofobie lijken ze totaal niet op elkaar.
Het is dan ook veelzeggend dat ik me stoor aan de doorgeschoten politieke correctheid bij dit mooie culturele erfgoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |