abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157522214
Nu we bij de keuken aangekomen zijn is er ook het luxeprobleem van de deelnaden bij een composiet blad.
Het blad wat ik heb gekozen heeft een maximale lengte van 300cm uit 1 stuk. Laat de keuken nou net 307cm breed zijn. De kant van het kookgedeelte is 353cm.

De kleur van het blad wordt hoogglans wit met een klein vlammetje (marmer look)

Mijn vraag was waar jullie de deelnaden zouden doen.

Optie 1: zoals op de foto, dit werd aangeraden door de verkoper. De naad zit dan aan de zijde van het raam, de naad loopt gelijk met de naad van het keukenkastje.

Optie 2: de naad op de helft van het fornuis, opzich een kleinere naad maar ben bang dat hier vuil tussen komt van het koken. Het is een wit blad dus als er kerrie o.i.d tussenkomt...
De 2e naad komt dan rechts van de spoelbak in de hoek.

Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring mee dan zou ik graag jullie mening horen. Alvast bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Reticulum op 15-11-2015 13:19:11 ]
pi_157522601
Ik zou een kleur uitkiezen die wel zonder deelnaad kan.

Als je per se hier aan vast wil houden, dan onder het midden van de kookplaat, dan valt de deelnaad niet zo op. Een koppelnaad is niet storend, want dat komt natuurlijk over, maar ik zou me enorm storen aan een extra deelnaad over de hele diepte van het blad.

Of je zorgt dat je keuken een paar cm kleiner gepland wordt. :)
pi_157523504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:11 schreef Wintar het volgende:
Ik zou een kleur uitkiezen die wel zonder deelnaad kan.

Als je per se hier aan vast wil houden, dan onder het midden van de kookplaat, dan valt de deelnaad niet zo op. Een koppelnaad is niet storend, want dat komt natuurlijk over, maar ik zou me enorm storen aan een extra deelnaad over de hele diepte van het blad.

Of je zorgt dat je keuken een paar cm kleiner gepland wordt. :)
De keuken kleiner zou wel kunnen maar dan houdt je links in de hoek een stukje van 17cm over, staat misschien ook raar.
pi_157524225
Naden allebei in de hoek?
pi_157524260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Naden allebei in de hoek?
Ook een optie ja :), zou dat niet raar ogen zown vierkantje in de hoek? Ligt namelijk meer in het zichtveld, bij optie 1 valt hij net achter de halfhoge kasten zegmaar.
pi_157524393
Zou de rechter laten doorlopen. Dus links de korte in een stuk. En dan de rechter bij de kookplaat een las in.

Het blijft gewoon bij composiet vervelend die lassen. Elk blad soort trouwens.
Jeroentje.
pi_157524409
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:48 schreef Reticulum het volgende:

[..]

Ook een optie ja :)
Smaken verschillen, maar dat ziet er echt niet uit denk. Ik denk overigens dat ik OP eerst niet goed gelezen.

Als ik het nu goed begrijp dan is muur spoelgedeelte 307 cm, en kookgedeelte totaal 353. Juist?

Dan zou ik in dit geval zonder enige twijfel voor optie 2 gaan. Dus deelnaad onder kookplaat. Valt nauwelijks op daar. Over het vuil zou ik me niet druk maken, ik denk dat dat reuze mee valt, zeker als het blad gepolijst is.
pi_157524488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:51 schreef jpajs het volgende:
Zou de rechter laten doorlopen. Dus links de korte in een stuk. En dan de rechter bij de kookplaat een las in.

Het blijft gewoon bij composiet vervelend die lassen. Elk blad soort trouwens.
307 cm is opzich niet eens zo heel lang. Er zijn wel leveranciers, ook voor composiet, waar dat naadloos te krijgen is, afhankelijk van de kleur.
pi_157525101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:54 schreef Wintar het volgende:

[..]

307 cm is opzich niet eens zo heel lang. Er zijn wel leveranciers, ook voor composiet, waar dat naadloos te krijgen is, afhankelijk van de kleur.
De leverancier is niet meer aan te passen dus ik moet kiezen.
pi_157525151
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:07 schreef Reticulum het volgende:

[..]

De leverancier is niet meer aan te passen dus ik moet kiezen.
Waarom niet meer aan te passen? Het feit dat je de deelnaad nog kan kiezen impliceert toch dat je nog aan kan passen, het is immers nog niet gemaakt.
pi_157525246
Bij optie 1 zoals op de tekening kan ik wel een mooie vaste snijplank op de naad in de hoek leggen. Dan valt die niet zo op. Ik twijfel nu met het randje bij de kookplaat zoals ook al door jullie voorgesteld..keuzes...
pi_157525270
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:08 schreef Wintar het volgende:

[..]

Waarom niet meer aan te passen? Het feit dat je de deelnaad nog kan kiezen impliceert toch dat je nog aan kan passen, het is immers nog niet gemaakt.
Wil perse deze specifieke kleur vandaar.
pi_157525413
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:10 schreef Reticulum het volgende:

[..]

Wil perse deze specifieke kleur vandaar.
In dat geval, nogmaals, dan zou ik echt voor optie 2 gaan. Een deelnaad over je hele blad daar links in de hoek vind ik echt geen porem. Wat is eigenlijk de reden dat de verkoper dit adviseert? Behalve dat het iets goedkoper is wellicht?
pi_157525542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:13 schreef Wintar het volgende:

[..]

In dat geval, nogmaals, dan zou ik echt voor optie 2 gaan. Een deelnaad over je hele blad daar links in de hoek vind ik echt geen porem. Wat is eigenlijk de reden dat de verkoper dit adviseert? Behalve dat het iets goedkoper is wellicht?
Omdat het dan gelijk loopt met de naad van het kastje eronder. Neig nu ook meer naar optie 2
pi_157529431
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:02 schreef Reticulum het volgende:
Optie 1: zoals op de foto, dit werd aangeraden door de verkoper. De naad zit dan aan de zijde van het raam, de naad loopt gelijk met de naad van het keukenkastje.

Ik heb in mijn keuken de naad zo lopen, alleen heb ik nog een 3e blad, wat links op jouw tekening doorloopt naar de hoge kasten. een U Opstelling dus.

Ik moet zeggen dat ik mij er niet zo aan stoor, ik een zwart blad wat afgewerkt is met een zwarte kitnaad, dus je ziet het eigenlijk niet.

Als je de naad halverwege de kookplaat doet, dan krijg je toch nog een naad rechts van je spoelbak? als overgang van het spoelbak blad naar het kookplaat blad?

Mij lijkt zo'n naad bij de kookplaat geen gezicht. Maar dat is maar een mening :)
pi_157532989
Wordt ws. toch de naad bij het fornuis en naast de spoelbak. Bedankt voor het meedenken/adviezen
pi_157541614
Mooie keuken. Ik zou me geen zorgen maken over rommel in de naad trouwens. Ik heb een naad in de hoek, grijs blad, en de naad is na vijf jaar nog perfect en schoon. Ook al mors ik er dagelijks mijn dochters melkpoeder overheen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 13:20:09 #18
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_157543668
Hoezo kies je uberhaupt voor van die lelijke naden?
Ik heb al een boek.
pi_157544653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:20 schreef Rio het volgende:
Hoezo kies je uberhaupt voor van die lelijke naden?
Weet jij een alternatief dat wél een optie voor TS is? Ze maken de bladen nou eenmaal niet groter.
pi_157544813
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef RB42 het volgende:

[..]

Weet jij een alternatief dat wél een optie voor TS is? Ze maken de bladen nou eenmaal niet groter.
Corian zou een alternatief kunnen zijn. Een gewone naad in de hoekverbinding is echter helemaal niet storend vind ik. Een deelnaad vind ik wel erg storend, maar onder de kookplaat valt deze nauwelijks op, omdat de kookplaat deze grotendeels bedekt.
pi_157549230
Thanks RB42, corian is inderdaad een optie maar dan ga je weer een stuk duurder meteen, heb deze meerprijs er niet voor over. Ik heb zeker wat gehad aan jullie adviezen, bedankt!
pi_157562562
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:02 schreef Reticulum het volgende:

Optie 2: de naad op de helft van het fornuis, opzich een kleinere naad maar ben bang dat hier vuil tussen komt van het koken. Het is een wit blad dus als er kerrie o.i.d tussenkomt...
Deze optie zou ik doen. Dat hebben wij ook i.c.m. een wit natuurstenen blad, valt op die manier niet zo op en sluit gewoon goed aan dus wordt ook niet vies.
pi_157562595
Optie 2!
Laat die handjes wapperen!
  zondag 15 november 2015 @ 10:35:24 #24
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157562872
Naden altijd op logische punten doen.

Ik ken mensen met een keuken waar het blad halverwege in diepte verspringt (bij hen staat op het diepere deel ondiepe buffetkasten. Ter hoogte van die verspringing zit een naad. Bij hen gaat het om Belgisch hardsteen trouwens over een lengte van een meter of zes, vandaar dat dit niet anders kon.
pi_157562901
Ik zou je emailadres even weghalen uit de foto... ;)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')