abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158290262
Een heel gnk forum, waarom zie ik dat nu pas :O! Ik lees even mee :)
.. misschien wel niet
pi_158291785
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:49 schreef Marlin-87 het volgende:
Een heel gnk forum, waarom zie ik dat nu pas :O! Ik lees even mee :)
Welkom :) waar studeer je en hoe ver ben je?
pi_158329594
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:01 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit wat het doel is van zulk onderwijs en tentamineerwijze. Als je zulke dingen al weet te onthouden, vergeet je het na een week weer.
Vergelijkbaar met de bachelor in Maastricht, jaar 1 en 2 heb je alleen maar meerkeuzevragen en weinig beredeneerbare. Omdat de toetsing echt een grap is zijn er ook veel dingen die je meteen weer vergeet en halen zelfs de grootste idioten zonder al te veel problemen hun toetsen :p
pi_158332287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:08 schreef Temple het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met de bachelor in Maastricht, jaar 1 en 2 heb je alleen maar meerkeuzevragen en weinig beredeneerbare. Omdat de toetsing echt een grap is zijn er ook veel dingen die je meteen weer vergeet en halen zelfs de grootste idioten zonder al te veel problemen hun toetsen :p
Dat systeem waarbij je als je van 1 antwoord zeker weet dat die niet juist is, je op basis van gokkans de toets kan halen?

Wat een farce, wij hadden dat systeem in Groningen. Iedereen haalde dus een voldoende of je moest licht mentaal geretardeerd zijn.
I feel kinda Locrian today
pi_158332693
Ik ben niet perse tegen MC vragen, ik ben meer tegen super gedetailleerde vragen in een basisopleiding. Zoals ik al zei, als ik van een bepaald subtype6 carcinoom de nabehandeling wil weten bij een N+ ziekte, dan kijk ik wel in oncoline.

Waar ik trouwens wel tegen ben is van die (semi)strikvragen en dat het antwoord dan fout is omdat er 'altijd' of 'nooit' in de vraag staan. Oh, of van die stellingvragen: welke is/zijn juist? ;(
pi_158365559
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 20:47 schreef christiman het volgende:

[..]

Welkom :) waar studeer je en hoe ver ben je?
Dankuzeer :)
Nijmegen it is en net in de master beland!
.. misschien wel niet
pi_158365829
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:57 schreef starla het volgende:

[..]

Dat systeem waarbij je als je van 1 antwoord zeker weet dat die niet juist is, je op basis van gokkans de toets kan halen?

Wat een farce, wij hadden dat systeem in Groningen. Iedereen haalde dus een voldoende of je moest licht mentaal geretardeerd zijn.
Wow haha doe mijn zo'n toets. In Nijmegen klagen we hard over de veels te gedetailleerde toetsen. Elk zinnetje kon in de toets zitten tot op de ziekste details. De VGT is dan een eitje :Z :D
.. misschien wel niet
pi_158380510
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nu besloten om ook een account aan te maken :P
Hier trouwens een 1e jaars @ radboudumc
pi_158405479
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:23 schreef transformerx het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nu besloten om ook een account aan te maken :P
Hier trouwens een 1e jaars @ radboudumc
Welkom :D
pi_158451642
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:23 schreef transformerx het volgende:
1e jaars @ radboudumc
:D

Welkom
pi_158452931
Tegenwoordig mag ik met mijn nachtdiensten gewoon thuis slapen (woon 3 min. van het ziekenhuis af). Alleen slaap ik dan echt ontzettend slecht, schrik hele tijd wakker omdat ik denk dat de telefoon afgaat, terwijl dit niet zo is. Droom ook steeds over patiënten die ik net gezien heb of dat ik in het ziekenhuis ben.

Iemand tips om rustiger te slapen? Of gaat dat vanzelf komen als je dit wat langer doet. Moet natuurlijk over een paar jaar als supervisor dit nog heel vaak doen. :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:53:38 #87
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_158455962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef MaxC het volgende:
Tegenwoordig mag ik met mijn nachtdiensten gewoon thuis slapen (woon 3 min. van het ziekenhuis af). Alleen slaap ik dan echt ontzettend slecht, schrik hele tijd wakker omdat ik denk dat de telefoon afgaat, terwijl dit niet zo is. Droom ook steeds over patiënten die ik net gezien heb of dat ik in het ziekenhuis ben.

Iemand tips om rustiger te slapen? Of gaat dat vanzelf komen als je dit wat langer doet. Moet natuurlijk over een paar jaar als supervisor dit nog heel vaak doen. :P
Protip: verander je ringtone tijdens je dienst. Of je heb je een dienst telefoon? Hier ga je me dankbaar voor zijn ;)

Slapen komt nog wel. Wat deed je ook alweer? Neuro?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:55:01 #88
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_158464662
Bedoel je bereikbaarheidsdienst? Dat is wel vervelend ja. Ik kan ook niet slapen als ik dienst heb. Gelukkig geen bereikbaarheidsdienst, dus ik draai gewoon mijn hele ritme om en blijf wakker.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_158467864
Wellicht weer tijd voor een casus? Ik ken nog een leuke en vrij indrukwekkende, maar als iemand anders een leuke weet; be my guest... :)
pi_158490476
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef starla het volgende:
Wellicht weer tijd voor een casus? Ik ken nog een leuke en vrij indrukwekkende, maar als iemand anders een leuke weet; be my guest... :)
Kom maar op :D ik heb af en toe wel een casus waarvan ik denk: wauw. Maar als ik er nu één moet bedenken, dan komt het niet.

Als ik er weer één heb zal ik hem onthouden en hier komen :Y
  vrijdag 25 december 2015 @ 21:58:42 #91
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_158527648
Ik wil geneeskunde studeren maar heb niks bijzonders gedaan in mn leven lol
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_158528031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:58 schreef Spinosaurus het volgende:
De meesten niet. Waar een wil is, is een weg!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_158530840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef MaxC het volgende:

Enige tip die ik heb is niet teveel bereikbaarheidsdiensten achter elkaar te plannen.

Er was laatst een geinig onderzoek gepubliceerd. Daaruit bleek dat chirurgen die de nacht in de bereikbaarheidsdienst hadden geopereerd, het overdag niet slechter deden.

Of dit uit ervaring kwam of dat de chirurgen maatregelen nam (bv vroeger beginnen met slapen dag voor de slaapdienst, tijdens de bereikbaarheidsdienst vaker dutjes doen etc) kwam niet in het onderzoek naar voren.. Ik heb niet zo gauw nu een link, zal hem later nog wel posten
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_158534896
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 december 2015 23:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Enige tip die ik heb is niet teveel bereikbaarheidsdiensten achter elkaar te plannen.

Er was laatst een geinig onderzoek gepubliceerd. Daaruit bleek dat chirurgen die de nacht in de bereikbaarheidsdienst hadden geopereerd, het overdag niet slechter deden.

Of dit uit ervaring kwam of dat de chirurgen maatregelen nam (bv vroeger beginnen met slapen dag voor de slaapdienst, tijdens de bereikbaarheidsdienst vaker dutjes doen etc) kwam niet in het onderzoek naar voren.. Ik heb niet zo gauw nu een link, zal hem later nog wel posten
Deze?
Complications of daytime elective laparoscopic cholecystectomies performed by surgeons who operated the night before.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24193081

Ooit over getwijfeld of ik daar m'n CAT over wilde houden bij de chirurgie, toch maar meer een "klassieke" CAT gehouden
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_158538379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:53 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Protip: verander je ringtone tijdens je dienst. Of je heb je een dienst telefoon? Hier ga je me dankbaar voor zijn ;)

Slapen komt nog wel. Wat deed je ook alweer? Neuro?
Ringtone veranderen was een goede!
Een aantal nachten later sliep ik al een stuk beter en rustiger.

Ik doe de opleiding Cardiologie, zit nu alleen paar maanden bij de Longgeneeskunde. Normaal gesproken liggen ze in december overvol + veel buitenbedden met COPD exacerbaties

Echter zijn de afdelingen nu nagenoeg leeg. Global Warming *O* *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_158550053
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 21:58 schreef Spinosaurus het volgende:
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen had ik iets anders gekozen denk ik.
Shine bright like a diamond.
pi_158551982
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:25 schreef June. het volgende:

[..]

Waarom en wat?
pi_158552394
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:26 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Waarom en wat?
Je krijgt geen studiefinanciering meer voor je master, dus dat kan grotere schuld opleveren. Enkele jaren terug geen probleem omdat je zo een baan had, echter komende jaren studeren ruim 6000 basisartsen af terwijl er "maar" iets van 2000 opleidingsplaatsen zijn.

En heb je eindelijk een opleidingsplaats, is het doorstromen naar een vaste aanstelling ook beroerd.
Shine bright like a diamond.
pi_158564294
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:25 schreef June. het volgende:

[..]

Me 2...

Soms heb ik wel spijt dat ik nooit het conservatorium heb afgemaakt. Had ik nu een lager salaris? Ja. Was ik nu gelukkiger geweest? Ik denk het wel...

Maar goed, een casus:

Jongen, 10 jaar, valt van glijbaan en stoot z'n hoofd, niet buiten bewustzijn geweest maar wel misselijk en 1 maal gebraakt. Derhalve presenteert hij zich op de SEH. Er lijkt wel wat bloed uit z'n rechter oor te komen.

1) Wat wil je qua anamnese nog meer weten?
2) Waar let je bij LO extra op?
  zondag 27 december 2015 @ 12:39:30 #100
409485 Rmadrista
Verlengsnoer.
pi_158564674
Ben een eerstejaars die net begonnen is. Weet dus niet superveel maar denk wel dat ik wat van de casussen hier kan leren :D

1) Ik denk controleren op retrograde amnesie of posttraumatische amnesie om vast te stellen of het hier om een eventuele matige of ernstige hersenletsel gaat.

2) Zou zelf op eventuele hematomen op het hoofd zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')