naar ik meen geven in opiniepeilingen momenteel 20% (Ipsos) of 25% (peil.nl) van de nederlanders aan op de PVV te willen stemmen (foutmarge 2,5%)..quote:Op woensdag 11 november 2015 15:06 schreef Tomansss het volgende:
De PVV staat momenteel het hoogste in de peilingen.
Dit geeft dus weer over hoe een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking denkt over de huidige staat van Nederland.
Nu kan je wel heel bijdehand met deze nummertjes aankomen. Maar de PVV zal weer de grootste zijn als er nu verkiezingen zouden komen. En daar is wat naar geluisterd moet worden.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
naar ik meen geven in opiniepeilingen momenteel 20% (Ipsos) of 25% (peil.nl) van de nederlanders aan op de PVV te willen stemmen (foutmarge 2,5%)..
dat is inderdaad alsof je een groep van 8 mensen hebt, waarvan er dus 2 PVV stemmen, en 6 personen zijn die een mening hebben die niet overeenkomt met de stellingname die de PVV kiest.
Neu, dat moet helemaal niet.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
Nu kan je wel heel bijdehand met deze nummertjes aankomen. Maar de PVV zal weer de grootste zijn als er nu verkiezingen zouden komen. En daar is wat naar geluisterd moet worden.
De spelling van een gemiddelde allochtoon is beter dan deze Henk.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nu kan je wel heel bijdehand met deze nummertjes aankomen. Maar de PVV zal weer de grootste zijn als er nu verkiezingen zouden komen. En daar is wat naar geluisterd moet worden.
Zoals al is gezegt worden de PVV aanhangers als tokkies / racisten neergezet en de andere stemmers als sociale welvarende mensen. Het beeld van Nederland op televisie is hartstikke scheef.
Kijk naar de reacties van de mensen in de gemeentes waar een AZC wordt geplaatst. Denk je nou echt dat er ook maar iemand om staat te springen? En als er dan in eens een cameraploeg voor je neus staat dan denk je wel 2 keer na voordat je zegt dat je er tegen bent. Want voor het zelfde geld denken je collega's / kennissen dat je een racist bent. Of erger nog dat je PVV stemt!
http://www.nu.nl/politiek(...)tste-in-peiling.html
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)V-in-peilingen.dhtml
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_de_grootste__.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)_recordhoogte__.html
http://www.spitsnieuws.nl(...)ordhoogte-in-peiling
Het feit dat je hier drie links van de Telegraaf (Ja Spits is ook onderdeel van de Telegraaf groep) en één van Nu neerzet, welke ook meer belust is op sensatie zoeken/nieuws creëren dan op het daadwerkelijk verslaan van nieuws, maakt dat ik je niet serieus kan nemen en je argumenten derhalve ook niet, zonder ook maar op de links geklikt te hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
het spijt me dat ik gewoon feitelijke cijfertjes opnoemde, die je zelf ook prima kunt narekenen en gewoon kloppen, zelfs je eigen berekening van 2 mensen die tegen asielzoekers zijn en 6 die dat niet zijn, bevestigen.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Denken dat alleen deze nieuws bronnen dit doenquote:Op woensdag 11 november 2015 15:41 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Het feit dat je hier drie links van de Telegraaf (Ja Spits is ook onderdeel van de Telegraaf groep) en één van Nu neerzet, welke ook meer belust is op sensatie zoeken/nieuws creëren dan op het daadwerkelijk verslaan van nieuws, maakt dat ik je niet serieus kan nemen en je argumenten derhalve ook niet, zonder ook maar op de links geklikt te hebben.
Derhalve onterechte klacht, behalve de TT, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Ohnoes!! Iemand die een discussie op basis van feiten wil voeren ipv onderbuik gevoelens. DAT KAN TOCH NIET MENSEN!quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Nu kan je wel heel bijdehand met deze nummertjes aankomen.
De media laat niet het tegenovergestelde zien, mensen zijn gewoon niet massaal voor de PVV. Het is zo'n 20%.quote:Echter laat de media het tegenover gestelde zien en geven ze groten deels mensen weer die tegen de PVV zijn.
En toch wordt een pvv stemmer telkens weer negatief afgeschilderd in de media.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:58 schreef Rivalo het volgende:
Je zou ook kunnen stellen dat juist door de enorme media aandacht over de vluchtelingen politiek dat de PVV als partij best goed scoort. Dat is namelijk keer op keer het geval.
Daarnaast komen alle getallen, zowel de peilingen als 2 tegen/8 voor, overeen met het Pareto principe, oftewel de 80/20 regel. 20% zal met de media hysterie bijna altijd op een populistische partij stemmen, dat was met Pim Fortuyn in 2002 niet veel anders.
TS hoort bij die 20%, aangezien zijn beeld ook aardig gekleurd is, dat is wel te zien aan deze quote:
[..]
De media laat niet het tegenovergestelde zien, mensen zijn gewoon niet massaal voor de PVV. Het is zo'n 20%.
Peilingen gemiddeld is PVV 35,75 zetels waard = 23.8%
Logisch, weinig achterban, peilingen vloeien mee op de waan van de dag. En zoals hier boven: vrij hypociet.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:02 schreef Tomansss het volgende:
[..]
En toch wordt een pvv stemmer telkens weer negatief afgeschilderd in de media.
Maar schijnbaar is het wel OK als het om PVV'ers gaan. Zodra het over Marokkanen gaat, dan vallen de 'IS RACISME'-huilers over elkaar heen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:05 schreef Stimorol- het volgende:
Wat grappig dat je het hebt over een negatief beeldvorming voor PVV-ers.
Daar hebben Marokkanen, moslims, vluchtelingen etc nooit last van gehad.
Waar lees je dat het ok is?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:06 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maar schijnbaar is het wel OK als het om PVV'ers gaan. Zodra het over Marokkanen gaat, dan vallen de 'IS RACISME'-huilers over elkaar heen.
Jij zet jezelf hier anders al behoorlijk snel neer als een domme tokkie.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:33 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Zoals al is gezegt worden de PVV aanhangers als tokkies / racisten neergezet en de andere stemmers als sociale welvarende mensen. Het beeld van Nederland op televisie is hartstikke scheef.
Kijk naar de reacties van de mensen in de gemeentes waar een AZC wordt geplaatst. Denk je nou echt dat er ook maar iemand om staat te springen? En als er dan in eens een cameraploeg voor je neus staat dan denk je wel 2 keer na voordat je zegt dat je er tegen bent. Want voor het zelfde geld denken je collega's / kennissen dat je een racist bent. Of erger nog dat je PVV stemt!
Wees toch is eerlijk. Hoeveel mensen in Nederland denk jij nou echt dat zitten te wachten op al die vluchtelingenstromen? Daar zit toch bijna niemand op te wachten. Maar Nederland zit daar al zo diep in dat ze al lang niet meer terug kunnen en daardoor juist alles zo neerzetten dat Nederlanders er blij mee zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:06 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maar schijnbaar is het wel OK als het om PVV'ers gaan. Zodra het over Marokkanen gaat, dan vallen de 'IS RACISME'-huilers over elkaar heen.
Dit dus inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:08 schreef Pharkus het volgende:
Ach de NPO leent zich graag als propaganda kanaal van de PvdA.
Want die doen het zo goed wou je zeggen?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:08 schreef Pharkus het volgende:
Ach de NPO leent zich graag als propaganda kanaal van de PvdA.
Ehm. Uit de media haal ik juist dat Nederland hier niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Wees toch is eerlijk. Hoeveel mensen in Nederland denk jij nou echt dat zitten te wachten op al die vluchtelingenstromen? Daar zit toch bijna niemand op te wachten. Maar Nederland zit daar al zo diep in dat ze al lang niet meer terug kunnen en daardoor juist alles zo neerzetten dat Nederlanders er blij mee zijn.
Waar het mij omgaat is dat veel mensen in Nederland niet eerlijk uit durven te komen voor hun mening omdat ze dan door de media neer worden gezet als racist of extremist. Wat dus een totaal verkeerd beeld geeft van deze mensen. En dit gedrag beïnvloedt veel Nederlanders.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:09 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Jij zet jezelf hier anders al behoorlijk snel neer als een domme tokkie.
Iemand legt zeer duidelijk en in simpele bewoording uit waarom een meerderheid voor de PVV nog niet betekent dat de meerderheid van de mensen die aan het woord komen die sympathieën zou moeten delen. Jouw reactie: "je kan wel bijdehand met deze nummertjes aankomen".
Dan zal ik als ik jou was de televisie is wat vaker aanzetten.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ehm. Uit de media haal ik juist dat Nederland hier niet op zit te wachten.
Dat geeft dus aan dat Nederlanders bang zijn. Moeten ze maar meer schijt hebben aan dit soort zaken.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Waar het mij omgaat is dat veel mensen in Nederland niet eerlijk uit durven te komen voor hun mening omdat ze dan door de media neer worden gezet als racist of extremist. Wat dus een totaal verkeerd beeld geeft van deze mensen. En dit gedrag beïnvloedt veel Nederlanders.
Niemand, maar dat betekend niet dat iedereen dan maar denkt dat de PVV oplossing de enige juiste weg is.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Wees toch is eerlijk. Hoeveel mensen in Nederland denk jij nou echt dat zitten te wachten op al die vluchtelingenstromen? Daar zit toch bijna niemand op te wachten. Maar Nederland zit daar al zo diep in dat ze al lang niet meer terug kunnen en daardoor juist alles zo neerzetten dat Nederlanders er blij mee zijn.
Prima, ik zal 'is' de televisie wat vaker aan gaan zetten.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Dan zal ik als ik jou was de televisie is wat vaker aanzetten.
Misschien minder selectief luisterenquote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Dan zal ik als ik jou was de televisie is wat vaker aanzetten.
De ervaring dat mensen niet voor hun mening uit durven te komen deel ik niet en strookt ook niet met het door jou aangehaalde voorbeeld.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Waar het mij omgaat is dat veel mensen in Nederland niet eerlijk uit durven te komen voor hun mening omdat ze dan door de media neer worden gezet als racist of extremist. Wat dus een totaal verkeerd beeld geeft van deze mensen. En dit gedrag beïnvloedt veel Nederlanders.
Precies dit.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De ervaring dat mensen niet voor hun mening uit durven te komen deel ik niet en strookt ook niet met het door jou aangehaalde voorbeeld.
Dat jij het niet deelt betekent niet dat het niet zo is.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De ervaring dat mensen niet voor hun mening uit durven te komen deel ik niet en strookt ook niet met het door jou aangehaalde voorbeeld.
Maar het is ook gewoon niet zo. Zie Facebook reacties onder NU.nl arrtikelen, daar zit zelfs hun eigen naam aan. Sinds de opkomst van social media, fora's, en reageer mogelijkheden zie je juist dat steeds meer mensen hun mening op het internet gooien.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:25 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Dat jij het niet deelt betekent niet dat het niet zo is.
Ga voor de grap maar is met een rtl 4 camera en mic een stad door mensen interviewen op welke partij ze stemmen. Vaak reageren de PVV stemmers met zoiets als dat zeg ik niet. Of dat gaat je niets aan. Dan is het vaak wel duidelijk maar kunnen ze altijd nog ontkennen als ze er mee lastig worden gevallen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Kijk Greet heeft goede dingen en slechte dingen, de slechte overheersen de goede, en dat is nu net de reden om mijn mond te houden.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets eerder een persoonlijk probleem van de PVV'ert is dan van een zender als RTL4.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:28 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ga voor de grap maar is met een rtl 4 camera en mic een stad door mensen interviewen op welke partij ze stemmen. Vaak reageren de PVV stemmers met zoiets als dat zeg ik niet. Of dat gaat je niets aan. Dan is het vaak wel duidelijk maar kunnen ze altijd nog ontkennen als ze er mee lastig worden gevallen.
Ja, ik ga een televisieploeg inhuren om jouw nergens op gebaseerde premisse te testen, zodat als je ongelijk hebt jij kan zeggen "je kan nu wel bijdehand komen doen met je bewijsjes, maar het is gewoon zo".quote:Op woensdag 11 november 2015 16:28 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Ga voor de grap maar is met een rtl 4 camera en mic een stad door mensen interviewen op welke partij ze stemmen. Vaak reageren de PVV stemmers met zoiets als dat zeg ik niet. Of dat gaat je niets aan. Dan is het vaak wel duidelijk maar kunnen ze altijd nog ontkennen als ze er mee lastig worden gevallen.
Dat is dus het hele probleem. Het is al zover in Nederland dat de mensen bang zijn om hun mening te uiten.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat geeft dus aan dat Nederlanders bang zijn. Moeten ze maar meer schijt hebben aan dit soort zaken.
Ga je nog eens inhoudelijk reageren op één van mijn reacties, of ga je alleen maar selectief reageren op enkele reacties om dan vervolgens een leeg statement zonder onderbouwing te geven, want enige reden om aan te nemen dat 'mensen bang zijn om hun mening te uiten' heb ik nog niet kunnen vinden. Daarnaast staat dit topic vol met getallen en feiten die jij stelselmatig ontwijkt.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:55 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem. Het is al zover in Nederland dat de mensen bang zijn om hun mening te uiten.
kijk gewoon het RTL nieuws is. En hoe daar geknipt wordt in onderwerpen over vluchtelingen in Nederland.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:35 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets eerder een persoonlijk probleem van de PVV'ert is dan van een zender als RTL4.
Daarnaast is RTL een commerciële zender, zonder een vereniging die er achter zit, die zich richt op een zo groot mogelijk publiek. Ik merk dat de RTL wel een beetje aan politieke vorming doet, maar dat is vooral voor het eigen commerciële hachje, naar de VVD. Maar die zender heeft er niets aan om PVV stemmers kapot te maken, doen ze overigens ook niet
Ik kijk wel eens het RTL nieuws. Ik merk niet dat daar overdreven gestuurd in geknipt wordt, mocht ik dat fout hebben zou ik gaarne meer informatie willen hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:09 schreef Tomansss het volgende:
[..]
kijk gewoon het RTL nieuws iseens. En hoe daar geknipt wordt in onderwerpen over vluchtelingen in Nederland.
En dat zijn ze natuurlijk niet. Ga de reacties van de mensen die tegen de "immigratiegolf" zijn eens lezen bijvoorbeeld hier op FOK. Dat zijn over het algemeen agressieve en domme tokkie opmerkingen en zeker geen sociale welbespraakte opmerkingenquote:Op woensdag 11 november 2015 15:14 schreef LXIV het volgende:
Ze laten genoeg mensen zijn die er tegen zijn.
Mensen met bezwaren tegen de immigratiegolf worden echter altijd afgeschilderd als agressieve en domme Tokkies, en niet als mensen zoals jij en ik die zich gewoon zorgen maken over de mate en het tempo waarin deze volksverhuizing plaatsvindt.
Voorstanders worden altijd getoond als sociale, welbespraakte en goed opgeleide lieden.
Er zitten een aantal met een grote bek tussen. Maar het gros houdt zich wijselijk stil.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:55 schreef annavankleef het volgende:
[..]
En dat zijn ze natuurlijk niet. Ga de reacties van de mensen die tegen de "immigratiegolf" zijn eens lezen bijvoorbeeld hier op FOK. Dat zijn over het algemeen agressieve en domme tokkie opmerkingen en zeker geen sociale welbespraakte opmerkingen
Nee zowel NWS als de FP is één grote teringbende.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:30 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Er zitten een aantal met een grote bek tussen. Maar het gros houdt zich wijzelijk stil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |