Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je kooptquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:52 schreef deezler het volgende:
Ik snap dat je vast zit aan die automaat, maar de rest van de wensen?
Is het dan geen optie om een auto die wat minder goed past te kopen voor tijdelijk? En dan een jaar te sparen zodat je volgend jaar iets meer budget hebt? Als je een beetje geluk hebt kun je de auto die je dan hebt zonder veel verlies verkopen en kun je dat geld er ook weer bij leggen.
Of een half jaar sparen? Die airco heb je toch niet echt nodig tot het volgend jaar zomer echt heet weer wordt.
Met de starthulp laten starten en zorgen dat je onderweg niet afslaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:31 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Hmmm... als het inderdaad de accu is, dan is het misschien wel een goed idee dat je 'm ook een keer bekijkt/een proefrit mee maakt
Vraag me alleen af... stel dat ik 'm dan koop... moet ik dan zelf een zware accu meesjouwen in de trein en daar inbouwen?Anders kan ik er niet mee naar huis rijden natuurlijk, als zij 'm niet willen maken
Je hebt teveel eisen voor het budget, dit argument gaat evenzeer op voor wagens op benzine of diesel. Je zult of je budget moeten verhogen, of je eisen moet verlagen, of heel lang zoeken.quote:[..]
Nog los van het Kanaaltunnel- kofferbak/reservewiel-argument moet je eens kijken hoe klein het aanbod is van LPG-wagens die voldoen aan de eisen in de start-post. En dan ook naar de prijs/km-stand verhouding.
Hangt sterk van het motorblok af. Sommige kunnen er goed tegen, andere wat minder. Voor blokken van het bouwjaar wat jij zoekt is wel bekend welke wel goed op lpg draaien en welke niet.quote:Verder lees ik wel vaker problemen met LPG-auto's, meer dan hetzelfde type op benzine. Het is toch een extra systeem wat ook nog eens vaak achteraf ingebouwd is.
Hoeveel lekke banden heb je al gehad?quote:De wielbouten kan ik wel degelijk losdraaien, hoewel met veel moeite. Dat kreeg ik bij de Renault ook los. En ook het reservewiel optillen kan ik prima... ik heb 'm (met moeite) vanuit de kofferbak naar de 3e verdieping in de hal weten te brengen ook... hij staat daar nu nog steeds met een lekke band, hoewel daar nu niks meer aan is...En het was wel een volwaardig wiel, dezelfde maat/type band als de normale wielen, alleen stalen velg i.p.v. lm.
Het reservewiel vind ik wel degelijk belangrijk om te hebben als je band lek raakt op een afgelegen weggetje in Duitsland of de Belgische Ardennen bijv. En ja... daar komt de auto wel regelmatig, vooral in de lente/zomer. Bandenschuim is niet altijd een volwaardig alternatief als je nog zo ver van huis bent en je band buiten openingstijden lek raakt.
150 is 250% van 60 als je dat dus doortrekt moet je deze eis dus stellen bij een auto van 1500*2,5= 3750. Voor dat geld kun je beter een auto met krassen,deuken en butsen op ieder paneel kopen, die technisch goed is, dan een wagen die er wat beter uitziet maar technisch minder is. Het zou pas zuur zijn als je voor 2000 euro een wagen zonder krassen zou kopen, die na 5 minuten uit elkaar valt.quote:Waarom een kras in een auto van 1500 minder zuur is dan in eentje van 2000: dat is hetzelfde als dat ik meer baal als mijn telefoon van 150 in de plee valt dan eentje van 60. Het is gewoon omdat je voor de dure meer hebt betaald en voor de dure ook langer hebt moeten sparen. Dat ze allebei oud zijn, doet er dan niet zoveel toe.
Airco gaat vroeg of laat kapot/ heeft onderhoud nodig. Als jij dus geen geld uit wilt geven aan onderhoud is het maar de vraag of de airo in een andere auto wel blijft werken. Dat je met je renaultje geluk hebt gehad, is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.quote:[..]
Geen airco is wel een 100% afknapper
Vast niet, maar volgens mij ga je voor 1500 helemaal geen goede auto kopen.quote:Op zondag 15 november 2015 10:38 schreef Meeuw29 het volgende:
Voor het geval je mijn punt mist, voor 1500 ga je geen goede S80 kopen.
Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8quote:Op zondag 15 november 2015 10:18 schreef Bouke-p het volgende:
Zoek een golf 3 of 4 en neem de "harde" stoelen voor lief. Dan heb je een prima kans een auto te vinden die aan je overige eisen voldoet.
Je zou nog over de grens kunnen kijken maar das wat meer werk....
Heb 1x n golf3 automaat gereden en had nergens last van.quote:Op zondag 15 november 2015 10:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Die ZF automaat is troep. Bij echte kickdown te traag, bij licht gas bijgeven denkt dat ding opeens wel dat je kickdown wilt, terwijlmdat niet zo is. Pickup vanuit stilstand is nog slechter dan een robotbak en een verbruik van 1:8
Mijn ervaring met vooral Japanse auto's (Nissan, Honda en Mazda) is dat het met dat onderhoud in het eerste jaar na aanschaf wel meevalt mits je een beetje oplet bij de aankoop.quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:12 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zie het wisselen van auto niet zo zitten. Het is net als nu, nogal veel gedoe en je weet nooit wat je kooptEn bezichtigen is ook echt zo gedoe wat ik totaal niet leuk vind. Daarom wil ik in één keer een auto die aan mijn eisen voldoet en die helemaal oprijden. Ik verwacht echt niet dat als ik nu een auto niet-naar-wens koop, ik over een halfjaar opeens een auto van 3000 euro ga kunnen/willen betalen. De auto die ik dan nu koop kost namelijk ook weer geld wat onderhoud betreft. En dingen als winterbanden kan je waarschijnlijk ook niet meer meenemen naar een volgende auto (ja, de Renault had ook winterbanden in de winter, want naar Duitsland rijden op het moment dat er sneeuw ligt is niet handig met zomerbanden). Dat is allemaal verlies als je het niet op kan maken, een auto wordt niet veel meer waard als je er een set winterbanden bij doet of een nieuwe distributieriem.
Verder wil ik gewoon eenmaal niet meer uitgeven aan een auto. Ik verzeker hem alleen WA, als er iets mee gebeurt ben ik het volledig kwijt.
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:22 schreef BlackFrancis het volgende:
Misschien is voor mevrouw private lease een optie mits je voldoende vaste inkomsten hebt.
Zonder directe investering rij je een nieuwe auto die aan alle eisen voldoet en je hebt geen omkijken naar onderhoud.
Oke, het is prijzig, je eigen risico met schade kan aantikken, je kan niet voortijdig je contract ontbinden en je bent gebonden aan een maximale kilometerstand..
En als je kijkt hoeveel geld je gedurende de leaseperiode wegspoelt is dat echt huilen met de pet op. Daar kan je bijna die auto van kopen.
Maar hey, je hebt geen onzekerheid. Je mag overal komen, en zo'n oud gebakje kan ook in de papieren lopen.
Alles draait om geld, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je een gokje durven wagen met een occasion. En anders een financiering bij een betrouwbare dealer regelen als je geen cash hebt.
Edit: je schadevrije jaren vervallen ook bij private lease btw.
De prijs die je betaalt voor 'zorgenloos' autorijden.quote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
Dat kun je nog opsturen en weer terug krijgen van de Nederlandse Bankquote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb het ooit ook overwogen. Tot ik zag wat het me ging kosten.
Een papierversnipperaar kopen en dan mijn geld daar doorheen jagen is volgens mij nog goedkoper.
Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.quote:Op zondag 15 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Budget verhogen of eisen naar beneden gaat 'm echt niet worden. Echt niet. Ik ga niet willen begrijpen dat wat 3,5 jaar geleden mogelijk was, nu opeens niet meer kan en ik voor hetzelfde geld achteruit moet gaan in opties.
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto isquote:Op zondag 15 november 2015 12:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je wil simpelweg niet geloven dat dat een lucky shot was.
Als je geen pech wilt moet je nieuw rijden met garantie. Voor de rest is het een weegschaal waar je budget aflegt tegen wensen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is
Daarentegen heb je ook pech-auto's van 3500 waarvan de automaat 50k na aankoop stuk gaat, echt gezien ook
Wat onderhoud betreft: ook een auto van 3500 heeft dat nodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |