Een ander woord, dat ik omschrijf met de term 'superlaticon' omdat het zichzelf versterkt: 'dolfijn'. Niet zomaar plezierig, maar werkelijk dolfijn.
Tot slot dan nog de allermooiste: het 'contradicticon' 'volledig'.
Zijn er woorden die jullie op een dergelijke manier opvallen, of die jullie gewoon mooi vinden (ik denk dat DIGGER 'bier' wel een prachtwoord vindt )
V
Uhm, wat ik wel een heel mooi woord vind is 'massakonijn'
verder van die archaïsche woorden (ook een prachtwoord an sich trouwens): mitsgaders, ontegenzeggelijk, e.d.
en natuurlijk: superformiweldigeindefantaskolosachtig
"Oude spons (eigenlijk meer een combinatie)": Voor Annet, ook wel Roddelspons genoemd.
"Geile bende" (Ook een combinatie): Om aan te tonen dat het ergens prettig vertoefen is.
"Stoerheidsgehalte" Om aan te geven hoe stoer iets of iemand is, Stoer is ook een heel leuk woord trouwens, ook als je bijvoorbeeld zegt "Goh, dat is leuk & stoer." wekt echt een jongensdroom beeld op.
"Sekologie" naja, i.v.m. Seki in de bus destijds en zijn volgers.
Ach ik kan wel eeuwen doorgaan, vraag anders eens welke woorden we allemaal in het leven geroepen hebben! (en uitdrukkingen.)
En in dezelfde lijn, ja, tis triest, maar ik meen 't serieus, is het volgende woord absoluut perfect: SCHIJTEN Het geeft EXACT aan wat 't is gewoon.
Maar 't allerleukste woord dat ik de laatste weken heb gehoord is ongetwijfeld een woord dat Barb laatst gebruikte. We hadden 't over BB en zij noemde Kim KimmieBamiBimmie. Wat ontzèttend leuk!! Sorry Barb
Ik vind KimmieBamiBimmie het allerleukste woord!
Woorden in 't Engels zijn vaak mooier denk ik trouwens. Neem nou 't woord voor MOOI: BEAUTIFUL. Dat klinkt toch veel mooier dan mooi?
Zei het laatst tegen iemand en die keek me echt aan alsof ik van Mars kwam. Diegene luistert vast niet naar klanken van woorden.
quote:Geil is al zo'n beetje vanaf mn 13e mn lijfspreuk, ben nu 26 en ben er nog niet op uitgekeken
Op 06 november 2000 22:25 schreef WouterB het volgende:
Nou, als je je een tijdje in het Leidse studentenwereldje begeeft, waar sommigen alles 'geil' vinden en je in de kennismakingstijd van een studentenvereniging als belangrijkste leus "geil!!" hebt, dan raak je er snel op uitgekeken.
quote:Neem nou bijvoorbeeld 'inevitable'. Dat vind ik werkelijk een prachtig engels woord. Moet je eens drie keer achter elkaar zeggen. Wordt steeds beautifuller.....
Op 06 november 2000 22:35 schreef Arcee het volgende:
Woorden in 't Engels zijn vaak mooier denk ik trouwens. Neem nou 't woord voor MOOI: BEAUTIFUL. Dat klinkt toch veel mooier dan mooi?
is dat al in de van Dale opgenomen of hoe zit dat?
en wat dacht je van 'schrikdraad'
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 06-11-2000 23:35]
quote:Ik miste "pijpen" in jouw rijtje, Meerhoerman
Op 06 november 2000 23:29 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Geil is al zo'n beetje vanaf mn 13e mn lijfspreuk, ben nu 26 en ben er nog niet op uitgekeken
smithereens
Práchtig woord!
[Dit bericht is gewijzigd door Schanulleke op 07-11-2000 01:28]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |