abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2000 @ 21:42:03 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_447993
Misschien hebben jullie dat ook, of misschien ben ik weer een Einzelgänger, maar soms zie ik een Nederlands woord dat ik prachtig vind. Zo is er bijvoorbeeld het woord 'dodelijk', wat ik een 'pleonasticon' heb gedoopt, omdat het een pleonasme is in EEN woord (een lijk IS per slot van rekening altijd dood).

Een ander woord, dat ik omschrijf met de term 'superlaticon' omdat het zichzelf versterkt: 'dolfijn'. Niet zomaar plezierig, maar werkelijk dolfijn.

Tot slot dan nog de allermooiste: het 'contradicticon' 'volledig'.

Zijn er woorden die jullie op een dergelijke manier opvallen, of die jullie gewoon mooi vinden (ik denk dat DIGGER 'bier' wel een prachtwoord vindt )

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_448027
Mooi woord heb je voor dodelijk bedacht, maar wat doet je dan met andere -(e)lijk woorden: vriendschappelijk, gemeenschappelijk, vreselijk.

Uhm, wat ik wel een heel mooi woord vind is 'massakonijn'
verder van die archaïsche woorden (ook een prachtwoord an sich trouwens): mitsgaders, ontegenzeggelijk, e.d.

en natuurlijk: superformiweldigeindefantaskolosachtig

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_448142
Serieus: Geil vind ik een mooi woord gebruik ik vaak, wekt echt een heel nat beeld op. ONTZETTEND zet ik graag neer, dat wekt ook iets op van VEEL dit is serieus, Bordeel is ook een schitterend woord, en woorden die ik zelf in het leven heb geroepen:

"Oude spons (eigenlijk meer een combinatie)": Voor Annet, ook wel Roddelspons genoemd.

"Geile bende" (Ook een combinatie): Om aan te tonen dat het ergens prettig vertoefen is.

"Stoerheidsgehalte" Om aan te geven hoe stoer iets of iemand is, Stoer is ook een heel leuk woord trouwens, ook als je bijvoorbeeld zegt "Goh, dat is leuk & stoer." wekt echt een jongensdroom beeld op.

"Sekologie" naja, i.v.m. Seki in de bus destijds en zijn volgers.

Ach ik kan wel eeuwen doorgaan, vraag anders eens welke woorden we allemaal in het leven geroepen hebben! (en uitdrukkingen.)

pi_448167
Nou, als je je een tijdje in het Leidse studentenwereldje begeeft, waar sommigen alles 'geil' vinden en je in de kennismakingstijd van een studentenvereniging als belangrijkste leus "geil!!" hebt, dan raak je er snel op uitgekeken.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_448169
"Theelepeltje"

Geweldig woord !

pi_448176
"Badslippers"

ook mooi , je draagt ze juist om niet te slippen

pi_448196
Smegma!!! Is het mooiste smerige woord wat er is..Niet te ontleden, gewoon uitspreken en het is duidelijk! Smmegggmah! Bleh!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 22:35:10 #8
862 Arcee
Look closer
pi_448214
Hmm... ik vind RETE een mooi woord. Retegaaf, retegoed, retesneu, retelullig, etc.! REET is uberhaupt wel een gaaf woord.

En in dezelfde lijn, ja, tis triest, maar ik meen 't serieus, is het volgende woord absoluut perfect: SCHIJTEN Het geeft EXACT aan wat 't is gewoon.

Maar 't allerleukste woord dat ik de laatste weken heb gehoord is ongetwijfeld een woord dat Barb laatst gebruikte. We hadden 't over BB en zij noemde Kim KimmieBamiBimmie. Wat ontzèttend leuk!! Sorry Barb

Ik vind KimmieBamiBimmie het allerleukste woord!

Woorden in 't Engels zijn vaak mooier denk ik trouwens. Neem nou 't woord voor MOOI: BEAUTIFUL. Dat klinkt toch veel mooier dan mooi?

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_448241
Ik vind Montenegro echt zo een mooi woord, als je dat hoort klinkt het echt fantastische. Heb echt helemaal niks met de staat ofzo, maar vind het iedere keer zo mooi klinken als ik het hoor op tv of radio.

Zei het laatst tegen iemand en die keek me echt aan alsof ik van Mars kwam. Diegene luistert vast niet naar klanken van woorden.

pi_448470
quote:
Op 06 november 2000 22:25 schreef WouterB het volgende:
Nou, als je je een tijdje in het Leidse studentenwereldje begeeft, waar sommigen alles 'geil' vinden en je in de kennismakingstijd van een studentenvereniging als belangrijkste leus "geil!!" hebt, dan raak je er snel op uitgekeken.
Geil is al zo'n beetje vanaf mn 13e mn lijfspreuk, ben nu 26 en ben er nog niet op uitgekeken
  maandag 6 november 2000 @ 23:34:31 #11
7069 Chancery
céad mile fáilte
pi_448506
quote:
Op 06 november 2000 22:35 schreef Arcee het volgende:
Woorden in 't Engels zijn vaak mooier denk ik trouwens. Neem nou 't woord voor MOOI: BEAUTIFUL. Dat klinkt toch veel mooier dan mooi?
Neem nou bijvoorbeeld 'inevitable'. Dat vind ik werkelijk een prachtig engels woord. Moet je eens drie keer achter elkaar zeggen. Wordt steeds beautifuller.....
the more you drink the smoker you get
  maandag 6 november 2000 @ 23:34:36 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_448508
'grmbl' vinnik een schitterend woord..

is dat al in de van Dale opgenomen of hoe zit dat?

en wat dacht je van 'schrikdraad'

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 06-11-2000 23:35]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 23:36:29 #13
862 Arcee
Look closer
pi_448518
quote:
Op 06 november 2000 23:29 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Geil is al zo'n beetje vanaf mn 13e mn lijfspreuk, ben nu 26 en ben er nog niet op uitgekeken
Ik miste "pijpen" in jouw rijtje, Meerhoerman
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:05:33 #14
2446 Ne0
Sweeeeeeet!
pi_448599
Sjomp en slempen..
Geniaal oost-gronings
If there's any ego out there bigger than mine, I want it hunt down and shot!!
pi_448651
'kaasschaaf' dat vind ik zo'n leuk/raar woord. of wat dacht je van 'washandje' klinkt wel heel erg lief vind ik.
why live, when you can't dream?
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:21:15 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_448653
en opsodemieteren dan
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2000 @ 00:25:58 #17
862 Arcee
Look closer
pi_448669
opzouten, ook wel een leuke
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2000 @ 00:28:18 #18
862 Arcee
Look closer
pi_448678
Jaaaaaaaa! Ik weet er weer één. In 't Engels:

smithereens

Práchtig woord!

dinsdag 7 november 2000 @ 00:36:41 #19
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_448699
serendipity - the faculty or phenomenon of finding valuable or agreeable things not sought for.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:47:18 #20
3767 Herald
Come get some
pi_448723
frappant blijft een van mijn favoriete woorden
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_448759
logisch is een mooi woord
de reden daarvoor is ook logisch
alles is logisch
bad to tha bone
  dinsdag 7 november 2000 @ 01:26:11 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_448781
Einzelgänger is geweldig, net als fingerspitzengefuhl (sorry, schrijf nooit duits )
Desalniettemin vind ik ook geweldig, net als zompig.
Woorden zijn sowieso mooi
Life is what you make it.
  dinsdag 7 november 2000 @ 01:27:46 #23
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_448784
Ik vergeet ludiek, en lumineus had ik ook nog niet genoemd
Ow, en engels: flabbergasted

[Dit bericht is gewijzigd door Schanulleke op 07-11-2000 01:28]

Life is what you make it.
  dinsdag 7 november 2000 @ 09:05:39 #24
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_448990
Ludiek is ook een van mijn favoriete woorden! En godsonmogelijk, gejat uit een boek, weet niet meer welk, ben ik daar nooit meer van afgekomen!
Voor de rest hou ik van de klank van woorden, ik vind het ook zeer aangenaam mijn gedachten uiterst omslachtig te verwoorden zodat ik alle prachtige klanken en zinswendingen in mijn zinnen kan voegen!
Een aangenaam toeven vind ik overigens ook een leuke uitdrukking.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_448995
slaapmeisje
uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')