Waar staat dat de hulpverleners de kinderen naar buiten hebben gebracht? Ze kunnen net zo goed zelf naar buiten zijn gelopen of door hun ouders naar buiten zijn gedragen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:28 schreef Dven het volgende:
Lekkere hulpverlener ben je danGeen maskertjes bij de hand of effe een paar ramen in kunnen tyfen en maar een minuutje je adem inhouden om die koters naar buiten te krijgen?
Waarom wil je als hulpverlener anders meteen naar binnen? Om de goudvis te redden?quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waar staat dat de hulpverleners de kinderen naar buiten hebben gebracht? Ze kunnen net zo goed zelf naar buiten zijn gelopen of door hun ouders naar buiten zijn gedragen.
Om de woning veilig te stellen door bv de brandhaard te doven.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:30 schreef Dven het volgende:
Waarom wil je als hulpverlener anders meteen naar binnen? Om de goudvis te redden?
Een hulpverlener kan ook iemand zijn met een EHBO-diploma welke gewoon toevallig langs loopt. Kan me voorstellen dat die niet altijd een maskertje bij zich dragen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:28 schreef Dven het volgende:
Lekkere hulpverlener ben je danGeen maskertjes bij de hand of effe een paar ramen in kunnen tyfen en maar een minuutje je adem inhouden om die koters naar buiten te krijgen?
Levensgevaarlijk ja, die gloeiende kolenquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Om de woning veilig te stellen door bv de brandhaard te doven.
Jep.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk ja, die gloeiende kolen
Volgens de bron gaat het om de ambulancebroeders die gewacht hebben om de reddingsoperatie voort te zetten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Een hulpverlener kan ook iemand zijn met een EHBO-diploma welke gewoon toevallig langs loopt. Kan me voorstellen dat die niet altijd een maskertje bij zich dragen.
Ok.quote:
Iddquote:Op dinsdag 10 november 2015 21:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Een hulpverlener kan ook iemand zijn met een EHBO-diploma welke gewoon toevallig langs loopt. Kan me voorstellen dat die niet altijd een maskertje bij zich dragen.
Hm, nu je het zegt, geen idee of die maskertjes bij zich hebben. Maar iets door het raam tyften was inderdaad sowieso wel een optie geweest.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens de bron gaat het om de ambulancebroeders die gewacht hebben om de reddingsoperatie voort te zetten.
Eigen veiligheid eerst natuurlijk. Maar vast eventjes voor frisse lucht zorgen kan nooit geen kwaad. En ik kan me niet voorstellen dat je niet even een minuutje je adem in kan houden om zo'n kind naar buiten te slepen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hm, nu je het zegt, geen idee of die maskertjes bij zich hebben. Maar iets door het raam tyften was inderdaad sowieso wel een optie geweest.
beetje afhankelijk of ze wisten dat het om een binnenbarbecue ging.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hm, nu je het zegt, geen idee of die maskertjes bij zich hebben. Maar iets door het raam tyften was inderdaad sowieso wel een optie geweest.
Ik weet niet of de kinderen nog binnen waren. Als je een ruit inslaat kan het ook zorgen dat het vuur oplaait omdat er meer zuurstof bij kan. En zonder bescherming naar binnen gaan en zelf flauwvallen is ook niet heel zinvol.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Eigen veiligheid eerst natuurlijk. Maar vast eventjes voor frisse lucht zorgen kan nooit geen kwaad. En ik kan me niet voorstellen dat je niet even een minuutje je adem in kan houden om zo'n kind naar buiten te slepen.
Maar goed, het artikel is ook niet heel duidelijk.
Volgens mij is dat zelfs regel 1 bij hulpverlening.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:28 schreef Dven het volgende:
Nou ja als het regent. Moet je wel een raampje opendoen. De BBQ voor het raam en een ventilator om de rook naar buiten te blazen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:38 schreef KetchupFTW het volgende:
Wij gebruiken wel eens een bakplaat binnen, dat geeft al aardig wat rook. Wie is op het idee gekomen een indoor BBQ te maken
Maskertje heeft niet zo veel nut met koolstofmonoxide.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:28 schreef Dven het volgende:
Indoor BBQ!quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:24 schreef MisterCe het volgende:
ULVENHOUT -
Twee kinderen uit Ulvenhout zijn dinsdag ziek geworden door binnenshuis barbecueėn. De woning aan Het Hofflandt waar de barbecue plaatsvond, stond blauw van de rook.
Hulpverleners durfden niet meteen naar binnen, aldus Omroep Brabant. Ze waren vanwege de sterkte rookontwikkeling bang dat er koolmonoxide in de woning hing. Uit metingen bleek echter dat dit niet het geval was.
De kinderen zijn ter plekke geholpen door ambulancemedewerkers. De brandweer heeft de woning gelucht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenbarbecue__.html
Jammer maar wel creatief bedacht
Wel in de buurt van een deur doen, want anders is de rook idd niet te hardenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Geweldig! De fazantenboutjes liggen nu op de BBQ!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |