ze willen dat je hem snitcht (de dealer)quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:07 schreef ErkendFokker het volgende:
Op zich zijn ze in Nederland niet streng tegen privégebruik. Je zou ze duidelijk moeten maken dat jij geen leverancier van hun bent.
Ja dat zou je natuurlijk niet moeten doen. Laat hun maar met bewijs komen. Eigenlijk heb je wel gelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:08 schreef tailfox het volgende:
[..]
ze willen dat je hem snitcht (de dealer)
tuurlijk als jij bekend dat hij dealt zit die in jail.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:09 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja dat zou je natuurlijk niet moeten doen. Laat hun maar met bewijs komen. Eigenlijk heb je wel gelijk.
Of elkaars nummers eens hebt uitgewisseld in center parcsquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:08 schreef Ticootje het volgende:
zeg dat je een nintendo ds hebt gekocht via marktplaats...
als ze vragen ja via marktplaats ofzo I dunno.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:10 schreef jatochneetoch het volgende:
Als je verdachte bent heb je zwijgrecht. Gewoon daar een beroep op doen.
Het is verder niet verboden om in een telefoon te staan
Waar heb je die gehaald, welke dag was dat, welk vervoermiddel had TS, wat was de prijs, welke spelen zaten erbij, en nog 15 vragen in wisselende volgorde.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:08 schreef Ticootje het volgende:
zeg dat je een nintendo ds hebt gekocht via marktplaats...
Daarom, gewoon zwijgen idd. Als ze echt iets tegen je hebben komen ze je wel halen. Wel zo netjes tov je dealer om hem niet te snitchen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
tuurlijk als jij bekend dat hij dealt zit die in jail.
Beken je niet dan hebben ze net zo veel bewijs als daarvoor.
Een beetje kut alleen als ze je op je werk komen ophalen, en ja dat doen ze gerust.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:09 schreef Nobu het volgende:
Gewoon niet gaan, als ze iets tegen je hebben komen ze je wel halen. Mocht dat gebeuren: mond houden en een advocaat nemen.
Dit dus, zwijgen tot je een advocaat krijgt. Moest ooit ook op komen draven bij de politie omdat ik op een of andere manier een verband zou hebben met de verdachte. Heb toen de zaak eerlijk uitgelegd, met nadelige gevolgen voor de verdachte, maar begreep later dat mijn naam niet geheel veilig was. Hoewel de verdachte zelf mijn naam niet in zou moeten kunnen zijn werd mij verteld dat de advocaat van de tegenpartij dat wel zou kunnen zien, en afhankelijk van de relatie verdachte-advocaat zou m'n naam dus zomaar doorgespeeld kunnen worden aan de verdachte.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:08 schreef imikethat het volgende:
Waarschijnlijk gaan ze proberen jou tegen die dealer uit te spelen omdat ze niet genoeg bewijs hebben om hem voor het daadwerkelijke dealen te veroordelen. Anders hadden ze dergelijke getuigen in eerste instantie uberhaupt niet nodig. Ik zou gewoon zeggen dat je niet met ze wilt praten zonder advocaat, en je sws beroepen op je zwijgrecht. Ze kunnen je in dezen niks maken omdat ze geen degelijke harde bewijzen tegen je hebben
Slecht advies. Altijd zwijgen/advocaat idd ook al heb je niks gedaan.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een beetje kut alleen als ze je op je werk komen ophalen, en ja dat doen ze gerust.
Dus beter gewoon gaan, er zal jou niks gebeuren.
En niet alleen je naam. Je adres en contactgegevens doen ze er ook meteen maar bij.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:13 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Di. Hoewel de verdachte zelf mijn naam niet in zou moeten kunnen zijn werd mij verteld dat de advocaat van de tegenpartij dat wel zou kunnen zien, en afhankelijk van de relatie verdachte-advocaat zou m'n naam dus zomaar doorgespeeld kunnen worden aan de verdachte.
als je niet komt is het ook jouw schuld niet.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:12 schreef rival het volgende:
Als ze je netjes vragen om langs te komen kan je ze daar vriendelijk voor bedanken.
Wat hij zei over verdachte is ook maar een loos dreigement....
Lekker laten gaan.
Heb je iets zwart op wit gekregen? Je bent niet zomaar verplicht om te komen. Ik zou alleen gaan als ze je dwingen en sowieso nergens antwoord op geven.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:05 schreef Vladimir.Putin het volgende:
Ik werd net gebeld door de politie dat ze een onderzoek doen naar 2 dealers die ze gepakt hebben. Mijn mobiele nummer kwamen ze tegen in de telefoon.
Ik weet verder niet om welke dealer het gaan en in het verleden heb ik er wel eens 1 gebeld voor een sosje. Dit is de afgelopen halve jaar sowieso niet voorgekomen omdat ik alleen in het festival seizoen wel eens wat pak.
Nu moet ik deze week naar het bureau voor een gesprek, ze zeiden ook dat ik nu eigenlijk een verdachte ben. Waar sta ik in dit gesprek en wat kan ik zeggen? En wat kunnen ze me maken?
dat is zeer makkelijk te achterhalen. Naam of nummer is genoeg.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
En niet alleen je naam. Je adres en contactgegevens doen ze er ook meteen maar bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |