abonnement Unibet Coolblue
pi_157436500

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
WhoSampled
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB, willem888 & MissLuna voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_157436622
Hoe heet het nummer dat de 2 dudes draaien vanaf 14:05 minuten?

http://www.vpro.nl/programmas/2doc/2015/sex-yes-please.html
pi_157437369
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, puur om deze vraag te stellen. Ik zoek een liedje dat ik lang geleden op de radio heb gehoord. Volgens mij is het nederpop, maar het is gesproken in plaats van gezongen of gerapt. Gewoon spreken zoals je altijd doet zeg maar, maar dan met pop/rock-achtige instrumentale muziek op de achtergrond. Ik herinner me een stukje: de hoofdpersoon rijdt over de weg en ziet langs de weg en meisje staan. Iets in haar blik doet hem stoppen. Het lied is gezongen door een man met een duidelijke stem, zonder accent en zijn stemhoogte is gemiddeld. Het lied rijmt niet. Let wel op, het is behoorlijk lang geleden (5 jaar ofzo dat ik dit nummer voor het laatst heb gehoord), dus er kunnen wat details zijn vertekend in mijn hoofd. Kunnen jullie me helpen?

Met vriendelijke groeten,

Arkhana
Verstopt als een steen in het veen ga ik naar je heen en leen je been want ik heb er geen één
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 november 2015 @ 22:46:36 #4
862 Arcee
Look closer
pi_157438084
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:29 schreef Arkhana het volgende:
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, puur om deze vraag te stellen. Ik zoek een liedje dat ik lang geleden op de radio heb gehoord. Volgens mij is het nederpop, maar het is gesproken in plaats van gezongen of gerapt. Gewoon spreken zoals je altijd doet zeg maar, maar dan met pop/rock-achtige instrumentale muziek op de achtergrond. Ik herinner me een stukje: de hoofdpersoon rijdt over de weg en ziet langs de weg en meisje staan. Iets in haar blik doet hem stoppen. Het lied is gezongen door een man met een duidelijke stem, zonder accent en zijn stemhoogte is gemiddeld. Het lied rijmt niet. Let wel op, het is behoorlijk lang geleden (5 jaar ofzo dat ik dit nummer voor het laatst heb gehoord), dus er kunnen wat details zijn vertekend in mijn hoofd. Kunnen jullie me helpen?

Met vriendelijke groeten,

Arkhana
  Boks-Chick maandag 9 november 2015 @ 22:50:44 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_157438228
oh ik zie dat ik door het slotje postte :@ :')

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Eerste wat mij te binnen schoot, was dat het best iets van de Bronski Beat kan zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

meer pop, geen R&B
lolwut
pi_157438252
quote:
19s.gif Op maandag 9 november 2015 22:50 schreef BrandX het volgende:
oh ik zie dat ik door het slotje postte :@ :')
Foei! ;)
quote:
Ja, dat was 'm waar ik aan dacht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157438967
quote:
19s.gif Op maandag 9 november 2015 22:50 schreef BrandX het volgende:
oh ik zie dat ik door het slotje postte :@ :')

[..]

[..]

Helaas niet

E: het is ook vrij modern, denk een nummer wat niet ouder is dan een jaar

[ Bericht 3% gewijzigd door Donnie-Brasco op 09-11-2015 23:24:07 ]
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_157455981
Ik weet het niet 100% zeker of het klopt, maar ik ben op zoek naar een nummer wat enorm lijkt op het deuntje van The National - Start a War. Enkel is de tekst dan natuurlijk wat anders en de stem is wat lichter.

Ik kan alleen niet op de artiest / het nummer komen. Het erge zal nog wel zijn dat hij misschien nog wel in mijn playlist staat, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Feyenoord Rotterdam
pi_157458366
quote:
Nee, deze is het helaas niet...
Verstopt als een steen in het veen ga ik naar je heen en leen je been want ik heb er geen één
  woensdag 11 november 2015 @ 08:45:27 #10
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_157464270
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:29 schreef Arkhana het volgende:
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, puur om deze vraag te stellen. Ik zoek een liedje dat ik lang geleden op de radio heb gehoord. Volgens mij is het nederpop, maar het is gesproken in plaats van gezongen of gerapt. Gewoon spreken zoals je altijd doet zeg maar, maar dan met pop/rock-achtige instrumentale muziek op de achtergrond. Ik herinner me een stukje: de hoofdpersoon rijdt over de weg en ziet langs de weg en meisje staan. Iets in haar blik doet hem stoppen. Het lied is gezongen door een man met een duidelijke stem, zonder accent en zijn stemhoogte is gemiddeld. Het lied rijmt niet. Let wel op, het is behoorlijk lang geleden (5 jaar ofzo dat ik dit nummer voor het laatst heb gehoord), dus er kunnen wat details zijn vertekend in mijn hoofd. Kunnen jullie me helpen?

Met vriendelijke groeten,

Arkhana
't is hem waarschijnlijk niet, maar dan kan die iig afgestreept worden

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  woensdag 11 november 2015 @ 10:40:32 #11
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_157465769
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:29 schreef Arkhana het volgende:
Volgens mij is het nederpop, maar het is gesproken in plaats van gezongen of gerapt. Gewoon spreken zoals je altijd doet zeg maar, maar dan met pop/rock-achtige instrumentale muziek op de achtergrond. Ik herinner me een stukje: de hoofdpersoon rijdt over de weg en ziet langs de weg en meisje staan. Iets in haar blik doet hem stoppen. Het lied is gezongen door een man met een duidelijke stem, zonder accent en zijn stemhoogte is gemiddeld. Het lied rijmt niet.
Een 'gesproken' lied waarin veel wordt gereden. Alleen inhoudelijk klopt het niet. Toch maar proberen:

pi_157466391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:39 schreef Fuszy het volgende:
Ik weet het niet 100% zeker of het klopt, maar ik ben op zoek naar een nummer wat enorm lijkt op het deuntje van The National - Start a War. Enkel is de tekst dan natuurlijk wat anders en de stem is wat lichter.

Ik kan alleen niet op de artiest / het nummer komen. Het erge zal nog wel zijn dat hij misschien nog wel in mijn playlist staat, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Doet mij een beetje denken aan Milow - You and me maar dat is het vast niet?

The rock candy's melted, only diamonds now remain
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 november 2015 @ 21:59:05 #13
862 Arcee
Look closer
pi_157501531
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:59 schreef Arcee het volgende:
http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/12-11-2015/VARA_101375335

32:42: welk nummer? :s)

Die na Dilemma - Nelly & Kelly Rowland dus.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 12 november 2015 @ 22:42:59 #15
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_157502479
https://soundcloud.com/timsweeney/jontye

Rond minuut 23

Het is iets van de vroege-mid jaren 90 als ik me niet vergis..
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  ESF Reporter donderdag 12 november 2015 @ 22:48:15 #16
87554 Cee
Welluk?
pi_157502596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:42 schreef Keano het volgende:
https://soundcloud.com/timsweeney/jontye

Rond minuut 23

Het is iets van de vroege-mid jaren 90 als ik me niet vergis..
  donderdag 12 november 2015 @ 22:52:44 #17
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_157502724
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  donderdag 12 november 2015 @ 23:18:10 #18
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_157503514
quote:
Shazam geeft aan: " Pygmy Lullaby" van Jan Garbarek :@
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_157503655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:42 schreef Keano het volgende:
https://soundcloud.com/timsweeney/jontye

Rond minuut 23

Het is iets van de vroege-mid jaren 90 als ik me niet vergis..
Het doet mij denken aan deze

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 12 november 2015 @ 23:36:36 #20
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_157504100
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:17 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Helaas niet

E: het is ook vrij modern, denk een nummer wat niet ouder is dan een jaar
https://www.google.nl/sea(...)-BJFVqjGIMmKU6rKuKgO

Het nummer van "Ours" voldoet wel aan je beschrijving van mannenstem die nu en dan hoog zingt, maar Funky....?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_157504340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:36 schreef Rob310 het volgende:

[..]

https://www.google.nl/sea(...)-BJFVqjGIMmKU6rKuKgO

Het nummer van "Ours" voldoet wel aan je beschrijving van mannenstem die nu en dan hoog zingt, maar Funky....?
Nee, had die zelf ook al gevonden. Zaterdag ben ik daar weer de hele dag, zal hem dan wel weer horen. Ff telefoon erbij dan.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_157504578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:18 schreef Rob310 het volgende:

[..]

Shazam geeft aan: "Pygmy Lullaby" van Jan Garbarek :@
Klopt. Het is een saxofoon-cover van "Sweet Lullaby". Live-uitvoering hier, vanaf 39:20 minuten:


Overigens is "Sweet Lullaby" niet in de original version, maar in deze versie een hit geweest in Nederland:

  vrijdag 13 november 2015 @ 00:03:23 #23
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_157504766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:39 schreef Fuszy het volgende:
Ik weet het niet 100% zeker of het klopt, maar ik ben op zoek naar een nummer wat enorm lijkt op het deuntje van The National - Start a War. Enkel is de tekst dan natuurlijk wat anders en de stem is wat lichter.

Ik kan alleen niet op de artiest / het nummer komen. Het erge zal nog wel zijn dat hij misschien nog wel in mijn playlist staat, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het doet mij denken aan "the wrong direction" van Passenger
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2015 @ 00:27:26 #24
862 Arcee
Look closer
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:50:20 #25
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_157510629
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Nummer gehoord in een winkel, volgende lyrics opgepikt:
"She don't why, she don't why" en "Fall into my hand, fall into my hands."

Best wel funky nummer, man die het zingt en zingt zo nu en dan behoorlijk hoog waardoor hij regelmatig bijna onverstaanbaar is.
Een man die zo nu en dan behoorlijk hoog zingt waardoor hij regelmatig onverstaanbaar is, is wel een belangrijk kenmerk van Everything Everything. Misschien kun je wat liedjes op die YouTube-link luisteren en hoor je wel of dit de stijl is van het nummer dat je in de winkel hebt gehoord. Dan weet je welke band je in Spotify even nummer voor nummer moet doorklikken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')