abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157613957
Fijn dat het vandaag zo goed ging NTS en Twinkle! En sticker in zijn grote bed. Dan worden ze ineens weer groot he.

En inderdaad geen KOT hier. Al een tijdje niet meer dus die paar halve dagen tot januari kan ook nog wel. (en idd, M is van 11 januari). Toch maar eens kijken hoeveel het schoolgeld is.... 2x halve dagen wordt praktisch onhandig omdat ik dan de meiden weg moet brengen naar een andere locaties op hetzelfde moment als ik M moet ophalen. En bovendien is er s middags gym en dat is voor hem ook weer goed.

M heeft niet zoveel moeite met structuur (niet meer dan de gemiddelde peuter denk ik) maar omdat het maar 1x per week is, is het steeds weer een beetje wennen zeg maar. Er zit dan geen ritme in. Geen routine. Weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
pi_157616920
Kyara, Dan is het logischer om 1,5 keer te gaan inderdaad. Hopelijk helpt dat een beetje.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:08 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157617749
Ohhhhh Spark, je kleintje in zo'n operatiehemd en zo'n groot bed, pfffff ;( Hopelijk komt ze er met veel knuffels weer goed bovenop. En jullie ook :*

NTS en Twinkle, wat een stappen joh..... en jullie meiden doen t gewoon! En Sticker stapt ook met zevenmijlslaarzen door _O_

Kyara ik denk dat het slim is hoor, even de frequentie iets opvoeren voordat hij ineens alle dagen naar school gaat.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:48 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157617778
Hier lijkt de koorts trouwens een voorbode te zijn geweest van een een enorme eczeemuitbraak...... :{ In 2 dagen tijd ineens weer overal grote plekken met bultjes, vuurrood, en vooral dr handjes zien er echt niet uit en doen ook zeer ;(

Maargoed, er scheen ook nog hand/mond/voetziekte rond te gaan, plus dus krentenbaard, dus als het dat niet is heb ik alweer niks te klagen denk ik.
pi_157622012
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 23:42 schreef Kyara het volgende:
M heeft niet zoveel moeite met structuur (niet meer dan de gemiddelde peuter denk ik) maar omdat het maar 1x per week is, is het steeds weer een beetje wennen zeg maar. Er zit dan geen ritme in. Geen routine. Weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
Oh, en dat willen jullie wel? Is dat wenselijk omdat hij naar school toe gaat? (Ik heb het gevoel dat voor iedereen in dit topic heel duidelijk is waarom hij nu meer dagen naar het kdv gaat, behalve voor mij :') :@ ;( )

LB, is het niet zo dat eczeem kan uitbreken als de weerstand even wat lager is en de koorts niet perse een voorbode ervan hoeft te zijn als wel een logische bijkomstigheid (omdat je weerstand lager is wanneer je ziek bent)?
pi_157622469
LB, Volgt de eczeem dan op de koorts, of is de koorts een eerste indicatie van eczeem op komst? Daan heeft weleens plekjes eczeem als hij ziekig is. Dan is de weerstand even te laag.. Gelukkig is dat met een beetje vette zelf wel te verhelen..
Hoop dat het vlot weer overgaat..

NTS, hoe vaak gaat draakje nu naar school dan? ook 2 dagdelen zoals de psz, of vaker?

Daan zit weer op school. Zijn boze fase is echt voorbij, hij sprong zomaar op toen ik zei dat we naar juf A gingen en zei dat hij daar blij van werd..
Beter dat 2 weken geleden toen ik hem nog brullend achterop de fiets bij mijn man zette zonder laarsjes aan })
(eenmaal daar gaat het wel goed, anders had ik niet doorgezet)
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:54:41 #132
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157622634
LB wat naar. Eczeem vlamt meestal op bij onvoldoende weerstand is mijn ervaring dus ik denk toch dat ze toch iets onder de leden heeft en de eczeem daardoor getriggert word.

Kyara, wat LE zegt, ik begrijp de strekking ook niet helemaal, maar je zult een goede reden hebben om dit te doen.

DF Draak gaat nu tot de laatste week voor de Kerstvakantie 1 ochtend naar de basisschool en 1 ochtend psz. De laatste week gaat ze wel 2 ochtenden naar de psz om haar verjaardag daar te vieren en voor de Kerstviering.
Ik had gisteren in ieder geval een heel ander kind dan normaal op maandag (psz). Kon zich 's middags prima vermaken en had goede zin. Dus ik tel de dagen af tot na de kerstvakantie ;).
pi_157622841
Dat is nog niet zo vaak dan voor Draakje. Maar het beloofd dan wel goeds voor na de kerstvakantie ;)
pi_157622905
Ik snap het wel geloof ik :Y Op iets frequentere basis wennen aan van huis zijn en meedraaien in een groep. Niet voor niets in de psz ook twee dagdelen in de week en niet één hele dag toch?
Spannend ook, al die (bijna)schoolgaanders! Mijnes heeft van Sinterklaas een prikblok gekregen en heel geconcentreerd zitten prikken O+ (dat is vrijwel alles wat ik me nog herinner van de basisschool, dat prikken). En daarna schreef hij en passant vier letters van zijn naam (in willekeurige volgorde) op de tekening :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:08:24 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157626512
Hm ja zo had ik het nog niet bekeken van die eczeem :')!

Maargoed wat ze dan onder de leden heeft...? We merken het wel. Ze keek vandaag al een stuk beter uit haar ogen, dus is wel naar t kdv gegaan met de vraag om ons te bellen als t niet zou gaan, maar ik heb niks gehoord ^O^
pi_157631219
Jemigdepemig zeg. Hier aan tafel gaf ik Isa een boekje, zegt ze ineens: "Nee, stommeling!" :') Bij doorvragen bedoelde ze dat ze dat boekje niet wilde want dat was stom. Maar goh ik had niet verwacht dat ik nu al een gesprek met mijn peuter zou moeten hebben over woorden die je beter niet kunt gebruiken :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:25:42 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157632000
Spirit, herkenbaar. Ik hoorde J laatst Gottedomme zeggen :X Nu maar aan opa gevraagd of ie voortaan op zijn woorden wil letten als J in de buurt is (opa was aan t klussen en deed zichzelf pijn, maar toch). Hij herhaalt alles en slaat alles op :(
pi_157633070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:03 schreef Spirit82 het volgende:
Jemigdepemig zeg. Hier aan tafel gaf ik Isa een boekje, zegt ze ineens: "Nee, stommeling!" :') Bij doorvragen bedoelde ze dat ze dat boekje niet wilde want dat was stom. Maar goh ik had niet verwacht dat ik nu al een gesprek met mijn peuter zou moeten hebben over woorden die je beter niet kunt gebruiken :@
Mijn oudste begon vanmorgen met: Neeheej kutkind. Ja mama dat kan je ook zeggen als iemand iets doet wat niet mag. Van wie heb je dat geleerd? Op school! :')
Maar verteld dat ik dat niet zo netjes vind en het niet wil horen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157633675
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:25 schreef mousemicky het volgende:
Spirit, herkenbaar. Ik hoorde J laatst Gottedomme zeggen :X Nu maar aan opa gevraagd of ie voortaan op zijn woorden wil letten als J in de buurt is (opa was aan t klussen en deed zichzelf pijn, maar toch). Hij herhaalt alles en slaat alles op :(
Dit geldt ook voor mij. :@
Ik mopperde laatst "godver" en Aiden zei: Domme".
Dus ik faal momenteel wel in dat opzicht.
Ik probeer heel erg om niet te vloeken etc. en vooral vervangende woorden te gebruiken.
Bijv. "Goeiedag" te roepen of "Chips"! :')
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:39:32 #140
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157634674
Zo heeft Draak een (Duits) liedje op Youtube dat ze helemaal het einde vind. Aan het einde van de clip laten ze een blooper zien en zegt die man 'SH!T'. Tot enkele weken geleden zette ik dat liedje uit nog voor dat bewuste woord viel, maar helaas was ik één keer te laat :'). Vervangen door 'chips' had helaas geen effect, dus nu komt er, als iets fout gaat of niet lukt DAT woord uit, inclusief Duits accent _O-.
pi_157634716
Dat Duitse accent doet het hem dan ook he.

En CS, inderdaad, dat is wat ik bedoelde :Y
pi_157635111
Oh zo, ik snap het Kyara :)
pi_157635119
Iets anders: een intieme vraag (dus voel je vrij om niet te antwoorden): hebben jullie een budget voor de feestdagen? Of kopen jullie gewoon wat een kind het liefst wil hebben, ongeacht de prijs? Hoe gaat zoiets?
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:55:59 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635255
Ik hou me momenteel vooral bezig met de hoeveelheid. Liefst van opa & oma 1 (of evt 2) pakje en van ons ook zoiets. Dat worden nu ws een poppenbuggy, een puzzel van de kringloop en een potje kindernagellak van 10 euro elk oid.

Hele dure dingen koop ik niet gauw, aangezien ik 'grote dingen' vaak van marktplaats trek. Vorig jaar bijvoorbeeld de complete boerderij van Duplo.

Maarrrrr als ze later wat meer wensen krijgt, zal dat budget wel omhoog gaan. Het hele concept verlanglijstje is haar nu nog vreemd, dus dat houden we nog even zo.
pi_157635443
De hoeveelheid inderdaad. Bedrag speelt wat mij betreft pas als ze daar besef van krijgt.

Ik werd echt een beetje chagrijnig op haar verjaardag, ik had iedereen iets gevraagd wat ze echt graag wilde, en alle grootouders en ooms/ tantes hadden daarnaast minimaal twee extra cadeaus bij zich. Zijn er nog manieren om dat op een vriendelijke manier te voorkomen?
pi_157635501
Budget vind ik ook een lastige. Vooral omdat ze vaak allemaal met hetzelfde speelgoed spelen maar je ook niet steeds cadeautjes voor hen samen wil geven. Maar ik denk dat het hier op zo'n 25 euro per kind uitkomt.
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:03:25 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
De hoeveelheid inderdaad. Bedrag speelt wat mij betreft pas als ze daar besef van krijgt.

Ik werd echt een beetje chagrijnig op haar verjaardag, ik had iedereen iets gevraagd wat ze echt graag wilde, en alle grootouders en ooms/ tantes hadden daarnaast minimaal twee extra cadeaus bij zich. Zijn er nog manieren om dat op een vriendelijke manier te voorkomen?
Ja ik heb het mijn moeder gewoon heel duidelijk uitgelegd, waaróm ik nu nog niet zoveel wil. Er komen nog genoeg gelegenheden om dat ene toffe ding ook nog te geven.

Mijn moeder is er zo een die elke gelegenheid aangrijpt om een cadeautje mee te nemen, dus dat liep sowieso al de spuigaten uit. Ze heeft nu wel door dat dat beter iets vergankelijks kan zijn zoals knutselpapier of potloden ofzo, maar toch.
pi_157635577
En verder hoeveelheid. En straks zal de grootte ook wel verschil gaan maken :X

Verjaardagen....lastige. Wij vragen heel flauw een financiële bijdrage voor abo dierentuin voor M en dansles voor de meiden.
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:05:03 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635608
Al herken ik mijn moeders neiging trouwens ook wel :')!

Ik wilde al beginnen aan het haken van een stokpaard, een patroon dat ik jaren geleden al op had geslagen. Maar bedacht me nu dat volgend jaar Sinterklaas waarschijnlijk vroeg genoeg is daarvoor :') En dat t poppenbedje dat ik ook wilde kopen, beter voor dr verjaardag kan.....

The suspense..... -O-
pi_157635617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn moeder is er zo een die elke gelegenheid aangrijpt om een cadeautje mee te nemen, dus dat liep sowieso al de spuigaten uit. Ze heeft nu wel door dat dat beter iets vergankelijks kan zijn zoals knutselpapier of potloden ofzo, maar toch.
Oh, dat heeft mijn schoonmoeder ook wel een beetje. En het erge vind ik daaraan dat de kinderen nu oma koppelen aan cadeautjes. Komen opa en oma morgen? Oh, dan krijg ik een cadeautje :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')