Daar was ook geen gevaar, hè?quote:Op maandag 9 november 2015 13:54 schreef Crazy-M het volgende:
We zitten met GRIP nu gelijk aan Moerdijk, was toen ook een GRIP 4
Inderdaad, dat werd toen ook geroepenquote:
Die liggen vanwege onderhoud in een loods van Chemelot. Hoezo?quote:Op maandag 9 november 2015 14:00 schreef trabant het volgende:
Die kernraketten liggen toch echt in Volkel, hè?
Iets dat zwarte rook geeft, zoveel is zeker.quote:Op maandag 9 november 2015 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
Al bekend wat er in die loods lag opgeslagen?
Nee, meerdere gemeentes is GRIP4 geloof ik.quote:Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Als andere gemeentes ook bedreigd worden komt er gewoon een gripje 5 aan.
Chemelot is een terrein met een ratjetoe aan (vooral chemische) bedrijven.quote:Op maandag 9 november 2015 14:02 schreef Infection het volgende:
Wanneer doeken ze dat bedrijf eens op? Is wel erg vaak raak daarzo...
Ja, wanneer doeken ze Schiphol eens op? Of de haven van Rotterdam? Hebben ook veel mensen last van.quote:Op maandag 9 november 2015 14:02 schreef Infection het volgende:
Wanneer doeken ze dat bedrijf eens op? Is wel erg vaak raak daarzo...
GRIP 1 Bronbestrijding. Incident van beperkte afmetingen. Afstemming tussen de verschillende disciplines nodig.quote:
Het schijnt vooral om het één en dezelfde bedrijf te gaan telkens las ik zojuist ergens...quote:Op maandag 9 november 2015 14:03 schreef trabant het volgende:
[..]
Chemelot is een terrein met een ratjetoe aan (vooral chemische) bedrijven.
Ah, dus inderdaad gemeentegrens overschrijdend is GRIP4, als het regio overschrijdend (denk dan dus de VR's) dan is het GRIP5.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
GRIP 1 Bronbestrijding. Incident van beperkte afmetingen. Afstemming tussen de verschillende disciplines nodig.
GRIP 2 Bron- en effectbestrijding. Incident met duidelijke uitstraling naar de omgeving.
GRIP 3 Bedreiging van het welzijn van (grote groepen van) de bevolking binnen één gemeente.
GRIP 4 Gemeentegrensoverschrijdend en/of dreiging van uitbreiding en/of mogelijk schaarste aan primaire levensbehoeften of andere zaken.
GRIP 5 GRIP 4, meerdere regio's.
GRIP Rijk Behoefte aan sturing door het Rijk in situaties waarin de nationale veiligheid in het geding is of kan zijn.
GRIP Rijk is nog niet zo lang in leven, denk niet dat die al eens afgekondigd is. Zal eens kijken.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
Is er ooit al eens een GRIP Rijk geweest? Beetje offtopic, maar ik vroeg het me ineens af
Lijkt me sterk. Er zitten flink wat chemische bedrijven daar.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Het schijnt vooral om het één en dezelfde bedrijf te gaan telkens las ik zojuist ergens...
Volgens Wikipedia nog nietquote:Op maandag 9 november 2015 14:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
GRIP Rijk is nog niet zo lang in leven, denk niet dat die al eens afgekondigd is. Zal eens kijken.
Nopequote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
Is er ooit al eens een GRIP Rijk geweest? Beetje offtopic, maar ik vroeg het me ineens af
Volkskrant loopt wat jaartjes achter. Tot enkele jaren terug was GRIP4 inderdaad de hoogste alarmfase.quote:Op maandag 9 november 2015 14:08 schreef Infection het volgende:
Volgens de volkskrant is GRIP4 de hoogste alarmfase. Die zijn zeker GRIP5 en GRIP Rijk vergeten?
http://www.volkskrant.nl/(...)j-chemelot~a4182122/
Ha, dit keer wel 'binnenland'.quote:Op maandag 9 november 2015 14:08 schreef Infection het volgende:
Volgens de volkskrant is GRIP4 de hoogste alarmfase. Die zijn zeker GRIP5 en GRIP Rijk vergeten?
http://www.volkskrant.nl/(...)j-chemelot~a4182122/
Moerdijk was ook een GRIP 4 toen (als ik goed herinner)quote:Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef YokiKater het volgende:
GRIP blijft gewoon een standaard protocol en zegt 123 niet zo heel veel over de situatie. Ergste wat we hebben gehad sinds de invoering is GRIP4 in 4 VeiligheidsRegio's tegelijk en dat was het uitvallen van nutsvoorzieningen, dat was niet eens zo'n grote ramp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |