abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 november 2015 @ 19:59:31 #76
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157607068
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:27 schreef Platina het volgende:
Ga mijn eigen risico omlaag zetten omdat ik verwacht een operatie nodig te hebben en ik ga het aantal fysiotherapiebehandelingen dat vergoed wordt omhoog zetten door een duurdere aanvullende verzekering te nemen.
Heeft die fysio met die operatie te maken? Na bepaalde operaties wordt fysio (van de 21e behandeling) vergoed uit de basisverzekeringen. Ff checken in de Lijst Borst :Y
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  maandag 16 november 2015 @ 20:04:58 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157607228
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik stel te directe vragen, waardoor uiteindelijk er niemand meer in de studio wil komen voor uitleg. Daarom ben ik ook geen goede journalist, want als ik vragen ga stellen dan wil er uiteindelijk niemand meer met mij praten.
Ik had bijvoorbeeld tegen de oudpoliticus van de christenunie, die nu bij de zorgverzekeringen werkt (naam even kwijt :@ ), gezegd dat hij liegt.
Rouvoet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157607238
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Rouvoet?
Ja die.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157607341
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik stel te directe vragen, waardoor uiteindelijk er niemand meer in de studio wil komen voor uitleg. Daarom ben ik ook geen goede journalist, want als ik vragen ga stellen dan wil er uiteindelijk niemand meer met mij praten.
Ik had bijvoorbeeld tegen de oudpoliticus van de christenunie, die nu bij de zorgverzekeringen werkt (naam even kwijt :@ ), gezegd dat hij liegt.
Vanavond ook in Radar aandacht voor budgetpolissen, Antoinette Hertsenberg lust ze rauw. Da's wel een pittige hoor.

Kassa wordt overigens niet gepresenteerd door een Antoinette, maar een Brecht.
pi_157607361
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2015 20:09 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vanavond ook in Radar aandacht voor budgetpolissen, Antoinette Hertsenberg lust ze rauw. Da's wel een pittige hoor.

Kassa wordt overigens niet gepresenteerd door een Antoinette, maar een Brecht.
Ik pak de popcorn alvast *O*
In dit geval ben ik het wel eens met het feit dat budgetpolissen verboden moeten worden. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 november 2015 @ 20:11:55 #81
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157607415
Brechtje :9~ O+
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 16 november 2015 @ 20:13:50 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157607471
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2015 20:09 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vanavond ook in Radar aandacht voor budgetpolissen, Antoinette Hertsenberg lust ze rauw. Da's wel een pittige hoor.

Kassa wordt overigens niet gepresenteerd door een Antoinette, maar een Brecht.
Budgetpolissen zijn ook pure ellende... in sommige polissen is per provincie één ziekenhuis aangegeven waar je naartoe kunt/mag.
En dan twijfel ik of je naar een ziekenhuis in een andere provincie mag, maar als je in Hoevelaken woont is het behoorlijk lastig als je naar Arnhem moet, terwijl ieder ziekenhuis in de provincie Utrecht dichterbij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157607494
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Budgetpolissen zijn ook pure ellende... in sommige polissen is per provincie één ziekenhuis aangegeven waar je naartoe kunt/mag.
En dan twijfel ik of je naar een ziekenhuis in een andere provincie mag, maar als je in Hoevelaken woont is het behoorlijk lastig als je naar Arnhem moet, terwijl ieder ziekenhuis in de provincie Utrecht dichterbij is.
En dat voor maar een paar euro per maand.... :{
De ellende is niet te overzien. Ziekenhuizen letten er niet op en helpen je gewoon als niemand aangeeft dat je naar een ander moet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 november 2015 @ 20:23:46 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157607710
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dat voor maar een paar euro per maand.... :{
De ellende is niet te overzien. Ziekenhuizen letten er niet op en helpen je gewoon als niemand aangeeft dat je naar een ander moet.
Ik zat net op de site van het Meander te kijken en daar staat ook gewoon nergens aangegeven met welke verzekeraars ze een overeenkomst hebben.
Nou heb ik sowieso een verzekering waarbij ik me daar niet druk over hoef te maken, maar wat een ellende kan er van komen als je niet doorhebt dat het ziekenhuis bij jou om de hoek geen contract met je verzekeraar heeft :{

Ik heb trouwens een heerlijk eigenwijze tandarts, die dus gewoon weigert contracten aan te gaan, hij laat kronen en dergelijke ook nog gewoon in NL maken.
* Leandra heeft een nieuwe Barneveldse kroon *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157607947
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Budgetpolissen zijn ook pure ellende... in sommige polissen is per provincie één ziekenhuis aangegeven waar je naartoe kunt/mag.
En dan twijfel ik of je naar een ziekenhuis in een andere provincie mag, maar als je in Hoevelaken woont is het behoorlijk lastig als je naar Arnhem moet, terwijl ieder ziekenhuis in de provincie Utrecht dichterbij is.
Ik heb een budgetpolis. Je moet goed opletten inderdaad, maar het levert mij persoonlijk geen problemen op.
Maar ik moet niet knock-out in een ambulance terecht komen en naar het eerste de beste hospitaal gebracht worden... maar goed, dat risico is dan ook erg klein.
  maandag 16 november 2015 @ 20:31:13 #86
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157607951
Ziekenhuis = zorg uit basisverzekering

Tandarts = zorg uit aanvullende verzekeringen

Totaal ander verhaal dus :Y

quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2015 20:31 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik heb een budgetpolis. Je moet goed opletten inderdaad, maar het levert mij persoonlijk geen problemen op.
Maar ik moet niet knock-out in een ambulance terecht komen en naar het eerste de beste hospitaal gebracht worden... maar goed, dat risico is dan ook erg klein.
Geloof dat in dat geval ook wel zorg van niet-gecontracteerde ziekenhuizen vergoed wordt hoor :Y

Zou wat moois zijn: word je in puin gereden, maand IC + een zooitje operaties, mag je ff dik een halve ton aftikken als je bijkomt :D
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157608059
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2015 20:31 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik heb een budgetpolis. Je moet goed opletten inderdaad, maar het levert mij persoonlijk geen problemen op.
Maar ik moet niet knock-out in een ambulance terecht komen en naar het eerste de beste hospitaal gebracht worden... maar goed, dat risico is dan ook erg klein.
geldt niet voor spoedeisende hulp? Eventuele verdere behandeling zal wel in het toegewezen ziekenhuis plaatsvinden.
  maandag 16 november 2015 @ 20:39:38 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157608214
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:31 schreef PatatFriet het volgende:
Ziekenhuis = zorg uit basisverzekering

Tandarts = zorg uit aanvullende verzekeringen

Totaal ander verhaal dus :Y
Neemt niet weg dat de verzekeraars de tandartsen net zo goed onder druk zetten een contract aan te gaan (of dat zelfs al deden voor ze de rest van de zorgverleners in "gecontracteerd" en "niet-gecontracteerd" gingen verdelen....).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157608243
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

geldt niet voor spoedeisende hulp? Eventuele verdere behandeling zal wel in het toegewezen ziekenhuis plaatsvinden.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:31 schreef PatatFriet het volgende:

Geloof dat in dat geval ook wel zorg van niet-gecontracteerde ziekenhuizen vergoed wordt hoor :Y

Zou wat moois zijn: word je in puin gereden, maand IC + een zooitje operaties, mag je ff dik een halve ton aftikken als je bijkomt :D
Kijk, dat is een opluchting :)
  maandag 16 november 2015 @ 21:05:43 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157609249
Wat schandalig ook, dat die medewerker van de zorgverzekering gewoon niets weet van het hinderpaalcriterium (voor mij ook een nieuw woord trouwens, scrabble, here we come!).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157609270
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:47 schreef µ het volgende:
Ah, iedereen kon studentenkorting nemen bij ZK en dan kwam je op 60.12 eur.

bron: WGR / Zorgverzekeringen 2015 - #5
http://www.studentengoedverzekerd.nl/
Goedkoopste is ZV tot nu toe met 60,12
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 16 november 2015 @ 21:07:10 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157609296
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:05 schreef Leandra het volgende:
Wat schandalig ook, dat die medewerker van de zorgverzekering gewoon niets weet van het hinderpaalcriterium (voor mij ook een nieuw woord trouwens, scrabble, here we come!).
Je komt bij het bellen bij een callcenter uit welke over het algemeen de basiskennis hebben en diepere vraagstukken doorsturen. Ze had de vraag dus eigenlijk door moeten zetten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 16 november 2015 @ 21:08:47 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157609351
quote:
99s.gif Op maandag 16 november 2015 21:07 schreef Nizno het volgende:

[..]

Je komt bij het bellen bij een callcenter uit welke over het algemeen de basiskennis hebben en diepere vraagstukken doorsturen. Ze had de vraag dus eigenlijk door moeten zetten.
Ik weet waar je uitkomt, maar het is van de zotte dat als een callcenter medewerker de term invoert in de eigen computer, er dan nog niets uit komt rollen.
Dat moet gewoon een hit geven als je bij een zorgverzekeraar werkt en je in het eigen systeem zoekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 21:18:02 #94
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157609650
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet waar je uitkomt, maar het is van de zotte dat als een callcenter medewerker de term invoert in de eigen computer, er dan nog niets uit komt rollen.
Dat moet gewoon een hit geven als je bij een zorgverzekeraar werkt en je in het eigen systeem zoekt.
Hebben ze wel een eigen systeem? Ze moest ook via google zoeken :')
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 16 november 2015 @ 21:19:03 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157609683
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:18 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Hebben ze wel een eigen systeem? Ze moest ook via google zoeken :')
Dat ging ze daarna nog doen, toen hun eigen search niets opleverde :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 21:21:00 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157609750
Dit zal de google hit wel zijn geweest waar die medewerker die opmerking op baseerde dat het over GGZ zou gaan :')
http://ak-advocaten.eu/zorgverzekeringswet-hinderpaalcriterium/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157610041
quote:
3s.gif Op maandag 16 november 2015 20:31 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik heb een budgetpolis. Je moet goed opletten inderdaad, maar het levert mij persoonlijk geen problemen op.
Maar ik moet niet knock-out in een ambulance terecht komen en naar het eerste de beste hospitaal gebracht worden... maar goed, dat risico is dan ook erg klein.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dat voor maar een paar euro per maand.... :{
De ellende is niet te overzien. Ziekenhuizen letten er niet op en helpen je gewoon als niemand aangeeft dat je naar een ander moet.
Ziekenhuizen hebben momenteel gewoon van te voren slecht zicht op of de zorg voor jouw polis gecontracteerd is of niet. Komt overigens vanaf begin 2016 wel verbetering in met een verbeterde informatievoorziening van de verzekeraars richting de ziekenhuizen (inkijkvoorziening). Hiermee zullen ziekenhuizen van te voren jou straks beter kunnen vertellen of jouw behandeling gecontracteerd is of niet.
pi_157612164
Radar deed het in het begin voorkomen alsof er regels voor zijn. Uiteindelijk heb ik geen voorbeeld gehoord hoe het nu werkelijk zit.

Overigens heb ik ook een budgetpolis en bevalt ook met schadelast nog prima. Overigens kon ik ook nog in januari switchen van pakket als ik geen budgetpolis wilde.
pi_157616976
quote:
De premies bij zorgverzekeraars Menzis en CZ gaan komend jaar omhoog. Dat hebben de verzekeraars dinsdag bekendgemaakt.

De premie van zorgverzekeraar CZ stijgt in 2016 met 4,45 euro per maand naar 104,95 euro.

Het gaat om de premie voor de meest gekozen natura basisverzekering van CZ, de CZ Zorg-op-maatpolis. Bij Menzis gaan de kosten voor de basisverzekering met 2,75 euro omhoog naar 107 euro per maand.

Het eigen risico wordt komend jaar voor iedereen 10 euro duurder, namelijk 385 euro.

Zorgverzekeraar DSW kwam eind september traditiegetrouw als eerste met de nieuwe premies voor 2016. Daar zijn klanten per maand komend jaar 98,75 euro kwijt, vergeleken met 95 euro dit jaar.
pi_157617591
Zorg en Zekerheid en Stad Holland zijn er nu ook bijgekomen.
Menzis Budget 90,75
DSW Restitutie 98,75
CZ Budget 101,30
Stad Holland Restitutie 102,00
CZ Natura 104,95
Zorg & Zekerheid Natura 106,95
Menzis Natura 107,00
Zorg & Zekerheid Restitutie 109,45
Menzis Restitutie 109,75
CZ Restitutie 110,70
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')