In alle stadsdelen van Amsterdam is het druk qua "gratis trouwen". Ik zoek anders wel naar een optie om in een andere stad of gemeente te trouwen, mits dit daar dan wel gratis kan (of lage kosten).quote:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat mogelijk is. Vaak moet ten minste een van beiden in de gemeente wonen en vaak wordt ook naar je inkomen gekeken.quote:Op zondag 8 november 2015 20:13 schreef HT. het volgende:
[..]
In alle stadsdelen van Amsterdam is het druk qua "gratis trouwen". Ik zoek anders wel naar een optie om in een andere stad of gemeente te trouwen, mits dit daar dan wel gratis kan (of lage kosten).
* Tenminste een van de partners is woonachtig in Amstelveenquote:Op zondag 8 november 2015 20:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga zelf eens zoeken. Kijk, Amstelveen scheelt alweer aardig. https://www.amstelveen.nl(...)en-in-Amstelveen.htm
Ja, geldt niet voor alles.quote:Op zondag 8 november 2015 20:16 schreef HT. het volgende:
[..]
* Tenminste een van de partners is woonachtig in Amstelveen
In 013. Het stond hier ook niet op de website meen ik, maar werd me aan de telefoon aangeboden.quote:Op zondag 8 november 2015 19:58 schreef HT. het volgende:
[..]
Welke gemeente? Ik lees trouwens niks over het bijna-gratis trouwen in Amsterdam
Bedankt ik zal het navragen.quote:Op zondag 8 november 2015 20:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
In 013. Het stond hier ook niet op de website meen ik, maar werd me aan de telefoon aangeboden.
I see..quote:Op zondag 8 november 2015 20:23 schreef hottentot het volgende:
Gratis kan alleen in je eigen gemeente.
TS heeft simpelweg de keuze uit of de beurs trekken of wachten tot volgende zomer, (ZO kan nog in April en dat is het toch al bijna. Meer opties zijn er niet. (of je moet de omweg via geregistreerd partnerschap willen, maar kost ook centjes)
Dat kan nu nog, trouwen doe je maar 1 keer.quote:Op zondag 8 november 2015 20:09 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
Daar kan je een hoop leuke dingen van kopen.
Ceremonie op locatie geen optie? Duurder, maar wel meer zoals je zelf wil.quote:Op zondag 8 november 2015 20:03 schreef HT. het volgende:
[..]
Geld geven aan een feestje oké, maar geld geven aan een ceremonie bij de gemeente nah..
Er komt al een feest achteraf, zo een extra ceremonie op locatie zal het alleen maar duurder maken wat ik me dus op het moment niet kan veroorloven..quote:Op zondag 8 november 2015 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ceremonie op locatie geen optie? Duurder, maar wel meer zoals je zelf wil.
Gelukkig trouw je mét iemand en kan je de kosten delenquote:Op zondag 8 november 2015 21:01 schreef HT. het volgende:
Er komt al een feest achteraf, zo een extra ceremonie op locatie zal het alleen maar duurder maken wat ik me dus op het moment niet kan veroorloven..
Indien niet dan doe je er beter aan haar de deur uit te trappen.quote:Op zondag 8 november 2015 21:07 schreef Zolder het volgende:
En mevrouw gaat akkoord met een huwelijk van minder dan 20000 euro?
haha, het is in totaal wel veel minder dan dat ja :pquote:Op zondag 8 november 2015 21:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Indien niet dan doe je er beter aan haar de deur uit te trappen.
Dat is niet overal zo, de gemeente Bergen heeft die voorwaarde iig niet op de site staan, de gemeente Amersfoort trouwens ook niet, net zoals de gemeente Alkmaar, idem voor Bloemendaal.quote:Op zondag 8 november 2015 22:14 schreef HT. het volgende:
Om gratis te kunnen trouwen moet 1 van de personen in de stad zelf wonen. Heeft iemand nog een andere suggestie voor een stad waar je redelijk goedkoop kan trouwen ipv de 530 in Amsterdam?
In Alkmaar moet wél één van de twee in Alkmaar woonachtig zijn om daar gratis te kunnen trouwen.quote:Op zondag 8 november 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is niet overal zo, de gemeente Bergen heeft die voorwaarde iig niet op de site staan, de gemeente Amersfoort trouwens ook niet, net zoals de gemeente Alkmaar, idem voor Bloemendaal.
Genoeg fatsoenlijke mogelijkheden lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |