abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157447645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat wordt psychisch héél erg zwaar voor hem. Dan is er geen afleiding van werk meer, dan is je leven 24/7 je zieke partner :X Zeker omdat ze vrienden zijn kwijt geraakt.
Het is nu al slopend zwaar. Hij stelt het in bad gaan zelfs uit als ze het weer op der heupen heeft. Wantja dan zit ze alleen..

Ja er is nu al te weinig afleiding. Ik ben blij dat hij in ieder geval wat leukere collega's heeft. Ook 1 die wel af en toe langs komt, gelukkig!
pi_157447729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Japanners kennen echter ook een enorme schaamtecultuur, en vereenzelvigen zich over het algemeen enorm met hun carrière. Mede om die reden ligt het aantal zelfmoorden in Jaapan ook zo hoog.

Lijkt me niet dat we aan die doorgeschoten prestatiecultuur, waar bovenstaande voorbeelden wellicht mede door zijn ingegeven, een voorbeeld moeten nemen.
De Japanner heeft idd heel wat aan zijn of haar hoofd, waardoor zelfmoord vaak voorkomt. Ik zie het als een spinnenweb dat ze voor zichzelf hebben gespannen: (on)geschreven regeltjes.

Ik denk niet dat de zelfredzaamheid iets te maken heeft met een prestatiecultuur. Tot last zijn van een ander is niet iets wat hoog op het verlanglijstje van een Japanner zal staan. Daarnaast zijn Japanners erg bescheiden. Jezelf opdringen aan een ander - dat is wel het laatste wat ze willen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157453273
Dit is al een langer probleem. Maar je ziet inderdaad in Nederland ( de participatie wet) dat familie leden voor hun ouders moeten gaan zorgen omdat gezonde 80'ers en 90'ers nergens meer terecht kunnen, dus moeten thuisblijven. En rond je tachtig mankeer je vaak wat en ben je afhankelijk van hulp.

In Frankrijk mag je kiezen vanaf je 65 ( je pensioen) om in een bejaarden tehuis te leven of aanleunwoning met toezicht of een wooninitiatief voor ouderen. Hoe dan ook de staat betaald het.

Nederland heeft twee jaar geleden voor gekozen om zorg uitgaven tegen te houden. Tot nu toe vraag ik mij af of het een goed idee is. De mantelzorg klinkt goed en mooi idee maar niet voor iedereen mogelijk. En het probleem is als je geen familie of kinderen hebt sta je er alleen voor.

Overbelasting kan een keerzijde geven. Dus eigenlijk kan mantelzorg tot nog meer geld leiden. En dat is de vraag die straks in de evalutatie gesteld wordt.

Tja politieke keuze. Twee jaar geleden stond men nog possitief tegenover maar nu langzaam niet meer. Behoorlijk veel kritiek op deze hervorming.
pi_157453708
Wat ook een tegenstrijdigheid is met de invoering van die participatiewet is dat als mensen daadwerkelijk in de toekomst meer voor hun naasten gaan zorgen dit onvermijdelijk ten koste zal van economische groei. Het zal maatschappelijke kosten met zich mee gaan brengen doordat mensen minder moeten gaan werken bijvoorbeeld.

Dit is niet meegenomen in de zienswijze van de overheid, die blijven daarentegen vol in zetten op meer en meer economische groei en zoveel mogelijk arbeidsparticipatie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_157453839
Of mensen die niet minder gaan/kunnen werken maar daarnaast toch de mantelzorg blijven doen en daardoor in een burnout/overspannenheid geraken. Heb daar echt al voorbeelden van gezien. Dan ben je lang uit de running hoor.
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:36:34 #96
3542 Gia
User under construction
pi_157454448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ook een tegenstrijdigheid is met de invoering van die participatiewet is dat als mensen daadwerkelijk in de toekomst meer voor hun naasten gaan zorgen dit onvermijdelijk ten koste zal van economische groei. Het zal maatschappelijke kosten met zich mee gaan brengen doordat mensen minder moeten gaan werken bijvoorbeeld.

Dit is niet meegenomen in de zienswijze van de overheid, die blijven daarentegen vol in zetten op meer en meer economische groei en zoveel mogelijk arbeidsparticipatie.
Och, waar denkt de overheid wel over na.
AOW met je 67ste, betekent voor WAO-ers langer WAO. En dat kost heel wat meer.
pi_157454842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:05 schreef Lyrebird het volgende:
Japanners lijken me wat meer zelfredzaam dan Nederlanders. Ze zijn taaier. Hier op het werk zijn er bijvoorbeeld een stel gepensioneerde professoren, die nog drie of vier dagen in de week komen werken. Eentje is de 80 al gepasseerd.
Het is vooral interessant om daar eens naar te kijken. Vermoeden: het heeft met voeding en eventueel beweging te maken. De Japanners hun traditionele dieet is een relatief gezond dieet: rijst, groenten en vis. Een bepaald dorpje daar haalde de medische literatuur omdat de mensen heel erg oud werden, dat lag nogal geïsoleerd en de mensen waren relatief arm waardoor ze heel erg simpel (maar voldoende, visserij en zo) en traditioneel bleven eten.
Natuurlijk moet er goede zorg worden geregeld voor wie het nodig heeft maar laten we daarnaast niet uit het oog verliezen hoe we ervoor kunnen zorgen dat we later en minder zorg nodig gaan hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157455070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 01:23 schreef Confetti het volgende:
We gaan terug naar de tijd dat kinderen voor de ouders zorgen en ook in huis opnemen. Het systeem zoals we die een tijd kenden was onhoudbaar en onbetaalbaar.

Eigenlijk is wat nu gebeurt normaal. De afgelopen decennia waren luxe. Behoorlijk kut want hier zijn geen winnaars. Nja, misschien dat er weer eens wordt gefokt.
Als terug naar die tijd?
Dan wel met dezelfde inhoudingen als toen of blijft dat zo als het nu is, dan zie ik wel winnaars denk ik als dat zo blijft!
pi_157455123
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, waar denkt de overheid wel over na.
AOW met je 67ste, betekent voor WAO-ers langer WAO. En dat kost heel wat meer.
Zouden ze niet nagedacht hebben dan?
Pensioen is half belasting tarief voor het pensioen niet, dus er komt meer binnen als dat je denkt.

En dan zijn het voor jou in dit geval zoals je omschrijft nog maar 2 jr meer, voor anderen is het wel wat langer als 2 jr.

WAO komt trouwens uit een verzekerings pot dacht ik, dus dan tel uit je winst,die pot word gevuld door premie betalers en niet van de staatskas, althans verlicht me als ik dat verkeerd zie?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2015 20:16:57 ]
pi_157455238
En dan zwijg ik maar over die andere dingen waarvan ze klakkeloos uitgaan dat iemand daar gebruik van maakt, computer b.v., kom bij mensen die hebben helemaal geen!
Krijgen wel van de belasting dienst een brief dat ze hun zorgtoeslag kunnen vinden via hun digi code bij hun dienst, ze kunnen dat ding als ze hem hebben echter niet aftrekken bij hun aangifte.
Ze gaan dus maar ervan uit dat als ze eentje hebben dat ze die voor hun gemak hebben gekocht!
Hun staat dus voor die dienst!
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:52:03 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157458063
Net een reclame van VGZ, tot 15 dagen vervangende mantelzorg als u even niet kunt!

Mja, 15 dagen is niks op jaarbasis, maar als je omhoog zit kan het misschien wat verlichting brengen.
pi_157472719
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 23:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderloos en dan oud worden met steeds minder zorg.
Begin maar vast te sparen!

Sparen? Plastic zak, vla en slaapmiddel is toch niet zo duur?
  woensdag 11 november 2015 @ 18:20:42 #103
3542 Gia
User under construction
pi_157473975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:23 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Sparen? Plastic zak, vla en slaapmiddel is toch niet zo duur?
Plastic zak en slaapmiddel kan ik me wat bij voorstellen, maar waarvoor is die vla?
  woensdag 11 november 2015 @ 19:29:10 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157475701
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Plastic zak en slaapmiddel kan ik me wat bij voorstellen, maar waarvoor is die vla?
galgenmaaltijd
pi_157480606
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik lees altijd in die verhalen over hulp bij zelfdoding dat het gif vermengd wordt met een bakje vla en zo wordt opgegeten. Zelf ga ik liever met goeie sushi (Litvinenko-style) maar tegen die tijd heb ik daar vast geen geld meer voor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')