Het is nu al slopend zwaar. Hij stelt het in bad gaan zelfs uit als ze het weer op der heupen heeft. Wantja dan zit ze alleen..quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wordt psychisch héél erg zwaar voor hem. Dan is er geen afleiding van werk meer, dan is je leven 24/7 je zieke partnerZeker omdat ze vrienden zijn kwijt geraakt.
De Japanner heeft idd heel wat aan zijn of haar hoofd, waardoor zelfmoord vaak voorkomt. Ik zie het als een spinnenweb dat ze voor zichzelf hebben gespannen: (on)geschreven regeltjes.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Japanners kennen echter ook een enorme schaamtecultuur, en vereenzelvigen zich over het algemeen enorm met hun carrière. Mede om die reden ligt het aantal zelfmoorden in Jaapan ook zo hoog.
Lijkt me niet dat we aan die doorgeschoten prestatiecultuur, waar bovenstaande voorbeelden wellicht mede door zijn ingegeven, een voorbeeld moeten nemen.
Och, waar denkt de overheid wel over na.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ook een tegenstrijdigheid is met de invoering van die participatiewet is dat als mensen daadwerkelijk in de toekomst meer voor hun naasten gaan zorgen dit onvermijdelijk ten koste zal van economische groei. Het zal maatschappelijke kosten met zich mee gaan brengen doordat mensen minder moeten gaan werken bijvoorbeeld.
Dit is niet meegenomen in de zienswijze van de overheid, die blijven daarentegen vol in zetten op meer en meer economische groei en zoveel mogelijk arbeidsparticipatie.
Het is vooral interessant om daar eens naar te kijken. Vermoeden: het heeft met voeding en eventueel beweging te maken. De Japanners hun traditionele dieet is een relatief gezond dieet: rijst, groenten en vis. Een bepaald dorpje daar haalde de medische literatuur omdat de mensen heel erg oud werden, dat lag nogal geïsoleerd en de mensen waren relatief arm waardoor ze heel erg simpel (maar voldoende, visserij en zo) en traditioneel bleven eten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 07:05 schreef Lyrebird het volgende:
Japanners lijken me wat meer zelfredzaam dan Nederlanders. Ze zijn taaier. Hier op het werk zijn er bijvoorbeeld een stel gepensioneerde professoren, die nog drie of vier dagen in de week komen werken. Eentje is de 80 al gepasseerd.
Als terug naar die tijd?quote:Op dinsdag 10 november 2015 01:23 schreef Confetti het volgende:
We gaan terug naar de tijd dat kinderen voor de ouders zorgen en ook in huis opnemen. Het systeem zoals we die een tijd kenden was onhoudbaar en onbetaalbaar.
Eigenlijk is wat nu gebeurt normaal. De afgelopen decennia waren luxe. Behoorlijk kut want hier zijn geen winnaars. Nja, misschien dat er weer eens wordt gefokt.
Zouden ze niet nagedacht hebben dan?quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, waar denkt de overheid wel over na.
AOW met je 67ste, betekent voor WAO-ers langer WAO. En dat kost heel wat meer.
Sparen? Plastic zak, vla en slaapmiddel is toch niet zo duur?quote:Op maandag 9 november 2015 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Kinderloos en dan oud worden met steeds minder zorg.
Begin maar vast te sparen!
Plastic zak en slaapmiddel kan ik me wat bij voorstellen, maar waarvoor is die vla?quote:Op woensdag 11 november 2015 17:23 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Sparen? Plastic zak, vla en slaapmiddel is toch niet zo duur?
galgenmaaltijdquote:Op woensdag 11 november 2015 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Plastic zak en slaapmiddel kan ik me wat bij voorstellen, maar waarvoor is die vla?
Ik lees altijd in die verhalen over hulp bij zelfdoding dat het gif vermengd wordt met een bakje vla en zo wordt opgegeten. Zelf ga ik liever met goeie sushi (Litvinenko-style) maar tegen die tijd heb ik daar vast geen geld meer voorquote:Op woensdag 11 november 2015 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Plastic zak en slaapmiddel kan ik me wat bij voorstellen, maar waarvoor is die vla?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |