abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2015 @ 15:20:40 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_157402330
Brabant telt tienduizenden overbelaste mantelzorgers. Dat laten zorgorganisatie ZuidZorg en de GGzE weten aan Omroep Brabant. Mede door de bezuinigingen in de zorg neemt de druk op mantelzorgers toe. Sommigen zijn zestien uur per dag, zeven dagen per week, bezig met het verzorgen van een familielid.

De druk zorgt voor psychische klachten bij mantelzorgers en die variëren van oververmoeidheid tot lusteloosheid en depressiviteit. "Alleen al in Eindhoven en Veldhoven zijn tussen de 5000 en de 5500 overbelaste mantelzorgers", zegt Hubert Cornelis van ZuidZorg Extra. "Het gaat om mensen die het erg zwaar hebben vanwege de zorg voor een partner, ouder, broer of zus."

http://www.telegraaf.nl/b(...)rs_overbelast__.html

Is dit humaan en beschaafd vraag ik me hardop af? Op andere gebieden zijn we dit wel, daar is ook ongelimiteerd geld voor beschikbaar.
  zondag 8 november 2015 @ 15:30:41 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_157402638
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:20 schreef MisterCe het volgende:

Is dit humaan en beschaafd vraag ik me hardop af? Op andere gebieden zijn we dit wel, daar is ook ongelimiteerd geld voor beschikbaar.
Zorgen voor je familie lijkt me best beschaafd en humaan ja. Is ook één van de redenen dat jje uberhaupt familie hebt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 8 november 2015 @ 15:34:08 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157402738
quote:
Op andere gebieden zijn we dit wel, daar is ook ongelimiteerd geld voor beschikbaar.
Zoals?
pi_157402771
Langzamerhand krijgen we schijt aan mensen. Eerst konden vluchtelingen ons niks meer schelen, die moesten maar gewoon ergens anders naar toe vluchten en nu gaan we ook langzamerhand de autochtone bevolking de tyfus wensen.

We moesten maar eens een tijdje libertarisch worden. Kijken we na vijf jaar of we medemenselijkheid toch maar wel een goed idee vinden.
pi_157402782
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zoals?
Het ondersteunen van banken.
pi_157402815
quote:
Op andere gebieden zijn we dit wel, daar is ook ongelimiteerd geld voor beschikbaar.
Welke gebieden bijvoorbeeld?
  zondag 8 november 2015 @ 15:42:50 #7
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_157403007
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zoals?
EU naheffing op naheffing, meer meer meer roept Rutte.
  zondag 8 november 2015 @ 15:43:41 #8
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_157403029
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 15:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zorgen voor je familie lijkt me best beschaafd en humaan ja. Is ook één van de redenen dat jje uberhaupt familie hebt.
Nee men wilde neuken, dat is de reden dat je familie hebt.
  zondag 8 november 2015 @ 16:01:52 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157403687
Nou ja. . Die banken zijn ondersteund omdat anders heel veel mensen hun spaarcentjes kwijt waren geweest. Deelname aan de EU levert ons op dat we handel kunnen bedrijven met het buitenland, ons lidmaatschap levert ons meer op dan dat het kost...

[ Bericht 9% gewijzigd door Woelwater op 08-11-2015 16:11:24 ]
pi_157404177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:01 schreef Woelwater het volgende:
Nou ja. . Die banken zijn ondersteund omdat anders heel veel mensen hun spaarcentjes kwijt waren geweest. Deelname aan de EU levert ons op dat we handel kunnen bedrijven met het buitenland, ons lidmaatschap levert ons meer op dan dat het kost...
Nou... De banken worden wel iets meer ondersteund dan strikt noodzakelijk is om ze overeind te houden.
pi_157404241
quote:

[..]

Moet je natuurlijk wel familie hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 8 november 2015 @ 16:18:45 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157404262
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... De banken worden wel iets meer ondersteund dan strikt noodzakelijk is om ze overeind te houden.
Maar dat zijn leningen die ze met vette rente terug betalen..
pi_157404361
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Belastingvoordelen zijn geen leningen.

Dat recente akkevietje rondom ING gemist? Was wel een mooi voorbeeld.
  zondag 8 november 2015 @ 16:46:20 #14
3542 Gia
User under construction
pi_157404988
Het ligt enerzijds aan de bezuinigingen in de zorg, maar anderzijds ook aan het verwend zijn de afgelopen jaren.
Ouderen kunnen, bijvoorbeeld, goedkoop met de taxi naar het ziekenhuis, maar moeten die dan soms delen. Dus wordt dochterlief gebeld, die dan meer dan een uur in het ziekenhuis zit, op de terugweg nog even kangs de winkel en de apotheek, en weer een middag kwijt.
Jamaar, voor de taxi moet ik betalen.
Ja, mijn auto rijdt gratis!

En zo is er elke dag wel wat.

Kan me voorstellen dat dat geen pretje is, als je een baan en gezin hebt.
  Trouwste user 2022 zondag 8 november 2015 @ 16:55:21 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_157405180
quote:

[..]

Het trieste is dat je het nog meent ook. Ik hoop dat je nog jong bent. En lering gaat trekken uit der levenslessen.

Umlaut op de püntjes trouwens.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 8 november 2015 @ 16:56:31 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_157405205
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:46 schreef Gia het volgende:
Het ligt enerzijds aan de bezuinigingen in de zorg, maar anderzijds ook aan het verwend zijn de afgelopen jaren.
Ouderen kunnen, bijvoorbeeld, goedkoop met de taxi naar het ziekenhuis, maar moeten die dan soms delen. Dus wordt dochterlief gebeld, die dan meer dan een uur in het ziekenhuis zit, op de terugweg nog even kangs de winkel en de apotheek, en weer een middag kwijt.
Jamaar, voor de taxi moet ik betalen.
Ja, mijn auto rijdt gratis!

En zo is er elke dag wel wat.

Kan me voorstellen dat dat geen pretje is, als je een baan en gezin hebt.
Woehaaaa _O-

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_157405440
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:01 schreef Woelwater het volgende:
Uiteraard wordt het dan hier gekocht en niet in China ook al is het er het 100X goedkoper als hier he!

Kom nou besteelt men zijn eigen beurs dan?
pi_157405609
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het trieste is dat je het nog meent ook. Ik hoop dat je nog jong bent. En lering gaat trekken uit der levenslessen.

Umlaut op de püntjes trouwens.

Zulke types lullen wel anders wanneer hun gedroomde pensioen op gaat aan het 12/7 verzorgen van een dementerende moeder. Tegen de tijd dat moederlief uit de tijd komt zijn ze zelf oud en hulpbehoevend.

1 op 4 ouderen wordt dement… Veel van ons hebben al 4 'ouders', die we zullen moeten verzorgen (of daar zal in ieder geval op aangestuurd worden.. of het je wat kan schelen wat er met ze gebeurt is een ander verhaal): vader, moeder, schoonvader, schoonmoeder. Best veel kans dus.

Succes ermee jongens! :W
(Wel weer een paar belastingcenten uitgespaard! Maar geen tijd om ervan te genieten.. )

[ Bericht 1% gewijzigd door TripleSec op 08-11-2015 17:22:37 ]
  zondag 8 november 2015 @ 17:31:28 #19
3542 Gia
User under construction
pi_157406017
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Woehaaaa _O-

Bloedprikken voor de suiker. Komen ze, als je zelf niet kunt komen, ook thuis doen.
Maar, daar moet je dan op wachten, nuchter. Misschien wel tot 9:00 uur.
Beter neemt je zoon of dochter een kwart snipperdag om 's morgens om 8 uur mee te rijden naar de prikpost.

Even op bezoek bij familie, pakweg 5 minuutjes rijden.
Fietsen kan niet meer, geen rijbewijs, en met een scootmobiel lijk je zo oud.
Eén van de kinderen moet masr halen en brengen.

Sorry hoor, maar die druk op de mantelzorgers ligt, m.i. niet alleen aan de bezuinigingen.
  Trouwste user 2022 zondag 8 november 2015 @ 18:03:11 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_157406625
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Bloedprikken voor de suiker. Komen ze, als je zelf niet kunt komen, ook thuis doen.
Beter neemt je zoon of dochter een kwart snipperdag om 's morgens om 8 uur mee te rijden naar de prikpost.

Sorry hoor, maar die druk op de mantelzorgers ligt, m.i. niet alleen aan de bezuinigingen.
Mijn God _O- Je verzint het niet. :{

pi_157406757
quote:

[..]

De mantelzorger in kwestie zal het wel erg druk hebben denk ik. Ook al omdat hij/zij waarschijnlijk tegen z'n eigen kinderen ook nooit nee kan zeggen.
  zondag 8 november 2015 @ 18:41:38 #22
3542 Gia
User under construction
pi_157407298
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:10 schreef CafeRoker het volgende:

De mantelzorger in kwestie zal het wel erg druk hebben denk ik. Ook al omdat hij/zij waarschijnlijk tegen z'n eigen kinderen ook nooit nee kan zeggen.
Ik zie en hoor het veel om me heen, ben van de leeftijd dat je ouders over de 70 zijn. Zorg van een, nog zelfstandig wonende, ouder, komt vaak op één van de kinderen terecht. Soms drukken de andere kinderen hun snor, want te druk, soms wonen de andere kinderen verder weg.

Ook krijg je een schuldgevoel (aangepraat) als je een keer niet kunt of je ouder wijst op andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld thuis komen laten prikken, of met de taxipas naar het ziekenhuis.

Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat de hulp in de huishouding is geminimaliseerd tot 1 uur en een kwartier per week, voor mensen die nog net zelf kunnen wassen, koken en afwassen. En dan, als regering, verwachten dat ouderen langer zelfstandig kunnen wonen en dat de kinderen wel kunnen bijspringen.

Ik zie wel in dat de kinderen dat niet in alle gevallen kunnen, en wat als er geen kinderen zijn?
Maar, mocht ik oud worden, dan hoop ik toch voldoende middelen te hebben om de benodigde zorg in te kunnen kopen en mijn kinderen er niet mee hoef te belasten.
pi_157407946
quote:

[..]

Waar die druk ligt kunnen toch alleen die mensen beoordelen lijkt me?

Maak het mee en dan kan die persoon er ook over oordelen, die met het hoogste woord gun ik het dus dubbel!
Heb het meegemaakt en partner maakt het nog mee, daar gaat echt wel wat tijd in zitten hoor, en zou die ouder iets gebeuren staat de belastingdienst het eerste in de rij om hun erfbelasting te heffen over wat men evt zou erven.
pi_157408009
Bewaar in dat geval maar alle rekeningen zou het overhoopt iemand gebeuren, dat lijkt me dan een voorschot geweest op de erfenis welke en of men die ooit zou krijgen, van!
pi_157408136
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Er zijn geen leningen aan de banken versterkt, want met leningen krijgt een bank niet meer eigen vermogen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')