Halp!
![halp_2.jpg]()
Ik ben altijd een CCL geweest en heb altijd (een) kat(ten) gehad. Tot een aantal jaar geleden. Mijn kat ging dood, ik was blutter dan blut (mede door diezelfde kat

) en was daarnaast bijna nooit thuis, sommige dagen alleen om te slapen en soms zelfs dat niet. Toen de verstandige keuze gemaakt even geen kat te nemen. En ineens was ik 5 jaar verder.
De laatste maanden kriebelt het weer ontzettend om een kat te nemen, maar ik blijf heel erg twijfelen over hoe (on)verstandig het is.
Momenteel ben ik werkloos, meer tijd thuis dus. Ik verwacht echter vrij snel weer werk te hebben. Ik werk (normaal gezien) fulltime en heb daarnaast ook nog best veel dingen te doen. Het is minder dan vroeger, maar het komt nog steeds wel eens voor dat ik in de ochtend vertrek voor werk en dan ruim na middernacht weer eens terugkom. Het komt ook wel eens voor dat dit een paar keer week gebeurt. Ook wel eens weken niet, maar het is geen echte uitzondering.
Aan de ene kant denk ik zieeeeeeeeeeeeelug! Zit die kat de hele dag te sippen like:
![fbz_6104a094eedb2cce36e7ce2ae2ccfc8d.jpg]()
Aan de andere kant denk ik, alles beter dan in het asiel, toch?
Vraag 1: Wat denken jullie? Go or no go op basis van hoe vaak ik thuis ben?
Vraag 1a: Is nu een goed moment om het te doen? Ik ben nu veel meer thuis dan "normaal". Aan de ene kant een goed moment om elkaar wat uitgebreider te leren kennen en goede gesprekken te hebben bij kaarslicht. Aan de andere kant is het misschien wel een hele grote omschakeling als ik straks weer fulltime ga werken. And kitteh be like:
![baby-come-back-kitten.jpg]()
Daarnaast ben ik niet meer blutter dan blut, maar ook nog niet perse vermogend. De kosten voor het onderhoud van de kat, zoals eten, grit, APK, grote en kleine beurt, kan ik moeiteloos dragen. Ik maak me alleen een beetje zorgen om exorbitante zorgkosten wanneer poes iets breekt of ziek wordt of godweetwat... Ik vind het niet erg een vast bedrag te betalen als verzekering, dan weet ik waar ik aan toe ben en wat het me kost, maar als ik ineens 900 euro moet neerleggen voor een operatie of wat wordt het wat problematisch...
Vraag 2: Zijn (oudere) asielkatten nog wel een beetje fatsoenlijk te verzekeren?
Vraag 2b: Doen of niet doen obv het financiële plaatje?
Vraag 3: Doen of niet doen?
![prepare_to_be_sued_in_internet_court_trollcat.png]()
Nog even wat toevoegingen obv de eerste posts:
- Ik zal, bij voorkeur, een kat uit het asiel halen, sowieso geen kitten, maar ergens tussen de 1 en deeeeh, zeg 10?
- Kat zal een binnenkat moeten zijn. Ik woon op een appartement, met geen mogelijkheden om zelfstandig naar buiten te gaan. Daarnaast hou ik ze sowieso liever binnen.
- Appartement is niet groot, maar zeker niet heel erg klein. Kat zal wat mij betreft overal mogen komen, met uitzondering van het wasdrooghok.
[ Bericht 5% gewijzigd door Balkondeur op 07-11-2015 20:51:29 ]