Ok, fokwet! Verdorie, ik had het ook kunnen weten he... Sjaak Wil Niet Slapen en moet vooral Heel Erg Huilen en Schreeuwen in bed. Hij is hartstikke moe, maar wil echt niet slapen... We hebben hem pcm gegeven, Dentinox gebruikt, wat water gegeven, even laten spelen, maar het werkt allemaal niet. Arme jongen (en arme wij).quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh dan valt het hier inderdaad nog meeSjaak gaat wel 'netjes' rond 19.30u naar bed. Hij heeft de laatste tijd weinig moeite met in slaap vallen, dat is wel eens anders geweest. Ook overdag gaat hij steeds makkelijker slapen (wel steeds maar 45 minuten, precies genoeg om iets te poetsen/even te ontspannen/iets op tv te kijken), behalve rond kooktijd, dan wil hij niet slapen
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomenquote:Op zondag 8 november 2015 09:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik probeer hem nu wel zelfstandig in slaap te leren vallen, want het zou wel fijn zijn als hij zelf weer in slaap valt nu hij steeds zoveel wakker wordt. Het begint me een beetje op te breken. En als ik lees dat er 11-maanders zijn die nog steeds zo slecht slapen, dat wil ik echt proberen te voorkomen.
Tot nu toe legde ik hem weg als hij aan de borst in slaap viel, maar ik wil hem leren dat het zonder kan. Gisteren een uur bij zijn bedje gezeten, wordt hij na 20 minuten huilend wakker. Argh! Maar toen maar even laten huilen en na 3 minuten sliep hij alweer gelukkig. Maar de methode vergt een lange adem...
Hij vecht ook vreselijk tegen de slaap, je ziet hem echt een strijd voeren.
Bij de opvang slaapt hij in de kinderwagen, daar wiegen ze hem in slaap (ook weer een hulpmiddel dus), maar dat lukt wel goed. Maar hij past daar ook niet eeuwig in, dus geen idee wat ze daarna gaan doen.
Ja, dit. Hoe pittig het nu ook is, ik sta er niet krampachtig in omdat 1. Ik weet dat ze het niet expres doet, 2. je er in principe weinig aan kan veranderen (als je verder al goed op slaapsignalen let en daar op inspeelt) en 3. het een faaaaase is, hoe lang die ook nog mag duren.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomen.
Het is niet dat ik dacht: ' goh laat ik hem eens trainen in het wakker worden in de nacht' .
Nee duh. Het gaat juist om het tegenovergestelde, wakker wordt hij al, dus dat hoef ik hem niet aan te leren. het gaat er a) om dat hij zelf in slaap leert vallen en b) dat als hij wakker wordt in de nacht hij ook weer zelf in slaap kan vallen.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als ze met 11 maand niet goed slapen is dat niet echt iets wat je kan voorkomen.
Het is niet dat ik dacht: ' goh laat ik hem eens trainen in het wakker worden in de nacht' .
Hij sliep overigens al vrij snel zonder borst in zn eigen bed. Wakker en al.
Ik voelde me ook niet aangesproken op het feit dat ik dacht dat jij vond dat wij als ouders iets verkeerd zou hebben gedaan. Maar de manier waarop je het zei impliceerde (voor mij) dat jij vond dat het slechte slapen iets is wat je kan voorkomen. Dat is dus niet zo.quote:Op zondag 8 november 2015 10:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee duh. Het gaat juist om het tegenovergestelde, wakker wordt hij al, dus dat hoef ik hem niet aan te leren. het gaat er a) om dat hij zelf in slaap leert vallen en b) dat als hij wakker wordt in de nacht hij ook weer zelf in slaap kan vallen.
Niemand hoeft het als een belediging op te vatten als je baby met 11 maanden slecht slaapt hoor. Daarmee wil ik niet zeggen dat je iets als ouders verkeerd hebt gedaan. Ik wil alleen proberen of ik het kan voorkomen met tips uit dat boek.
Eerst heb je meer slechte dagen dan goede, en langzaamaan worden de slechte minder. Tot je straks ineens beseft dat het al even geleden is dat hij een slechte dag had.quote:Op zondag 8 november 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:
behh. Het lijkt of het hier om de dag goed gaat. Wo was een goeie dag, do was ruk, vrijdag was super, gister en vannacht bruhhhhh. Wakker=huilen, dus ik probeer m zoveel mogelijk te laten slapen, wat niet lukt
![]()
Vandaag moet weer goed worden, dus daar wacht ik nu op.
Lief dat je het vraagt!quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:11 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn om te lezen Jager! Ik hoop dat je wat meer kunt gaan genieten nu.
Skoap, hoe gaat alles bij jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |