Mag ik vragen waarom je hebt besloten om CBD-olie te nemen? Puur gewoon de effecten bekijken of hoop je nog dat het ergens effectief voor is?quote:Op vrijdag 6 november 2015 19:32 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met CBD-olie, om uit te proberen wat het voor me doet.
Apart, want ik dacht dat de meeste mensen die het in deze contreien zoeken qua behandeling voor een aandoening juist zo vaak het winstbejag in de reguliere geneeskunde hekelden.quote:
Alleen wanneer de zorgverzekering het niet vergoedt.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:16 schreef starla het volgende:
[..]
Apart, want ik dacht dat de meeste mensen die het in deze contreien zoeken qua behandeling voor een aandoening juist zo vaak het winstbejag in de reguliere geneeskunde hekelden.
Soms. Meestal prefereren mensen gewoon vooral iets natuurlijks vs gefabriceerde medicatie.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:16 schreef starla het volgende:
[..]
Apart, want ik dacht dat de meeste mensen die het in deze contreien zoeken qua behandeling voor een aandoening juist zo vaak het winstbejag in de reguliere geneeskunde hekelden.
Alsof dat ook maar iets zegt over goed vs. slecht of werkzaam vs. niet werkzaam...quote:Op zaterdag 7 november 2015 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms. Meestal prefereren mensen gewoon vooral iets natuurlijks vs gefabriceerde medicatie.
Niet per sé, maar medicijnen zijn over het algemeen wel belastend voor de lever, terwijl kruiden of natuurlijke producten dat niet hoeven te zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:01 schreef starla het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar iets zegt over goed vs. slecht...
Oeh, die kunnen zeker net zo giftig zijn. Hoeveel case reports heb ik niet gelezen over zogenaamd onschuldige kruidjes en andere natuurgeneesmiddelen die fulminant leverfalen gaven.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet per sé, maar medicijnen zijn over het algemeen wel belastend voor de lever, terwijl kruiden of natuurlijke producten dat niet hoeven te zijn.
Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oeh, die kunnen zeker net zo giftig zijn. Hoeveel case reports heb ik niet gelezen over zogenaamd onschuldige kruidjes en andere natuurgeneesmiddelen die fulminant leverfalen gaven.
Dus eigenlijk schieten we met dat argument niet zo veel op dusquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn.
zo veel ziekenhuisopnames hebben we ook niet na het eten van paddestoelen, hoorquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oeh, die kunnen zeker net zo giftig zijn. Hoeveel case reports heb ik niet gelezen over zogenaamd onschuldige kruidjes en andere natuurgeneesmiddelen die fulminant leverfalen gaven.
de verkopers nietquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:16 schreef starla het volgende:
[..]
Inderdaad. Men vergeet bij de term 'natuurlijk' vaak dat de natuur een grootste moordenaar kan zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Verboden ja? Kan je dat verder toelichten?quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
de verkopers niet
het is natuurlijk het feit dat dit (alsmede variaties) per defintie verboden is en enig onderzoek er naar dus uitgesloten is, dat soort religieuzeachtige praktijken willen mensen vaak niet
IK hoop dat het zorgt voor meerdere dingen... Ontspanning, meer rust in mijn hoofd, minder angsten, minder zenuwpijn en minder Crohn-gerelateerde pijn. Een aardig lijstje dus.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:12 schreef starla het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je hebt besloten om CBD-olie te nemen? Puur gewoon de effecten bekijken of hoop je nog dat het ergens effectief voor is?
Ik zoek het in deze contreien omdat ik niet tegen morfine kan, van andere opiaten word ik zo wazig als een draaideur, en lig ik de hele dag lam op de bank.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:16 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je dit al eens voorgelegd aan je behandelend arts?quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Ik zoek het in deze contreien omdat ik niet tegen morfine kan, van andere opiaten word ik zo wazig als een draaideur, en lig ik de hele dag lam op de bank.
Ik heb ondertussen een fulltime-baan, ik zoek dus iets dat me wel helpt, maar me niet zo stoned als een wortel maakt.
Heeft niks te maken met winstbejag, of weet ik veel.
Neuh, dan moet ik drie verschillende behandelaars langs, alhoewel mijn internist niet zo heel slecht stond tegenover het gebruik van medi-wiet, toen ik dat een hele tijd geleden eens voorstelde.quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb je dit al eens voorgelegd aan je behandelend arts?
Opiumwetquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Inderdaad. Men vergeet bij de term 'natuurlijk' vaak dat de natuur een grootste moordenaar kan zijn.
Plus dat wat 'natuurlijk' is, ook maar een arbitraire grens is. Zo zie ik alles als natuur, ook 'onze' producten. Wij zijn immers ook maar een gevolg, en dus onderdeel van, de natuur.
[..]
Verboden ja? Kan je dat verder toelichten?
Er zit dus hars in de CBD-olie?quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:20 schreef fs180 het volgende:
[..]
Opiumwet
Geldend op 07-11-2015
Wet van 12 mei 1928, tot vaststelling van bepalingen betreffende het opium en andere verdoovende middelen
–
hasjiesj
een gebruikelijk vast mengsel van de afgescheiden hars verkregen van planten van het geslacht Cannabis (hennep), met plantaardige elementen van deze planten
–
hennep
elk deel van de plant van het geslacht Cannabis (hennep), waaraan de hars niet is onttrokken, met uitzondering van de zaden
Staat dat ook in de opiumwet?quote:
Klopt 100%quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:42 schreef bruinwerker het volgende:
Ik geloof er niet zo in. Met wiet heb je de mix van THC en CBD. Deze 2 stoffen gaan hand in hand, en geven elkaar het effect wat ze geven, Als je alleen de ene stof inneemt (CBD) werkt het mijn inziens een stuk minder/niet.
Volgens mij is dat niet wat je quote van de opiumwet zegt, maar het kan dat de interpretatie daarvan in de praktijk anders is. Dat soort kleine interpretatie verschillen kunnen veel uitmaken voor de regulatie.quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:42 schreef fs180 het volgende:
nee, cdb zit in de 'hars' schat
de plant is verboden, elk preparaat er van ook
enkel iso gecertificeerde "hemp" soorten met max 0.3% thc zijn niet verboden, maar een preparaat daar van wel
hoe lees jij het danquote:Op zaterdag 7 november 2015 22:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet wat je quote van de opiumwet zegt, maar het kan dat de interpretatie daarvan in de praktijk anders is. Dat soort kleine interpretatie verschillen kunnen veel uitmaken voor de regulatie.
Dat het kan om delen van de plant te gebruiken, zolang de hars niet is onttrokken.quote:Op zaterdag 7 november 2015 22:20 schreef fs180 het volgende:
hennep
elk deel van de plant van het geslacht Cannabis (hennep), waaraan de hars niet is onttrokken, met uitzondering van de zaden
dan mag ik gewoon mijn huis volzetten met wietplanten en ook oproken, hoorquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat het kan om delen van de plant te gebruiken, zolang de hars niet is onttrokken.
Of lees ik over het deel heen dat zegt dit het verboden is om "alles dat volgt"?
Daar zal het waarschijnlijk aan liggen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan mag ik gewoon mijn huis volzetten met wietplanten en ook oproken, hoor
lees het morgen nog eens
Dafuq.quote:Op zaterdag 7 november 2015 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet per sé, maar medicijnen zijn over het algemeen wel belastend voor de lever, terwijl kruiden of natuurlijke producten dat niet hoeven te zijn.
bijnaquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
nog steeds worden veel medicijnen gemaakt uit natuurlijke grondstoffen.
Betrek het toch niet op je zelf, heeft helemaal niets met je te maken. Zo belangrijk ben je ook weer niet hoor, ik reageerde op compleet iemand anders.quote:Op zaterdag 7 november 2015 21:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Ik zoek het in deze contreien omdat ik niet tegen morfine kan, van andere opiaten word ik zo wazig als een draaideur, en lig ik de hele dag lam op de bank.
Ik heb ondertussen een fulltime-baan, ik zoek dus iets dat me wel helpt, maar me niet zo stoned als een wortel maakt.
Heeft niks te maken met winstbejag, of weet ik veel.
Het is natuurlijk wel de ts... ;Pquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:12 schreef starla het volgende:
[..]
Betrek het toch niet op je zelf, heeft helemaal niets met je te maken. Zo belangrijk ben je ook weer niet hoor, ik reageerde op compleet iemand anders.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
EN nog steeds worden veel medicijnen gemaakt uit natuurlijke grondstoffen.
Weet ikquote:Op zaterdag 7 november 2015 23:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de ts... ;P
Huh?quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:22 schreef starla het volgende:
[..]
Weet ik
Maar dan zo'n verwijtend verhaal naar mij toe alsof ik TS verwijt dat zij een aluhoedje BigPharmacist is...
Dat zeg ik niet, maar ik vond die uitspraak wel ironisch dat het 'duur' is, terwijl veel mensen die het buiten de reguliere geneeskunde zoeken het maar kapitalisten vinden die verdienen over de ruggen van lijken. Dan is mediwiet niet veel anders dus en nog sterker; dat is in vivo niet eens bewezen terwijl de o zo boze medicatie van de reguliere geneeskunde wél bewezen is.
Dus iets met hypocrisie enzo.
Maar dat wil niet zeggen dat ik daar TS van beticht. Door dat bericht kwam dat wel zo over en word ik weer eens in het boemanhoekje gedrukt terwijl iedereen die een beetje moeilijk kan kakken van de morfine al wenend met een koud washandje op het voorhoofd zielig in een hoekje op de duim gaat zuigen.
Zo,
Heb je er ervaring mee op dat gebied?quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:17 schreef fs180 het volgende:
voor zenuwpijn of crohn werkt het prima, het ekte spul tenminste
Ok, fair enoughquote:Op zondag 8 november 2015 00:03 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Huh?
Ik verwijt niemand iets, ik wilde gewoon uitleggen waarom ik het wil proberen
geen idee, ik gebruik het nu drie dagen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel de ts... ;P
Maargoed... on-topic. CBD... denk je dat het ook helpt bij jouw pijnklachten TS?
jaquote:Op zondag 8 november 2015 00:03 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Heb je er ervaring mee op dat gebied?
mag je niet op fok zeggen, krijg je banquote:Op zondag 8 november 2015 16:41 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Wat voor doseringen gebruik(te) je?
Hoezo?quote:Op zondag 8 november 2015 16:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
mag je niet op fok zeggen, krijg je ban
Merk je al wat?quote:Op zondag 8 november 2015 00:25 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
geen idee, ik gebruik het nu drie dagen.
Ik zou het super vinden als het me, ook al is het maar een beetje, helpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |