ddx | vrijdag 6 november 2015 @ 15:40 |
Welkom op d plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Kijk, z moet het! ![]() Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in Belgi (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Itali • Cyclo's in Spanje
| |
ddx | vrijdag 6 november 2015 @ 15:44 |
Als ik richting Hilversum gegaan was, had ik vanzelf Loosdrecht gevonden en dan had ik daar linksaf gegaan. En had idd direct langs vecht of kanalal moeten gaan fietsen. Voor de volgende keer dus. Maar heeft altijd wel wat zonder route gaan fietsen en zien waar je uitkomt. Vlakbij Oss zo bijvoorbeeld een mooi bos tegengekomen | |
kanovinnie | vrijdag 6 november 2015 @ 16:29 |
fietsen zoals het bedoelt is 👍 | |
KolonelBroodje | vrijdag 6 november 2015 @ 16:42 |
Ik heb de Garmin 810. Aangeschaft omdat we naar Itali gingen en vooral mijn ouders maar ook ikzelf het wel fijn vond dat ik daar niet zou gaan verdwalen. Vooraf een route ingezet en de plaatsen opgeschreven waar ik langs ging en die aan mijn ouders gegeven. Vooral in gebieden die ik helemaal niet ken vind ik het erg fijn om een route te kunnen fietsen die ik vooraf gemaakt heb. In Nederland heb ik het niet nodig en weet ik wel hoe ik overal in het land kom. Een keertje verkeerd fietsen vind ik niet erg. Ik gebruik het nu soms omdat ik het toch kan gebruiken als ik ergens heen moet fietsen maar niet omdat het nodig is. Toen ik nog geen navigatie had en op een gegeven moment in Duitsland de weg niet meer terug kon vinden naar huis ben ik richting de zon gefietst, toen kwam ik vanzelf terug in Nederland en wist ik het wel weer. ![]() | |
ddx | vrijdag 6 november 2015 @ 16:45 |
Ik ben genoeg in beeld ![]() | |
Patroon | vrijdag 6 november 2015 @ 17:19 |
Zo'n verschil in houding tussen jou en Niki | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:28 |
Haha. Kon Niki je een beetje bijhouden? | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:29 |
Ja, no offence ddx. Maar zo op het oog zou je nog best wat aan je houding kunnen sleutelen. Nu is Terpstra ook wel iemand die heel mooi op de fiets zit, maar het ziet er bij jou niet helemaal ontspannen uit. Je fiets lijkt te lang en te laag ofzo. | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:33 |
Overigens rij ik ook op een niet optimale framemaat volgens sommige experts ![]() | |
muzas | vrijdag 6 november 2015 @ 17:34 |
Beetje lang, of zie ik dat verkeerd? En kan zijn dat je lange bovenbenen hebt, maar ik vind je best ver achter je BB zitten. Mjah, aan de andere kant, hij fietst er een miljoenmiljard gigameter op, en nog hard ook... Dus zal wel goed wezen. Ik zit ws. ook compleet verkeerd, maar na alles tig keer een beetje aangepast te hebben zit ik wel lekker... en daar gaat t om toch? | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:35 |
Daar gaat t om. Maar toch. M'n vriendin zat ook altijd wel lekker op haar oude fiets. Nu heeft ze een nieuwe gekocht incl. bikefitting en dat is volgens haar een wereld van verschil. | |
ddx | vrijdag 6 november 2015 @ 17:37 |
Tja dat roepen er wel vaker mensen, maar ik heb nergens klachten over. En zo is het ook nog eens opgemeten. (ok niet helemaal, stuur staat iets lager als meting, maar dat is omdat ik dat prettiger vind) En als ik sommige mensen op dat fimpje dan met gestrekte armen zie fietsen. Fiets zelf liever met gebogen armen zodat je minder last van trillingen op wegdek hebt. | |
muzas | vrijdag 6 november 2015 @ 17:39 |
Ik zit es door mn foto's te scrollen, maar lijkt wel of ik uberhaupt nooit zit ![]() Kan mn zadel+pen wel weghalen. | |
ddx | vrijdag 6 november 2015 @ 17:40 |
Rond 1m40 moest ik wel ff m'n best doen, ging richting 60 per uur volgens mij daar. | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:41 |
Dat is ook best rap hh. Maar idd. Als je geen klachten hebt, niets veranderen. | |
Patroon | vrijdag 6 november 2015 @ 17:49 |
Waarom? Je kan ook aanpassen ivm efficintie | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 17:50 |
Daar heb je wel een punt. Op m'n vorige fiets had ik geen klachten. Maar m'n huidige is iets groter en fietst een stuk beter. Dus; bikefitting doen ddx. | |
dop | vrijdag 6 november 2015 @ 18:05 |
Praatjes makers. terpstra zit op dat stukje waar ddx er achter rijd gewoon meer ontspannen omdat het hem een stuk minder moeite kost. gaan jullie gelijk appels met peren vergelijken. pannekoeken ![]() leuk filmpje ddx | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 18:09 |
Joh. Terpstra zit op een gegeven moment met z'n snufferd op 't stuur als ie gas geeft. Ik was alleen maar opbouwend bezig. | |
kanovinnie | vrijdag 6 november 2015 @ 18:15 |
Stel sukkels smeer die jongen nou geen bikefitting aan want dan hou ik hem nooit meer bij :S | |
ultra_ivo | vrijdag 6 november 2015 @ 18:38 |
Ik rij met een Garmin etrex 30 GPS. Die doet 't ook na 14 uur fietsen. | |
ratatat | vrijdag 6 november 2015 @ 19:06 |
'The cycling experts' en dan een kop koffie als logo ![]() | |
Patroon | vrijdag 6 november 2015 @ 19:15 |
Feit blijft dat hij ook veel compenseert wanneer het zichtbaar rustiger gaat. Dat levert geen klachten op,maar kost wel energie. Zo op blote oog zou hij al heel anders komen zitten als zadel vooruit gaat. | |
Andyy | vrijdag 6 november 2015 @ 20:33 |
Hoe zit iemand mooi op de fiets? | |
PatatFriet | vrijdag 6 november 2015 @ 20:38 |
Dat kun je checken als je langs een etalage rijdt. | |
ratatat | vrijdag 6 november 2015 @ 20:45 |
Als hij/zij op een pina zit. | |
muzas | vrijdag 6 november 2015 @ 21:22 |
dat doe ik vaker dan ik durf toe te geven ![]() | |
Lavenderr | vrijdag 6 november 2015 @ 21:33 |
Jij snapt het ![]() | |
Andyy | vrijdag 6 november 2015 @ 21:56 |
Ik ook ![]() Maar ik vind dat ik wel mooi op de fiets zit.... als ik de reflectie zie | |
Andyy | vrijdag 6 november 2015 @ 23:19 |
Morgen eens m'n Campagyolo wielen uitproberen ![]() | |
Andyy | vrijdag 6 november 2015 @ 23:20 |
Iemand aanrader voor een goede goedkope stem? Wil van 12 naar 13 cm gaan aangezien ik relatief ver naar voren zit | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 23:27 |
BBB of Pro ofzo. Of 3T Arx. | |
Tommeke | vrijdag 6 november 2015 @ 23:37 |
Als je ontspanning en souplesse uitstraalt. Armen licht gebogen. Knien misschien een beetje naar binnen. Cancellara, Boom, A. Schleck, Patroon, kaasplank zitten altijd mooi op hun fiets. Stralen klasse uit. Sagan en Stybar ook wel. Al stralen die meer kracht uit. | |
buzz1291 | vrijdag 6 november 2015 @ 23:54 |
Ik kleed me er speciaal op. En wanneer je dan rond kerktijd door die uitgestorven dorpen op de Heuvelrug rijd, dan komen die grote donkere etskageruiten uitstekend van pas. Scherpenzeel heeft er een heel rijtje naast elkaar ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 7 november 2015 @ 00:22 |
beb je iets van bescherming wAr die spatbordmou ts op je frMe zotten? Zorgde bij mijnvoor schade | |
Andyy | zaterdag 7 november 2015 @ 00:43 |
Nope, niks. Maar denk niet dat ik heel lang door rij op dit frame. Tot ik afgestudeerd ben en een baan heb waarschijnlijk | |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 01:02 |
![]() ???? ![]() ![]() ![]()
| |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 01:03 |
Dit is heel slecht voor je portemonnee #ervaring | |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 01:09 |
Proost ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 7 november 2015 @ 07:48 |
![]() | |
kaasplankje | zaterdag 7 november 2015 @ 07:48 |
![]() | |
dop | zaterdag 7 november 2015 @ 08:53 |
Denk nu eens na over hoe je jezelf uitdrukt. Het is geen feit. Ddx kan net als iedereen zeker nog aan zijn houding sleutelen, maar het is volgens mij op het moment niet zijn doel. Hij rijd ook bewust geen wedstrijden en heeft op een ander manier plezier in het fietsen Ddx heeft dat filmpje niet gepost om commentaar te krijgen op zijn houding. vraag je eerst eens af waarom hij het deelt. Zeg nu eerst eens tof filmpje Ddx en als je dat niet voelt zeg dan ff niets
| |
Fretwork | zaterdag 7 november 2015 @ 09:02 |
Mooi filmpje ddx, kon je nog een beetje goed lullen met hem? | |
buzz1291 | zaterdag 7 november 2015 @ 10:36 |
Zo zou het wel moeten zijn ja. En het is een aardig filmpje, en DDX gaat als een raket om Terpstra ![]() Maar ja, je weet dat Patroon z'n mening ....... Nee laat ik verder maar ff niets zeggen ![]() | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 10:36 |
Mooi filmke jer! ![]() | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 10:37 |
Haha Omke Buzz, heerlijk he, geen kans onbenut laten.. Je bent nog opvallend scherp ouwe! | |
buzz1291 | zaterdag 7 november 2015 @ 10:50 |
Gij krijg de groetuh vanuit Grand cafe De Kroon in Huijbergen, Braobaaant, kut. Beetje troosteloos hier met een invasie van Belgische randdebielen met Nys en Van Aert vlaggen groter dan mijn dubbele dekbedovertrek. ![]() | |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 12:04 |
![]() #pakjesochtend | |
poiuytr | zaterdag 7 november 2015 @ 12:09 |
Mooie raamdecoratie ![]() | |
Z | zaterdag 7 november 2015 @ 12:11 |
Ga je de fiets zelf opbouwen Muzas? | |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 12:12 |
Lagers gaat de FM er in persen. de rest ga ik een poging tot wagen idd ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 7 november 2015 @ 12:19 |
![]() | |
Yankee | zaterdag 7 november 2015 @ 12:19 |
![]() | |
kanovinnie | zaterdag 7 november 2015 @ 12:19 |
Zo met die dozen ervoor zie je de schadeplekken geeneens! Ben benieuwd hoe die er uit zeit als hij af is ![]() | |
muzas | zaterdag 7 november 2015 @ 12:30 |
-opgelost- ![]() [ Bericht 79% gewijzigd door muzas op 07-11-2015 13:01:22 ] | |
ultra_ivo | zaterdag 7 november 2015 @ 12:53 |
Bij het jaarrecord is Kurt een mijlpaal gepasseerd, meer dan 100.000km gereden. Velen halen dat in hun carrire niet, Kurt vanaf het begin van zijn recordpoging. Met de kilometers die hij voor zijn start reed zelfs dik boven de ton. Maar daarmee staat hij nog altijd niet in de top 3 van wereldprestaties: Tommy Godwin 120.805km Bernard Bennett 104.812km Ossie Nicholson 100.837km Kurt heeft nog 65 dagen te gaan voor de resterende 20.000km Hij moet dus nog altijd dik 300km/dag fietsen. | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 13:55 |
Wat een eer om in dit illustere rijtje genoemd te worden en gewoon naast kaasplank he! ![]() | |
Fretwork | zaterdag 7 november 2015 @ 14:09 |
Klantenservice van Featherbikes ![]() Vanwege onduidelijkheid op de site gevraagd hoe breed de wielen zijn, geven ze 24mm door, krijg ik 18mm thuis... Die kunnen dus terug. | |
MarcoD | zaterdag 7 november 2015 @ 14:33 |
Assendelfers onder elkaar.. Niet te verstaan die lui ![]() | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 15:12 |
Mooi muzas! Als je nog tips&tricks nodig hebt, ik heb inmiddels wat ervaring met SRAM op een Allez zetten ![]() | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 15:14 |
Ze zeggen altijd dat die Yaw front derailleur een hel is om af te stellen, maar heb nu bij 2 groepen gedaan en nooit moeite mee gehad... | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 15:14 |
Vanmiddag als duurtraining ff een crossje gereden, op de fiets heen en terug. Pittig parcours met veel grasstroken. Ik merk dat ik op die grasstroken mij wel liggen, maar m'n bochtenwerk in glibberige modder is zo beroerd ![]() ![]() Nadat ik languit in de blubber ging heb ik niet meer aangedrongen, kansloos laatste geworden ![]() | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 15:16 |
Dat is echt heel makkelijk. Stelschroefje voor de binnenkant indraaien tot de ketting op het buitenblad ligt. Beide streepjes zo uitlijnen dat ze gelijk met het buitenblad staan. Daarna de buitenste stelschroef aandraaien en klaar ben je ![]() | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 15:18 |
Ja je moet hem installeren met de shifter geschakeld op het buitenblad. Is dat bij Shimano anders? | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 15:25 |
Bij Shimano werkt op binnenblad handiger. | |
Yankee | zaterdag 7 november 2015 @ 15:43 |
Wat is dit voor rijtje werklozen? ![]() | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 15:48 |
Staatsprofs ![]() | |
Andyy | zaterdag 7 november 2015 @ 15:53 |
![]() Dacht dat er iets mis wat met de derailleur... | |
ratatat | zaterdag 7 november 2015 @ 16:03 |
Haha sukkel ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 7 november 2015 @ 16:05 |
![]() | |
poiuytr | zaterdag 7 november 2015 @ 16:13 |
![]() | |
PatatFriet | zaterdag 7 november 2015 @ 16:17 |
Verzetcontrole bij de junioren omzeilen zeker? ![]() ![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 7 november 2015 @ 16:55 |
Niks de staatsprof, Tommy Godwin was prof bij Raleigh. (En Raleigh is een van de sponsors van Steve) | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 18:09 |
Dan heb ik niets gezegd ![]() | |
ddx | zaterdag 7 november 2015 @ 18:21 |
Als je geen commentaar wilt moet je hier niet posten ![]() Goed excuus misschien om een nieuwe fiets te kopen ![]() Maar met bikefitting heb je het dus over zo'n meting waar ze paar uur voor uittrekken. En waar de uitkomst dan ook nog eens verschilt waar je het doet. Waarvan je leest, doen als je last hebt van iets en anders niet. Gewoon een meting heb ik al gehad bij aankoop van de fiets.... Maar vandaag wel weer lekker 170km door de regen/over de vieze wegen gefietst ![]() | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 18:40 |
Ja dat is zo. Anderzijds. Ik zit heerlijk op m'n racer en nog heerlijker op m'n crosser. Misschien kan het toch beter/efficinter. Maar dat is iets voor m'n gevoel, en dat is het belangrijkste; je gevoel ![]() Niet natgeregend? | |
ddx | zaterdag 7 november 2015 @ 18:51 |
Ja lekker nat en vies geworden ![]() Ook lekker aan lijntjes gewerkt : ![]() | |
Gripper | zaterdag 7 november 2015 @ 20:22 |
Als jij en je famke ![]() ![]() (ik was vandaag een na laatste bij de cross) | |
Gripper | zaterdag 7 november 2015 @ 20:28 |
Oh en ddx, je zal waarschijnlijk op elke fiets zo blijven zitten. Wat voor veel mensen meteen opvalt en wat hier ook voor de zoveelste keer de discussie aanwakkert is dat je altijd heel gestrekt zit, armen helemaal recht en je schouders opgetrokken. Daardoor een beetje een schildpadje houding. Jij hebt een vrij kort bovenlijf, en misschien ook niet zulke lange armen, maar wel lange benen. Daar kan je nou eenmaal weinig aan doen, en zolang je lekker en klachtvrij rijdt moet je dat natuurlijk gewoon blijven doen zo. Enige wat ik kan bedenken is dat je een framemaat kleiner moet, en dan met een hele lange zadelpen. Zo kan je toch wat korter zitten, en kunnen je armen ook eens geknikt ipv bijna recht. Dan vangen ze meer klappen op. Op een crosser is met rechte armen rijden bijna garantie voor 3 dagen rugpijn ![]() | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 21:06 |
Tommeke en vriendin blijven mooi bij ons! | |
Gripper | zaterdag 7 november 2015 @ 21:34 |
Kom op joh, gun mij dat nou. ![]() A. je houdt niet van crossen en vies worden en modder in je mooie kuifje B. Tommeke wordt toch nooit gelukkig in Leeuwarden ( http://www.sikkom.nl/leeu(...)ls-je-uit-stad-komt/ ) | |
Patroon | zaterdag 7 november 2015 @ 21:52 |
Zijn zo in Groningen ![]() ![]() Binnenkort gaan wij hun keuken uit testen ![]() ![]() | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 23:06 |
Ik ga idd nooit in 058 wonen! Voorlopig zit ik hier wel fijn. Morgen met wat vriendjes op de crosser naar Assen voor een toertochtje. Na de tijd lekker snert eten ![]() Maar lekker bezig Grippie! Wel genoten? Die heuvelrug lijkt me wel ontzettend mooi om wat op rond te stuntelen! | |
Gripper | zaterdag 7 november 2015 @ 23:23 |
Klinkt goed. Snert tijdens/na een tochtje! ![]() Nee, k had er niet echt lol in vandaag. De baan is super glibberig na een paar dagen regen. En als je dan achteraan rondsukkelt, vergaat de moraal snel. t Schoot nog in mn rug ook tijdens een trapje oprennen, ook ellende. Maar goed, blijven doorploeteren, uiteindelijk kan ik ook ooit goed de bochtjes door, het lukt anderen met dezelfde bandjes tenslotte ook om grip te houden...En ik ben toch verdorie gripper!! | |
Tommeke | zaterdag 7 november 2015 @ 23:55 |
Heel herkenbaar haha. Ik ben ook echt zo slecht in dat geglibber. Nu was ik op de fiets heen en terug en heb ik er maar een training van gemaakt. En toen ook wel genoten. Ff een uurtje door de bagger raggen. Mooi toch? Gewoon de kunst bij anderen afkijken. Dan komt 't vanzelf! | |
janatwork | zondag 8 november 2015 @ 13:25 |
Vandaag ook weer eens op de crosser gezeten. Conditie is ergens onder nul, gewicht recht evenredig de andere kant op, maar technisch rij ik prima! Na 3 seizoenen crossen begin in eindelijk het gevoel te krijgen dat ik weet waar ik mee bezig ben. Nu weer conditie opbouwen. En een kilo of 10 eraf en misschien ben ik dan in vorm voor de laatste crossen in februari. https://www.strava.com/activities/428718163 | |
kanovinnie | zondag 8 november 2015 @ 13:36 |
Hoe gaat 't verder? Getrouwd/nieuw huis/nieuwe baan/kind toch? | |
kanovinnie | zondag 8 november 2015 @ 13:40 |
https://vimeo.com/144836703 Iets voor onze frommage? | |
the_critic | zondag 8 november 2015 @ 13:40 |
In 3 maand, 10 kilo afvallen.. Da's nie mis | |
Spykerracing90 | zondag 8 november 2015 @ 13:44 |
Iemand nog een promocode voor Wiggle? | |
ratatat | zondag 8 november 2015 @ 13:56 |
Die staan toch op de frontpage? dhb1 en dhb2. Edit: Deze gelden alleen voor dhb producten. | |
Tommeke | zondag 8 november 2015 @ 14:09 |
Vandaag een veldtoertocht gefietst en daarna lekker aan de snert. Wat een weertje en wat een topdag zeg ![]() | |
janatwork | zondag 8 november 2015 @ 15:00 |
Goed! In mei met een nieuwe baan begonnen,dat beviel niet, in proeftijd gestopt, weer een nieuwe baan, drukke zomer gehad 6 dagen in de week werken. Geen puf om te sporten en/of klussen. Dat in september weer opgepakt en nu de huiskamer aan het afronden. Eind december komt die kleine, dus nu nog even tijd om te sporten :p | |
janatwork | zondag 8 november 2015 @ 15:01 |
Gaat ook niet lukken. :p Ben nu 15kilo boven mijn marmotte gewicht er moet dus wel wat af... | |
muzas | zondag 8 november 2015 @ 16:45 |
Fietsen in de herfst is echt fantastisch. Zeker met dit weer. Mooie kleuren, alles Tot je thuiskomt. Jezus wat een bagger. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 16:56 |
Nergens last van, plassen ontwijken ![]() Weet iemand wanneer de modellen van 2015 in de sale gaan? Toch maar is nieuwe fiets kopen. | |
muzas | zondag 8 november 2015 @ 16:59 |
plassen zijn het punt ook niet. Meer die blader-pulp-meuk-shite. Alles helemaal aangekoekt. Wel braaf de giant gepoetst uiteraard. | |
poiuytr | zondag 8 november 2015 @ 17:00 |
Ben je al te laat voor denk ik. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 17:00 |
Ook ontwijken ![]() | |
muzas | zondag 8 november 2015 @ 17:03 |
GAAT NIET JONGE Wat voor fiets wil je? | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 17:03 |
Een nieuwe, met korting. Zo rond de 1000e. | |
muzas | zondag 8 november 2015 @ 17:05 |
Doe gewoon een defy sora dan. | |
Z | zondag 8 november 2015 @ 17:18 |
Wat een aso. | |
PatatFriet | zondag 8 november 2015 @ 17:42 |
Zonder helm, en zo te zien ook zonder voorrem ![]() Yoloswag ![]() | |
buzz1291 | zondag 8 november 2015 @ 18:07 |
Ik ga deze maand dit blad ook maar eens aanschaffen...... ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | zondag 8 november 2015 @ 18:07 |
Vrijdag een Xray van m'n hand laten nemen, Kan links al een paar weken de ring- en middelvinger niet meer goed buigen, en vingers aan beide kanten zijn soms opgezwollen, en warm. En m'n middelvinger voelt soms alsof hij uit de kom wil gaan bij 1 van de vingerkootjes, maar dan net op tijd terug klikt. Nou is een permanent stijve middelvinger handig bij m'n metalconcerten, maar verder onpraktisch. Dus ik heb nu voor een week Diclofenac, en als dat niet helpt maar eens bloed prikken voor reuma oid, en zowiezo zien wat de foto zegt. | |
kaasplankje | zondag 8 november 2015 @ 18:12 |
Het was leuk je gekend te hebben cabfab. | |
Captain_Fabulous | zondag 8 november 2015 @ 18:20 |
Niks d'r van, volgens Wikipedia zijn er wel 100 soorten reuma, arthritis en andere dingen die het kunnen zijn, maar geen enkele is dodelijk. Dus jullie zijn nog lang niet van m'n gezeik af. | |
Fretwork | zondag 8 november 2015 @ 20:05 |
Oow, en na dat geklooi met die wielen bleek ook de wijziging naar een 130mm stuurpen niet goed verwerkt te zijn bij Canyon ![]() ![]() | |
the_critic | zondag 8 november 2015 @ 21:46 |
Zijn er hier mensen met ervaring met zowel compact (50-34) als pro-compact (52-36)? Wat heeft je voorkeur en waarom? Ik ben zelf bang dat ik de 50 te klein ga vinden, maar bijv tijdens marmotte of tecklenburg is 34 waarschijnlijk wel fijn.. | |
muzas | zondag 8 november 2015 @ 21:49 |
Geen ervaring, met uberhaupt 1 van die 2, maar waarom zou je een 50 te klein vinden? Ik kan me maar weinig situaties bedenken waar 50-11 niet voldoende zou zijn. Tenzij je wekelijks de klinkers uit de straat trekt met de eindsprint. | |
ratatat | zondag 8 november 2015 @ 22:07 |
In Nederland zou ik sowieso met een 39 binnenblad gaan rijden. De vraag is dan of een 50 te klein is voor in Nederland en of een 36 te groot is in de bergen. Als een 36 te groot is voor jou in de bergen dan is een 50 waarschijnlijk ook niet te klein in Nederland. | |
Patroon | zondag 8 november 2015 @ 22:44 |
Critic ik rij nu met een 36 binnenblad en 52 buitenblad. Zit er nog op van de bergen, maar in de winter (ligt tempo bij mij toch lager) ook handig in NL, rij dan mooiere kettinglijn, rond 33kmh zit je wel wat kut, dan zit je er tussen in, maar dat rij ik nu toch niet. Of moet goed waaien maar dam rij ik voor de wind wel 36+ kmh. Heb ook ervaring met 34 binnenblad, dat is in NL niks, maar kan ik de bergen wel wat voor je zijn. Met 50-11 ga jij in de afdaling echt niet veel tijd verliezen tov 52. Ik wil geen 50 ivm koersen, dan kom je voor de wind richting de 60 gewoon te kort. | |
Andyy | zondag 8 november 2015 @ 22:53 |
Compact is kut in Nederland, 53/39 is chiller omdat je op normale mensensnelheid met een rechte ketting rijdt op je binnenblad | |
ultra_ivo | zondag 8 november 2015 @ 22:55 |
Vandaag een verse klassieker ingereden. Een onbekend Duits merk, Dysprosia, oorspronkelijk uit '85/'86. Rijdt goed maar is alleen wat nerveus. 130km is mooi voor een instelritje ![]() | |
Patroon | zondag 8 november 2015 @ 22:59 |
36 kan prima. Tenzij je niet elke rit met je tong op het stuur 30+ gem thuis wil komen. | |
buzz1291 | zondag 8 november 2015 @ 23:17 |
Dus kan een compact met een extra 39er binnenblad voor NL net zo goed en ben je echt multifunctioneel. | |
Andyy | maandag 9 november 2015 @ 00:36 |
http://www.mantel.com/bul(...)NUIlNUQ9MiNzdGFydDEz http://www.mantel.com/bul(...)NUIlNUQ9MiNzdGFydDE3 | |
the_critic | maandag 9 november 2015 @ 04:12 |
Top.. Kan ik wat mee.. Merci | |
dop | maandag 9 november 2015 @ 06:44 |
ik rij heel vaak met 50 en dan zelfs maar met een 12 achter en ik mis echt geen laatste verzetje. maar met cassettes die een 11 hebben ga je zeker de 53 niet missen ik heb wel altijd een paar dagen de tijd nodig om te wennen aan nieuwe tandwiel verhoudingen. 52/36 geen ervaring, volgens mij heeft kano wel een 52/36 Ik probeer overigens bij een compact ook altijd een los binnenblad op te kop te tikken, ergens tussen de 42 en 39 tanden. heb nu zelfs een 44 naast de 50 hangen, voor polders heuveltjes bruggen en viaducten perfect. [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 09-11-2015 06:54:44 ] | |
Carb | maandag 9 november 2015 @ 06:59 |
Ik had eerst 50/34. Tijdens solo trainen vaak schuine ketting, voor criteriums is 50 prima. Na de bochten kan je met een hoger cadans optrekken vergeleken met 52. De 52 heb ik toen niet gemist. Daarna twee nieuwe bladen gekocht: 52/38. Van de 52-11 heb ik alleen gebruik gemaakt toen ik achter de volgwagen zat na een lekke band in een klassieker. Ondertussen ben ik sterker geworden en rij ik ook weer soms met een schuine ketting met de 38. Daarom rijd ik nu met 50/38, zodat ik sneller naar het buitenblad kan. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 08:35 |
Ik heb ook een 50/34 gekocht bij dat force. 50 gaat voor mij meer dan genoeg zijn, en die 34 ga ik ten zuiden van gulpen gewoon nodig hebben. Maar voor hier moet ik nog ff kijken idd. Denk gewoon een 39(of 38). Hoewel ik dus laatst op mn kettingbladen zag dat ze op elkaar zijn afgesteld. Die 50 staat ook op "use with 34T" en je ziet ook dat ie schuin afloopt precies tot op de tanden van de 34. Om de ketting er op te laten glijden ofzo. Buiten dat ook nog geen geschikte 38/39 110BCD 11-spd gevonden... | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 08:36 |
Maakt niets uit. Met een 39 schakelt even goed en misschien nog wel beter omdat de afstand kleiner is. Stronglight heeft mooie 38/39T 110bcd. Ook nog betaalbaar. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 08:37 |
Ok, goed te weten. Viel me op dat het zo ontzettend op elkaar was bedacht zeg maar ![]() | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 08:40 |
Deze moet je hebben: https://www.bike-componen(...)mm-Lochkreis-p24706/ | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 08:40 |
Patroon ![]() | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 08:48 |
Dit is de beste optie. Compact met voor in Nederland een 38/39T. Dan heb je een 34T voor in de bergen en als dat te klein is kan je er een 36T op zetten. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 08:50 |
waarom zijn er zowel een 38 als een 39 op de markt? Dat verschil is toch verwaarloosbaar? Of zie ik een toepassing over het hoofd? | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 08:53 |
Geen idee, dat verschil is idd te verwaarlozen. Had hiervoor een 38 en nu een 39..je merkt geen verschil. | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 09:00 |
Misschien dat het voor sommige mensen net het verschil maakt. | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 09:03 |
Ik rij met 50-34. Ik rij niet met een heel hoge cadans dus dan is het prima fietsen. Ik gebruik het kleine blad zelden in de polder. Ik had eerst een 12-28 achter nu 12-25. Die 12-28 vond ik wat prettiger geloof ik. | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 09:11 |
Dan rij je dus voor op grote mes en achter vrij ver naar links... | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 09:14 |
Ik rijd vrij veel op die 39. Wind mee in de zomer wordt 't snel de 50. M'n cadans is vaak zo 93-98 (die gemiddelde op strava valt altijd lager uit is mijn idee.. Zeker naarmate je meer stoplichten e.d. gehad hebt. logisch ook) Waar ik vorig jaar veel mee zat te kutten was 30->39. (met een 12-25 cassette). zat op veel heuveltjes tijdens de chouffe onwijs te klooien daartussen... | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 09:30 |
Klopt, ik probeer tegenwoordig veel met een cadans rond de 100 te rijden, maar kom op Strava niet vaak over de 90. Zal m'n poten wel teveel stil houden. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 09:31 |
Stil houden filtert mn garmin er uit. Neemt 0 niet mee in cadans. Maar bij het weg rijden bij het stoplicht ga je niet ineens naar 90. | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 09:31 |
Hmja, meestal wat links van het midden inderdaad. Ik zou de 50-34 ook niet per se aanraden. Als ik de bladen vervang, neem ik een 50-39 en de 34 achter de hand voor klimwerk. | |
RealBizkit666 | maandag 9 november 2015 @ 09:34 |
Lang level triple. ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 09:35 |
Ja vet handig. Beetje een lichte wielset kopen maar wel constant een blad meetrappen wat 90% van de tijd nutteloos is ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2015 @ 09:37 |
Wil eigenlijk in de winkel halen want wil een goede meting. Heb nu namelijk om mijn kleine TREK overal last van door te kleine fiets denk. Maar thanks voor de input ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 9 november 2015 @ 09:37 |
35 gram inderdaad. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 09:41 |
Langere derrie, extra bouten, langere ketting. Denk dat je op iets meer dan 35 gram uit komt. Evengoed niet veel. Maar wel meer. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 09:44 |
Langere trapas ook al meegeteld? En langere kooi voor je achterderailleur? Haha 3 voorbladen op een racefiets. ![]() | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 09:45 |
Hier komt hij ook altijd lager uit. Ik rij tussen de 93-95 meestal. 95+ is bij lagere vermogens minder efficint bij mij. (Hf/vermogen). | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 09:45 |
Trapas niet ![]() | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 09:45 |
Kennen jullie (online) winkels die HED wielen verkopen? De set die mijn interesse heeft, vind in alleen in een Noorse winkel. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 09:46 |
Voor mij zker, mag best meer keus zijn wmb qua ratio. Ik wil wel een 41 blad en 11/27 cassette. | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 09:49 |
Daarom moet je ook met 1 bidonhouder met 3-traps raket bidon fietsen. | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 09:54 |
Doe je met duurritjes dan wel met hogere cadans dan normaal trappen? | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 09:56 |
Ik heb geen powermeter, dus zou niet weten wat bij mij het efficientst is. Maar bij mij gaat het vanzelf dat hoe minder intensief ik rijd, hoe lager de cadans uitvalt. Gister een heel rustig rondje met een maatje van me, en dan rijd ik met 85 rond. Als ik zomers met de tong op mn stuur naar huis jekker met de wind mee is 100+ geen vreemde cadans. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 10:02 |
vroeger zeeen ze op de club altijd tegen mijn dat ik een tandje zwaarder moest steken zo licht ree ik. Nu ben ik ouder en trap ook nu zwaarder dan toen. Heb ook wel veel meer kracht. | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 10:07 |
Nie zo gek natuurlijk. Als je heel licht gaat trappen voelt het gewoon raar. Je wilt toch altijd een X hoeveelheid aan kracht kwijt per trap en als je snelheid naar beneden gaat moet je trapfrequentie dan ook mee zakken. | |
the_critic | maandag 9 november 2015 @ 10:14 |
Planet X, Engelse website En aliexpress vast ook :-P | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 10:19 |
Ik vind het nu juist wel lekker worden, lekker langzaam fietsen met een hoge cadans. In het begin was het wat wennen omdat je hartslag toch een stukje hoger wordt bij dezelfde snelheid, maar als het goed is gaat die na verloop van tijd weer naar beneden omdat je daar beter getraind in bent en zou je efficienter moeten gaan fietsen. | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 10:41 |
Als ik de 24mm velgen wil worden ze 40 euro duurder dan de 18mm die ik nu heb ![]() | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 10:42 |
Die remrand is na 1 regenrit weer zilver ![]() | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 10:44 |
Wel mooi zwarte remrand. | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 10:45 |
Hoe lager de snelheid, hoe lager cadans. Onder de 25 rond 90rpm. Boven de 25 richting de 95. | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 10:47 |
Ja inderdaad, ben alleen een beetje bang dat dat lelijk gebeurt. Ook even denken of ik het de 40 eu waard vind of toch gewoon anderen koop. | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 10:48 |
Als ik heel rustig in D1 rijdt lukt het me ook niet om mijn cadans zo hoog te hebben als normaal. Alsof ik lucht zit weg te trappen. | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 10:53 |
Vind ik ook! http://bikeshop.no/Sykkel(...)C700SHIM-p0000068074 Maar rem je die er niet snel af? | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 10:54 |
Ik dacht 5700 euro das veel geld voor een wielsetje | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 10:58 |
Watvoor cadans rijdt je tijdens criteriums? | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 10:58 |
ik betaalde minder voor mn shamals 550.- oid | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 10:58 |
Waarschijnlijk wel, waarschuwen ze ook voor | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 11:00 |
Ha, het is best een scherpe prijs (0,107359581 euro's voor een NK). Maar ja, Noorwegen ... | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 11:06 |
"With the HED Ardennes Plus Black, you can enjoy the consistent stopping power of alloy rims without sullying the matte black-on-black finish of your race rig with the silver stripe of alloy shame." Klinkt als marketing. Bij die H+Son velgen schijn het het zwart er inderdaad snel af te remmen. | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 11:07 |
"The silver strip of alloy shame" | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 11:09 |
Haha, ik bedoelde het verhaaltje van Vision. Alloy shame for me ![]() | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 11:24 |
nix mis met allooi | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 11:47 |
Heeft voorkeur voor mij hoor. | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 11:49 |
Interessante vraag. Ik heb even gekeken. In criteriums tussen de 87 en 89 en bij natte criteriums beduidend lager met 84 en 85 rpm | |
Tommeke | maandag 9 november 2015 @ 12:09 |
In koers is ie bij mij vaak best hoog als het hard gaat. 105-110. | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 12:10 |
Dit zijn de gemiddeldes over een heel criterium? Ik had het gevoel dat ik tijdens de eerste criteriums een te hoge cadans trapte waardoor ik tijdens het aanzetten na de bocht te snel op max. cadans zat en moest schakelen, toen ik structureel een tandje zwaarder ging ging dit al een stuk beter. (vage omschrijving misschien maar misschien begrijp je me) | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 12:17 |
Ja ik denk dat dat ook wel blijkt uit mijn waardes...je moet de spanning op de ketting houden. | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 12:18 |
Ja op rechte stukken zal die ook hoger zijn, maar zijn in criteriums ook vaak genoeg momenten dat je cadans richting 10 gaat (voor en na bochten), die telt wel mee en drukt het gemiddelde naar beneden. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 12:22 |
Denk dat je in het peloton ook wel wat zuiniger rijd als je een tandje zwaarder trapt? | |
Gripper | maandag 9 november 2015 @ 12:44 |
http://www.sportcommunication.info/ Nou dat gaat lekker:') Deze webpagina is niet beschikbaar ERR_CONNECTION_TIMED_OUT | |
CyclingGirl | maandag 9 november 2015 @ 12:46 |
In koers tussen de 90-95 en tijdens training 95/100. | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 12:56 |
![]() Ik ben nu tot deze link gekomen: http://www.sportcommunication.info/inscription/ ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door kanovinnie op 09-11-2015 13:02:16 ] | |
the_critic | maandag 9 november 2015 @ 13:03 |
Ik ben erdoor... Marmotte ingeschreven. Seizoen 2016 is begonnen :-) -10 kilo afvallen -veel trainingsuren proberen te maken | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 13:03 |
![]() | |
PatatFriet | maandag 9 november 2015 @ 13:12 |
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
| |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 13:15 |
Nog steeds niet gelukt ![]() ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 13:17 |
Ah ben net binnen...vol zegt ie ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 13:18 |
IK BEN ER IN OH JONGENS WAT EEN AVONTUUR | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 13:20 |
| |
Gripper | maandag 9 november 2015 @ 13:21 |
Chr(e) M.GRIPPRE Nous avons recu votre demande d'inscription dont les dtails sont les suivants : We receive your on line registration or order as following : Rf. Transaction CB : 202319 Marmotte GranFondo - 176 km - 1 3 Ballons (L) - 213 km - 1 ![]() ![]() | |
Gripper | maandag 9 november 2015 @ 13:23 |
heb je echt seksindet1p1 als wachtwoord gekozen ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 13:26 |
Nee natuurlijk niet | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 13:39 |
Team marmotte Critic Kano Gripper Team 3B Gripper Kano MarcoD? Patroon? | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 13:57 |
Nice, ook ingeschreven en mag starten in startvak 1, nadat ik mijn 2e plek in Les 3 cols en 65e plek in Charly Gaul mailde. ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 14:02 |
2e plek in les 3 cols? Was dat toen je een interview had? Hoe weet ik in welk vak ik sta? | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 14:30 |
Ja, was veredelde toertocht ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 14:31 |
Zijn die dingen zo snel vol dat jullie hier raar lopen te doen? | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 14:34 |
Welke ga jij rijden dan? 3B of marmotte of allebei? Zou jij het willen gokken? | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 14:35 |
Marmot zit heel snel vol mss 1 of 2 dagen. 3Ballons minder snel al is die laatste tijd ook steeds populairder aant worden. | |
cafca | maandag 9 november 2015 @ 14:38 |
Is de Marmotte toch ook? | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 14:39 |
Ik heb niet echt de drang om die dingen te rijden. Wat is er zo leuk aan dan? | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 14:40 |
Geen idee. | |
Z | maandag 9 november 2015 @ 14:41 |
Om wat aan je ber-lichte fiets te hebben? | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 14:42 |
Want dat heb je in de polder natuurlijk niet. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 14:45 |
Het is een goede reden om nog duurdere spullen te kopen. | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 14:53 |
Dat was ik sowieso al van plan. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 14:55 |
Je moet het wel kunnen verantwoorden. "wtf een wielset van 1500.-????" "Jamaar het is de Marmot!" | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 14:56 |
Ga vanavond voor 3b inschrijven denk ik. | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 14:59 |
Ik moest hardop lachen. Zonda's of toch bullet ultra voorde marmotte? Bullet ultra 1590 gram Zonda's 1550 Kan ik net zo goed voor de bullet ultra gaan toch ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 15:01 |
*Neemt hap van de 3e donut. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 15:07 |
Sta je wel beter op de foto's | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 15:11 |
He verdomme nu heb ik ook zin in 3B | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 15:12 |
![]() Kunnen we samen met een vogel op de foto! | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2015 @ 15:21 |
3 bier? | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 15:28 |
3B lijkt mij ook wel mooi ja. Zoals ik op FB kan lezen, vindt Oksel ook wel mooi dat ik mee ga ![]() ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 15:31 |
Hoe snel is die 3B vol dan? | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 15:42 |
![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 15:43 |
Ik ook niet ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 9 november 2015 @ 16:00 |
Mooie plannen van team hardcore zie ik ![]() Ik denk meer aan dit tochtje. Als stokje achter de deur. Muur en Bosberg op zonder lopen is geen hoge ambitie misschien, maar voldoende voor mij nu.
| |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 16:01 |
Snel inschrijven dus voordat het uitwerkt! | |
Captain_Fabulous | maandag 9 november 2015 @ 16:03 |
Is nog niet open. Maar ik neem wel een herhaalreceptje zodra de inschrijving open gaat ![]() Drugs zijn slecht voor je tenzij ze je goed doen. | |
#ANONIEM | maandag 9 november 2015 @ 17:05 |
Dan is 90% goed voor je ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 9 november 2015 @ 17:23 |
90% van wat? Strohrum 90% lijkt me toch een tikje sterk als nachtmutsje, bijvoorbeeld. | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 17:50 |
BBB heeft die, als je een zwart binnenblad niet bezwaarlijk vind. 39 euries en je weet alles. Steek 110 past perfect op die Force en nooit iets van haperend schakelen gemerkt. | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 17:53 |
Sram heeft geen 39 compact. Het zou kunnen dat er naast een 38 ook nog een 54 buitenblad met steek 110 bestaat en 16 tanden verschil is de max. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Maar ik wil eigenlijk een ouderwertse 42 als binnenblad, kan ik achter meer variren. | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 17:57 |
Derrie binnenkabel is ook langer, vergeet dat niet. Maar afgezien van het gewicht ziet het er gewoon lomp uit zo'n triplo. ![]() | |
Yankee | maandag 9 november 2015 @ 18:50 |
![]() ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 18:59 |
Volgens mij heb ik het hier al eerder voorbij zien komen, maar die lipjes aan de achterkant van m'n garmin zijn afgebroken ![]() | |
kanovinnie | maandag 9 november 2015 @ 19:01 |
dogtags! | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 19:20 |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen:![]() ![]() Neig nog steeds naar de onderste, maar die zwarte remrand maakt een groot verschil. Uw meningen alstublieft! | |
Yankee | maandag 9 november 2015 @ 19:22 |
Tja, ik had die dingen allang gekocht. Wat kan jou het nou schelen wat iemand anders mooier vindt. Maar dus een carbon remrand? | |
poiuytr | maandag 9 november 2015 @ 19:23 |
Bovenste, onderste hoepels vind ik de decals (kleur) niet echt mooi. | |
muzas | maandag 9 november 2015 @ 19:43 |
onderste, vind die bovenste saai | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 19:54 |
Ik had die dingen al gekocht, maar die waren dus te smal. En ik vind het prettig om andere meningen te horen. Zwart geanodiseerde alu rand. | |
Tommeke | maandag 9 november 2015 @ 20:06 |
De bovenste. | |
kaasplankje | maandag 9 november 2015 @ 20:09 |
![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 20:17 |
Dog Ears dus. Zijn die dingen ook wat meer lokaal te krijgen? | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 20:26 |
Wat een twijfelkontjes zijn we hier ook met z'n alle... | |
Flipmoehoe | maandag 9 november 2015 @ 20:39 |
Onderste, bovenste idd te saai/kaal | |
Gripper | maandag 9 november 2015 @ 20:40 |
Rij ook een keer een bergcyclo, kom huilend over de finish, denk de eerste minuut daarna "Dit doe ik dus nooit meer, ik gooi die kutfiets straks in de sloot" , schrijf je de volgende dag in voor volgend jaar, en je weet t ![]() | |
PatatFriet | maandag 9 november 2015 @ 21:00 |
Bedoel je het 'evenementaspect' of het 'uitdagingsaspect'? Aan de ene kant is het inderdaad zwaar debiel om 40, 50 euro uit te geven om tussen 3000-10000 mongolen op een stuk weg te fietsen waar je 364 dagen pj gratis kunt rijden. Maar toch heeft het ook weer iets ![]() En als het maanden van tevoren in je agenda staat, motiveert dat ook wel om er naartoe te werken, en om onderweg tenminste door te rijden. En achteraf is het afzien juist mooi ![]() | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 21:16 |
En keer door de regen rijden en die o zo mooie zwarte remrand van die alu velg staat zo te blinken dat je gelijk een zonnebril op kan zetten. Oh wacht, eerst wordt het nog blink-zwart-blink etc. En dan zien die eielen er ineens niet zo nieuw meer uit. Je lijkt wel een wijf dat niet kan beslissen.... Ja maar. ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 21:19 |
Het evenementaspect staat me wel een beetje tegen. Het uitdagingsaspect heb ik echt geen idee van, ben nog nooit echt ergens omhoog gefietst. Al wil ik het dit jaar wel een keertje gaan doen, denk dat het me ook wel ligt. Maar om dat dan meteen in zo'n massaal iets te gaan doen... Ik ben van plan volgens jaar op een nog nader in te vullen manier een beetje wedstrijden te gaan fietsen, dus de motivatie om te trainen is er al wel ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 21:23 |
Laat ik eerst maar een beetje bekend raken met klimmen in een wat minder massale setting. | |
Yankee | maandag 9 november 2015 @ 21:26 |
![]() ![]() | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 21:28 |
Nou Cap-Fab, ik heb er eens over nagedacht, en dit lijkt me een perfect rondje om als eerste de focus voor volgend seizoen te zetten. 18 april moet lukken, wel dat 139 km rondje dan, met om de 30 km een ravitaillering moet all in all te doen zijn binnen de 6 uur. Vooral die Congoberg ![]() ![]() | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 21:31 |
Chr(e) MarcoD Nous avons recu votre demande d'inscription dont les dtails sont les suivants : We receive your on line registration or order as following : 3 Ballons (L) - 213 km - 1 Hoppakee, ik ga mijn allereerste cyclo ooit nog een keer rijden. Mooie herinneringen ![]() | |
Yankee | maandag 9 november 2015 @ 21:32 |
Er zijn voldoende cyclo's te vinden die helemaal niet zo massaal zijn ![]() | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 21:32 |
Ervaringsdeskundige hier, zo'n evenement en je eerste klim is prima te doen ![]() ![]() | |
PatatFriet | maandag 9 november 2015 @ 21:38 |
Ik hou het ook liever klein. Gewoon kleinschalige dingetjes voor 4 a 100 man ![]() | |
Fretwork | maandag 9 november 2015 @ 21:42 |
Klopt wel, twijfel al vet lang of mijn reet niet dik lijkt in een bibshort. Spoiler: ja | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 21:42 |
Helemaal naar de klote na de eerste beklimming van 200 meter omdat je geen idee hebt ![]() | |
MarcoD | maandag 9 november 2015 @ 21:48 |
Bedoelde het overigens serieus.. Voordeel is dat je van te voren weet dat je een flinke tijd op de fiets zit en de nodige hoogtemeters mag bedwingen, dat zou toch reden zijn om je enigszins te sparen de eerst 150km. Maar col de chevrere hakt er wel in ja. | |
Patroon | maandag 9 november 2015 @ 21:56 |
Ik ga 3b morgen ook ff inschrijven | |
Blik | maandag 9 november 2015 @ 22:00 |
Als we het toch over uitdagingen van het komende seizoen hebben. Ik heb me zojuist officieel opgegeven voor de Alpe D'Huzes. Dus fors aan de bak de komende 8 maanden ![]() | |
ratatat | maandag 9 november 2015 @ 22:02 |
Wel echt vies lang die 3 ballons. Maar ik zal het eens gaan overwegen. | |
buzz1291 | maandag 9 november 2015 @ 22:13 |
Ja dat wordt vantevoren aardig met de collectebus sjouwen om het verplichte sponsorgeld bij elkaar te schrapen. Succes. | |
Blik | maandag 9 november 2015 @ 22:16 |
Ja, dat idd ook. Maar goed, een vriend van mij die op dit moment kanker heeft, heeft me gevraagd om mee te doen. En dan ga ik uiteraard geen nee zeggen. Wordt een mooie belevenis denk ik | |
Ambrosius | maandag 9 november 2015 @ 23:19 |
Ligt er ook een beetje aan of de inschrijvingen 'uitverkocht' raken. Zo nee, wat dit jaar zo was, wordt er stuk minder streng naar die bedragen gekeken. Je wordt echt niet zo maar uitgesloten en daarnaast is 2.500 wel redelijk te doen, maar het vergt wel de nodige actie idd. | |
cafca | dinsdag 10 november 2015 @ 07:46 |
Er is nooit iemand uitgesloten omdat ie het sponsorgeld niet heeft gehaald, voor zover ik weet, maar als je aan een inzamelingsactie meedoet, moet je er natuurlijk wel voor gaan. Als jij 1000 euro aan reis- en verblijfkosten uitgeeft, en maar 500 euro aan sponsorgeld meeneemt, kun je mi beter aan een toertocht meedoen. 2500 euro is goed te doen verder Succes, blik! [ Bericht 2% gewijzigd door cafca op 10-11-2015 07:57:00 ] | |
Tommeke | dinsdag 10 november 2015 @ 08:07 |
Succes blik! Ga je 'm ook zes keer opfietsen? | |
Patroon | dinsdag 10 november 2015 @ 08:47 |
Ik zou de reis- en verblijfskosten betalen van de sponsorgelden ![]() | |
Tommeke | dinsdag 10 november 2015 @ 09:12 |
Echte wielrenner ![]() | |
Blik | dinsdag 10 november 2015 @ 09:35 |
Ik ga er ook 100% voor, maar mijn vriendin doet ook mee, en dan vis je redelijk in dezelfde vijver qua donateurs. Maar ik begreep al van mijn tante dat je niet wordt uitgesloten als je het niet haalt. Ik ga voor zo vaak mogelijk, dus als 6x mogelijk is dan ga ik daarvoor. Maar zoveel trainen wordt wel lastig met een gezin met 2 jonge kinderen en vaak weg op reis. Maar we zullen zien | |
ratatat | dinsdag 10 november 2015 @ 09:39 |
Succes ermee, 6 keer lijkt me niet niks. Heb je een beetje de spullen om door te trainen in de winter? | |
ddx | dinsdag 10 november 2015 @ 09:48 |
En je eigen salaris natuurlijk ![]() | |
Blik | dinsdag 10 november 2015 @ 10:21 |
Winterkleding heb ik, mijn huidige wielset (cheap, zwaar en zeer degelijk) zou ik kunnen gebruiken voor de winter. Om dan vervolgens een nieuwe te regelen voor het voorjaar, meteen ook wat lichter. Ik heb al een triple op de fiets, dus dat is al goed. Zit nog te denken aan een abonnement bij een sportschool voor spinning-mogelijkheden en kracht. Aan de andere kant heb ik ook een Tacx thuis staan wat ook wat mogelijkheden biedt | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 november 2015 @ 10:30 |
Ik vind het echt heel mooi dat je zo in me gelooft, ik had de mietjesafstand eigelijk voor ogen. Buzz, men zegt soms mindere dingen over jou, maar eigenlijk ben je een goeie gozer denk ik ![]() But seriously, er zit maar weinig erschil tussen de twee kortste afstanden, 87 of 115...als ik 87 aankan, kan ik ook 115 aan lijkt me. Maar inschrijving start pas in januarie volgens mij, dus dan leeft dan zorgt. | |
ratatat | dinsdag 10 november 2015 @ 10:36 |
Komt dus helemaal goed ![]() Sportschool zou ik zelf gewoon links laten liggen, volgens mij heb je er meer aan om aan een goede brede basis te werken. | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 10:37 |
27 kilometer. Oftewel ruim 30% meer ![]() Of een uur extra fietsen. | |
Patroon | dinsdag 10 november 2015 @ 10:50 |
In de winter intensief gaan spinnen zal je basis alleen maar doen afbreken. Doet meer kwaad dan goed ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 november 2015 @ 10:56 |
Uurtje extra doodgaan dus. Volgens iedereen hier heel gezond voor mensen als mij. | |
Flipmoehoe | dinsdag 10 november 2015 @ 11:01 |
Hier in het oosten is 115-87 nog altijd 28 ![]() En lijkt idd niet veel, maar 30% is toch best wat meer ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 november 2015 @ 11:05 |
Klopt. En als je nou eens flink traint is het nie tdoodgaan maar genot ![]() | |
Patroon | dinsdag 10 november 2015 @ 11:14 |
220km met aan het begin een steile kut klim en na 200km nog eens een klim met 3x 15% heeft niets meer met genot te maken. #ingeschreven voor 3b | |
Flipmoehoe | dinsdag 10 november 2015 @ 11:20 |
Het ging hier over een andere toertocht die C-F misschien wil gaan fietsen. Deze: http://www.sport.be/cyclingtour/petervanpetegemclassic/2015/nl/ De 3B is gewoon doodgaan op de fiets ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 november 2015 @ 11:23 |
Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. | |
Blik | dinsdag 10 november 2015 @ 11:29 |
Dank voor de tips, ook een goede van de spinning. 6x de Alp red je alleen als je onder je omslagpunt omhoog fietst, dus veel D1 training doen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 november 2015 @ 11:46 |
![]() In excelsis Deeeeheeeejoooooooo!!!! | |
the_critic | dinsdag 10 november 2015 @ 12:03 |
Da's er een voor in de OP! | |
PatatFriet | dinsdag 10 november 2015 @ 12:23 |
Onze CX, die in de Modder zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw balkjes komen, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in Vlaanderen. Geef ons heden ons week'lijks ploet'ren en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. | |
kaasplankje | dinsdag 10 november 2015 @ 12:25 |
Leuk geprobeerd Alie Expres. | |
PatatFriet | dinsdag 10 november 2015 @ 12:29 |
![]() ![]() Voor gewone stervelingen is het het belangrijkst om IETS te blijven doen 's winters ![]() Die transfer naar het fietsen komt dan vanzelf wel een keer. Hoewel in het weekend lekker D1 wel helpt idd ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 november 2015 @ 12:35 |
Het is momenteel nog ontzettend warm op de fiets. Ik had vanmorgen in korte broek naar buiten gekund. 15 graden was het om 7:15, zweten. | |
kaasplankje | dinsdag 10 november 2015 @ 12:51 |
Chr(e) M. Plateau de Fromage Nous avons recu votre demande d'inscription dont les dtails sont les suivants : We receive your on line registration or order as following : 3 Ballons (L) - 213 km - 1 | |
Patroon | dinsdag 10 november 2015 @ 13:01 |
Gaaf Kaas. Kunnen we weer samen op een bankje zitten ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 november 2015 @ 13:08 |
Ga dit x wel een koerspet onder mijn helm doen tegen de zonnesteek, en meer drinken. Dan moet het goedkomen. Wordt mijn 3e keer 3Ballons, de eerste keer viel ik in de afdaling met 50 per uur. Toen was ik nog vrij onervaren en kwam in de rand vd bocht op stenen en mijn voorband klapte. Ook toen uitgereden natuurlijk met een grote schaafplek op mijn dij. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 november 2015 @ 13:11 |
Zanks you very much! | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 13:22 |
![]() ![]() ![]() Ik ben maar ff met een omweg wat balhoofdagers wezen kopen. Dat ging niet in D1 ![]() ![]() Windje ![]() ![]() Oh, en zo'n specialized concept store binnenlopen is gevaarlijk voor je huwelijk. Heb 't dit keer maar bij een setje handschoenen gehouden ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door muzas op 10-11-2015 13:32:22 ] | |
Tommeke | dinsdag 10 november 2015 @ 13:39 |
Een combi ervan werkt wel goed. Flink aan je duurvermogen werken en daarnaast ook kracht en inhoud kweken op de spinningfiets. Toen ik nog spinde had ik altijd les van iemand die bewegingswetenschapper is en dus precies wist wat goed is voor wielrenners. Daarom rij ik nu ook wat crossjes. Gewoon om sterker te worden. En voor de explosiviteit. Van alleen maar duurtraining en krachttraining doen word je ontzettend traag man. | |
Tommeke | dinsdag 10 november 2015 @ 13:42 |
Haha Muzas, held ![]() | |
Patroon | dinsdag 10 november 2015 @ 14:20 |
Daarna nog tijd genoeg om aan je snelheid te werken.. | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 16:15 |
![]() godsamme ![]() | |
Z | dinsdag 10 november 2015 @ 16:16 |
Pasnie. | |
Z | dinsdag 10 november 2015 @ 16:17 |
Zit de balhoofdlager niet verkeerd om? Kan ik niet goed zien. [ Bericht 0% gewijzigd door Z op 10-11-2015 16:24:17 ] | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 16:17 |
Nee. | |
Fretwork | dinsdag 10 november 2015 @ 16:18 |
Had je niet beter even naar een gespecialiseerde winkel kenne gaan? | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 16:21 |
Ben hier geweest: http://bikesportive.nl/ 'Gespecializeerder' gaat t niet worden vrees ik. Oude lagers en alles meegenomen enzo. ![]() Morgen na mn werk maar weer ff langs dan. | |
kanovinnie | dinsdag 10 november 2015 @ 16:22 |
Die mongolen kunnen helemaal niets, zelfs geen ratel voor een schoen bestellen. | |
Z | dinsdag 10 november 2015 @ 16:24 |
Welke moet je hebben (specs)? | |
muzas | dinsdag 10 november 2015 @ 16:27 |
Nou zoiets als dit; http://bestbike.de/websho(...)s122500005/dp/119889 Wat die lui me meegegeven hebben weet ik niet precies. Maar lager lijkt iig te hoog en dat andere ringetje ook. Welke maten ik daar wl van moet hebben weet ik dus niet anders was dit niet gebeurd. Heb ze iig alvast gemaild en morgen dus maar weer langs. | |
the_critic | dinsdag 10 november 2015 @ 16:30 |
Da's nie 'slam that stem' :-( | |
Z | dinsdag 10 november 2015 @ 16:39 |
Toestanden. Ik heb uiteindelijk een goede gewoon bij Mantel gevonden. http://www.mantel.com/fsa-balhoofdlagers-staal Maar die hebben al geen 1-3/8. | |
PatatFriet | dinsdag 10 november 2015 @ 16:44 |
Bipolar training ![]() (lastig googelen wel ![]() ![]() |