abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157345728
Bij ons op de betoncentrale eten we sinds de aanstelling van de nieuwe directie gezond.
Bij de catering zijn de vette happen vervangen door een saladebar en de frisdrankautomaat geeft alleen maar vruchtensappen.
Fruit is gratis en op iedere kantinetafel staat een schaal met appels, bananen en sinaasappels.
Tegen alle verwachtingen in valt dit beleid in goede aarde, zeker omdat er een hoop sporters tussen het personeel zitten die niet klagen omdat de zaak meebetaald aan je lidmaatschap van een sportschool.

Nu ligt naast de betoncentrale het land van een boer genaamd Krelis.
Krelis heeft een kleinschalig boerenbedrijf met landbouw en veeteelt.
De verstandhouding tussen de betoncentrale en Krelis is erg goed.
Niet zelden is hij de leverancier voor groente en fruit in ruil voor wat wederdiensten en hand en spanwerk.
Zo hebben we de hele zomer door kersen gegeten uit zijn kersenboomgaard in ruil voor het storten van een betonnen vloer in zijn nieuwe koeienstal.

Nu ben ik na een tijd van ziekte weer voorzichtig aan begonnen in de ochtendploeg van Hal 2.
Die dienst begint om vijf uur s'ochtends en duurt tot twee uur in de middag.
Daarna komt de avondploeg van twee tot tien.
De ochtendploeg doet het voorbereidende werk voor de middagploeg (betonmallen leeg halen, schoonmaken, instellen en invetten en de betonplaten buiten op het terrein stapelen)
Tijdens de korte pauze in de ochtendploeg klaagde Jannie van de catering dat de melk op was want de vaste melkboer van het industrieterrein was door zijn voorraad heen.
Er zat ook niet genoeg in de huishoudpot om genoeg melk voor het hele personeel in te slaan in de winkel.
Er word bij ons heel veel melk gedronken.

Toen wij daar aan tafel zaten te schaften kwamen we op een idee om Krelis weer eens te bellen.
Dat bleek een goed idee, Krelis is een boer van de oude stempel en heeft een houtkachel.
In ruil voor een dozijn of wat oude kapotte pallets die we toch zat hadden liggen wilde ie ons wel van een partij melk voorzien.
Via de whats-app liet ie wel weten persoonlijk niet aanwezig te zijn omdat ie op de tractor zat maar de koelkast met voorraad staat in de hal tussen zijn woning en de stal.
omdat ie ons vertrouwde konden we de pallets naast die stal zetten en mochten we onszelf bedienen.

Wij dus met drie man en een heftruck van het terrein een lading pallets naar Krelis gebracht.
Onder het lossen gingen we naar binnen waar de koeien stonden en er was een geloei van jawelste.
Daar tegen de muur stond een enorme grote witte koelkast die we open maakten en tot onze vreugde troffen we daar volgens afspraak drie levensgrote plastic jerrycan's met melk aan. :P

Toen we terug kwamen in de kantine van de betoncentrale was Jannie er hartstikke blij mee, maar ze liet ons weten dat het de rest van de dag zelfbediening was daar ze de rest van de ochtend vrij had genomen.
Toen we de melk in de koelkast zetten en zelf er ook wat van inschonken viel ons op dat die steviger was dan normaal met een aparte smaak.
''Dat komt omdat het echte melk rechtstreeks van de koe is en niet die slappe zooi van de winkel'' aldus Tony onze ploegchef.
Hij had de woorden amper uitgesproken of de telefoon ging en het was Krelis.

''Waarom hebbe jullie die melk nou nie meegenome jonges?''
-'' Dat hebben we wel krelis, uit die grote koelkast uit de stal''
''Man! Da's gin melk, ik zei toch dattie in de koelkast in de hal stoat?
Die grote in de stal is de vriezer woar ik 't zoad van de fokstiere in bewoar!!!!''
:r

Amper nadat we dit gehoord hadden via de speaker renden we ons gek naar de wc en kotsten ons tot het merg toe leeg. ;(

Klacht: omdat we in alle consternatie de jerrycan's waren vergeten die we daar in de koelkast hadden gezet kregen we thuis laat in de middag een bedankmailtje van de avondploeg met pics...
''Jannie heeft 't ons verteld, goed werk jongens! bedankt voor de melk!''
Met een paar groepselfies van jongens aan tafel met hun duimen omhoog, witte kringen om hun mond en ééntje had er nog een bord Brinta mee gemaakt... :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 06-11-2015 11:00:51 ]
pi_157345967
Jahoor, zaad van fokstier in een jerrycan :')

Die shit zit in rietjes.

Fake dus.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:13:20 #3
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_157346016
Werkman topic _O_
Werkman _O_
Goed verzonnen _O_
Top User _O_

En zo meteen even lezen :T
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_157346202
Werkman !!!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_157346209
nU LEZEN
Ik zwaai naar dieren.
pi_157346281
Ja laat maar met dat lezen jongens. Het is weer kut en die drie minuten krijg ik nooit meer terug.
pi_157346342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:19 schreef sinadOH het volgende:
Ja laat maar met dat lezen jongens. Het is weer kut en die drie minuten krijg ik nooit meer terug.
Ik hoop dat jij nooit meer terugkomt
Ik zwaai naar dieren.
pi_157346389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:20 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij nooit meer terugkomt
JA JE HELE DAG NAAR DE KLOTE! :D
  donderdag 5 november 2015 @ 21:22:29 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_157346506
Hihi, vermakelijk verhaal. Wel een beetje lang.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:25:29 #11
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_157346530
Goed verzonnen verhaal, aan de lange kant, maar niet minder leuk!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:36:05 #12
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_157346962
Vermakelijk.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  PR/Manusje van alles donderdag 5 november 2015 @ 21:37:45 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_157347034
Weer gelezen. +10
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_157347181
Goed verhaal
pi_157347312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Weer gelezen. +10
Ik zwaai naar dieren.
pi_157347443
_O_ Held!
pi_157347629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
_O_ Held!
Ik zwaai naar dieren.
pi_157347635
Verzonnen topic.
pi_157347815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:55 schreef JochemSjakie het volgende:
Verzonnen topic.
Ga jij je sjakie ff trekken
Ik zwaai naar dieren.
pi_157347825
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ga jij je sjakie ff trekken
Nee.
pi_157347923
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:12 schreef dopfles1 het volgende:
Jahoor, zaad van fokstier in een jerrycan :')

Die shit zit in rietjes.

Fake dus.
:')

Dat mag vanaf het begin toch wel duidelijk zijn.
pi_157348946
Kostelijk! _O_
pi_157349280
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:12 schreef dopfles1 het volgende:
Fake dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:02 schreef Pap89 het volgende:
:')

Dat mag vanaf het begin toch wel duidelijk zijn.
Was dat maar waar want we kregen ook nog een mailtje van de directie dat er een hoop nog bruikbare pallets tussen zaten die we weggegeven hebben en dat kunnen we morgen komen verantwoorden. ;(
pi_157349312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:43 schreef Werkman het volgende:

[..]

[..]

Was dat maar waar want we kregen ook nog een mailtje van de directie dat er een hoop nog bruikbare pallets tussen zaten die we weggegeven hebben en dat kunnen we morgen komen verantwoorden. ;(
Oh nee! En nu dan!!? Jeetje! Wat erg zeg!
  donderdag 5 november 2015 @ 22:45:41 #25
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157349339
Goed topic
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')