Zweden is een hartstikke rijk land, laat ze lekker hun eigen broek ophouden. Dat arme lidstaten om geld vragen is tot daar aan toe, maar deze schooiers moeten zich echt schamen.quote:bericht van de frontpage: Zweden wil noodsteun van EU om vluchtelingen
Zweden wil noodsteun van EU om vluchtelingen
Zweden wil noodsteun aanvragen van de Europese Unie om te helpen bij de grote instroom van asielzoekers in het land. Dat heeft de regering donderdag gemeld.
"De situatie is uiterst gespannen", zei de minister van Werkgelegenheid, Ylva Johansson. "We hebben besloten dat het Zweedse migratie-agentschap EU-fondsen en noodhulp aanvraagt van het Asiel-, Migratie- en Integratiefonds."
Het agentschap voorspelt dat dit jaar 190.000 asielzoekers naar Zweden komen, een verdubbeling van het record uit het begin van de jaren negentig.
Zweden heeft de EU gevraagd om een deel van de vluchtelingen naar andere lidstaten te verplaatsen.
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:13 schreef Scorpie het volgende:
Ze moeten hun bek houden en gewoon betalen. Zij willen zoveel vluchtelingen opnemen.
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:13 schreef Scorpie het volgende:
Ze moeten hun bek houden en gewoon betalen. Zij willen zoveel vluchtelingen opnemen.
Ze vangen ook relatief gezien veel vluchtelingen op toch? Dan lijkt zo'n aanvraag me ook niet heel vreemd.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:13 schreef Wintar het volgende:
[..]
Zweden is een hartstikke rijk land, laat ze lekker hun eigen broek ophouden. Dat arme lidstaten om geld vragen is tot daar aan toe, maar deze schooiers moeten zich echt schamen.
Precies. Mensen hier raken in blinde paniek van vluchtelingen. Vangt een ander land relatief veel vluchtelingen op, en ontlasten ze ons, raken die zelfde mensen in blinde paniek als dat land geld vraagtquote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vangen ook relatief gezien veel vluchtelingen op toch? Dan lijkt zo'n aanvraag me ook niet heel vreemd.
Ze hebben de ruimte en de middelen, waarom dan bij de EU aankloppen? Die vluchtelingen zijn niet afkomstig uit EU-landen dus ik zie niet in waarom andere landen zouden moeten betalen voor Zweeds beleid.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze vangen ook relatief gezien veel vluchtelingen op toch? Dan lijkt zo'n aanvraag me ook niet heel vreemd.
Heeft niets met paniek te maken. Zweden is gewoon een rijk land, die kunnen die opvang prima zelf betalen.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies. Mensen hier raken in blinde paniek van vluchtelingen. Vangt een ander land relatief veel vluchtelingen op, en ontlasten ze ons, raken die zelfde mensen in blinde paniek als dat land geld vraagt
Omdat ze relatief gezien vrij veel draaglast voor rekening nemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:33 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ze hebben de ruimte en de middelen, waarom dan bij de EU aankloppen?
Zweden mag van mij het hele midden oosten opvangen. Maar ze krijgen geen enkele cent van mij.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies. Mensen hier raken in blinde paniek van vluchtelingen. Vangt een ander land relatief veel vluchtelingen op, en ontlasten ze ons, raken die zelfde mensen in blinde paniek als dat land geld vraagt
De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is geen cent belasting te betalen. Je hebt niks te willen. Helaas.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zweden mag van mij het hele midden oosten opvangen. Maar ze krijgen geen enkele cent van mij.
Dat zijn keuzes. Die keuze kunnen ze maken omdat ze de middelen hebben, maar dan moeten ze niet de kosten af willen wentelen. Dat is gewoon onbeschaamd.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze relatief gezien vrij veel draaglast voor rekening nemen.
Vind je dat we wel mee moeten betalen aan opvang in de regio?quote:Op donderdag 5 november 2015 18:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zweden mag van mij het hele midden oosten opvangen. Maar ze krijgen geen enkele cent van mij.
Als er geen enkele Europa heen komt, vind ik dat prima.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vind je dat we wel mee moeten betalen aan opvang in de regio?
Nee, omdat ze verantwoordelijkheid nemen en een deel van de rotzooi van de EU opruimen. Dan lijkt het me niet heel raar dat ze daar iets tegenover zetten.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:37 schreef Wintar het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes. Die keuze kunnen ze maken omdat ze de middelen hebben, maar dan moeten ze niet de kosten af willen wentelen. Dat is gewoon onbeschaamd.
quote:Op donderdag 5 november 2015 18:16 schreef Toefjes het volgende:
Geen euro naar Zweden. In plaats daarvan vangen wij wel meer vluchtelingen op.
Welke verantwoordelijkheid ? Wie heeft verzonnen dat Europa opeens verantwoordelijk is voor het leed in andere landen?quote:Op donderdag 5 november 2015 18:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze verantwoordelijkheid nemen en een deel van de rotzooi van de EU opruimen. Dan lijkt het me niet heel raar dat ze daar iets tegenover zetten.
Hier worden we het niet over eens.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze verantwoordelijkheid nemen en een deel van de rotzooi van de EU opruimen. Dan lijkt het me niet heel raar dat ze daar iets tegenover zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |