Ze zijn pas de 18e. Nog even geduld dus.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
Wanneer zijn die verkiezingen dan? En waarom horen we hier niets over?
Okee.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
Ze zijn pas de 18e. Nog even geduld dus..
Niet helemaal, maar het was al weer even geleden.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:08 schreef borisz het volgende:
D66 doet voor het eerst mee in Edam Volendam.
Ja. Dat zou kunnenquote:Op donderdag 5 november 2015 21:18 schreef freako het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar het was al weer even geleden.. D66 heeft het eerder geprobeerd in '78, '82 en '94, maar kwam nooit echt in de buurt van een zetel.
De uitslagen van de laatste Statenverkiezingen waren in elk geval niet slecht, een zetel is op basis daarvan niet uitgesloten. Vooral in Zeevang deed D66 het aardig, maar het zou kunnen dat Zeevangs Belang daar veel stemmen van wegvangt.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Dat zou kunnen. Ik weet alleen dat een aantal jaar geleden die afdeling (nieuw) leven is ingeblazen. Er waren weer genoeg leden om een fatsoenlijke afdeling te hebben daar.
quote:Op donderdag 5 november 2015 23:31 schreef Jane het volgende:
Ik moet elke keer lachen als ik het aangepaste logo/slogan van 'Hart voor Bussum' zie.
[ afbeelding ]
Wat een eigenaardig verhaal; was die coalitie zich niet bewust van het grote risico van een dergelijke u-bocht?quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:33 schreef freako het volgende:
De fusie is niet bepaald van harte. Grootste pijnpunt is Muiden. Geografisch ligt het een eindje van Naarden en Bussum vandaan en het is een Artikel-12-gemeente. Dit laatste komt door een affaire rond het KNSF-terrein. Hier stond vroeger een kruitfabriek. De KNSF wilde het terrein saneren, en dit betalen met de bouw van woningen. Er werd een contract getekend met de gemeente voor 1350 woningen, maar na de verkiezingen van 2006 trad een andere coalitie aan die 500-600 woningen meer dan voldoende vond, onder het contract uit wilde en de boel traineerde. Gevolg: een schadeclaim van ¤360 miljoen en een hele hoop verloren rechtspraken. Uiteindelijk is het begin 2014 geschikt voor een bedrag van ~¤10 miljoen en een contract voor 1200 woningen.
Als ik dat D66-verhaal moet geloven wel:quote:Op maandag 16 november 2015 10:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een eigenaardig verhaal; was die coalitie zich niet bewust van het grote risico van een dergelijke u-bocht?
quote:Het College meent dat de Gemeente Muiden niet gebonden is aan de intentieverklaringen, omdat deze slechts door het College zijn getekend. Het College vraagt in 2006 het advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek (DBBW) om advies over de juridische status van de intentieverklaringen en de aanvullende intentieverklaring. Het advies van DBBW is vernietigend. De Gemeente, aldus DBBW, wordt sinds de Wet Dualisering van maart 2002 vertegenwoordigd door de Burgemeester en het College en is bevoegd namens de Gemeente civielrechtelijke overeenkomsten aan te gaan. Goedkeuring of instemming door de Raad is niet nodig (zie in dit verband artikel 160 lid 1 sub e van de Gemeentewet). Conclusie van DBBW: de Gemeente is gebonden aan de intentieverklaringen. Bovendien is de Raad op 17--02--2005 in een extra vergadering, speciaal aan dit onderwerp gewijd, accoord gegaan. Tevens waarschuwt DBBW in haar advies in alinea 43 dat, wanneer de Gemeente in de onderhandelingen een koerswijziging zou inzetten waardoor de herontwikkeling vastloopt, zij daarop terecht zal kunnen worden aangesproken!
Waarschijnlijk niet geheel objectief, dat verhaal, maar klinkt desalniettemin als puur amateurisme. Zie je wel vaker bij gemeenten, helaas.quote:Op maandag 16 november 2015 10:35 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik dat D66-verhaal moet geloven wel:
[..]
En bij kleinere gemeenten waarschijnlijk nog wel wat meer dan bij grotere. Hoewel geen enkele overheidsinstelling vrij zal zijn van amateurisme.quote:Op maandag 16 november 2015 10:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet geheel objectief, dat verhaal, maar klinkt desalniettemin als puur amateurisme. Zie je wel vaker bij gemeenten, helaas.
Als de PVV-stemmende Volendammers thuisblijven, zouden ze daar lege stembussen hebben...quote:Op woensdag 18 november 2015 13:39 schreef martijnde3de het volgende:
Ben benieuwd of Trots het goed gaat doen bij deze 2 nieuwe gemeentes. Kunnen ze profiteren van de stijging van Wilders in de landelijke peilingen en parijs of zullen deze mensen niet gaan stemmen?
Is er eigenlijk spanning tussen Volendam en 'de rest' (nu dus nog vooral Edam) in die gemeente? Ik kan me voorstellen dat in een dorp als Volendam politiek op geheel eigen wijze verloopt.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:50 schreef freako het volgende:
[..]
Als de PVV-stemmende Volendammers thuisblijven, zouden ze daar lege stembussen hebben...
5 van de 6 kandidaten van TROTS Edam-Volendam wonen ook niet in de gemeente (en de 6e heeft zich teruggetrokken). Dat is normaal al niet bepaald bevorderlijk voor succes, maar in een gemeente als Edam-Volendam al helemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |