abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157310310

Welkom in het grote PSV topic! :W

Officiele PSV website
PSV TV
PSV Netwerk
Supportersvereniging PSV
PSV Fans United
Lighttown Madness
PSV Ultras

Landskampioenschap (22x)
1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2015.

KNVB Beker (9x)
1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012.

Johan Cruijff Schaal (10x)
1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012, 2015

Europacup I (1x)
1988.

UEFA Cup (1x)
1978.

Zaterdag 8 augustus ADO Den Haag - PSV , 2-2
Zondag 16 augustus PSV - FC Groningen , 2-0
Zaterdag 22 augustus Heerenveen - PSV , 1-1
Zondag 30 augustus PSV - Feyenoord , 3-1
Zaterdag 12 september SC Cambuur - PSV , 0-6
Zaterdag 19 september Heracles Almelo - PSV , 2-1
Zaterdag 26 september PSV - NEC , 2-1
Zondag 4 oktober Ajax - PSV , 1-2
Zaterdag 17 oktober PSV - Excelsior , 1-1
Zaterdag 24 oktober FC Twente - PSV , 1-3
Zaterdag 31 oktober De Graafschap - PSV , 3-6
Zondag 8 november PSV - FC Utrecht , x-x
Zaterdag 21 november Willem II - PSV , x-x
Zondag 29 november PSV - AZ , x-x
Zaterdag 5 december Vitesse - PSV , x-x
Zaterdag 12 december PSV - Roda JC Kerkrade , x-x
Zaterdag 19 december PSV - PEC Zwolle , x-x

Zondag 17 januari Feyenoord - PSV , x-x
Zondag 24 januari PSV - FC Twente , x-x
Woensdag 27 januari Excelsior - PSV , x-x
Zaterdag 30 januari PSV - De Graafschap , x-x
Zondag 7 februari FC Utrecht - PSV , x-x
Zondag 14 februari NEC - PSV , x-x
Zaterdag 20 februari PSV - Heracles Almelo , x-x
Zaterdag 27 februari PSV - ADO Den Haag , x-x
Zaterdag 5 maart FC Groningen - PSV , x-x
Zaterdag 12 maart PSV - Heerenveen , x-x
Zondag 20 maart PSV - Ajax , x-x
Zaterdag 2 april AZ - PSV , x-x
Zaterdag 9 april PSV - Willem II , x-x
Zaterdag 16 april Roda JC - PSV , x-x
Dinsdag 19 april PSV - Vitesse , x-x
Zondag 1 mei PSV - SC Cambuur , x-x
Zondag 8 mei PEC Zwolle - PSV , x-x

Dinsdag 15 september PSV - Manchester United, 2-1
Woensdag 30 september CSKA Moskou - PSV, 3-2
Woensdag 21 oktober Wolfsburg - PSV, 2-0
Dinsdag 3 november PSV - Wolfsburg, 2-0
Woensdag 25 november Manchester United - PSV, x-x
Dinsdag 8 december PSV - CSKA Moskou, x-x

Dinsdag 22 september PSV - SC Cambuur , 3-2
Dinsdag 27 oktober PSV - SC Genemuiden , 6-0
Woensdag 16 december Heracles - PSV , x-x

JC Schaal
Zondag 2 augustus FC Groningen - PSV , 0-3

1. De jong - 9
2. Locadia - 5
3. Pröpper - 4
4. Pereiro - 4
5. Narsingh - 3
6. Pereiro - 4
7. Maher - 3
8. Arias - 1
9. Lestienne - 1

Om te wennen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_157310547
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was een vermakelijke wedstrijd met goed spel van PSV. Een wedstrijd van niks vind ik dan ook erg denigrerend klinken. De spelers zaten er bovenop en hebben alles gegeven.

Voor de neutrale toeschouwer zal dit nou niet bepaald de geschiedenis ingaan als een 'leuke wedstrijd'. Dat wil ik er maar mee zeggen. ;)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_157310679
Wat een heerlijke avond gisteren, heb echt genoten. Vond Bruma erg sterk spelen trouwens. Leuk ook dat De Jong beslissend is op dit niveau. Vond beide goals mooi, maar die van De Jong vond ik echt heel knap. Die keeper is aardig groot en stond er met gesterkte armen voor, nog krijgt ie hem er zo overheen. Tja en Guardado, wat een held. Maher viel tegen, maar ik verwacht inmiddels niks anders meer. Wat mij betreft is het tijd om hem af te schrijven. Af en toe en leuke bevlieging, meer is het niet.

Ben benieuwd hoe het verder gaat. We moeten niet te licht over CSKA thuis denken, maar zij zijn in mijn ogen wel te pakken. Moeten we wel geconcentreerd blijven, niet dat slaperige gedoe zoals tegen Wolfsburg en De Graafschap uit. United uit moet je ook een punt (misschien zelfs meer) kunnen pakken, zoveel stelt United niet voor.
pi_157310698
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor de neutrale toeschouwer zal dit nou niet bepaald de geschiedenis ingaan als een 'leuke wedstrijd'. Dat wil ik er maar mee zeggen. ;)
Zou zomaar kunnen. Als PSV-supporter beleef je zo'n wedstrijd toch anders, zit dan op het puntje van mijn stoel. Hoe saai zo'n wedstrijd ook is.
pi_157310823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:01 schreef ZuidGrens het volgende:

Ben benieuwd hoe het verder gaat. We moeten niet te licht over CSKA thuis denken, maar zij zijn in mijn ogen wel te pakken. Moeten we wel geconcentreerd blijven, niet dat slaperige gedoe zoals tegen Wolfsburg en De Graafschap uit. United uit moet je ook een punt (misschien zelfs meer) kunnen pakken, zoveel stelt United niet voor.
Ik ben eigenlijk nu al tevreden al halen we geen punt meer :') . 2 thuisoverwinningen en 6 punten is ruim boven verwachting. Na de loting zag ik echt zo'n horrorscenario voor me, met 1 puntje 4e worden oid :+

Alles wat er nu nog bij komt zie ik als pure bonus, al moet ik toegeven dat het bijvoorbeeld wel erg zuur zou zijn als je straks op 7 punten uitkomt en dan alsnog als 4e eindigt :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 4 november 2015 @ 12:18:26 #6
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_157310990
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nu al tevreden al halen we geen punt meer :') . 2 thuisoverwinningen en 6 punten is ruim boven verwachting. Na de loting zag ik echt zo'n horrorscenario voor me, met 1 puntje 4e worden oid :+

Alles wat er nu nog bij komt zie ik als pure bonus, al moet ik toegeven dat het bijvoorbeeld wel erg zuur zou zijn als je straks op 7 punten uitkomt en dan alsnog als 4e eindigt :P
Of zo'n 2003 scenario, dat je 10 punten haalt en toch derde wordt.
pi_157311033
quote:

[..]

Tweede plek is gewoon haalbaar, heb je zelf in de hand nu. Vooraf had ik Wolfsburg en CSKA op de eerste en tweede plek ingeschat, PSV derde en United vierde.
  woensdag 4 november 2015 @ 12:21:57 #8
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_157311046
Natuurlijk gisteren een heerlijke wedstrijd gezien. Maar waar PSV nu voor moet waken is overschatting van zichzelf.

Vaak genoeg gezien dat ze ook draken van wedstrijden kunnen spelen. Als iedereen z'n koppie erbij houdt en dit door weet te trekken, en als Lestienne en Willems er straks weer bij zijn, dan heeft PSV toch een heel behoorlijke selectie.

Mochten ze niet overwinteren in Europa, dan moeten ze toch écht realiseren dat ze elke wedstrijd in de eredivisie zo moeten spelen als gisteren, willen ze kampioen worden.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_157311085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan zou toch vooral de blijdschap van de 10 punten en het Europees overwinteren overheersen.

Wel jammer van de extra miljoenen die je mis loopt in zo'n geval. Maar goed, allemaal koffiedik kijken, voor hetzelfde geld blijven we op 6 staan.
  woensdag 4 november 2015 @ 12:32:09 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_157311226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:21 schreef jpg97 het volgende:
Natuurlijk gisteren een heerlijke wedstrijd gezien. Maar waar PSV nu voor moet waken is overschatting van zichzelf.

Vaak genoeg gezien dat ze ook draken van wedstrijden kunnen spelen. Als iedereen z'n koppie erbij houdt en dit door weet te trekken, en als Lestienne en Willems er straks weer bij zijn, dan heeft PSV toch een heel behoorlijke selectie.

Mochten ze niet overwinteren in Europa, dan moeten ze toch écht realiseren dat ze elke wedstrijd in de eredivisie zo moeten spelen als gisteren, willen ze kampioen worden.
Gelukkig speelt PSV in de eredivisie, waar ze regelmatig falen tegen veel mindere ploegen. Overschatting zal er dus ws niet snel insluipen.
pi_157311742
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:20 schreef Vjenne12345 het volgende:

Tweede plek is gewoon haalbaar, heb je zelf in de hand nu. Vooraf had ik Wolfsburg en CSKA op de eerste en tweede plek ingeschat, PSV derde en United vierde.
Had je kort voor je voorspelling een auto-ongeluk gehad?
U MAD?
pi_157311793
quote:

Vooraf had ik Wolfsburg en CSKA op de eerste en tweede plek ingeschat, PSV derde en United vierde.
Wat de fuck
pi_157312262
quote:

[..]

Ja, zelfs de eerste plek heb je nog zelf in de hand in theorie. Gewoon 'even' 2 keer winnen en zorgen dat je Wolfsburg voorblijft op doelsaldo. Simpel! :D

Maar laten we een wat realistischer scenario schetsen waarin PSV gewoon verliest in Manchester. Bij verlies in Manchester zijn we hoe dan ook de 2e plek kwijt. Als Wolfsburg van Moskou wint komen ze op 9 punten, wint Moskou, dan komen die op 7 punten, is het gelijk, dan gaat Wolfsburg over ons heen met 7 punten.

Wij verliezen en Wolfsburg winnen is het slechtste scenario, dan gaan we met 3 punten achterstand en een slechter doelsaldo dan Wolfsburg de laatste wedstrijd in. Dan is de 2e plek wel heel ver weg en heb je het ook niet meer in eigen hand.
pi_157312312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:21 schreef jpg97 het volgende:

Bruma straalt altijd overschatting uit vind ik. Na zo'n wedstrijd krijg ik bij zijn commentaren altijd zo'n "Zie je wel dat we écht zó goed zijn!!1!! Al die mindere wedstrijden waren maar incidenten!1!"-gevoel :P
pi_157312999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:18 schreef BadderHaring het volgende:

Dat kan niet meer.
pi_157313104
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat kan niet meer.
Gelukkig maar. :P Ik lees net trouwens dat Maher het al over de eerste plek heeft en over winnen in Manchester.

Dat zou trouwens pas zuur zijn: winnen in Manchester en dan toch niet minstens tweede worden :P
pi_157313131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, zelfs de eerste plek heb je nog zelf in de hand in theorie. Gewoon 'even' 2 keer winnen en zorgen dat je Wolfsburg voorblijft op doelsaldo. Simpel! :D

Maar laten we een wat realistischer scenario schetsen waarin PSV gewoon verliest in Manchester. Bij verlies in Manchester zijn we hoe dan ook de 2e plek kwijt. Als Wolfsburg van Moskou wint komen ze op 9 punten, wint Moskou, dan komen die op 7 punten, is het gelijk, dan gaat Wolfsburg over ons heen met 7 punten.

Wij verliezen en Wolfsburg winnen is het slechtste scenario, dan gaan we met 3 punten achterstand en een slechter doelsaldo dan Wolfsburg de laatste wedstrijd in. Dan is de 2e plek wel heel ver weg en heb je het ook niet meer in eigen hand.
Als PSV zo speelt als gisteren hoeven ze niet te verliezen bij Man Utd. Ze zouden er zelfs 3 punten kunnen halen.

Man Utd speelt vrij dramatisch en als CSKA die grote kans niet verneukt had, was het 0-1 gebleven denk ik.

Daarnaast denk ik dat Wolfsburg gewoon gelijk gaat spelen tegen CSKA.

Natuurlijk kan het ook mis gaan, PSV is niet zo goed dat ze kunnen dicteren, maar de tweede plek is weldegelijk realistisch momenteel.

(Maar tjonge, wat zou het toch fijn zijn geweest als ze de eerste helft tegen CSKA en de tweede tegen Wolfsburg niet hadden zitten slapen)
pi_157313154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gelukkig maar. :P Ik lees net trouwens dat Maher het al over de eerste plek heeft en over winnen in Manchester.

Dat zou trouwens pas zuur zijn: winnen in Manchester en dan toch niet minstens tweede worden :P
Dat laatste is hoogst onwaarschijnlijk, als het al kan.

Maher doet er beter aan om gewoon per wedstrijd te denken.
pi_157313216
Juist die helften waarin ze hebben staan slapen geven mij het gevoel dat het nog een hele zware klus wordt om 2e te worden. Speel nog 2 van zulke helften en je moet niet raar staan te kijken dat je na 6 wedstrijden met 6 punten staat. Waar we ons overigens ook absoluut niet voor zouden hoeven te schamen.

Maar goed, koffiedik kijken en zulks :P
pi_157313310
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste is hoogst onwaarschijnlijk, als het al kan.

Winnen in Manchester kom je op 9 punten. Als Wolfsburg wint zij ook. Sta je 1 en 2. Manchester op 7. Dan verliezen van Moskou thuis met 0-2, Wolfsburg verliezen van Manchester met 1-0, word je derde op doelsaldo. Dus ja, kan.
pi_157313376
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Juist die helften waarin ze hebben staan slapen geven mij het gevoel dat het nog een hele zware klus wordt om 2e te worden. Speel nog 2 van zulke helften en je moet niet raar staan te kijken dat je na 6 wedstrijden met 6 punten staat. Waar we ons overigens ook absoluut niet voor zouden hoeven te schamen.

Maar goed, koffiedik kijken en zulks :P
Ik zie wel ontwikkeling. Tegen CSKA mis je toch de belangrijkste speler. Tegen Wolfsburg heeft men echt een les geleerd.

Je zag gisteren ook dat men steeds de focus had op de bal. Zodra er balverlies was of dreigde werd er meteen gejaagd. Nog even dat tikje zodat een medespeler in kon grijpen. Gaten dichtlopen. Concentratie.

Ik heb geen enkele illusie dat ze dat ook in de competitie kunnen tegen de mindere tegenstanders, maar bloed ruikende in de CL denk ik wel.

Zou ook wel prettig zijn als het eens een keer lukt. Te lang geleden dat een Nederlandse club echt weer wat liet zien op dat podium.
pi_157313465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Winnen in Manchester kom je op 9 punten. Als Wolfsburg wint zij ook. Sta je 1 en 2. Manchester op 7. Dan verliezen van Moskou thuis met 0-2, Wolfsburg verliezen van Manchester met 1-0, word je derde op doelsaldo. Dus ja, kan.
Ik ken de regels niet tav onderling resultaat, maar bij SBS6 (jaja, ik weet het) werd gesuggereerd dat PSV tov Wolfsburg altijd door zou gaan bij gelijk aantal punten. Geen idee hoe en wat.

Wat daar ook van moge zijn: Wolfsburg gaat niet in eigen huis verliezen van MU schat ik in.

Dus als het al kan is het heel theoretisch. Eerst maar eens fatsoenlijk de wedstrijd bij MU ingaan.
pi_157313487
quote:

[..]

Alles wat er nu nog bij komt zie ik als pure bonus.
Dit.
Vooraf verwacht dat we hard ingemaakt zouden worden. Dus niet nu allemaal hossana en Ajax-arrogant worden graag. PSV heeft het al heel goed gedaan, alles extra is bonus.
pi_157313495
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken de regels niet tav onderling resultaat, maar bij SBS6 (jaja, ik weet het) werd gesuggereerd dat PSV tov Wolfsburg altijd door zou gaan bij gelijk aantal punten. Geen idee hoe en wat.

Wat daar ook van moge zijn: Wolfsburg gaat niet in eigen huis verliezen van MU schat ik in.

Dus als het al kan is het heel theoretisch. Eerst maar eens fatsoenlijk de wedstrijd bij MU ingaan.
Niet altijd..
Op dit moment. Omdat PSV een beter doelsaldo heeft. 6-6 vs 4-4. En volgens is het dan dat meeste doelpunten voor/gemaakt telt en dan winnen we (nu) met 6-4.

Zo bedoelde ze het volgens mij.
pi_157313566
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bij gelijk aantal punten telt allereerst het onderling resultaat. Dat is neutraal (2 keer 2-0). Dan gaan we kijken naar doelsaldo: dat is momenteel ook gelijk (allebei precies 0), en daarna gaan we dus kijken naar aantal gezette doelpunten, dat is 6 tegen 4, daarom staat PSV momenteel dus 2e.

Hoe het zit als ook het aantal gemaakte doelpunten hetzelfde is zou ik niet weten overigens, kijken naar wie de meeste uitdoelpunten heeft gemaakt zou een mogelijkheid zijn. Mocht dat ook gelijk zijn dan denk ik dat je bij 'loten' uitkomt. :P

Edit: gare regel trouwens, dat onderling resultaat boven doelsaldo gaat....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')