abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157308496
quote:
In Uganda wordt een Nederlandse medische student vermist. De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.

Toen de andere studenten bij de rivier aankwamen, was ze verdwenen. Volgens de politie werd verderop een waterfles van haar gevonden, meer niet.

De autoriteiten vermoeden dat de Nederlandse vrouw aan de oever is gegrepen door een krokodil of nijlpaard. Er wordt nog steeds met een helikopter naar sporen van haar gezocht.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de vermissing. Twee medewerkers van de ambassade zijn naar het Murchison Falls Game Park gegaan om de moeder van de studente bij te staan. Die is meteen na de berichten over de vermissing naar Uganda gevlogen.
http://nos.nl/artikel/206(...)ildpark-vermist.html

UPDATE :
Search for missing Dutch tourist enters day 7

http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html

[ Bericht 12% gewijzigd door StaceySinger op 04-11-2015 09:37:09 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 4 november 2015 @ 09:32:06 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157308500
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die ton werd nog verdeeld tussen de landen, is gewoon een zaak in Panama/Oeganda of Spanje. Waar de vermissing dan ook plaatsvind.

Bij de zaak van de Brit Alex Humphrey werd buitenlandse inmenging, gratis of niet ook niet op prijs gesteld door de Panamese overheid en zo mocht Costa Rica ook geen reddingswerkers sturen in de zaak van Kris en Lisanne eind mei.
Is natuurlijk afhankelijk van het land. Nederlandse hulp wordt vaak zat ingeroepen. Net zoals ze in Nederland soms gebruik maken van buitenlandse kennis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 4 november 2015 @ 09:32:42 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157308506
Aangezien TS er altijd als de kippen bij is om een nieuw topic te openen, is het misschien handig als hij eens eventjes de OP wat verzorgder maakt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157308511
laatste post was :

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Nee, als het gaat schemeren is de laatste overtocht maar dan is nog niet iedereen vertrokken. Daarnaast zit daar aan de kant waar die studente verbleef een controlepost bij het wildpark.

Je kan wel met een bootje de andere kant op richting Murchison Falls zonder dat het al teveel opvalt maar dan zou je daarna nog een heel stuk door de jungle moeten lopen om bij een weg te komen.

pi_157308538
Het is gewoon een ongeluk met een koe.
pi_157308563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Is natuurlijk afhankelijk van het land. Nederlandse hulp wordt vaak zat ingeroepen. Net zoals ze in Nederland soms gebruik maken van buitenlandse kennis.
Inderdaad, verschilt per land.

Ligt veel aan de samenwerking tussen de landen. Panama en Nederland hebben een zeer goede band omdat Nederland miljoenen betaald aan de bouw van een immense dam in een indianenresort.

Samenwerking tussen Oeganda en Nederland is volgens mij ook sterk.
  woensdag 4 november 2015 @ 09:36:53 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157308567
Als mensen nou proberen om iets minder te speculeren en om hun gemiddelde reactie uit meer dan 1 zin te laten bestaan, zou dit topic een stuk minder vermoeiend zijn.
KuikenGuppy
pi_157308581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:
Als mensen nou proberen om iets minder te speculeren en om hun gemiddelde reactie uit meer dan 1 zin te laten bestaan, zou dit topic een stuk minder vermoeiend zijn.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zou ik zeggen.
pi_157308587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:32 schreef StaceySinger het volgende:
laatste post was :

[..]

Nee, ben aan die kant alleen bij de ferry geweest. Aan de andere kant wel op meerdere plekken geweest. Daar zit ook een grotere post voor de oversteek en nog andere voorzieningen.

Heb wel beide kanten goed kunnen zien vanaf de Nijl bij de meerdere oversteken met de ferry en rondvaarten op de Nijl. Het is hoe dan ook geen gebied dat uitnodigt om even een wandeling te gaan maken.
pi_157308611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:
Van alles kan zo zijn.
  woensdag 4 november 2015 @ 09:44:41 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157308677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zou ik zeggen.
Er valt helaas niet zoveel nieuws te melden... Kwam dit artikeltje nog tegen van vanmorgen, ze is nu al een week vermist, er is met honden gezocht... Ik denk eigenlijk dat er niet veel meer van haar wordt teruggevonden.

http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html
KuikenGuppy
pi_157308715
volgens mij is dat students centre bij de witte pijl

van A naar B = 800 meter
van B naar C in ongeveer 800 meter

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157308784
als ik dan inzoom zie ik van A naar B nergens een pad langs de rivier lopen

pi_157308844
Offroaden kan best. Lekker in de natuur.
Naturheilmittel
pi_157308875
als ik dan inzoom zie ik van B naar C een klein strookje (bij de groene pijl) wat op een pad lijkt ,maar dat is maar 50 meter lang

pi_157308926
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:56 schreef Gerolsteiner het volgende:
Offroaden kan best. Lekker in de natuur.
Dat kan ook.
pi_157308957
Hoe dan ook ziet het eruit als een gebied waar het lekker donker kan worden en je makkelijk verdwaalt.
Naturheilmittel
  woensdag 4 november 2015 @ 10:07:16 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157308998
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:51 schreef StaceySinger het volgende:
als ik dan inzoom zie ik van A naar B nergens een pad langs de rivier lopen

[ afbeelding ]
Jij denkt dat paden op maps altijd zichtbaar zijn?
pi_157309017
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:04 schreef Gerolsteiner het volgende:
Hoe dan ook ziet het eruit als een gebied waar het lekker donker kan worden en je makkelijk verdwaalt.
Donkerheid.valt niet mee.maar maakt niet uit
pi_157309021
zo ziet de aankomst plek bij Paraa eruit - vanaf het pondje

pi_157309804
De eerste zoekactie was woensdagavond, vervolgens zijn ze goed gaan zoeken op donderdag morgen in verband met de duisternis op woensdagavond.

Je kunt zo'n park dan al toch verlaten hebben voordat men doorheeft dat ze niet nabij het Studie Centre was?
pi_157310176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
De eerste zoekactie was woensdagavond, vervolgens zijn ze goed gaan zoeken op donderdag morgen in verband met de duisternis op woensdagavond.

Je kunt zo'n park dan al toch verlaten hebben voordat men doorheeft dat ze niet nabij het Studie Centre was?
belangrijk is te weten waar dat studie center is
ik zie op GE dat er een soort toegangs-poorten zijn ,met bewaking denk ik
pi_157310542
ok hier ligt het - 500 meter Na Paraa lodge

woensdag 4 november 2015 @ 11:56:07 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157310579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef StaceySinger het volgende:
ok hier ligt het - 500 meter Na Paraa lodge

[ afbeelding ]
Gezien vanuit...?
KuikenGuppy
pi_157310625
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gezien vanuit...?
dit is precies 500 meter dus hier is het
vandaar uit is een stukje langs de rivier lopen een stuk moeilijker

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')