Nattekat | dinsdag 3 november 2015 @ 23:27 |
Er gingen ook geruchten rond dat Red Bull opnieuw in gesprek was met Honda, maar in dezelfde publicatie wordt deze optie door Mateschitz zo goed als uitgesloten: Het blijft vooralsnog rommelig en tegenstrijdige berichten beheersen het nieuws. Toro Rosso wordt keer op keer in verband gebracht met een 2015-spec Ferrari, maar Red Bull lijkt nog ver weg van een motordeal. Het zou eeuwig zonde zijn als zo'n team uit de sport verdwijnt, het opleidingstraject via Toro Rosso is de beste in zijn soort. Poll: Wat is de toekomst van Red Bull in de Formule 1? • met Renault • met Honda • met Ferrari • met Mercedes • Terugtrekking Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
RingBewoner | dinsdag 3 november 2015 @ 23:32 |
Renault lijkt mij de enige overgebleven, en ook prima, optie. | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 23:36 |
Terugtrekking en dan als Arden Ferrari weer verder. | |
motorbloempje | dinsdag 3 november 2015 @ 23:43 |
Moet dit niet gewoon in het nieuwstopic? | |
Kleffe_Dop | dinsdag 3 november 2015 @ 23:49 |
Renault en op de blaren zitten. Of ze moeten op termijn (denk 2017/2018) een andere fabrikant vinden die hun als volwaardig "works" team wil voorzien van een krachtbron. | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 23:56 |
Merc en Ferrari kunnen niet leveren en ze willen geen Renault of de slechtere Honda, Bye,bye, Red bull. | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 23:57 |
ja, we zijn van 5 naar 3 topics gegaan, maar die andere mod wil het nu weer splitsen. | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 23:58 |
Waarom zou Ferrari wel aan Arden leveren als ze niet aan Red Bull willen leveren? Team zou niet veel veranderen. Alleen de eigenaar. Mensen die er werken zullen hetzelfde zijn. RB was in gesprek met Honda. Honda wil wel maar mag niet. | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 23:59 |
Die krachtbron draait allang testrondjes op de dyno in Milton Keynes. Denk dat ze echter wachten, tot er een geschikte sponser langskomt, die het motorproject overneemt. Kwa marketing heeft Redbull zelf niet zoveel aan een motor. Een autofabrikant wel. | |
Fer | woensdag 4 november 2015 @ 00:01 |
Vergelijk het met Brawn, zonder sponsering zal het gauw minder worden. Brawn was na 6 overwinningen al klaar in 2009. Anderzijds zou een Arden misschien wel genoegen nemen net een 2015 Ferrari. | |
twiFight | woensdag 4 november 2015 @ 00:31 |
Dit. En dan leidt niemand gezichtsverlies. Maar blijft een last resort middel denk ik, nog meer last resort dean teruggaan naar renault. | |
THEFXR | woensdag 4 november 2015 @ 00:55 |
Ze willen die Honda niet, nog slechter dan Renault, doet het merk alleen maar schade aan. | |
Tomatenboer | woensdag 4 november 2015 @ 00:56 |
Ik hoop dat ze doorgaan met Renault. Ik heb goede hoop dat Renault de betrouwbaarheid wel op orde weet te krijgen voor volgend seizoen, en dat ze wederom een competitieve motor kunnen leveren, net als dit seizoen. Geruchten gingen dat ze al dichtbij een akkoord waren met Ferrari over een motorendeal voor komend seizoen, dat zou dan gaan over Ferrarimotoren van 2015, het huidige seizoen, los van het punt dat ik dacht dat dit niet meer is toegestaan, lijkt me dat geen goed idee als dat de uitkomst zou worden. Een Ferrarimotor van een seizoen oud lijkt me echt niet competitief. Kijk maar naar de prestaties van Manor-Marussia. | |
Fir3fly | woensdag 4 november 2015 @ 01:05 |
Honda moet volgens de regels leveren dus die zal het wel worden. Renault trekt zich volledig terug. | |
THEFXR | woensdag 4 november 2015 @ 01:09 |
a GP2 engine,lol | |
Geralt | woensdag 4 november 2015 @ 05:55 |
GP2 ENGINE! GP2!!!! | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 06:12 |
Precies. Dat denk ik dus ook. Een team dat het hele jaar Renault heeft lopen afzeiken kan nu toch niet met Honda aan komen zetten? Dat is toch niet serieus te nemen dan. Je kan van Renault zeggen wat je wil maar ze zijn door het jaar heen in ieder geval betrouwbaarder geworden en dat zie ik bij Honda helemaal niet. Als RBR met Honda gaat rijden en STR met Ferrari-2015, dan denk ik dat STR komend jaar de nummer 1 is van beide teams. | |
sasquatsch | woensdag 4 november 2015 @ 07:32 |
Wie zegt dat ze geen sponsoring krijgen? Er bestaat zelfs de kans dat als RB het team verkoopt dat ze nog een paar jaar sponsoren. En Ferrari wil zelfs geen 2015 motor leveren aan RB. Dus ook niet aan Arden. Waarom zijn ze dan in gesprek? | |
THEFXR | woensdag 4 november 2015 @ 07:57 |
waren, nu niet meer. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 08:38 |
Daarna wonnen ze er nog 2. | |
motorbloempje | woensdag 4 november 2015 @ 10:32 |
Ik snap het niet meeeeeer ![]() | |
RingBewoner | woensdag 4 november 2015 @ 11:24 |
Dat is toch totaal geen reële optie? Ze zitten toch vast aan een contract om volgend jaar op de grid te verschijnen? | |
THEFXR | woensdag 4 november 2015 @ 11:49 |
ja, hun hebben het contract opgezegd voordat ze een nieuwe hadden. | |
Swetsenegger | woensdag 4 november 2015 @ 13:40 |
-Bedankt voor je nuttige bijdrage- [ Bericht 89% gewijzigd door Nattekat op 04-11-2015 13:53:43 ] | |
sasquatsch | woensdag 4 november 2015 @ 14:42 |
Dat ze moesten doen om überhaupt te kunnen onderhandelen over een contract met Mercedes. | |
Sinister-D- | woensdag 4 november 2015 @ 17:06 |
Waar ik eerst wel dacht dat Bernie Ferrari-units zou afdwingen voor RBR, denk ik dat het nu bij het oude gaat blijven. Alleen zal die Renault een andere naam krijgen als ie er bij RBR in gelepeld wordt. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 17:11 |
Ook wel interessant leesvoer over dit verhaal. https://joesaward.wordpre(...)lution-for-red-bull/ | |
Fir3fly | woensdag 4 november 2015 @ 17:28 |
Wat een intens dom stuk ook weer. 'Humility', kom op zeg ![]() Laat Renault maar eens wat 'humility' tonen voor het maken van een baggermotor twee jaar op rij, als toch iemand het moet doen. | |
Nattekat | donderdag 5 november 2015 @ 14:11 |
Nog een vage bron, maar zeer aannemelijk. | |
JimmyManna | donderdag 5 november 2015 @ 17:53 |
Er zijn eigenlijk nauwelijks andere opties. Honda is onmogelijk doir Ron Dennis, Merc zit potdicht en Ferrari wil alleen oud leveren. Zonde. Want ik had graag Red Bull volgend jaar met dezelfde motoren gezien als Mercedes. Dan was er een mooie strijd ontstaan. | |
SnowOokami | donderdag 5 november 2015 @ 19:13 |
Toen ik de STR's in Austin zag rijden snapte ik wel dat Mercedes dat absoluut niet wil ![]() Daarentegen vind ik het ronduit kinderachtig van Ron Dennis, beide teams zijn de underdog dit jaar dus zou een leuke (en eerlijke) strijd zijn geweest met de Honda motoren in 2016. Maar hij durft het blijkbaar niet aan, dus beroept hij zich maar op een contract regel. | |
Fer | donderdag 5 november 2015 @ 19:31 |
Dat redbull iets van een motor aan het ontwerpen is in building nr.9 zou wel kunnen kloppen. Maar een verbeterd Renault blok met Redbull ERS? Lijkt mij niet, grootste probleem is datgene wat in de cilinders gebeurt, daar moet brandstof omgezet worden in druk om de zuigers omlaag te duwen en uitlaatgassen om de turbo aan te drijven. Als ze dit kunnen verbeteren, heb je in principe al een nieuw blok. Het zou eerder voor de hand liggen dat er Renault ERS omheen geplaatst wordt. Een ander probleem lijkt mij dat Mario Illien al,inzage heeft gekregen bij Renault, toen hij ingehuurd was als consultant. Als hij nu voor Redbull een eigen motor gaat bouwen, zal Renault zeggen dat hij hun kennis heeft gebruikt. Daar zou die IP strugles meer mee te maken hebben. En dan nog, ik geloof niet dat Redbull een motor op hun naam wil, dat heeft het merk niet nodig. Beter verkopen ze project aan Ford of Hyundai, zodat zei het verder kunnen sponseren en marketing op zich kunnen nemen. | |
JimmyManna | donderdag 5 november 2015 @ 21:08 |
Wel benieuwd hoe ze dat met die ontwikkelingstokens gaan doen. Want als dit twee losse inschrijvingen zijn, is Infinity dan gewoon een 'nieuwe fabrikant' en moet het dan net als Honda dit jaar het gemiddelde aantal tokens gebruiken dat de rest over houdt na de winter? | |
sasquatsch | vrijdag 6 november 2015 @ 00:10 |
Nee, want de motor waarvan uitgegaan wordt is niet nieuw. Dat is de Renault motor van dit jaar. RedBull heeft dus net als de anderen 32 tokens om de motor aan te passen. | |
THEFXR | vrijdag 6 november 2015 @ 00:23 |
hoe zit het met de levensduur van motoren en vers bakken? is die nog veranderd tov dit jaar? | |
JimmyManna | vrijdag 6 november 2015 @ 06:02 |
Okee. Helder | |
Swetsenegger | zaterdag 7 november 2015 @ 21:54 |
http://planetf1.com/news/illien-refutes-red-bull-rumours/ the soap continues | |
SnowOokami | zondag 8 november 2015 @ 14:45 |
RBR gaat blijkbaar wel de nieuwe Renault motor inzetten in Brazilië ![]() | |
Nattekat | maandag 9 november 2015 @ 14:55 |
Begint meer en meer een reeële mogelijkheid te worden dat Red Bull merkloos gaat rondrijden. Toro Rosso dan met 2015-Ferrari en het probleem is weer een jaar opgeschoven. | |
Fer | maandag 9 november 2015 @ 17:59 |
Als Marchionne dit zegt, kan het niet anders dan waarheid zijn, dat Redbull al bezig is met een powerunit. Ik denk dat ze een voorzetje deden som het project aan VW te kunnen verkopen en dat het Mercedes en Ferrari daarom opeens geen motor wilden leveren, uit angst dat hun technologie overgenomen zou worden. Toch vraag ik mij af hoe Ferrari dit ziet. Als ze in Maranello bepaalde zaken uitgetest hebben, is het alleen nog maar een keuze om dit de delen met een ander of niet. Het is eigenlijk ook wel interresant, om te kijken hoe die Ferrari ontwerpers bij Dalara aan het Haas chassis werken. | |
SnowOokami | maandag 9 november 2015 @ 18:02 |
Misschien is het een kwestie van de fabricatie? Kan me voorstellen dat RB niet de expertise/tools heeft om motoronderdelen te fabriceren/modelleren. | |
Fer | maandag 9 november 2015 @ 18:45 |
Dat Redbull ontwikkelt op gebied van de verbrandingskamer en turbo en de hulp van buitenaf om het blok, krukas enz te maken, zou kunnen. | |
sasquatsch | maandag 9 november 2015 @ 19:17 |
Ik las dat ze al een tijdje geleden een aangepaste cilinder hebben geproduceerd en aan Renault hebben laten zien als mogelijke verbetering van de Renault motor. Renault zou deze aanpassing terzijde hebben geschoven en hun eigen wijzigingen doorgevoerd hebben. Misschien dat ze hier op verder gegaan zijn voor een eigen motor of één onder de vlag van VW. Ik denk niet dat ze toen al voor VW bezig waren omdat ze in eerste instantie een Mercedes motor voor 5 jaar wilden hebben. | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 15:00 |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121722 Toch een branded Renault dus. Het zou me echter niks verbazen als Red Bull komend jaar alsnog een overstap gaat maken. |