Waarom zou er garantie op zitten?quote:Op maandag 2 november 2015 23:21 schreef tot_sinas het volgende:
Ik denk in 2010 en heeft nu dus 95 erop zitten.
Zit er eigenlijk garantie op die dingen?
Seat,quote:Op maandag 2 november 2015 23:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Waarom zou er garantie op zitten?
Wat voor auto heb je precies?
Flikker je auto in de garage, neem een leenauto mee, rij daarmee naar je werk en na je werk haal je je eigen auto weer op.quote:Op maandag 2 november 2015 23:09 schreef tot_sinas het volgende:
Nou heb ik pas over een maand tijd ofzo om de riem te laten vervangen,
Wat staat er in het boekje? Het verschilt nogal per merk/model/motor.quote:
Die kilometers zijn niet relevant na zoveel jaar. Lijkt me een makkelijke keuze.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het toch wat moeilijk om te beslissen of ik zo'n dure reparatie wil. Mij werd onlangs door de garage ook verteld dat mijn distributieriem en waterpomp vervangen moet worden. Mijn auto is 11 jaar oud, er staat 70.000 km op. Volgens het boekje moet het bij 120k of na 10 jaar. Ik rij maar 3000 km per jaar. De kosten werden geschat op 450 euro. What to do....
Vervangenquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het toch wat moeilijk om te beslissen of ik zo'n dure reparatie wil. Mij werd onlangs door de garage ook verteld dat mijn distributieriem en waterpomp vervangen moet worden. Mijn auto is 11 jaar oud, er staat 70.000 km op. Volgens het boekje moet het bij 120k of na 10 jaar. Ik rij maar 3000 km per jaar. De kosten werden geschat op 450 euro. What to do....
quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Die kilometers zijn niet relevant na zoveel jaar. Lijkt me een makkelijke keuze.
Okquote:
Duur jaar voor mijn autootje ineens. Nou ja, heb hem gratis gekregen en ik heb er behalve banden en een accu nooit kosten aan gehad de afgelopen 7 jaar. Dit jaar een beurt en airco bijvullen en nu dus ook de distributieriem en waterpomp.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet vervangen kan een rekening van gauw 2000 euro opleveren
Na 7 jaar kan je een keer kosten verwachtenquote:
Precies. Het moet maar. Net een mail naar een garage gestuurd voor een prijsopgave. Ik gun het de Citroengarage niet zo namelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na 7 jaar kan je een keer kosten verwachten
23 Euro p/mnd voor onderhoud is natuurlijk niks. Autorijden kost nu eenmaal geld.
Wat voor ding is het?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Het moet maar. Net een mail naar een garage gestuurd voor een prijsopgave. Ik gun het de Citroengarage niet zo namelijk.
aan de andere kant zijn de kosten voor het vervangen van de distributieriem goed in te calculeren (je weet bij aanschaf wanneer die vervangen moet worden en daarvoor kun je maandelijks geld opzij leggen). Dit in tegenstelling tot onverwachte kosten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het toch wat moeilijk om te beslissen of ik zo'n dure reparatie wil. Mij werd onlangs door de garage ook verteld dat mijn distributieriem en waterpomp vervangen moet worden. Mijn auto is 11 jaar oud, er staat 70.000 km op. Volgens het boekje moet het bij 120k of na 10 jaar. Ik rij maar 3000 km per jaar. De kosten werden geschat op 450 euro. What to do....
Helemaal waar. Het zit gewoon helemaal niet in mijn systeem om aan mijn auto te denken. Mijn schoonvader wat monteur/keurmeester dus die regelde al mijn autozaken. Maar die leeft niet meer en ineens moet ik het zelf doen. Ik zit nog in het leerprocesquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
aan de andere kant zijn de kosten voor het vervangen van de distributieriem goed in te calculeren (je weet bij aanschaf wanneer die vervangen moet worden en daarvoor kun je maandelijks geld opzij leggen). Dit in tegenstelling tot onverwachte kosten.
Maw. distributieriem is iets waar je niet op moet en hoeft te bezuinigen. Of je wilt gewoon bewust het risico lopen dat ie binnenkort knapt en dat elke rit dus steeds riskanter wordt.
Zoek een Bosch garage.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Het moet maar. Net een mail naar een garage gestuurd voor een prijsopgave. Ik gun het de Citroengarage niet zo namelijk.
Wat voor motor?quote:
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.quote:
Blokkeren bij een tu1quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.
Ah, dat klinkt als best veel werk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.
Nee, valt allemaal wel mee, zeker die oude motoren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt als best veel werk.
In Engeland regent het altijd dus droogt een riem minder snel uitquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef dopfles1 het volgende:
Waarom zijn de richtlijnen in de UK anders mbt de distributieriem?
Daar kan je bv met een c3 150k mile (240.000 km) rijden met de distributieriem, en moet deze minimaal 1x per 10 jaar verwisselt worden..
bron http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=126
Verder zie ik op andere websites, over andere auto's dat de timing belt gemiddeld om de 90.000 MILE dient te worden vervangen... Proberen ze ons in NL gewoon onnodig kosten te laten maken?
FORD C-max http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=123
VW POLO http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=376
http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=375
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef dopfles1 het volgende:
Waarom zijn de richtlijnen in de UK anders mbt de distributieriem?
Daar kan je bv met een c3 150k mile (240.000 km) rijden met de distributieriem, en moet deze minimaal 1x per 10 jaar verwisselt worden..
bron http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=126
Verder zie ik op andere websites, over andere auto's dat de timing belt gemiddeld om de 90.000 MILE dient te worden vervangen... Proberen ze ons in NL gewoon onnodig kosten te laten maken?
FORD C-max http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=123
VW POLO http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=376
http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=375
Nee. Het gaat daar tevens over benzine motoren.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.
Dat niet alleen, ze heeft ook nog eens een C2...quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.
Dan kan jij het vast wel goedkoper dan die 450 euro van de garage? SKF setje zal zo'n 100-125 euro kosten inc. waterpomp en spanrol.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Blokkeren bij een tu1lakstift en een uur
Je vergeet arbeidsloon, vloeistoffen en de winstmarge. Oh en de multi v snaarquote:Op woensdag 4 november 2015 16:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze heeft ook nog eens een C2...
[..]
Dan kan jij het vast wel goedkoper dan die 450 euro van de garage? SKF setje zal zo'n 100-125 euro kosten inc. waterpomp en spanrol.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt als best veel werk.
Multi V snaar? Dat ding dat alleen tussen krukaspoulie en dynamo loopt? Die vervang ik als ie gaat piepen of als ik hem echt te droog vind. Jouw uurloon is geen 300 euro en die vloeistoffen (KVS) kosten ook geen 50 euro...quote:Op woensdag 4 november 2015 17:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je vergeet arbeidsloon, vloeistoffen en de winstmarge. Oh en de multi v snaar
Stanleymes, en een nieuwe riem.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Blokkeren bij een tu1 lakstift en een uur
Dan kun je de looprollen niet vervangenquote:Op woensdag 4 november 2015 21:42 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Stanleymes, en een nieuwe riem.
Zo'n TU1 heeft maar 1 spanrol...quote:Op donderdag 5 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan kun je de looprollen niet vervangen
Ja en? Die moet je juist vervangenquote:Op donderdag 5 november 2015 13:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo'n TU1 heeft maar 1 spanrol...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |