abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 november 2000 @ 19:08:44 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_447430

Reageer hieronder ook even als je vindt dat die geit onnodig gekweld wordt, sturen we de url als petitie erachteraan

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_447452
helemaal mee eens, dit is onwijs zielig, de bewoners zijn Cindy niet waard!!!!!!!!!!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_447468
Goeie actie!
Ik weet zeker dat Cindy waar ze vandaan komt wel voldoende aandacht krijgt; anders liep ze niet de hele tijd te bleren.
Nu ze ook nog eens ziek is lijkt me dit de meest humane( ) oplossing.
  maandag 6 november 2000 @ 19:33:11 #4
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_447487
Of schop de bewoners eruit en geef Cindy het huis! Of de bewoners moeten allen in Cindy's huis gaan wonen, niets doen, neuken en eten, en Cindy in het BB-huis!
Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_447502
cindy rules maar ze is inderdaad te goed voor een aantal bewoners
uit
pi_447560
Cindy heeft haar spoortjes verdiend, Cindy moet nu naar een plaats waar andere dieren zijn de hele dag. Dan krijgt ze het eten dat ze nodig heeft en hoeft ze niet, als het weer donker is, verloren te lopen. Een plaats waar ze niet ziek wordt. Misschien dat de mensen daar dan niet te lui en te egoistisch zijn om voor haar te zorgen.
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_447574
quote:
Op 06 november 2000 19:54 schreef Oudjong het volgende:
Cindy heeft haar spoortjes verdiend, Cindy moet nu naar een plaats waar andere dieren zijn de hele dag. Dan krijgt ze het eten dat ze nodig heeft en hoeft ze niet, als het weer donker is, verloren te lopen. Een plaats waar ze niet ziek wordt. Misschien dat de mensen daar dan niet te lui en te egoistisch zijn om voor haar te zorgen.
Lief.
pi_447746
Goeie zaak, ik vond het zowiezo al niks een geit in huis. Voor je het weet wordt het een rage en ruilt half Nederland massaal zijn hond in.
  maandag 6 november 2000 @ 21:05:18 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_447816
Cindy heeft het beter dan menig andere geit. Ze krijgt continu aandacht. Moet je dat es vergelijken met een geit op een boerderij! Ze is hartstikke verwend en brutaal, daarom worden ze af en toe moe van haar, maar ze zorgen wel goed voor d'r. Er zijn gewoon geiten die continu lopen te blaten (Desiree?)
Als ze ziek is moet ze behandeld worden, maar het is absolute onzin om te zeggen dat ze haar verwaarlozen of mishandelen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_447831
Geplaatst door fashionably_late - maandag 6 november 2000 20:27

--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het helemaal niet overdreven...Cindy kan toch gewoon terug naar de boer waar ze vandaan kwam, die had een wei vol geiten, schapen etc. Daar heeft ze kennelijk wel aandacht gehad , anders zou ze het nu niet zo missen... En bovendien wat moet ze daar, de bewoners geven duidelijk aan nix met haar te maken willen hebben...Wat voegt ze toe? Irritaties..??? Laat de bewoners zich liever aan elkaar irritieren dan hun ongenoegen te botvieren op zo'n onschuldig beesje!!!
------------------


ik had dit in een ander topic ook al geschreven maar het is ook hier van toepassing, vrees ik!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_447835
Heel goed idee, iedere keer als ik kijk vind ik dat beest zieliger.
  maandag 6 november 2000 @ 21:21:43 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_447896
Even een update van de mailactie, onderstaand persbericht is verstuurd naar diverse dagbladen.
quote:
Ons bericht is inmiddels naar:
Trouw, Ad, Telegraaf, Tubantia, De Brabander, De Limburger, Rotterdams Dagblad.

Met dank aan Solexje is onderstaand bericht gemaild.

--------------------------------
Geachte redactie,

Zou u onderstaand stukje een plaatse in uw krant kunnen geven:

INTERNETTERS KOMEN IN ACTIE OM VOOR DE CINDY DE GEIT UIT HET BIG-BROTHERHUIS EEN ONDERKOMEN TE VINDEN WAAR ZE GELUKKIGER KAN WORDEN.

Twee-en-een-halve week geleden besloot de redactie van Big-Brother om een jong geitenlammetje, genaamd Cindy, te plaatsen in de tuin van het huis waar het programma zich afspeelt. De internetters, die 24 uur per dag via de streams volgen wat zich in het huis en de tuin afspeelt, waren getuige van het feit dat de geit sindsdien bijna constant klaaglijk staat te mekkeren in de tuin. De geit voelt zich echt niet gelukkig in het Big-Brother-huis.

v e r w a a r l o z i n g
Toen Cindy aan de bewoners van BB werd voorgesteld, gaf de redactie de bewoners instructies over de verzorging van het vier maanden oude beestje, dat door de vorige eigenaar met de fles is grootgebracht. In de instructies stond bijvoorbeeld: Cindy heeft regelmaat nodig en moet om negen uur 's morgens en vijf uur 's middags gevoederd worden. Cindy moet regelmatig geborsteld worden en heeft veel aandacht nodig. Het viel de internetters al na een paar dagen op, dat Cindy vaak urenlang op haar voer moet wachten, omdat de bewoners het opstaan om negen uur wat te vroeg vinden (vaak komen ze pas om een uur of twaalf uit bed), en 's middags hebben ze vaak andere zaken aan het hoofd. "Dit is regelrechte verwaarlozing" was de reactie van een groot aantal internetters. Het schoot de internetters vooral in het verkeerde keelgat, dat aan het eind van een dag, waarop Cindy 's morgens zowel als 's middags niet op tijd gevoederd was, en bovendien de hele dag aandacht tekort was gekomen, de bewoners niet op de vingers getikt werden: integendeel, zij werden beloond met een feestje. Voor een aantal internetters was dit de aanleiding om de redactie van BigBrother middels e-mail op de verwaarloosde en klaaglijk blatende Cindy te wijzen.

u i t g e s c h o l d e n
Voor Cindy veranderde er echter niets ten goede. Internetters besloten de DierenBescherming in te schakelen. De DierenBescherming liet weten principiele bezwaren te hebben tegen het plaatsen van een dier als Cindy in een programma als BigBrother, maar helaas niet over wettelijke mogelijkheden tot ingrijpen te beschikken; reden waarom ze oogluikend het verblijf van Cindy in het BB-huis toe moesten staan.
De gezondheid van Cindy ging zienderogen achteruit. Reden waarom uiteindelijk na ruim een week "geitenleed" de redactie aan de bewoners kenbaar maakten, dat de verzorging van Cindy niet goed was. Een enkele uitzondering daar gelaten, reageerden de bewoners verontwaardigd op deze terechtwijzing. "Wij hebben niet om die stinkgeit gevraagd"; "Wat mij betreft kan die geit gestolen worden"; "die .......geit doet niets anders dan schijten"; "in mijn contract met BB staat niet dat ik voor een geit moet zorgen", ziehier een greep uit de uitlatingen die de bewoners van het BigBrother-huis over het hun toevertrouwde geitenlammetje deden.

M o n a
Mona, die vorig jaar een tijd in het BB-huis verbleef, zet zich nu in om (in samenwerking met de DierenBescherming) voor een beter lot voor Cindy te vechten. En dat is hoogst noodzakelijk, want het beestje dat gezond en vrolijk het huis inging, lijdt nu aan longontsteking, ontstoken oren, en diarree ten gevolge van onverantwoord voederen en stress.

A c t i e
Op initiatief van "BigBrother 2000 Watchers", heeft een groot aantal internetters (waaronder het Fok!forum) zich nu aaneengesloten. Door middels van een e-mail-actie hopen de internetters te bereiken dat:
- De redactie van BB toegeeft dat plaatsing van Cindy in het BB-huis een fout is geweest;
- Cindy zo spoedig mogelijk uit het huis wordt geplaatst
- Cindy een plaatsje krijgt, waar ze gewenst is; waar men beter voor haar kan zorgen; waar ze minder eenzaam is, omdat ze onder soortgenootjes kan zijn (de gedachten gaan uit naar een kinderboerderij).

Nadere inlichtingen over bovenstaande bericht kunt u inwinnen bij het Forumbeheer van BigBrother 2000 Watchers: namelijk members.tripod.lycos.nl/BBForum2000/

Wij danken u voor de aandacht die u aan dit onderwerp heeft geschonken.


bron: Big Brother 2000 Watchers
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 6 november 2000 @ 21:31:27 #13
1169 BigDick
size DOES matter
pi_447950
Ho, er is niks mis met scharrelgeit!

beetje eenzaam misschien, dus gooi er nog maar eentje bij.

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_447977
Nogmaals: goeie actie.

Thanx Sanne

pi_447994
goeie actie, alleen had ik nooit gedacht om ooit nog es met MONA op één lijn te zitten!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_448040
Wat een onzin dat Cindy eruit moet van jullie, wij hebben vroeger een geitje gehad en er is geen dierenkenner voor nodig om te zien dat dat beestje het hartstikke naar haar zin heeft. Ze is zelfs verwend kun je aan haar gedrag zien, nix mis mee als het dier verwent is uiteraard maar ze heeft absoluut niet te klagen.

Komt bij de Veronica heus ook wel weet wat ze doen, waarom zouden er wel kippen en geen geitje in BB kunnen? Kan toch zeker ook op een kinderboerderijtje in de stad.

Zijn goeie overlevers, en ik denk dat momenteel Cindy het best verzorgde geitje van Nederland is en het beter naar haar zin heeft dan de doorsnee boer die veel te veel tijd ook aan de andere dieren moet besteden.

Verder heeft ze ook net zoveel loopruimte (zelfs meer dan sommige geitjes moeten delen) dan op de meeste kinderboerderijen. Sorry maar ik kan het met deze stelling niet eens zijn....

  maandag 6 november 2000 @ 21:55:02 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_448043
Mailtje ook verstuurd aan Rob Stenders

Hebben jullie nog email-adressen van andere programma's?

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_448072
BAH.. wat een goedkoop wijf is die Mona toch.

verder prima aktie !!

pi_448144
quote:
Op 06 november 2000 21:55 schreef Sanne het volgende:
Mailtje ook verstuurd aan Rob Stenders

Hebben jullie nog email-adressen van andere programma's?


hebikdat@rtl4.nl

en rtllive@rtl4.nl

Kon die van Willibrord niet vinden
En Breekijzer gaat denk ik iets te ver

[Dit bericht is gewijzigd door Cartman1 op 06-11-2000 22:25]

  maandag 6 november 2000 @ 22:26:38 #20
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_448172
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_448240
adtm@avro.nl
Alle dieren tellen mee vd Avro...volgens mij zat/zit BBRuud daar ook in met een collumpje
Succes!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_448459
Persbericht BB2000 Wattchers gemeeld naar de Volkskrant, t.a.v. Sander van Walsum
dat ik dit nog mag meemaken!
  maandag 6 november 2000 @ 23:32:53 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_448494
Wat een onzin actie. Ik doe er niet aan mee

Als het is bedoeld om een beetje te schoppen tegen Big-Brother, vind ik hem geinig. Maar als je daadwerkelijk vindt dat die geit het slecht heeft, dan kan ik dat niet volgen. Het is een van de meest verwende geiten van Nederland en zeker van de wereld, dan zijn er wel andere dingen om je druk over te maken.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 6 november 2000 @ 23:33:31 #24
1169 BigDick
size DOES matter
pi_448500
bedankt voor de adressen!

zojuist even gemaild dat we ook een aktie "meer sex met dieren" opstarten...

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_448517
Dat van die "meest verwende geit van Nederland" begint nou ook vervelend te worden. Heb ik al tig keer gelezen. Wees eens origineel.
dat ik dit nog mag meemaken!
  maandag 6 november 2000 @ 23:44:37 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_448549
quote:
Op 06 november 2000 23:36 schreef Oudjong het volgende:
Dat van die "meest verwende geit van Nederland" begint nou ook vervelend te worden. Heb ik al tig keer gelezen. Wees eens origineel.
HET IS EEN VAN DE MEEST VERWENDE GEITEN VAN NEDERLAND GODVERDOMME
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_448563
quote:

ik had dit in een ander topic ook al geschreven maar het is ook hier van toepassing, vrees ik!

sluit ik me volledig bij aan!
Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
pi_448579
Dat schreeuwen origineel is, denken ze in het BB huis ook...
dat ik dit nog mag meemaken!
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:03:36 #29
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_448595
quote:
Op 06 november 2000 23:36 schreef Oudjong het volgende:
Dat van die "meest verwende geit van Nederland" begint nou ook vervelend te worden. Heb ik al tig keer gelezen. Wees eens origineel.
Ik probeer 't ;

Ook ik vind de aktie zwaar overdreven, omdat andere zaken meer aandacht verdienen dan een geitje dat moedwillig door een mediabedrijf op de beeldbuis wordt gebracht.

Beter is naar mijn idee jezelf nuttig te maken door b.v. ;
- aandacht te hebben voor oude/zieke mensen in je naaste omgeving
- vrijwilligerswerk te doen
- oorlogslachtoffers te ondersteunen
- akties voor nog niet te genezen ziektes te ondersteunen
- zinloos geweld een halt toe te roepen

Begrijpt u ??

Het komt goed.... En anders maar niet.
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2000 @ 00:05:19 #30
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_448598
Als deze geit dan zo ontzettend verwend wordt, wil ik de andere geiten van Nederland wel eens zien. Die moeten dan dóód- en doodziek zijn. Of immuun voor verwaarlozing, dat kan natuurlijk ook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2000 @ 00:10:00 #31
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_448614
quote:
Op 07 november 2000 00:03 schreef Harry het volgende:
Beter is naar mijn idee jezelf nuttig te maken door b.v. ;
- blablabla
- etcetcetc
Begrijpt u ??
Nee, ik begrijp er niks van!
Ik was het altijd wel aardig met je eens Harry, maar dit slaat nergens op. Kijk dan niet naar BB en ga ouwe mensen helpen oversteken of zoiets. Of beter nog, doe je TV weg en maakt 't geld over aan oorlogsslachtoffers. Sorry hoor, maar wat een onzin om dát er nou weer allemaal bij te slepen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:11:11 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_448617
quote:
Op 07 november 2000 00:05 schreef Cynix ® het volgende:
Als deze geit dan zo ontzettend verwend wordt, wil ik de andere geiten van Nederland wel eens zien. Die moeten dan dóód- en doodziek zijn. Of immuun voor verwaarlozing, dat kan natuurlijk ook.
Of de meeste mensen zijn tegenwoordig zo afgestompt dat ze denken dat ieder dier met watjes verzorgd dient te worden ofzo.

Het zijn geen mensen, maar beesten. Wat denk ja van al die geitjes die in een kinderboerderij staan en de hele dag allerlei verkeerde dingen te eten krijgen van bezoekers. Geiten waar continu aangezeten wordt....etc

Bij mij voor de deur staan ze gewoon in een weiland in weer en wind en die worden echt niet ziek ofo hoor.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:11:29 #33
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_448619
quote:
Op 07 november 2000 00:03 schreef Harry het volgende:
Ik probeer 't ;

Ook ik vind de aktie zwaar overdreven, omdat andere zaken meer aandacht verdienen dan een geitje dat moedwillig door een mediabedrijf op de beeldbuis wordt gebracht.

Beter is naar mijn idee jezelf nuttig te maken door b.v. ;
- aandacht te hebben voor oude/zieke mensen in je naaste omgeving
- vrijwilligerswerk te doen
- oorlogslachtoffers te ondersteunen
- akties voor nog niet te genezen ziektes te ondersteunen
- zinloos geweld een halt toe te roepen

Begrijpt u ??


Pardon?
Moeten we meteen alle oorlogsslachtoffers en bejaarden bijslepen? Waarom?

Deze geit kan zelf niet kiezen voor vertrek, iets wat de bewoners zelf wel gegund is.

Deze geit is duidelijk in de war; iemand die urenlang naar de streams zit te luisteren zou toch inmiddels wel gehoord moeten hebben hoe dat beest tekeer gaat als de bewoners haar verlaten. Hoe zij keer op keer tegen de oven aanloopt en zichzelf bezeert. Hoe zij tegen de ramen opklimt om maar een beetje aandacht te krijgen. Hoe ze iedere keer weer een bloedplek op haar hoofd heeft.

Deze geit heeft niet gekozen voor deze publiciteit, het is al erg genoeg dat ze bij die Gaus vandaan komt.

Noot: het steunen van de ene actie sluit het goede werk voor andere doelen niet uit!

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:15:31 #34
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_448634
quote:
Op 07 november 2000 00:10 schreef Cynix ® het volgende:
Nee, ik begrijp er niks van!
Benoemde zo even wat akties om deze aktie daarmee te relativeren Cynix.

Meningen verschillen gelukkig !

Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:16:19 #35
272 R@b
No-nonsens
pi_448637
quote:
Op 06 november 2000 23:56 schreef Oudjong het volgende:
Dat schreeuwen origineel is, denken ze in het BB huis ook...
Zoals ik al eerder zei: Als dit een ludieke actie is om BB een beetje te pesten vind ik hem geinig. Maar zo de reacties doorlezend vinden mensen echt dat die geit er slecht aan toe is, en dat kan ik niet volgen.

Het enige sterke punt wat ik heb gelezen is: Dat er hierdoor meer geiten als huisdier gaan worden gehouden. En dat gaat wellicht wel voor meer dierenleed zorgen. Net zoals velen ineens een varken als huidier gingen houden na die film met varkens (babe?) of Dalmatiërs na de tekenfilm 1001 Dalmatiërs.

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2000 @ 00:16:31 #36
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_448638
quote:
Op 07 november 2000 00:11 schreef R@b het volgende:
Bij mij voor de deur staan ze gewoon in een weiland in weer en wind en die worden echt niet ziek ofo hoor.
R@b
Hadden ze dat met Cindy ook maar gedaan. Gewoon in een weilandje.
Cynix (verzorgt niemand met watjes)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:18:02 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_448643
Ik heb mailtjes verstuurd naar:

Jeugdjournaal
Rob Stenders
Edwin Evers
Jeroen van Inkel
Patrick Kicken
AT5
Kopspijkers
Heb ik dat
Alle dieren tellen mee

met daarin het persbericht van BB2000 Watchers

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 7 november 2000 @ 00:51:52 #38
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_448736
24 uur geleden gaf Annet bloed op, moet er geen actie ondernomen worden om ook dit schepsel uit het huis te ontzetten ?

Verder denk ik dat die geit, zoals die dat wel vaker doen, iets an-organisch naar binnen heeft gewerkt. Zodra dat via de achterdeur de geit verlaat is ze opnieuw the very huggable BigCindy. Ze zal geen hulp van de dierenbescherming nodig hebben tot in ieder geval kerst.

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
pi_448773
quote:
Op 06 november 2000 21:53 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Wat een onzin dat Cindy eruit moet van jullie, wij hebben vroeger een geitje gehad en er is geen dierenkenner voor nodig om te zien dat dat beestje het hartstikke naar haar zin heeft.
Ik denk toch dat je wat beter op moet letten. Gezien het feit dat Cindy koorts heeft, ontsteking aan de oren, kapotte pootjes, verbrande oren, problemen met de ontlasting, een vreemde kuch en slecht eet denk ik niet dat ze het zo naar haar zin heeft. Integendeel.

Vandaag is de dierenarts geweest. Conclusie: Cindy is goed ziek. Ze heeft o.a. een longontsteking!! Ze heeft antiobiotica gehad, krijgt een aangepast dieet en zalf tegen de ontstoken oren. Wie nu nog beweert dat Cindy verwend is en het prima naar haar zin heeft, is echt niet goed wijs.

Ik hoop echt dat ze Cindy snel weghalen uit dat huis. Maar zoals het nu gaat, lijkt het erop dat Veronica pas aktie onderneemt als het beestje echt op sterven ligt. Ik heb hier maar één woord voor: WALGELIJK!!

pi_448782
quote:
Op 07 november 2000 00:51 schreef Marv het volgende:
24 uur geleden gaf Annet bloed op, moet er geen actie ondernomen worden om ook dit schepsel uit het huis te ontzetten ?
Arme Annet... Maar ik denk dat Cindy ook wel ontzet mag worden
quote:
Verder denk ik dat die geit, zoals die dat wel vaker doen, iets an-organisch naar binnen heeft gewerkt. Zodra dat via de achterdeur de geit verlaat is ze opnieuw the very huggable BigCindy. Ze zal geen hulp van de dierenbescherming nodig hebben tot in ieder geval kerst.
Ik denk dat de Klimop op zich ook al aardig heeft meegeholpen. Klimop is giftig voor dieren. En Cindy heeft er al heel wat van op. Nogal logisch dat ze langzaam maar zeker steeds zieker wordt. Buiten het feit dat ze een zeer slechte verzorging krijgt en verwaarloosd wordt, wordt ze ook nog vergiftigd. Zijn die mensen van Veronica gewoon superstom, achterlijk, ongeïnteresseerd of alledrie, dat ze niet hebben uitgezocht welke planten giftig zijn voor een geit?
pi_448813
* Xenia zit zich vreselijk op te winden
Onderstaand mijn mail aan redactie@big-brother.nl

Geachte redactie,

Met stijgende verbazing volg ik de gebeurtenissen omtrent Cindy in de Big Brother tuin.

Het schijnt u heel goed op te vallen dat er niet of nauwelijks naar Cindy wordt omgekeken, dat ze niet op tijd eten krijgt, nauwelijks aandacht krijgt en dat de meeste bewoners haar liever kwijt dan rijk zijn.
Toch grijpt u niet in...

Gisteren is geconstateerd dat Cindy ook ernstig ziek is. Longontsteking, ontstoken oren, problemen met de ontlasting, koort, slecht eten, stukke pootjes, etc, etc. En nog steeds grijpt u niet in!

Ik begin mij ernstig af te vragen wanneer u dan wel in gaat grijpen. Vlak voor Cindy dood gaat wellicht? Of vindt u het wel prettig dat de kijkcijfers hoog zullen zijn bij een sterfscene?

Want dat het om de cijfers draait, wordt steeds duidelijker. Immers, iedereen die zich enigszins verdiept in het houden van dieren weet dat bijvoorbeeld Klimop GIFTIG is voor dieren. En een jonge geit van amper 4 maanden is daar echt geen uitzondering op.

Ik verzoek u dringend een einde te maken aan deze vorm van dierenkwelling. Toon aan dat Veronica niet over lijken gaat en haal Cindy daar weg. Geef haar de kans zich te ontwikkelen tot een normale geit die met soortgenoten om kan gaan. Hoe langer ze daar blijft, hoe moeilijker ze het zal krijgen. Zowel in Big Brother als daarna wanneer ze zich moet aanpassen aan andere geiten. Jong geleerd, oud gedaan. U kent dat spreekwoord vast wel. Als ze het tenminste gaat overleven.

pi_448838
Sommige bewoners zijn niet in staat om logisch na te denken, dus misschien moet de redactie 1 en ander nog maart eens aan de bewoners uitleggen zoals je dat aan een 3-jarige zou doen.

Hoorde o.a. Koos zeggen: Ja, maar bij de boer in het weiland krijgt 'ie echt niet zoveel aandacht van mensen .
Heeft 'ie nu echt niet door dat dat weiland volstaat met ma, pa, mede geite-peuters..kortom soortgenoten!
Snapt 'ie soms ook niet dat in de BB-tuin geen geiten staan .....en de mensen in dit geval alle sociale contact zullen moeten "vervangen" en haar "kudde" moeten vormen. De bewoners roepen constant: Het is geen hond! Maar in deze situatie gaat juist alles wat voor een hond geldt ook voor Cindy, beide zijn sociale groepsdieren.

Advies voor de redactie, begeleidt de volgende brief met een beeldend poppenspel en veel plaatjes, want op dit moment lijken ze het nog niet te snappen

En OK het is "maar 1 geit", maar ik vind niet dat ook maar 1 beest hoeft te lijden door de domheid en luiheid van de bewoners.

Conform, Comply, Obey
  dinsdag 7 november 2000 @ 07:28:13 #43
1034 egmo
all the best freaks are here
pi_448907
Is Cindy de kerstmaaltijd voor dit jaar (BACK TO BASIC)
  dinsdag 7 november 2000 @ 09:26:15 #44
272 R@b
No-nonsens
pi_449011
---------------
Cindy is ziek...
De geit is ziekjes. Cindy loopt al dagen te klagen en te mekkeren. Niet voor niets blijkt nu. Bianca had wat poep verzameld zodat de dierenarts uit kon gaan zoeken wat de geit mankeerde.

De uitslag: Cindy heeft koorts. Ze heeft blijkbaar wat verkeerde dingen gegeten (Niemand die oplet, dus dat beest vreet alles op wat ie tegenkomt.) Verder moet de geit op dieet: een kwart appel per dag. Weight Watchers verenigt u. De ongemakken houden niet op want ze heeft ook nog een oorontsteking. Arm beest. Het ergste is nog wel dat ze is opgescheept met 9 bewoners die haar geen aandacht willen geven. Het is wat: Een geit die lijdt!
---------------

bron: http://bigbrother.veronica.nl

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_449047
Ik vind het een goede actie.
Die geit hoort daar niet en vooral niet nu ze ziek is.
Ze moet er zo snel mogelijk uit voordat het echt te ver gaat!
pi_449284
quote:
Op 07 november 2000 09:26 schreef R@b het volgende:
---------------
Cindy is ziek...
De geit is ziekjes. Cindy loopt al dagen te klagen en te mekkeren. Niet voor niets blijkt nu. Bianca had wat poep verzameld zodat de dierenarts uit kon gaan zoeken wat de geit mankeerde.

De uitslag: Cindy heeft koorts. Ze heeft blijkbaar wat verkeerde dingen gegeten (Niemand die oplet, dus dat beest vreet alles op wat ie tegenkomt.) Verder moet de geit op dieet: een kwart appel per dag. Weight Watchers verenigt u. De ongemakken houden niet op want ze heeft ook nog een oorontsteking. Arm beest. Het ergste is nog wel dat ze is opgescheept met 9 bewoners die haar geen aandacht willen geven. Het is wat: Een geit die lijdt!
---------------

bron: http://bigbrother.veronica.nl

R@b


Over eufemismes gesproken. Ziekjes noemen ze dat :

* De koorts komt door de longontsteking

* Problemen met de ontlasting komt door de giftige planten in de tuin

* De term Weight Watchers suggereert dat ze 'op dieet' moet vanwege haar gewicht. Niet waar dus! Ze krijgt alleen nog droogvoer omdat ze aan de diarree is als gevolg van de troep die ze heeft binnengekregen.

Veronica wanneer stoppen jullie met dit gedraai? Laat zien dat jullie achter je eigen stelling staan (de zogenaamde reden waarom Cindy dat huis in moest was immers respect voor alles wat leeft), geef je fout toe en haal Cindy daar weg!!!

  dinsdag 7 november 2000 @ 14:37:46 #47
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_449526
Toevallig een beetje aan het surfen omdat ik geen streams heb op het moment en kwam zo waar dit tegen op de veronica media site tegen

E-mailactie voor Cindy
Die Cindy. Momenteel de
beroemdste geit van Nederland. Ze
krijgt van de bewoners niet erg veel
aandacht, maar blijkbaar is wel heel
Nederland begaan met het lot van de
mekkeraar.

Of het voortkomt uit echte dierenliefde of dat het
alleen maar voor de aandacht is blijft onduidelijk,
maar Fokzine.net heeft een e-mailactie opgezet
om Cindy het huis uit te krijgen. Het beest heeft
genoeg afgezien vinden zij. Daarbij is Cindy een
beetje ziekjes. Big Brother had de bewoners al
eens medegedeeld dat ze de geit meer aandacht
moesten geven. Tevergeefs. Alleen Annet en
Bianca zijn nog enigszins begaan met het beest.
De andere bewoners vinden het maar een stinkgeit
en zien hem liever gaan dan dat hij de tuin blijft
bevuilen. Dus! De mensen van Fokzine vinden het
de hoogste tijd voor actie. Naast 'Wakker dier'
werpen de 'Fokkers' zich nu ook op als
geitenbeschermers...

http://media.veronica.nl/artikelen/bigbrother

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  dinsdag 7 november 2000 @ 14:43:45 #48
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_449537
Nu ik dit allemaal zo lees (ik ben drie weken geleden al afgehaakt met BB-kijken) is er maar één conclusie mogelijk:

Cindy het huis uit!

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 7 november 2000 @ 15:09:47 #49
6621 Brandtje
Hingis Forever
pi_449610
Tuurlijk moet Cindy het huis uit. Ze is ziek en moet verzorgd worden.

Waarom ze ook het huis uit moet: alle aandacht gaat naar die geit, nee, da's leuke tv. En die geit, ik weet, ze kan er niets aan doen, staat maar te mekkeren waardoor je bijna de gesprekken niet meer kan volgen aangezien Cindy oorverdovend kan mekkeren. Die geit leidt de aandacht af van de bewoners. BB gaat over intermenselijk contact en niet over hoe de bewoners met dieren omgaan. Ze hebben trouwens die kippen toch al, die btw wel gezellig met z'n zessen zijn.

Ik steun deze actie van harte

Verrassend lekker!
  dinsdag 7 november 2000 @ 15:16:19 #50
6621 Brandtje
Hingis Forever
pi_449638
Nog ff,

Sanne,

die link naar members.tripod.lycos.nl/bbforum2000
doet het niet.

Verrassend lekker!
  dinsdag 7 november 2000 @ 15:25:16 #51
6621 Brandtje
Hingis Forever
pi_449679
quote:
Op 07 november 2000 15:16 schreef Brandtje het volgende:
Nog ff,

Sanne,

die link naar members.tripod.lycos.nl/bbforum2000
doet het niet.


Sorry, hij doet het wel, verkeerd ingetypt, moet zijn members.tripod.lycos.nl/BBForum2000
Verrassend lekker!
pi_449686
Ik steun deze actie ook! Een geit hoort bij andere geitjes in een weiland. Een geit hoort verzorgd te worden met verstand en gevoel (zoals elk dier). Kippen zijn veel gemakkelijker, niet voor niets zijn kippen ideaal om in enge nauwe legbatterijen te houden. Er zijn geen geiten die opgewassen zijn tegen gemakzuchtig handelen van een stel mediageile egoisten. Heel Nederaland heeft nu de ware aard van deze BB-populatie kunnen aanschouwen. Ze zijn lui, egocentrisch, gevoelsarm en gepre-occupeerd met geld, roem en persoomlijke verrijking. Dat weten we nu wel. Nu is het aan ons om te laten zien dat we in een humaan land leven. Dus de geit terug naar de andere geiten en een groot slot aan de poorten van BB...Nooit meer eruit laten deze mensen!!
Kortom, grote misser van Veronica, die deze misstap recht moet zetten.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_449700
quote:
Op 07 november 2000 00:16 schreef R@b het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Als dit een ludieke actie is om BB een beetje te pesten vind ik hem geinig. Maar zo de reacties doorlezend vinden mensen echt dat die geit er slecht aan toe is, en dat kan ik niet volgen.

Het enige sterke punt wat ik heb gelezen is: Dat er hierdoor meer geiten als huisdier gaan worden gehouden. En dat gaat wellicht wel voor meer dierenleed zorgen. Net zoals velen ineens een varken als huidier gingen houden na die film met varkens (babe?) of Dalmatiërs na de tekenfilm 1001 Dalmatiërs.

R@b


Ik vind het ook een grote bullshit aktie maargoed.... ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die dat vind, verder moet iedereen zelf weten wat ze doen alleen zijn er ergere dingen in de wereld (zoals iemand hier al eerder aan stipte)

Verder al die mensen die zo'n medelijden hebben met een geitje die zijn oortje verbrand: Als je vegertariër bent heb je recht van spreken, anders echt niet. (Is mijn bescheiden mening) we eten immers allemaal wel eens shoarma en zowiezo vlees.

Want wat is het verschil tussen een levend geitje met een verbrand oortje of een geslacht lammetje op een pitabroodje???? Of een ander runderdier op je bord????

Of wat is het verschil tussen de kippen daar in het BB huisje en Cindy?

Ik blijf van mening dat het dier zelfs verwend is, de reden dat het zich wel eens verwond etc is gewoon puur omdat het een geit is. (Geiten zijn ruige beestjes die overal op klimmen of keihard tegenaan springen, daar zijn het geitjes voor.) Over verkeerde dingen eten: Ik heb geiten dingen zien eten in mn leven waar jij of ik meteen spontaan een darmperforatie van krijgen, voorbeelden: STUKKEN METAAL, STUKKEN ASBEST, PLASTIC TASJES.... En die beestjes overleefden het ook.

Wij hebben zelf dus vroeger ook een geitje gehad (die we beter verzorgden dan de gemiddelde boer, waar ik ze dus die metaal etc heb zien vreten) een tijd lang ter verzorging en dat beestje had in die tijd minder ruimte in de stad bij ons dan Cindy momenteel in het BB huisje heeft. Het beest had het enorm naar de zin en stond ook elke dag weer aan de keuken deur te rammelen voor extra aandacht, ZO ZIJN GEITEN.... en daar is ook nix mis mee, geiten zijn als je het mij vraagt nog aanhankelijker dan katten en dat is ook de reden dat ze zo prima met kinderen op kunnen schieten op een kinderboerderij.

Come on jongens, het zijn nog minder dan 50 dagen zie het als een tijdelijk iets, daarna gaat het beest hoogst waarschijnlijk ook naar een kinderboerderij en dan is het niet continu onder camerabewaking, heeft het dus nog meer kans om gewond te raken dan nu want dan zien jullie ook niet wat ermee gebeurd.

Anyway, zijn my two cents.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 07-11-2000 15:35]

pi_449945
quote:
Op 07 november 2000 15:31 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Ik vind het ook een grote bullshit aktie maargoed.... ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die dat vind, verder moet iedereen zelf weten wat ze doen alleen zijn er ergere dingen in de wereld (zoals iemand hier al eerder aan stipte)
Het feit dat er groter leed is in de wereld betekent dus dat we vrij zijn in het moedwillig veroorzaken van klein leed!?

Lees jij zelf ook wel eens wat voor onzin je typt?

quote:
Verder al die mensen die zo'n medelijden hebben met een geitje die zijn oortje verbrand: Als je vegertariër bent heb je recht van spreken, anders echt niet. (Is mijn bescheiden mening) we eten immers allemaal wel eens shoarma en zowiezo vlees.

Want wat is het verschil tussen een levend geitje met een verbrand oortje of een geslacht lammetje op een pitabroodje???? Of een ander runderdier op je bord????


Daar gaan we weer. Dezelfde bullshit vergelijking als toen dierenvriend Robin met een voetbal probeerde een kip ondersteboven te trappen. Het feit dat ik met veel plezier mijn tanden zet in een gehaktbal geeft mij niet automatisch het recht om de oren van een koe in de fik te steken. Of andersom.
quote:
Of wat is het verschil tussen de kippen daar in het BB huisje en Cindy?
Nou, bijvoorbeeld al het feit dat het kippen zijn. Kippen die elkaar dus gezelschap kunnen houden. Versus een kudde dier als een geit dat op zoek is naar een vervangende kudde en die niet vind.
quote:
Ik blijf van mening dat het dier zelfs verwend is, de reden dat het zich wel eens verwond etc is gewoon puur omdat het een geit is. (Geiten zijn ruige beestjes die overal op klimmen of keihard tegenaan springen, daar zijn het geitjes voor.) Over verkeerde dingen eten: Ik heb geiten dingen zien eten in mn leven waar jij of ik meteen spontaan een darmperforatie van krijgen, voorbeelden: STUKKEN METAAL, STUKKEN ASBEST, PLASTIC TASJES.... En die beestjes overleefden het ook.
Tuurlijk. Als ik een hap uit de glasbak neem heb ik ook redelijke kans om het te overleven. Dus dan maakt het niet uit? Dat beest heeft een klimop grotendeels veroberd die giftig is. Snap je wat dat inhoudt? Daar wordt ze ziek van. Daar worden beestjes niet gelukkig van. Tuurlijk, ze gaat er niet dood van, maar is het dan niet erg??
quote:
Come on jongens, het zijn nog minder dan 50 dagen zie het als een tijdelijk iets, daarna gaat het beest hoogst waarschijnlijk ook naar een kinderboerderij en dan is het niet continu onder camerabewaking, heeft het dus nog meer kans om gewond te raken dan nu want dan zien jullie ook niet wat ermee gebeurd.
Op een kinderboederij staat ze in ieder geval niet alleen. Redelijke kans dat daar nog wel wat geiten of schapen of kalveren of whatever rondlopen. En ook een redelijke kans dat de beschoeiing daar niet giftig is voor dieren. Kan ook helpen.

En dat zijn dan mijn 2 centen. Over die van jou.

pi_450015
quote:
Op 07 november 2000 16:35 schreef Beowulf de volgende bullshit:
[quote]Op 07 november 2000 15:31 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Ik vind het ook een grote bullshit aktie maargoed.... ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die dat vind, verder moet iedereen zelf weten wat ze doen alleen zijn er ergere dingen in de wereld (zoals iemand hier al eerder aan stipte)
Het feit dat er groter leed is in de wereld betekent dus dat we vrij zijn in het moedwillig veroorzaken van klein leed!?

Lees jij zelf ook wel eens wat voor onzin je typt?

>> Moet ik hierop in gaan? Nee? Fijn zo, want ik voel me er dus niet door aangesproken, woorden taktisch proberen te verdraaien kunnen we allemaal, ventje. Siert je niet echt.

quote:
Verder al die mensen die zo'n medelijden hebben met een geitje die zijn oortje verbrand: Als je vegertariër bent heb je recht van spreken, anders echt niet. (Is mijn bescheiden mening) we eten immers allemaal wel eens shoarma en zowiezo vlees.

Want wat is het verschil tussen een levend geitje met een verbrand oortje of een geslacht lammetje op een pitabroodje???? Of een ander runderdier op je bord????


Daar gaan we weer. Dezelfde bullshit vergelijking als toen dierenvriend Robin met een voetbal probeerde een kip ondersteboven te trappen. Het feit dat ik met veel plezier mijn tanden zet in een gehaktbal geeft mij niet automatisch het recht om de oren van een koe in de fik te steken. Of andersom.

>> Mij vergelijken met Robin en koeien in de fik te steken om je gelijk te krijgen, ooit wel eens aan een carrieëre in de politiek gedacht? Als je ook maar een beetje had gelezen had je gezien dat ik het ook niet met meneertje Robin eens was.

quote:
Of wat is het verschil tussen de kippen daar in het BB huisje en Cindy?
Nou, bijvoorbeeld al het feit dat het kippen zijn. Kippen die elkaar dus gezelschap kunnen houden. Versus een kudde dier als een geit dat op zoek is naar een vervangende kudde en die niet vind.

>> Ja hoor, jij je zin poehee wat ben jij slim zeg.

quote:
Ik blijf van mening dat het dier zelfs verwend is, de reden dat het zich wel eens verwond etc is gewoon puur omdat het een geit is. (Geiten zijn ruige beestjes die overal op klimmen of keihard tegenaan springen, daar zijn het geitjes voor.) Over verkeerde dingen eten: Ik heb geiten dingen zien eten in mn leven waar jij of ik meteen spontaan een darmperforatie van krijgen, voorbeelden: STUKKEN METAAL, STUKKEN ASBEST, PLASTIC TASJES.... En die beestjes overleefden het ook.
Tuurlijk. Als ik een hap uit de glasbak neem heb ik ook redelijke kans om het te overleven. Dus dan maakt het niet uit? Dat beest heeft een klimop grotendeels veroberd die giftig is. Snap je wat dat inhoudt? Daar wordt ze ziek van. Daar worden beestjes niet gelukkig van. Tuurlijk, ze gaat er niet dood van, maar is het dan niet erg??

>> Probeer eerst eens net als ik vroeger jarenlang vakantiewerk op een boerderij te doen en je zult zien dat een geit meer kan hebben dan een mens, zelfde als een koe die vier magen heeft jij probeerd LETTERLIJK varkens, kippen en ander vee te vergelijken daarom neem ik je hele post dus al niet serieus en zit ik al heel de tijd schuddebuikend achter de monitor om je onzin. Onder andere je vergelijking van pluimvee met ander vee doet het hier erg goed!

quote:
Come on jongens, het zijn nog minder dan 50 dagen zie het als een tijdelijk iets, daarna gaat het beest hoogst waarschijnlijk ook naar een kinderboerderij en dan is het niet continu onder camerabewaking, heeft het dus nog meer kans om gewond te raken dan nu want dan zien jullie ook niet wat ermee gebeurd.
Op een kinderboederij staat ze in ieder geval niet alleen. Redelijke kans dat daar nog wel wat geiten of schapen of kalveren of whatever rondlopen. En ook een redelijke kans dat de beschoeiing daar niet giftig is voor dieren. Kan ook helpen.

En dat zijn dan mijn 2 centen. Over die van jou.[/quote]

>> Was ie ook echt grappig bedoeld, of deed je maar alsof?

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 07-11-2000 17:01]

pi_450031
Ontvangen meel van de Dierenbescherming:

"


Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen rondom Cindy hebben we
besloten tot actie over te gaan. Deze is nu in voorbereiding en zal een
dezer dagen bekend worden. Dus: houdt de krantenberichten in de gaten!


Met vriendelijke groeten,
"

Zo.

dat ik dit nog mag meemaken!
pi_450061
GOED!!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_450101
Wat een gezeik allemaal om een geitje zeg.. Ik zeg *B*O*E*I*E*N*!!!
pi_450156
quote:
Op 07 november 2000 17:27 schreef Equalizer het volgende:
Wat een gezeik allemaal om een geitje zeg.. Ik zeg *B*O*E*I*E*N*!!!
Het gaat mij niet eens zozeer om het GEITJE...Ik vind gewoon dat het niet okee is om een stuk vee in zo'n omgeving neer te zetten. Ik weet niks van geiten, daarom heb ik er ook geen. Ik heb kippen, en voor ik ze in huis kreeg heb ik boeken over de verzorging gelezen...de bewoners krijgen summiere info over Cindy, en zijn te zelfzuchtig om zich ermee te bemoeien. De fout ligt niet puur bij de bewoners, maar ook (voornamelijk) Bij VOO, die schijnbaar te gemakkelijk hierover heeft gedacht.
Het boeit mij niet of nou persee Cindy al deze aandacht waard is, maar ik ben tegen het feit dat vee, omdat het er leuk uitziet op tv, in een omgeving wordt gezet waar de kans groot is dat de verzorging te wensen overlaat.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_450161
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_450163
quote:
Op 07 november 2000 16:57 kotste MiRRoRMaN de volgende verbale bullshit uit zijn toetsenbord:
Moet ik hierop in gaan? Nee? Fijn zo, want ik voel me er dus niet door aangesproken, woorden taktisch proberen te verdraaien kunnen we allemaal, ventje. Siert je niet echt.
Nee, vooral niet op in gaan. Over sieren gesproken, ventje.
quote:
Mij vergelijken met Robin en koeien in de fik te steken om je gelijk te krijgen, ooit wel eens aan een carrieëre in de politiek gedacht? Als je ook maar een beetje had gelezen had je gezien dat ik het ook niet met meneertje Robin eens was.
Als je wat beter gelezen had, had je gezien dat ik jouw wijze van argumentatie (voorzover daar sprake van is) vergelijk met de wijze van argumenteren die een aantal mensen hier bezigden n.a.v. die actie van Robin. Jou vergelijken met Robin zou niet in me opkomen. Het feit dat je het toen niet met zijn actie eens was verbaast me overigens. Ben je toch iets minder eng dan ik dacht.
quote:
Probeer eerst eens net als ik vroeger jarenlang vakantiewerk op een boerderij te doen en je zult zien dat een geit meer kan hebben dan een mens, zelfde als een koe die vier magen heeft jij probeerd LETTERLIJK varkens, kippen en ander vee te vergelijken daarom neem ik je hele post dus al niet serieus en zit ik al heel de tijd schuddebuikend achter de monitor om je onzin. Onder andere je vergelijking van pluimvee met ander vee doet het hier erg goed!
Wow, ik voel me accuut een dom stadsmens. Met alle wijsheid die je opgedaan hebt in je vakantiebaan ben je expert geworden op het gebied van de kleine- en grote herkauwers? Dan wordt het inderdaad tijd dat ik ook eens vakantiewerk ga doen. Kan ik ook ongenuanceerde domme opmerkingen maken. Lijkt me heel fijn!
quote:
Was ie ook echt grappig bedoeld, of deed je maar alsof?
Dit was, voor zover ik kon zien, een vrij serieus topic. Waar een aantal mensen hun ongenoegen toonden over hoe er met Cindy wordt omgesprongen. Dat jij het daar niet mee eens bent; geweldig. Is je goed recht. Dat je vervolgens gaat uitleggen dat het allemaal wel meevalt omdat jij wel veel verschrikkelijker dingen gezien hebt schiet dan bij mij een beetje verkeerd. Is volgens mij mijn goed recht. Dat jij dat dan niet serieus neemt, tja... dat wijst mij er hooguit op de volgende keer maar niet meer op je onzin te reageren.
  dinsdag 7 november 2000 @ 17:52:42 #62
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_450166
Of de één het boeiend vindt of niet maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

Ik vind het in ieder geval hartstikke goed dat de actie binnen zo'n kort tijdsbestek zoveel impact heeft.

Bovenstaand artikel stond zelfs op de site van Veronica; wat ik alleen erg jammer vind is dat ze vermelden dat het initiatief van Fok komt. Als ze even verder hadden gelezen hadden ze tot de ontdekking gekomen dat deze eer BB2000Watchers (en dan vooral Gootje2000, misschien beter bekend als "oliebol").

voor iedereen die aan deze actie meedoet!

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 07-11-2000 18:15]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 7 november 2000 @ 18:43:47 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_450253
Update: Big Brother mailt Mona over geitenactie.
quote:
Hierbij wil ik even de reactie plaatsen die ik kreeg van B.B.ik heb hier verder geen woorden voor,nu ga ik echt alles op alles zetten om Cindy daar weg te krijgen!Wie denken ze wel dat ze zijn!

Geachte mevrouw Rooth,

Met Cindy gaat het uitstekend. Ze is onderzocht door een dierenarts en ze heeft een zalfje voor haar oren gekregen plus een antibioticum. Cindy ontwikkelt een mooie wintervacht en ze heeft het erg naar haar zin bij de Bewoners.
De redactie stelt uw hulpaanbod op prijs, maar ziet niet in wat u voor Cindy zou kunnen doen. De Bewoners verzorgen hun geitje uitstekend en de dierenarts houdt een scherp oogje in het zeil. Wellicht kunt u uw liefde richten op dieren die dat echt nodig hebben. Over Cindy wordt dag en nacht door ons gewaakt.

Met beleefde groet,

Redactie Big Brother


Meer lezen?pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrother2000.showMessage?topicID=573.topic
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_450264
quote:
Op 07 november 2000 17:52 schreef Beowulf het volgende:
Dit was, voor zover ik kon zien, een vrij serieus topic. Waar een aantal mensen hun ongenoegen toonden over hoe er met Cindy wordt omgesprongen. Dat jij het daar niet mee eens bent; geweldig. Is je goed recht. Dat je vervolgens gaat uitleggen dat het allemaal wel meevalt omdat jij wel veel verschrikkelijker dingen gezien hebt schiet dan bij mij een beetje verkeerd. Is volgens mij mijn goed recht. Dat jij dat dan niet serieus neemt, tja... dat wijst mij er hooguit op de volgende keer maar niet meer op je onzin te reageren.
Tuurlijk jochie, door die laatste regel nam ik al niet de moeite je te lezen, sukkel.

Voortaan opHoeren met je reacties dus als je het niet aan kan.

If you can't stand the heat get out of the kichen. Loser.

pi_450277
Off-topic.
Never mind.

[Dit bericht is gewijzigd door Beowulf op 07-11-2000 19:00]

pi_450319
quote:
Op 07 november 2000 18:58 schreef Beowulf het volgende:
Off-topic.
Never mind.
On topic : Ik begrijp al waarom je het met die geit te doen hebt, je blaat net zo.
pi_450340
quote:
Op 07 november 2000 19:13 schreef MiRRoRMaN het volgende:
niets
Je hebt helemaal gelijk lieverd.
pi_450342
quote:
Op 07 november 2000 19:23 schreef Beowulf het volgende:
Hier stond een ander woord voor uitgelult.
Goh, toch jammer van zo'n jongen, dat heeft 'ie toch niet nodig?

Ik lach je uit.

Maargoed, genoeg hierover tot zover.

pi_450357
quote:
Op 07 november 2000 19:24 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Goh, toch jammer van zo'n jongen, dat heeft 'ie toch niet nodig?

Ik lach je uit.


Liever dat jij het doet dan iemand die bij zijn volle verstand is.
quote:
Maargoed, genoeg hierover tot zover.
Goed plan. Ga ik me weer bezig houden met interessanter zaken zoals de diarree van Cindy.
  dinsdag 7 november 2000 @ 19:31:16 #70
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450368
*zucht*
okee de geit is ziek, ze krijgt nu medicijnen dus gaat ze weer beter worden. Elk dier wordt wel eens ziek! Hoeven jullie nooit met je hond of je kat naar de dierenarts omdat hij al een week aan de schijterij is ofzo? Dat van die klimop vindt ik een fout van de redaktie en is niet te wijten aan de aandacht/verzorging van de bewoners. De bewoners hebben haar alleen maar geitvoer gegeven en zeker geen giftige klimop of i.d.

Jullie blazen alles vreselijk buiten alle proporties.

Jullie wonen vast in een stad ofzo. Ik kom uit een dorp waar ik ben opgegroeid met geiten, kippen, varkens noem maar op. Als je ziet hoe die dieren soms leven kun je beter daar je energie in steken dan in een stomme mailactie om Cindy het huisje uit te krijgen.
Cindy is de meest verwende geit van Nederland!!!!!!!!

hou toch op met dat gezeik

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_450395
Wat zitten er toch onverwacht veel geitenkenners op dit Forum. Geitenkenners met weinig dierenliefde!
Hoe je wel of niet een geit moet voeren of verzorgen, daar gaat het helemaal niet om.
Mij gaat het erom dat het duidelijk is dat Cindy het niet naar haar zin heeft in dat huis, dat ze ziek is (maakt niet uit waardoor) en dat de bewoners stuk voor stuk niet blij zijn met haar aanwezigheid!!!!
Dit zijn dus genoeg goede redenen om Cindy het huis uit te halen! Er is naar mijn weten geen enkele reden om haar daar in te laten!

[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 07-11-2000 19:42]

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_450407
Het gaat eigenlijk niet eens om het feit dat Cindy nu ziek is.
Het gaat erom dat ze simpelweg NIET voldoende aandacht krijgt van de bewoners omdat ze daar geen zin in(en geen tijd voor) hebben.
De geit krijgt nu misschien meer aandacht omdat dit is opgelegd door de redactie.
Leuk, opgelegde vriendelijkheid, zit ik ook niet op te wachten.
Oeps nu vergelijk ik dieren met mensen, nou: klaag me maar aan !
Feit is dat het voor alle partijen beter is dat Cindy teruggaat naar waar ze vandaan komt.

Dat gezeik hierover komt me de strot uit

Thanx Fashionably, zag dat je me net voor was

[Dit bericht is gewijzigd door Cartman1 op 07-11-2000 19:48]

pi_450409
De bewoners hebben Cindy helemaal niet "alleen maar geitenvoer" gegeven, zo ze al IETS gaven. Cindy heeft heel wat keren op haar voer moeten wachten. Maar op de streams heb ik gezien dat Cindy in het donker bezig was met naar buiten gegooide boterhammen en klokhuizen, die ze dus NIET MEER mag hebben. Laten we ons wel even bij de feiten houden en ophouden met die malle, van Koos gejatte, kreet over meest verwende geit.
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_450423
Zeg Beowulf en Mirrorman, jullie schijnen goed met elkaar op te kunnen schieten. Waarom spreken jullie niet eens gezellig wat af?
Mirrorman, jij hebt trouwens gelijk
Wel weer eens leuk zo'n verbale strijd...
eh Beau.....ben je daar nog?
pi_450427
quote:
Op 07 november 2000 19:55 schreef vinsie het volgende:
Zeg Beowulf en Mirrorman, jullie schijnen goed met elkaar op te kunnen schieten. Waarom spreken jullie niet eens gezellig wat af?
Mirrorman, jij hebt trouwens gelijk
Wel weer eens leuk zo'n verbale strijd...
Ik zou best wel willen, maar hij houdt zich liever bezig met de diarree van Cindy.

Of diarree in het algemeen, dat is me even ontschoten.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 07-11-2000 19:59]

pi_450433
quote:
[b]Op 07 november 2000 19:46 schreef Cartman1 het volgende:[/b

Thanx Fashionably, zag dat je me net voor was


Cartman, ik ben blij dat we er allebei hetzelfde over denken!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:01:25 #77
6541 Ritalin
Fok!t met je
pi_450437
Het doel lijkt een beetje voorbijgeschoten. Cindy's gezondheid, daar was het toch om te doen? Volgens mij zit het daar wel snor mee. Door dan naar de siberische hoogvlakten waar de lastdieren last moeten dragen en in een onverwarmd hok overnachten.

Of wilden jullie gewoon ook ergens over zeiken, hopen dat er wat zou gebeuren?

log uit, je bent internetverslaafd.
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:02:51 #78
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450439
Ach een appeltje en een broodje...nou daar wordt ze echt niet ziek van hoor.

En, tsja geitenkenners..ach ik noem mezelf geen expert maar ik weet er wel wat van. Ik heb zelf ook geiten gehad en weet dat ze heel brutaal kunnen zijn. Ze liepen bij mij ook gewoon de woonkamer in alsof het de normaalste zaak van de wereld was, en als ik ze er dan uit stuurde, moest ik ze echt tegen hun kont aanduwen en dan zetten hun hun pootjes schrap, want ze zijn nieuwsgierig! Ze wouden ook wel es weten wat daarbinnen te beleven was. Je moest ze dus bij wijze van spreken naar buiten worstelen. en als ik ze dan weer in hun hok had gedaan (met een heel groot stuk tuin erbij) begon ze inderdaad luidkeels te mekkeren! Omdat ze dat niet wouden. het zijn soms net verwende kinderen, en die geef je toch ook niet altijd hun zin?
Ik zie de bewoners ze niet slecht behandelen, en als jullie zo'n medelijden hebben met haar, dan neem je haar toch lekker zelf als ze het huisje uit is? Dan wil ik je na twee weken nog wel es weer spreken!

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:07:05 #79
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450448
quote:
Op 07 november 2000 19:41 schreef fashionably_late het volgende:
Wat zitten er toch onverwacht veel geitenkenners op dit Forum. Geitenkenners met weinig dierenliefde!
...........blaat.......
Mij gaat het erom dat het duidelijk is dat Cindy het niet naar haar zin heeft in dat huis, dat ze ziek ......blaat.....
mja nog een geitekenner erbij.....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_450461
quote:
Op 07 november 2000 20:07 schreef Puckzzz het volgende:
mja nog een geitekenner erbij.....
De bewoners en een flink aantal op dit forum willen Cindy zien vertrekken.
En wat wil jij eigenlijk??
pi_450462
quote:
Op 07 november 2000 20:01 schreef Ritalin het volgende:
Het doel lijkt een beetje voorbijgeschoten. Cindy's gezondheid, daar was het toch om te doen? Volgens mij zit het daar wel snor mee. Door dan naar de siberische hoogvlakten waar de lastdieren last moeten dragen en in een onverwarmd hok overnachten.

Of wilden jullie gewoon ook ergens over zeiken, hopen dat er wat zou gebeuren?


Precies.
pi_450470
quote:
Op 07 november 2000 20:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ach een appeltje en een broodje...nou daar wordt ze echt niet ziek van hoor.
De dierenarts bij BB heeft de bewoners anders duidelijk verboden om haar nog appelklokhuizen te geven omdat ze mede daardoor last van haar darmen had.
quote:
En, tsja geitenkenners..ach ik noem mezelf geen expert maar ik weet er wel wat van. Ik heb zelf ook geiten gehad en weet dat ze heel brutaal kunnen zijn. Ze liepen bij mij ook gewoon de woonkamer in alsof het de normaalste zaak van de wereld was, en als ik ze er dan uit stuurde, moest ik ze echt tegen hun kont aanduwen en dan zetten hun hun pootjes schrap, want ze zijn nieuwsgierig! Ze wouden ook wel es weten wat daarbinnen te beleven was. Je moest ze dus bij wijze van spreken naar buiten worstelen. en als ik ze dan weer in hun hok had gedaan (met een heel groot stuk tuin erbij) begon ze inderdaad luidkeels te mekkeren! Omdat ze dat niet wouden.
...zal ik??? Neeee! Inkoppertje!

Bláááát!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 07-11-2000 20:22]

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:23:17 #83
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450473
quote:
Op 07 november 2000 20:16 schreef Cartman1 het volgende:
De bewoners en een flink aantal op dit forum willen Cindy zien vertrekken.
En wat wil jij eigenlijk??
Ik vindt dat Cindy niet slecht wordt behandeld en daarom mag ze van mij bij de bewoners blijven. Als ze ziek is hoort ze verzorging te krijgen, en die krijgt ze nu ook. Verder verzorgen de bewoners haar prima, krijgt ze genoeg aandacht (ook al is het naar haar eigen mening lang niet genoeg)
Jullie vergeten hier gemakshalve even hoe de Bianca en Annet zich over haar ontfermden toen ze haar pootje zeer had gedaan bij een onhandige manouvre, en daar reageerden Robin en Koos heel relaxed op (inderdaad) en ze hadden gelijk! Want er mankeerde haar nix, maar het liet wel zien dat de bewoners allerminst het dier kwellen! Maar dat laten we hier even achterwege, want dat is niet goed voor de actie
Stel je voor dat ze daadwerkelijk nog goed voor haar zorgen ook!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:25:10 #84
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450476
quote:
Op 07 november 2000 20:20 schreef fashionably_late het volgende:
...zal ik??? Neeee! Inkoppertje!

Bláááát!!!!!!!!


WHOEHAHAHAHAHA is dat alles waar je me nu nog op kan wijzen? Spelvauten?????????
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_450479
OK, cindy is niet ziek, heeft geen ontstoken oren en krijgt op tijd te eten. De bewoners zijn haar toegewijd, staan op tijd op, borstelen haar allemaal en laten dat niet over aan Annet. Ze houden haar om de beurt gezelschap, schelden haar niet uit en verzorgen haar hokje. Ze spelen wat met haar en geven haar soms een aai.
Nou goed, kritikasters? Komen jullie misschien zelf aandacht te kort?
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_450487
quote:
Op 07 november 2000 20:26 schreef Oudjong het volgende:
OK, cindy is niet ziek, heeft geen ontstoken oren en krijgt op tijd te eten. De bewoners zijn haar toegewijd, staan op tijd op, borstelen haar allemaal en laten dat niet over aan Annet. Ze houden haar om de beurt gezelschap, schelden haar niet uit en verzorgen haar hokje. Ze spelen wat met haar en geven haar soms een aai.
Nou goed, kritikasters? Komen jullie misschien zelf aandacht te kort?
*pfrt* Nee, wij hebben qua aandacht in dit topic niets te klagen.

Vergeet niet wie deze stomme aktie begonnen zijn, wij zijn het er gewoon niet mee eens, dat mensen dan spontaan beginnen te kunnen wij nix aan doen.

pi_450490
quote:
Op 07 november 2000 20:25 schreef Puckzzz het volgende:
WHOEHAHAHAHAHA is dat alles waar je me nu nog op kan wijzen? Spelvauten?????????
Ja tjéé héé, iedereen weet toch dat wouden met au is!!!!!!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_450494
quote:
Op 07 november 2000 20:23 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vindt dat Cindy niet slecht wordt behandeld en daarom mag ze van mij bij de bewoners blijven. Als ze ziek is hoort ze verzorging te krijgen, en die krijgt ze nu ook. Verder verzorgen de bewoners haar prima, krijgt ze genoeg aandacht (ook al is het naar haar eigen mening lang niet genoeg)
Jullie vergeten hier gemakshalve even hoe de Bianca en Annet zich over haar ontfermden toen ze haar pootje zeer had gedaan bij een onhandige manouvre, en daar reageerden Robin en Koos heel relaxed op (inderdaad) en ze hadden gelijk! Want er mankeerde haar nix, maar het liet wel zien dat de bewoners allerminst het dier kwellen! Maar dat laten we hier even achterwege, want dat is niet goed voor de actie
Stel je voor dat ze daadwerkelijk nog goed voor haar zorgen ook!
Wat denk je hoe de bewoners zullen reageren als Cindy weg moet?
Opgelucht, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ze zijn het er allemaal over eens dat er een betere omgeving voor Cindy nodig is.
Het gaat erom dat ze ongewenst is.
En om dat te onder ogen te zien hoef je geen geitenkenner te zijn.
pi_450514
quote:
Op 07 november 2000 20:32 schreef Cartman1 het volgende:
Wat denk je hoe de bewoners zullen reageren als Cindy weg moet?
Opgelucht, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ze zijn het er allemaal over eens dat er een betere omgeving voor Cindy nodig is.
Het gaat erom dat ze ongewenst is.
En om dat te onder ogen te zien hoef je geen geitenkenner te zijn.
1. Waarom denk je dat welke omgeving dan ook beter zou zijn voor Cindy? En motiveer je antwoord. En waarom denk je dat de bewoners blij zouden zijn als het geitje weg is? (Wat trouwens toch ook niet is waar het jullie om gaat?)

2. Waarom is ze ongewenst als de directie van Big Brother ervoor koos haar in dat huisje te zetten? Hebben zij niet de eindverantwoordelijkheid en touwtjes (met ou) in handen van Big Brother? Is het niet misschien zo dat de verantwoordelijkheid leren nemen voor welk dier dan ook alleen maar een goed iets is, dus ook voor de bewoners? En moeten ze ook niet voor de kippen zorgen?

3. "En om dat te onder ogen te zien hoef je geen geitenkenner te zijn."? Ze is dus niet ongewenst, de Big Brother redactie heeft haar verkozen om in het huisje geplaatst te worden.

Het hadden net zo goed ook goudvissen of kippen kunnen zijn, ik denk dat jullie je laten verleiden door een zielig klinkend blertje, was het een rottweiler met een zware blaf geweest was het alweer een heel ander verhaal geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 07-11-2000 20:40]

  dinsdag 7 november 2000 @ 20:50:31 #90
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450539
quote:
Op 07 november 2000 20:32 schreef Cartman1 het volgende:
Wat denk je hoe de bewoners zullen reageren als Cindy weg moet?
Opgelucht, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ze zijn het er allemaal over eens dat er een betere omgeving voor Cindy nodig is.
Het gaat erom dat ze ongewenst is.
En om dat te onder ogen te zien hoef je geen geitenkenner te zijn.
de discussie gaat er hier niet over of de bewoners Cindy het huis uit willen of niet. De discussie gaat op dit moment over , of de bewoners haar kwellen of niet.
Het is wel bekend dat sommige bewoners en met name Robin het niet hebben op Cindy. Dat is zijn goed recht, die geit is hem (hun) door hun strot gedouwd.
"Zo hier, geit! Zorg er maar voor!"
Met die aktie van Veronica ben ik het niet eens. Maar met de stelling dat de bewoners niet goed voor haar zorgen ben ik het dus ook niet eens, zelfs al wordt die geit hun door hun strot gedouwd zorgen ze er wel voor. Ja, hun zullen opgelucht zijn als ze eruit zou gaan, maar daar gaat het hier nu niet om.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:57:57 #91
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_450561
Zouden jullie nog eens een keer willen lezen wat er bovenin allemaal staat?

Nog even en we zitten midden in een flame-war!

Als je het niet eens bent met de e-mailactie dan blijf je toch niet posten in dat topic? Of ben ik nou gek?

P.s.: Kennen jullie die van dat zoutvaatje nog?

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 7 november 2000 @ 21:04:56 #92
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450580
Dit is naar mijn mening geen flame hoor. Gewoon een stevige discussie. Dat kan gebeuren in een topic. er zullen altijd mensen zijn die het niet met elkaar eens zijn. dat maakt het intressant.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_450585
quote:
Op 07 november 2000 20:57 schreef Sanne het volgende:
Zouden jullie nog eens een keer willen lezen wat er bovenin allemaal staat?

Nog even en we zitten midden in een flame-war!

Als je het niet eens bent met de e-mailactie dan blijf je toch niet posten in dat topic? Of ben ik nou gek?

P.s.: Kennen jullie die van dat zoutvaatje nog?


Dit is geen flamewar, ik krijg echter wel het idee (zeker door je tweede zin) dat niemand het niet met jullie of de actie niet eens mag zijn.

Nee, ik ken die met het zoutvaatje niet.... maar heeft dat met deze discussie te maken?

pi_450635
quote:
Op 07 november 2000 20:39 schreef MiRRoRMaN het volgende:
1. Waarom denk je dat welke omgeving dan ook beter zou zijn voor Cindy? En motiveer je antwoord. En waarom denk je dat de bewoners blij zouden zijn als het geitje weg is? (Wat trouwens toch ook niet is waar het jullie om gaat?)

2. Waarom is ze ongewenst als de directie van Big Brother ervoor koos haar in dat huisje te zetten? Hebben zij niet de eindverantwoordelijkheid en touwtjes (met ou) in handen van Big Brother? Is het niet misschien zo dat de verantwoordelijkheid leren nemen voor welk dier dan ook alleen maar een goed iets is, dus ook voor de bewoners? En moeten ze ook niet voor de kippen zorgen?

3. "En om dat te onder ogen te zien hoef je geen geitenkenner te zijn."? Ze is dus niet ongewenst, de Big Brother redactie heeft haar verkozen om in het huisje geplaatst te worden.

Het hadden net zo goed ook goudvissen of kippen kunnen zijn, ik denk dat jullie je laten verleiden door een zielig klinkend blertje, was het een rottweiler met een zware blaf geweest was het alweer een heel ander verhaal geweest.


1. Een andere omgeving voor Cindy: de geitenfarm waar ze vandaan komt; of een leuke kinderboerderij. Omdat ze daar meer gewenst is als hier.
Waarom de bewoners dan blij zijn: ze kunnen de verantwoordelijkheid voor het verzorgen dan misschien wel aan maar het stukje extra aandacht wat ze nodig heeft(duidelijk aangegeven in de instructies) is teveel gevraagd.
Dit baseer ik puur op de reacties van de bewoners; op TV,in de streamverslagen en op de streams te zien. Lijkt me overbodig deze reacties nu nog eens te herhalen.

2. Waarom Cindy ongewenst is als de redactie ervoor koos om haar daar te plaatsen?
Deze vraag begrijp ik niet helemaal; volgens jou is zo'n geitje direct gewenst omdat de redactie hiervoor kiest??
Ik bestrijd niet dat de redactie de eindverantwoordelijkheid heeft, snap dus niet waar je daarmee heen wil.
En natuurlijk is verantwoordelijkheid nemen voor welk dier dan ook goed; de kippen worden goed verzorgd maar ik vind niet dat je dit kan vergelijken met het verzorgen van deze geit.
De instructies waren duidelijk genoeg, dit dier heeft extra aandacht nodig.
En zoiets moet niet opgedrongen zijn.

3. Dat jij vindt dat de geit niet ongewenst is omdat de redactie haar heeft verkozen: kan ik dus niets mee.


Tot slot: ik zou bij welk ander dier dan ook hetzelfde reageren, als het dezelfde verzorging als dit dier nodig zou hebben.

pi_450710
Ja naja daar kan ik dus wel wat mee. Al zeg ik op mijn beurt dat Big Brother de eindverantwoordelijke is in dit verhaal. Zij wilden die geit en leggen de verantwoording bij de bewoners neer, die op hun beurt een contract hebben getekend waarmee ze in stemmen dat dat wat BB ze op draagd ze in feite moeten uitvoeren. Dit is een opdracht dus hebben ze hem uit te voeren. Vorig jaar hadden ze goudvissen en ook al die kippen, ik zie (eigenlijk) het probleem van die geit niet helemaal in.

Wat heb je nou anders daar te doen? Geen flikker toch?

Maargoed deze aktie ging om die geit, en niet om de bewoners.

pi_450817
Oh jawel het gaat helemaal om de bewoners. Want als die zich normaal hadden gedragen zoals de bedoeling ooit was - schemaatje maken, omstebeurt wat vroeger op, letten op de klok van vijf, af en toe een aai en een aardig woordje - dan was er niet dit probleem geweest. Maar neen, zij moeten liggen, hangen, kaarten en eten. Kom nou, arme, arme stakkerds, geen sodemieter komt er uit hun poten. Maar nog kan er voor Cindy geen minuut af, enkele uitzonderingen daargelaten. Staat er morgen weer een op tijd op???
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_450841
Thanx voor je reactie Mirrorman;
ben blij dat dit mogelijk was zonder je vlijmende toetsenbord

Wil nog even 1 ding kwijt:
Het mag duidelijk zijn dat ik deze actie steun maar ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat de bewoners Cindy kwellen.
Ik hou het op onverschilligheid.
En nogmaals: dat verdient geen enkel dier.

O ja, nog 1 dingetje dan:
Vind het heeeel jammer dat er soms zo agressief wordt gediscussieerd.
Heb het zelf ook wel eens moeilijk maar heb nog voldoende zelfbeheersing.
Ik spui mijn gal wel over de bewoners; geven ze genoeg reden toe

  dinsdag 7 november 2000 @ 22:20:12 #98
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_450845
Annet is erg goed voor Cindy, maar de bewoners kunnen toch moeilijk bij Cindy in dat hok kruipen?

Het was gewoon dom van BB om een geit in het huis te zetten, en nu het niet goed gaat met die geit zou ik het humaner vinden als ze hem er weer uithalen.

De bewoners hebben niet om het beest gevraagd; BB heeft Cindy opgedrongen. Geef ze volgende keer een furby, kan niet zoveel kwaad.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_450856
quote:
Op 07 november 2000 00:11 schreef Sanne het volgende:
Pardon?


Deze geit kan zelf niet kiezen voor vertrek, iets wat de bewoners zelf wel gegund is.

Deze geit is duidelijk in de war; iemand die urenlang naar de streams zit te luisteren zou toch inmiddels wel gehoord moeten hebben hoe dat beest tekeer gaat als de bewoners haar verlaten. Hoe zij keer op keer tegen de oven aanloopt en zichzelf bezeert. Hoe zij tegen de ramen opklimt om maar een beetje aandacht te krijgen. Hoe ze iedere keer weer een bloedplek op haar hoofd heeft.

Deze geit heeft niet gekozen voor deze publiciteit, het is al erg genoeg dat ze bij die Gaus vandaan komt.

Noot: het steunen van de ene actie sluit het goede werk voor andere doelen niet uit!


[b]Stel:
*Jullie (massa-Cindy-Hysterie) heeft succes
*Cyndy verdwijnt uit de grote BB tuin en woont de weken hieropvolgend op een leuke kinder"boerderij" in de Bijlmer
*Maar, doordat Cyndy continu kids omduwt en erg vervelend is, besluit het bestuur van de kinderboerderij: Hup..Cyndy richting het slachthuis (ze is namelijk nogal bleek en de internetdokters constateerden dat ook toen Cyndy nog in het BB tuintje woonde)

Iedereen tevreden over dit scenario?

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_450871
quote:
Op 07 november 2000 22:20 schreef Sanne het volgende:
Annet is erg goed voor Cindy, maar de bewoners kunnen toch moeilijk bij Cindy in dat hok kruipen?

Het was gewoon dom van BB om een geit in het huis te zetten, en nu het niet goed gaat met die geit zou ik het humaner vinden als ze hem er weer uithalen.

De bewoners hebben niet om het beest gevraagd; BB heeft Cindy opgedrongen. Geef ze volgende keer een furby, kan niet zoveel kwaad.


De bewoners hebben niets te willen ()
Zij vonden Ed een lul omdat hij zo stout was om tegen de regels in te gaan dus mogen ze tot ze eruit gaan lekker het geblaat van Cyndy aanhoren.

Dat is heel goed voor hen, want ZO leren ze zichzelf heel goed kennen

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 07-11-2000 22:27]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_450914
quote:
Op 07 november 2000 22:22 schreef Xamira het volgende:
[b]Stel:
*Jullie (massa-Cindy-Hysterie) heeft succes
*Cyndy verdwijnt uit de grote BB tuin en woont de weken hieropvolgend op een leuke kinder"boerderij" in de Bijlmer
*Maar, doordat Cyndy continu kids omduwt en erg vervelend is, besluit het bestuur van de kinderboerderij: Hup..Cyndy richting het slachthuis (ze is namelijk nogal bleek en de internetdokters constateerden dat ook toen Cyndy nog in het BB tuintje woonde)

Iedereen tevreden over dit scenario?


Leuke hobby he, beetje stoken?

Maak je vrienden mee.

pi_450954
quote:
Op 07 november 2000 22:40 schreef Cartman1 het volgende:
Leuke hobby he, beetje stoken?

Maak je vrienden mee.


Geloof dat je volkomen gelijk hebt, ik heb idd geen geiten in mijn vriendenkrring.

Even serieus, als je alle reacties in dit topic leest dan moet je toch concluderen dat Cyndy het helemaal niet zo slecht heeft?

Mirrorman en Puckz, ik ben het met jullie eens, de "gemiddelde geit" in Nederland heeft het niet zo goed als Cyndy.

O ja, het is de BB redactie weer gelukt om aandacht te krijgen van het kijkerspubliek!

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  dinsdag 7 november 2000 @ 23:04:32 #103
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_450979
quote:
Op 07 november 2000 22:54 schreef Xamira het volgende:
Geloof dat je volkomen gelijk hebt, ik heb idd geen geiten in mijn vriendenkrring.

Even serieus, als je alle reacties in dit topic leest dan moet je toch concluderen dat Cyndy het helemaal niet zo slecht heeft?

Mirrorman en Puckz, ik ben het met jullie eens, de "gemiddelde geit" in Nederland heeft het niet zo goed als Cyndy.

O ja, het is de BB redactie weer gelukt om aandacht te krijgen van het kijkerspubliek!


Thnx. Xamira,
Het schijnt dat we in de minderheid zijn, maar ik ben blij dat er tenminste nog mensen met hetzelfde gezonde verstand rondlopen. En die suggestie van de kinderboerderij vond ik eigenlijk wel heel goed.
maar dan in de zin van:
Zijn jullie nog steeds zo begaan met Cindy als ze het huisje uit is? (door jullie toedoen)Volgen jullie dan nog, waar ze woont, hoe ze leeft en of ze het wel goed heeft? NEE Uit het oog uit het hart!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_451040
Precies.
pi_451093
Ik begrijp niet zo goed waarom wij-die Cindy het huis uit willen- door sommigen meteen op grotere dingen worden gepakt. We moeten ons met 'echt'leed bezig houden: Oude vrouwtjes helpen oversteken en vegetariër worden. Verder moeten we nu ook de rest van Cindy's leven gaan volgen en haar tot haar dood beschermen. Pas dán is deze actie gepermiteerd, volgens jullie.
Ik help wel eens een oud vrouwtje oversteken maar moet ik haar dan vervolgens niet meer loslaten omdat ik haar voor de rest van haar leven moet blijven bijstaan voor het geval dat ze ooit voor een nóg engere kruising komt te staan?

Dit is een momentopname van Cindy, en naar mijn mening is ze beter af terug bij de boer waar ze is opgegroeid. Ik vind het dom van BB haar in het huis geplaatst te hebben en de bewoners hebben het volste recht geen zin in geitenbemoeienis te hebben.
Maar wat is er mis met Cindy uit het huis te halen??? Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen....de enige toegevoegde waarde die ze heeft is dat er op dit Forum een lekkere discussie is ontstaan. In het huis irriteert ze iedereen alleen maar, terwijl het leuker is als de bewoners zich aan de andere (menselijke) bewoners irriteren.

In BB1 waren de bewoners blij met de vissen, daar hadden ze zelf om gevraagd.
De kippen zijn minder bewerkelijk en leggen ook nog eieren. Daar hebben de bewoners wat aan.

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_451989
Wat ik graag wil weten is hoeveel mensen die deze actie bedacht hebben ook werkelijk een geit in de achtertuin hebben staan, weinig volgens mij. Ga eerst eens bij een boer kijken die geiten heeft. Meestal zitten ze vast aan een koord, kunnen de hele dag niets anders als een rondje lopen. Dat is pas stress, maar daar hoor ik niemand over. Een geit is nog steeds geen hond of kat. Kijk of die geit wel of niet het huis in had gemoeten, boeiend. Maar die geit had het veel slechter kunnen treffen als nu, en om te beweren dat het ziektebeeld veroorzaakt wordt door een tekort aan aandacht of verzorging vindt ik wel heel erg kortzichtig. Ga eens kijken hoe al die duizenden andere geiten gehouden worden, en of die meer aandacht krijgen als Cindy. Ik dacht het ff niet. Maar ja dat maakt niet veel uit of wel. Want daar worden we niet dagelijks mee geconfronteerd. Leuke actie, maar doe het dan voor alle geiten in de wereld. Ik weet zeker dat velen een veel slechter leven hebben als tv-ster Cindy..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 8 november 2000 @ 10:20:43 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_452004
En om het maar even helemaal in het extreme te trekken.
In ieder geval loopt Cindy hier geen kans om door 'zieke' mensen gemarteld te worden op een kinderboerderij (wat de laatste jaren toch een aantal keer gebeurd is)

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 08-11-2000 10:20]

***
pi_452353
quote:
Op 08 november 2000 00:10 schreef fashionably_late het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom wij-die Cindy het huis uit willen- door sommigen meteen op grotere dingen worden gepakt. We moeten ons met 'echt'leed bezig houden: Oude vrouwtjes helpen oversteken en vegetariër worden. Verder moeten we nu ook de rest van Cindy's leven gaan volgen en haar tot haar dood beschermen. Pas dán is deze actie gepermiteerd, volgens jullie.
Ik help wel eens een oud vrouwtje oversteken maar moet ik haar dan vervolgens niet meer loslaten omdat ik haar voor de rest van haar leven moet blijven bijstaan voor het geval dat ze ooit voor een nóg engere kruising komt te staan?

Dit is een momentopname van Cindy, en naar mijn mening is ze beter af terug bij de boer waar ze is opgegroeid.


Dus als Cindy eieren zou leggen zou ze het wel naar de zin hebben bij BB? Je dwaalt een beetje af hier, inderdaad ja, wij zeggen dat als je dat geitje weg uit BB wilt hebben je toch op zijn minst kan zorgen dat je zeker weet dat ze daarna wel op een goeie plek komt en haar de eerst komende tijd intensief begeleid en wel de aandacht geven die ze nodig heeft!

Anders is het net zoiets als een hond aan een boom binden omdat ze het in huis toch niet naar de zin heeft. Een ander goed baasje zal haar immers wel op pikken.

P.S. Bij een boer die geiten fokt heeft ze ook weinig kans om te mogen blijven en kippen zijn minder bewerkelijk? Goh moet je dan toch eens aan mn ouders uitleggen die kippen en duiven houden, dan doen ze toch iets verkeerd dat ze daar dagelijks een paar uur werk aan hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 08-11-2000 12:28]

pi_452398
quote:
Op 07 november 2000 17:49 schreef Catootje het volgende:
Het gaat mij niet eens zozeer om het GEITJE...Ik vind gewoon dat het niet okee is om een stuk vee in zo'n omgeving neer te zetten. Ik weet niks van geiten, daarom heb ik er ook geen. Ik heb kippen, en voor ik ze in huis kreeg heb ik boeken over de verzorging gelezen...de bewoners krijgen summiere info over Cindy, en zijn te zelfzuchtig om zich ermee te bemoeien. De fout ligt niet puur bij de bewoners, maar ook (voornamelijk) Bij VOO, die schijnbaar te gemakkelijk hierover heeft gedacht.
Het boeit mij niet of nou persee Cindy al deze aandacht waard is, maar ik ben tegen het feit dat vee, omdat het er leuk uitziet op tv, in een omgeving wordt gezet waar de kans groot is dat de verzorging te wensen overlaat.....
(god, ze gaat zichzelf aanhalen)

Ik heb effe een vraaggie: Ik heb geen verstand van geiten, en ik heb iedereens' reactie goed gelezen...Ligt het feit dat de bewoners blasee/naief/onverschillig reageren niet aan het feit dat niemand hen heeft uitgelegd hoe/wat/waarom mbt tot de geit?
Wat mijn punt namelijk was, en ik wil (ze meent het)graag hier de mening horen van geitenhouders, dat Cindy het huis is in gezet om een schattigheidsgehalte te ontwikkelen bij het publiek.
Men kiest niet voor niets voor een hangoorgeit (hoor de oh's en ah's al in de huiskamer)! Waar VOO mijns inziens in heeft gefaald is, dat ze een A4 hebben volgekalkt met info.
Toen ik katten nam, en ook toen ik dus kippen nam, heb ik veel info verzameld en gelezen. Voor mijn gevoel moet je dat, als houder van dieren, dat nl. doen. Kippen zijn gemakkelijke dieren. Geiten schijnbaar niet. VOO had dat moeten weten! Als je al de verschillende meningen hier leest, hoe moeten de bewoners dan weten hoe of wat met een geit?
Ik vind nog steeds dat die geit er uit moet, of dat de bewoners beschikking moeten krijgen over meer info mbt tot verzorging van geiten. Ik bedoel, ik kom rechtstreeks uit de stad, en ik ben met me stadse kop geneigd om dat beest dood te knuffelen. Ik denk dat daar ook het gevoel van 'hysterie' die de tegenstanders hebben, vandaan komt?

Maar snappie wat ik bedoel? Meningen graag!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 8 november 2000 @ 12:51:37 #110
1169 BigDick
size DOES matter
pi_452424
De geit(ensoort) waar we het over hebben komt niet voor in de natuur en is ook geen 'vee'.
Het is een gedomesticeerd dier dat ooit ergens op rotsen leefde. Dit dier is afhankelijk van de mens, en leeft dan ook sinds mensenheugenis in de achtertuin of op de vuilnisbelt van de mens.
Kortom, dit beest is zoals ie is, geevolueerd tot een dier dat hoort bij en leeft van het afval van de mens. Cindy is er voor gemaakt om in dit soort situaties te leven. Eenieder die Cindy ergens anders wil plaatsen vindt ik een dierenbeul en geen respect voor de natuur hebben.
Ik zou wel aan willen dringen op wat gezelschap voor Cindy, in de vorm van een andere geit of misschien een varkentje.

Mensen, denk toch eens na voor dat je aandacht gaat lopen trekken....

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_452436
quote:
Op 08 november 2000 12:35 schreef BigSisterMona1 het volgende op BB-Watchers:

Ik heb weer contact gehad met de landelijke inspectie dienst van de dierenbescherming en die willen een actie gaan voeren om Cindy uit het B.B.huis te stemmen.Ik denk dat dat wel goed is ,maar ook dat dat te lang gaat duren want Cindy moet gewoon zo snel mogelijk het B.B.huis uit!
Daarom gaan we a.s.donderdag ACTIE voeren bij het B.B.huis dus verspreid dit bericht en probeer allemaal zoveel mogelijk mensen te verzamelen,huur megafoons,maak spandoeken of borden,Geitenmaskers enz.enz.Benader radio en t.v.stations en maak het zoveel mogelijk kenbaar ook op het internet!
Succes allemaal en tot donderdag avond en ik hoop een heleboel mensen te zien en horen!
Mona.


We hadden Operation Message Ball
We hadden Operation Message Arrow
En dan nu Operation Saving Goat!!!!
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_452483
gezallich met je spandoekje achter oppergeit Mona aan.
laat je toch niet misbruiken door die publiciteitsgeile krentenbol !!!
pi_452492
Als ik het goed begrijp is de hele actie begonnen vanwege de verwaarlozing van Cindy.
Zelf ben ik helemaal geen geitenkenner, wel een dierenliefhebber en neem dan ook geen standpunt in, omdat ik ook de streams niet goed gevolgd heb.

Wel wil ik even aangeven dat het belangrijk is om te kijken naar hoe geiten normaal behandeld worden voor je van verwaarlozing kan spreken.

Voorbeeldje:
Van een hond corrigeer ik fout gedrag tijdens een wandeling met een korte ruk aan de riem. Zou je zoiets met een ander dier doen (stel je voor dat je je konijn op die manier corrigeert, omdat die aan de tafelpoot knaagt) dan is dat mishandeling.

Mijn punt is dat je een geit niet zo maar kan vergelijken met een hond of welk huisdier dan ook. Het is geen huisdier, maar een boerderijdier. Als de geit op een boerderij altijd is omgeven door soortgenoten of andere boerderijdieren dan is het idd zielig om haar plots van die dieren te scheiden. Maar vergeet aub niet dat klaaglijk mekkeren voor een geit normaal is, het is nl. de enige manier waarop het zijn/haar bek open kan trekken.

Kan dus niet zo achter de actie staan, maar vind ook de reactie (geit wordt verwend) te voorbarig.

pi_452498
Wij van Watchers forum hebben in samenwerking met enkele mensen een actie opgestart om morgen massaal naar Almere te komen, de media is aanwezig en ook TV Flevoland. Ik weet niet wat Fok ervan vindt maar hoemeer mensen willen komen hoe beter natuurlijk. Ik heb er een topic over geopent op het Watchers Forum om een oproep te doen en te kijken of er serieuze belangstelling is om te komen. Dus meldt je dan alsjeblieft even als je van plan bent te komen.

Het is enkel en alleen als doel om Cindy het huis uit te krijgen dus geen publiekactie vanuit onze kant..daar is het ons echt niet om te doen en het is een serieuze actie dus vind je het allemaal onzin dan is dat natuurlijk prima maar laat het dan verder ook rusten.

Kunnen we rekenen op onze buren, jullie fokkers dus?

Degene die zich aangesproken voelt kunnen jullie dan even reageren in:
http://pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrother2000.showMessage?topicID=577.topic

Alvast bedankt!!

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 op 08-11-2000 13:50]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_452522
Ik steun deze actie ook.En morgen zijn wij er ook bij in Almere.
pi_452538
quote:
Op 08 november 2000 12:27 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Dus als Cindy eieren zou leggen zou ze het wel naar de zin hebben bij BB?
nee, ik wilde hiermee aangeven dat ze dan wat meer respect van de bewoners had gekregen en dus wellicht betere verzorging. Ze hebben letterlijk gezegt, de eerste dag dat Cindy in huis kwam, OOOH, lekker, geitenmelk!!! Wat? Geeft ie geen melk???? Wat moeten we er dán mee???
quote:
<knipje>Inderdaad ja, wij zeggen dat als je dat geitje weg uit BB wilt hebben je toch op zijn minst kan zorgen dat je zeker weet dat ze daarna wel op een goeie plek komt en haar de eerst komende tijd intensief begeleid en wel de aandacht geven die ze nodig heeft!<beetje omgegooid>P.S. Bij een boer die geiten fokt heeft ze ook weinig kans om te mogen blijven
Waar ze vandaan kwam was een grote boerderij met allemaal verschillende dieren. Het was geen geitenfokker, het leek meer op een hobbie. Daarom is Cindy ook met zoveel aandacht en liefde met de fles door mensen opgevoed. Daarom is Cindy ook helemaal de verkeerde keus geweest. Ze hadden beter één van die geiten kunnen plaatsen die gewend waren alleen te leven.
De vergelijking met al die geiten, gaat voor mij ook helemaal niet op. Cindy komt uit een heel warm nest, en is misschien inderdaad wel het meest verwende geitje van Nederland geweest.Daarom is de shock van de overgang voor haar zo groot.
quote:
Anders is het net zoiets als een hond aan een boom binden omdat ze het in huis toch niet naar de zin heeft. Een ander goed baasje zal haar immers wel op pikken.
Deze vergelijking vind ik geen vergelijking
quote:
en kippen zijn minder bewerkelijk? Goh moet je dan toch eens aan mn ouders uitleggen die kippen en duiven houden, dan doen ze toch iets verkeerd dat ze daar dagelijks een paar uur werk aan hebben.
Een paar uur werk per dag aan , wat zijn het? , 5 kippen, lijkt me wat overdreven.


Wat mij berteft is deze actie ook bedoeld om Cindy het BBhuis uit te halen en terug naar de eigenaar te brengen! Als ze maar uit de handen van Mona blijft, want die gaat waarschijnlijk eindeloze fotosessies met haar en Cindy houden voor alle roddelbladen!!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_452564
Als ze maar uit de handen van Mona blijft, want die gaat waarschijnlijk eindeloze fotosessies met haar en Cindy houden voor alle roddelbladen!!

Precies ...DAAR is het allemaal om te doen.
Voor Mona dan, niet meer welkom door de voordeur..dan maar door de achterdeur.
Walgelijk dus.
Overigens heb ik alle respect voor 'echte' dierenvrienden die zich terecht of onterecht zorgen maken.

pi_452595
quote:
Op 08 november 2000 14:02 schreef fashionably_late het volgende:
Een paar uur werk per dag aan , wat zijn het? , 5 kippen, lijkt me wat overdreven.


Wat mij berteft is deze actie ook bedoeld om Cindy het BBhuis uit te halen en terug naar de eigenaar te brengen! Als ze maar uit de handen van Mona blijft, want die gaat waarschijnlijk eindeloze fotosessies met haar en Cindy houden voor alle roddelbladen!!


Een paar uur werk aan 5 kippen is inderdaad overdreven, een paar uur werk aan 100 duiven en ca. 15 kippen wel.

Kippen zijn trouwens een intelligentere vogelsoort dan iedereen denkt en hebben ook heel veel aandacht nodig. Hoe meer aandacht, hoe meer ze je volgen en plezier in hun leefomgeving ze hebben.

Ik wens degenen die mee doen aan deze ludieke aktie in ieder geval sterkte toe en hoop voor jullie op een beetje "voldoendende" afloop.

Vergeet niet te zwaaien mocht je in beeld komen.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 08-11-2000 14:32]

pi_452648
Ben ff afwezig geweest en misschien heb ik dus wat gemist. Maar wat een drama op internet om Cindy! Snap wel dat er mensen zijn die een zwak plekje voor haar hebben. Hun pleidooien lokken natuurlijk reacties uit van mensen die vinden dat het de meest verwende geit van Nederland is... En uiteindelijk wordt voornamelijk VOO in de kaart gespeeld met al deze aandacht.

Volgens mij is deze actie met Mona en megafoons ietwat overdreven. BB had waarschijnlijk beter na moeten denken voor ze zomaar een geit plaatsten. Geiten zitten in zo'n kleine tuin normaal gesproken vast aan een lijn. Was dit met Cindy ook gebeurd, had ze zich niet zo makkelijk kunnen verbranden, geen afval of klimop kunnen eten etc.

Maar goed, ieder zijn mening. Van mij mag Cindy terug naar huis. De meeste bewoners wilden haar niet, straf die personen dus maar met minder douchemuntjes ofzo.

Verder ben ik het met Fashionably_late en Koos Voos eens dat het niet om Mona moet gaan strax. Die heeft al veel te veel aandacht gehad na BB1

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_452688
quote:
Op 08 november 2000 schreef Havoc het volgende op BBwatchers:
Ook de Fok!kers zijn hier al mee bezig en zeker voor de Fok!kers die hier ook meelezen. Dit wordt een combi actie met de Watchers en Fok!. Het maakt dus niet uit of je nu bij de Watchers zit of bij Fok! Deze actie verdiend gewoon onze aandacht. de Watchers en Fok! hebben vanaf het begin van BB2 al met elkaar afgesproken dat we elkaar door dik en dun zullen steunen.

DUS ! Komen morgenavond. Almere moet op zijn kop en Cindy moet terug naar huis. Laten we hier met zijn allen een goede daad neerzetten

Groetjes,

Voc


Mag ik daaruit opmaken dat Havoc ook morgen in Almere staat?
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  woensdag 8 november 2000 @ 15:07:32 #121
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_452694
Cindy haar actie wordt net genoemd bij Giel Hier op 3FM

Ook wordt iets anders aangekondigd wat zich al in het huis zou bevinden maar niemand anders wat van weet, morgen meer daarover

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten&lt;BR&gt;
  woensdag 8 november 2000 @ 15:17:38 #122
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_452717
Woensdag 08 november 2000

Dierenbescherming eist vertrek geit uit Big Brother-huis

DEN HAAG (ANP) - Geit Cindy moet uit het Big Brother-huis worden 'genomineerd'. Dat is de inzet van een actie die de Dierenbescherming woensdag is begonnen. De organisatie krijgt stromen klachten binnen over de behandeling van de geit door Big Brother (BB) en het feit dat dieren (kippen ook) worden gebruikt als publiekstrekker.
De Dierenbescherming heeft dinsdag besloten tot de alternatieve nominatie. Op de site www.dierenbescherming.nl kunnen mensen stemmen om Cindy de vrijheid te gunnen.

Een Veronica-woordvoerster zegt dat het juist heel goed gaat met Cindy en de kippen. ,,Welke geit ter wereld wordt er nu 24 uur per dag met diverse camera's in de gaten gehouden? Een dierenarts heeft alleen wel geconstateerd dat Cindy oormijt heeft. Daarvoor krijgt ze een zalfje en antibiotica. Verder ontwikkelt ze een goede wintervacht.'' Veronica is daarom niet van plan de geit (eerder) te verwijderen uit het BB-huis in Almere.


Bron : Planet Internet Binnenland

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_452718
quote:
Op 08 november 2000 15:07 schreef RedNax het volgende:
Cindy haar actie wordt net genoemd bij Giel Hier op 3FM

Ook wordt iets anders aangekondigd wat zich al in het huis zou bevinden maar niemand anders wat van weet, morgen meer daarover


Ja een quote van hem net (hoorde het net onder de zonnebank): "Ik vind het allemaal een beetje een gemekker om nix allemaal."

*LOL*

  woensdag 8 november 2000 @ 15:22:59 #124
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_452736
Misschien goed idee......
Annel morgen het huis uit en haar kado is...

Cindy de geit!!

eurobilltracker.com
pi_452737
Net op Business News Radio (Tsja, ik zit op mijn werk): Dierenbescherming wil Cindy uit huis hebben. Het schijnt dat je, op de site van de dierenbescherming (neem ik aan), Cindy eruit kunt nomineren.

En dat op bovenstaande zender...

Religion is a pacifier
pi_452741
quote:
Op 08 november 2000 15:22 schreef bunnyma het volgende:
Misschien goed idee......
Annel morgen het huis uit en haar kado is...

Cindy de geit!!


Dat zou pas lullig zijn voor dat dier.
pi_452967
quote Harry: "www.dierenbescherming.nl kunnen mensen stemmen om Cindy de vrijheid te gunnen."

Leuke hoax, niks gevonden.
Site doorgespit en wel veel andere zaken gevonden waarmee je (individuele) dieren kan helpen. Wie verwaarloosd (klein)vee of een huisdier wil gaan opnemen en vertroetelen is daar aan het juiste adres.

pi_452977
quote:
Op 08 november 2000 16:46 schreef Lurky het volgende:
quote Harry: "www.dierenbescherming.nl kunnen mensen stemmen om Cindy de vrijheid te gunnen."

Leuke hoax, niks gevonden.
Site doorgespit en wel veel andere zaken gevonden waarmee je (individuele) dieren kan helpen. Wie verwaarloosd (klein)vee of een huisdier wil gaan opnemen en vertroetelen is daar aan het juiste adres.


Lurky, volgens mij kan je pas vanaf morgen stemmen daar. Is geen hoax hoor, dacht dat je zelfs de kippen weg kan stemmen dan.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_452995
quote:
Op 08 november 2000 16:49 schreef Qt het volgende:
Lurky, volgens mij kan je pas vanaf morgen stemmen daar. Is geen hoax hoor, dacht dat je zelfs de kippen weg kan stemmen dan.
Mensen mensen, dierenbescherming heeft even nix te doen zeker?
  woensdag 8 november 2000 @ 16:57:11 #130
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_453003
Selectieve dierenbescherming zeker. Als ik op Kip Trien stem en niet op Kip Jan gaat Trien eruit? Lullig voor Jan.

Waar is dat stemmen goed voor?

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_453016
In deze regio kan je een spaanse zender ontvangen op de kabel.
Regelmatig worden hier stierengevechten vertoond.
Details zal ik je besparen, maar dat vind ik nou dierenmishandeling.
Zie net op het nieuws dat er na 2002 geen kievietseieren meer mogen worden geraapt zonder ' nazorg '.

Nederland op z'n smalst...

Als deze Cindy aktie geen hoax is dan zijn in ieder geval een aantal oudfokkers enorm gedaald op mijn populariteitslijst.

PS iemand nog leuke shots van Mona in een bontjas op een 'sterrenparty' ?


[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 08-11-2000 02:45]

pi_453017
Kweet ut ook allemaal niet pecies hoor Bogus en MirrorMan... Kijk anders ff bij Goo, in de huiskamer staat meer. Ik loop steeds vast daar, heb dus geen zin meer om zelf te kijken.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_453022
ik doe mee
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_453043
quote:
Op 08 november 2000 17:01 schreef Koos Voos het volgende:
In deze regio kan je een spaanse zender ontvangen op de kabel.
Regelmatig worden hier stierengevechten vertoond.
Details zal ik je besparen, maar dat vind ik nou dierenmishandeling.
Zie net op het nieuws dat er na 2002 geen kievietseieren meer mogen worden geraapt zonder ' nazorg '.

Nederland op z'n smalst...

Als deze Cindy aktie geen hoax is dan zijn in ieder geval een aantal oudfokkers enorm gedaald op mijn populariteitslijst.


Compleet mee eens.
pi_453048
haox?? wahizzdah???
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_453066
Een hoax is een nepverhaal
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_453363
volgens mij hoorde ik net dat ze eruit moet, op het journaal (rtl4) volgens mij. Heb niet echt opgelet want ik zag het alleen in zo'n voorstukje
Lees goed na je geen woorden vergeten bent.
pi_453606
Op:

http://www.voorspel.nu

kun je Cindy wel wegstemmen

ex-Graz stalker
pi_453645
quote:
Op 08 november 2000 22:21 schreef katjaschuurman het volgende:
Op:

http://www.voorspel.nu

kun je Cindy wel wegstemmen


Als ik daar op Cindy stem krijg ik de volgende melding:
Je kunt helemaal niet op de geit stemmen, stommertje!

  woensdag 8 november 2000 @ 23:00:58 #140
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_453703
Ik had trouwens wel verwacht dat Dezeuree wat dierenliefde in overvloed zou hebben en zich wat meer om Cindy zou bekommeren. Ze zat zo verschrikkelijk te bleren om haar hondje.
Verder ben ik het wel eens met deze actie, maar kan toch ook weer snapppen wat Mirrorman bedoelt. We zien regelmatig beelden op tv over de misstanden in de bio-industrie. Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen die hier meedoen aan de actie ook daadwerkelijk iets om dieren geven.
Ik eet ook graag een stukje vlees, niet iedere dag, maar alleen van Biologisch_Dynamische teelt. Is wel iets duurder, maar veel beter voor het welzijn van deze dieren en mijzelf en m'n gezin.
De grootste dierenmishandeling komt voort uit het feit dat de meeste mensen een flinke lap vlees op hun bord willen voor zo min mogelijk geld.
wanna play?
  donderdag 9 november 2000 @ 02:04:42 #141
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_453991
Waarom heeft iedereen het over Cindy??
Er is in het huis meer één echte geit... en die heet toch Annet??

[Dit bericht is gewijzigd door Cobaldus op 11-11-2000 18:39]

Wie lelijk is, kan niet mooi kijken
pi_454004
http://www.fokforum.nl/showtopic/22805

Nomineer Cindy aanstaande donderdag de BB tuin uit .

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  donderdag 9 november 2000 @ 03:07:09 #143
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_454018
Ik ben het helemaal eens met deze actie. Ik heb inmiddels ook al een e-mail gestuurd naar de redactie van BB. Ik vind de commentaren van diegenen die zeggen dat ze het goed genoeg heeft of beter dan een boerderijgeit ronduit belachelijk. Het gaat niet om een vergelijk, het gaat erom dat duidelijk te zien is dat Cindy veel omgang en aandacht van mensen is gewend en dat hier dus niet krijgt!!!
Het is toch ronduit zielig om te zien dat die geit om aandacht bedelt en het enige dat ze krijgt is haar kop tussen de deur(bij wijze van spreken, laat ik het niet echt zien want dan klim ik persoonlijk over het hek!).!?
pi_454060
En voor de mensen die zich afvragen waar Cindy heengaat als ze wordt weggenomineerd:

naar de Geitenfarm waar ze vandaan komt.

Stem dus

pi_454144
quote:
Op 07 november 2000 15:31 schreef MiRRoRMaN het volgende:
we eten immers allemaal wel eens shoarma en zowiezo vlees.

Want wat is het verschil tussen een levend geitje met een verbrand oortje of een geslacht lammetje op een pitabroodje???? Of een ander runderdier op je bord????


Er zijn maar weinig shoarmazaken waar je zo'n lekker geitje te eten krijgt
Ik ben online
pi_454149
Probeer Ben Cohen op de rozengracht in Amsterdam.
pi_454172
quote:
Op 09 november 2000 09:35 schreef tanjalies het volgende:
Probeer Ben Cohen op de rozengracht in Amsterdam.
Bedankt voor de tip Tanjalies!
Het water loopt me nu al door de mond
Ik ben online
pi_454175
Hawkwind,

Maar het allerlekkerste is een geitensate bij BOJO op het Javaplein, ook in Amsterdam.

pi_454183
quote:
Op 09 november 2000 09:58 schreef tanjalies het volgende:
Hawkwind,

Maar het allerlekkerste is een geitensate bij BOJO op het Javaplein, ook in Amsterdam.


Staat genoteerd!
Ik ben online
pi_454199
hoezo niet genoeg aandacht thorka ? ze gaan zelfs bij haar in het hok liggen .. ik vind die hele dierenbescherming gedoe zo belachelijk

inderdaad..nederland op zijn smalst !!

pi_454342
Jammer Gert.

Ik zou voor die oren wel wat geweten hebben.

pi_454355
Ach, wat BB losmaakt toch. De tot nu toe onderdrukte drang tot columns schrijven en daarin zo ironisch mogelijk te wezen. Heerlijk op een forum oefenen in de kleine onderwerpen omdat we in de grotemensenwereld serieus genomen hopen te worden. Kleine Theo van Goghjes willen we wezen maar ons denkraam moet nog wat groeien.
Gaan we geestig wezen over een dier, bij grote en kleine pubers altijd prijs.
dat ik dit nog mag meemaken!
  Moderator donderdag 9 november 2000 @ 11:56:57 #153
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_454516
Ach... grutjes, toch, oudjong, u zelf kunt er ook wat van hoor. Ik heb mijn leermeester gevonden in het gebruik van de mild-ironische stijl. U kijkt overal dwars doorheen hè, genadeloze observator die u er bent.

Maar goed, om de eventueel ontstane indruk weg te nemen dat ik alleen maar 'geestig' wil zijn, hierbij nog even onomwonden de mededeling dat ik me rot erger aan de fundamentalisten hier die zo hysterisch lopen te doen over een verwende geit. Over puberaal gesproken. (Tenminste, dat hoop ik. Mensen boven de 25 die nog zo sneu doen over een geit zijn niet meer te redden).

[edit]
wat is jouw bestemming voor die oren dan tanjalies?
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 09-11-2000 12:00]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_454583
quote:
Op 09 november 2000 11:11 schreef Oudjong het volgende:
Ach, wat BB losmaakt toch. De tot nu toe onderdrukte drang tot columns schrijven en daarin zo ironisch mogelijk te wezen. Heerlijk op een forum oefenen in de kleine onderwerpen omdat we in de grotemensenwereld serieus genomen hopen te worden. Kleine Theo van Goghjes willen we wezen maar ons denkraam moet nog wat groeien.
Gaan we geestig wezen over een dier, bij grote en kleine pubers altijd prijs.
Sorry dat die drang hiertoe ontstaat, maar waar lullen we over, een stomme kutgeit, die in een tuin een beetje staat te blééren om aandacht,dit is geen dierenleed hoor, er wordt hooguit een beetje knullig met vee omgegaan.
Volgens mij willen een aantal instanties en personen gewoon erg opvallen door zich eens lekker met die geit te gaan bemoeien, het wachten is op een spectaculaire bevrijding van het dierbevrijdingsfront, waarbij het dier waarschijnlijk nog gewond aan de poten zal raken tijdens het over de schutting. trekken.
Ik ben online
  donderdag 9 november 2000 @ 12:10:20 #155
272 R@b
No-nonsens
pi_454589
Jaaaaaa

Alle berichtjes over de Geit even verzameld op mediahits.

Ik heb er ook een real video neergezet van de actie gisteren in shownieuws van SBS6.

http://www.mediahits.nl/bevrijd-de-geit

(blijft een gekke actie, maar misschien toch wel geinig )

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 9 november 2000 @ 12:16:45 #156
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_454619
* sataN vindt de geit toch wel zielig
* sataN vind nml ieder dier zielig dat bij eigenaars zit die het niet willen hebben
Als het aan mij lag doeken ze dat hele BB op...
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 9 november 2000 @ 13:35:31 #157
909 Num
Núm dus!
pi_454841
Het staat nu ook al in de spits!

Mijn mening: dikke onzin, verwend vee, ze krijgt gewoon te veel aandacht. Een geit in de wei krijgt nooit zoveel aandacht.

  donderdag 9 november 2000 @ 13:46:19 #158
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_454862
(+) W e b I n f o


Het lijkt erop of de Big Brother bewoners niet echt
blij zijn met hun huisdieren. Zo werd een kip vol op
de borst geraakt door een bal van Robin en wordt
geit Cindy, volgens internetters die de BB-
ontwikkelingen via internet op de voet volgen, een
beetje verwaarloosd. Zo krijgt het dier niet op tijd
eten en wordt er te weinig aandacht besteed aan
haar. Omdat de dierenbescherming wettelijk niet de
mogelijkheid heeft om in te grijpen, is BigBrother 2000
Watchers een emailactie gestart, waarmee ze hopen
te bereiken dat Cindy een beter onderdak krijgt.
Vind jij ook dat Cindy verwaarloosd wordt in het
BB-huis? Stuur dan een e-mail.
URL: http://members.tripod.lycos.nl/BBForum2000/

(C) 2000 - WebActive Publishing vof - http://www.webactive.nl

En ook in de mailinglisten wordt het al gemeld

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten&lt;BR&gt;
  donderdag 9 november 2000 @ 13:56:29 #159
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_454886
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_454999
Cindy is naar huis zojuist voorgelezen

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 09-11-2000 14:54]

  donderdag 9 november 2000 @ 14:56:04 #161
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_455005
Slotje

Cindy is het huis uit na de vele klachten van de kijkers, actie is dus succes vol geweest

Power to the people

Hier kan weer verder gegaan worden http://www.fokforum.nl/showtopic/22836

[Dit bericht is gewijzigd door RedNax op 09-11-2000 15:11]

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten&lt;BR&gt;
pi_455015
nou watchers.. van harte hoor.
denken jullie volgende week nog een beetje aan haar ?

gelukkig wordt ons die kop van mona bespaard vanavond..

  Moderator donderdag 9 november 2000 @ 15:09:22 #163
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_455060
Echt niet, reken er maar op dat hier nog uitgebreid op wordt teruggekomen vanavond.

VOO is namelijk erg goed bezig geweest door de fout in te zien

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_455774
Maar Cindy is WEL weg nu.
Dus gaan jullie nog maar even door met je onsmakelijke grapjes :
Cindy lacht in haar hoefje
pi_456348
quote:
Op 09 november 2000 12:09 schreef Hawkwind het volgende:
Sorry dat die drang hiertoe ontstaat, maar waar lullen we over, een stomme kutgeit, die in een tuin een beetje staat te blééren om aandacht,dit is geen dierenleed hoor, er wordt hooguit een beetje knullig met vee omgegaan.
Volgens mij willen een aantal instanties en personen gewoon erg opvallen door zich eens lekker met die geit te gaan bemoeien, het wachten is op een spectaculaire bevrijding van het dierbevrijdingsfront, waarbij het dier waarschijnlijk nog gewond aan de poten zal raken tijdens het over de schutting. trekken.
  donderdag 9 november 2000 @ 23:19:42 #166
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_456779
Eerder was ik sceptisch...
De verwaarlozing van de geit is echter evident. Getuigt vooral van een verwerpelijke mentaliteit van sommige van de bewoners. Het is goed dat dat opgemerkt en aan de kaak gesteld is.

De les die hieruit ook geleerd kan worden is dat Veronica over voldoende kennis beschikt om een actie als deze, die Veronica een klein beetje negatieve publiciteit brengt, in korte tijd naar brede media-aandacht om te buigen. Kijkcijfers, Kassa.

Cindy zal d'r blij mee zijn...

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
  zaterdag 10 februari 2001 @ 03:53:45 #167
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_734807
for old times' sake
< k i c k >
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Admin zaterdag 10 februari 2001 @ 03:56:03 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_734810
Wat zou er inshemelsnaam met die arme geit gebeurd zijn?

Het was nog wel zo'n lieffie

Wij als FOK! hadden haar toch wel kunnen adopteren?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')