abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157261360
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2015 23:24 schreef Dagonet het volgende:
Het zou veel verstandiger zijn om standaard in het lespakket op te nemen om twee uur met aanhanger te rijden.
Dan moet je er ook op afrijden.
.
  zondag 1 november 2015 @ 23:37:28 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157261411
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan moet je er ook op afrijden.
Neuh, gewoon zorgen dat mensen in ieder geval een keertje zo'n ding achter zich hebben gehad, weten hoe ze die goed vast moeten zetten, dat soort dingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 00:15:34 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157261930
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 23:07 schreef Fer het volgende:
Met de huidige generatie auto's echt onzin. De remmen zijn sterk genoeg en wegligging stabiel en ook abs scheelt bij een noodstop met aanhanger. En hoe vaak gebeurt er wel iets? die paar geschaarde aanhangers in de zomer, als er 1000en op de weg zijn?

Nee, dag dagje cursus voor een BE lijkt mij voldoende, voor als je wat zwaarders wilt rijden. En zelfs dat voorkomt niet dat ik dagelijks een hovenier met 5000 tmm voorbij zie komen met 120, dus.
In Frankrijk? Daar mag dat gewoon :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157262452
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Frankrijk? Daar mag dat gewoon :P
Nee hoor tegenwoordig niet meer. +3500kg Tmm is 90, ook in Belgie trouwens. En ik heb niet eens een BE, toch weet ik. Ofwel BE is niet alles.
.
pi_157262747
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 01:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee hoor tegenwoordig niet meer. +3500kg Tmm is 90, ook in Belgie trouwens. En ik heb niet eens een BE, toch weet ik. Ofwel BE is niet alles.
Tmm is maximaal 90? Da's niet echt zwaar, kun je net zo goed in je kofferbak gooien.
Of bedoel de de maximumsnelheid?
pi_157262764
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 19:51 schreef deezler het volgende:
Ik vind het rijden met zo'n kleine enkelasser, waar je alleen B voor nodig hebt, eerlijk gezegd lastiger dan met een veel grotere waar je alleen met BE mee mag rijden. Vooral achteruit dan.
Helemaal mee eens, scharnierpunt kan maar beter wat verder weg liggen.
Ik heb zelf CE en kan met trekker/oplegger vol gas achteruit, zelf eens bochtje om.
Met een kleine aanhanger pieker ik daar niet eens over, lukt niet. Gewoon rustig aan.
Echt, hoe groter de aanhanger, hoe makkelijker achteruit rijden is.
pi_157262771
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet? :O Dat lijkt mij toch wel vrij cruciaal. Bij een C rijbewijs leer je dat wel dacht ik
Bij C leer je niet hoe je een aanhanger moet beladen.
pi_157263145
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 01:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, scharnierpunt kan maar beter wat verder weg liggen.
Ik heb zelf CE en kan met trekker/oplegger vol gas achteruit, zelf eens bochtje om.
Met een kleine aanhanger pieker ik daar niet eens over, lukt niet. Gewoon rustig aan.
Echt, hoe groter de aanhanger, hoe makkelijker achteruit rijden is.
Same here. Alleen met de lzv (trekker-oplegger-wipkar) doe ik rustig aan, de wipkar achteraan (korte wielbasis) moet gestuurd worden met de oplegger (lange wielbasis) , die op zijn beurt gestuurd wordt door de trekker (korte wielbasis). Je begrijpt dat die verhoudingen een beetje zoek zijn. Alsof je een hele korte schamel rijdt met een enorme triangel van een meter of 12.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157263253
LZV heb ik zelf geen ervaring mee maar ik zie ze wel eens worstelen om voor het dock te komen.
Worstelen ja.....
Niet omdat ze het niet kunnen maar omdat de beschikbare ruimte gewoon niet ingericht is voor LZV's, dat maakt de uitdaging denk ik een heel stuk groter.
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 08:47:58 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157263583
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 01:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bij C leer je niet hoe je een aanhanger moet beladen.
Toch wel voor je chauffeurs diploma?
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 08:50:45 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157263617
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 07:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Same here. Alleen met de lzv (trekker-oplegger-wipkar) doe ik rustig aan, de wipkar achteraan (korte wielbasis) moet gestuurd worden met de oplegger (lange wielbasis) , die op zijn beurt gestuurd wordt door de trekker (korte wielbasis). Je begrijpt dat die verhoudingen een beetje zoek zijn. Alsof je een hele korte schamel rijdt met een enorme triangel van een meter of 12.
Dat lijkt mij ook knap lastig om daarmee achteruit te rijden, zo'n LZV van oplegger+wipkar. Je ziet ook LZV's van een motorwagen+dolly met oplegger, dan heb je al een scharnierpunt minder.
pi_157263795
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 08:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook knap lastig om daarmee achteruit te rijden, zo'n LZV van oplegger+wipkar. Je ziet ook LZV's van een motorwagen+dolly met oplegger, dan heb je al een scharnierpunt minder.
Ook een dolly+oplegger heeft twee scharnierpunten, namelijk op de koppeling met de motorwagen en de koppelschotel aan de oplegger.

Je hebt ook lzv's met maar één knikpunt, maar die komen bijna niet voor aangezien het totaal nieuwe voertuigen zijn die speciaal voor de toepassing lzv zijn ontwikkeld. Men gebruikt liever standaard voertuigen die met kleine aanpassingen ingezet kunnen worden als lzv omdat dat goedkoper is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2015 @ 11:46:57 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157265666
Ik vind die dubbele opleggers altijd wel tof. Zo met die uitschuifbare wielen. Wat ik laatst ook zag, een dolly die je strak aan de voorop lopende oplegger koppelt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')