http://nos.nl/artikel/206(...)ildpark-vermist.htmlquote:In Uganda wordt een Nederlandse medische student vermist. De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
Toen de andere studenten bij de rivier aankwamen, was ze verdwenen. Volgens de politie werd verderop een waterfles van haar gevonden, meer niet.
De autoriteiten vermoeden dat de Nederlandse vrouw aan de oever is gegrepen door een krokodil of nijlpaard. Er wordt nog steeds met een helikopter naar sporen van haar gezocht.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de vermissing. Twee medewerkers van de ambassade zijn naar het Murchison Falls Game Park gegaan om de moeder van de studente bij te staan. Die is meteen na de berichten over de vermissing naar Uganda gevlogen.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik zie staan student camp at para
dit zijn alle lodge's en Kampen
Murchison Falls National Park
http://www.tripadvisor.nl(...)n_Region-Hotels.html
______________-
At Para staat er maar het dorpje para ligt 1800 m van de rivier af
Ik neem aan: vanwege the big five?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben 2x geweest in dat gebied en het is er mooi, alleen geen plek om er alleen te zijn.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wordt-gevonden.dhtmlquote:De kans is klein dat een 21-jarige studente uit Amsterdam nog levend wordt teruggevonden in Oeganda. De geneeskundestudente verdween woensdag bij een kolkende rivier, vol agressieve nijlpaarden en krokodillen.
Woensdagavond kwam ze met haar studiegenootjes Jasmijn, Heleen en Liselot aan in Murchison Falls National Park, het beroemdste wildpark van Oeganda. De vier meiden waren sinds begin september in de hoofdstad Kampala, waar ze stage liepen in een ziekenhuis. Ze waren net begonnen aan een rondreis van 2 weken.
Kort na aankomst in het wildpark ging de Amsterdamse naar buiten voor een wandeling. Het was toen al bijna donker. Maar de vrouw keerde niet terug. Haar vriendinnen sloegen meteen alarm, waarna een grootscheepse zoektocht begon. Pas de volgende ochtend werd haar waterfles gevonden langs de oever van de woeste Nijl, zo'n 800 meter verderop. ,,Sindsdien wordt er de hele tijd gezocht," vertelt Mieke Hebbink, moeder van reisgenote Jasmijn. ,,Iedereen is ongelofelijk aangeslagen."
Wat er precies is gebeurd, is volslagen onduidelijk. De familie wil niets zeggen over de verdwijning. Haar moeder was al in Oeganda om haar dochter op te zoeken. Haar vader houdt vanuit Nederland contact met het ministerie van Buitenlandse Zaken. Medewerkers van de Nederlandse ambassade zijn naar het wildpark gereisd om te helpen en de familie te ondersteunen.Volgens reisjournalist John van der Rest is de kans klein dat de studente slachtoffer is geworden van een overval of ontvoering. ,,Het is een prachtig gebied, maar heel ruig," vertelt hij. ,,Criminelen hebben er niets te zoeken. Die slaan eerder toe in de stad, waar toeristen zijn."
Van der Rest bezocht het park in 2013. ,,Het is er levensgevaarlijk. Langs de rivier wemelt het van de krokodillen. Ik heb exemplaren van 7 meter gezien. Overdag liggen ze stil, 's avonds gaan ze op zoek naar een prooi. Als ze in het water is beland, had ze geen schijn van kans."
Op verzoek van de familie is de naam van de studente niet genoemd.
Bron: http://en.starafrica.com/(...)en-by-crocodile.htmlquote:A pregnant 25-year old woman in Uganda was dragged into Lake Kyoga and eaten by a crocodile as she was fetching firewood, local sources reported on Thursday.According to a Ugandan wildlife worker, the woman identified as Dementilia Nabwire was in the company of other women on Wednesday as they collected firewood for domestic use when the crocodile pounced and forced her into the water to the horror of the helpless witnesses.
Die kans is er altijd zodra je ergens heen gaat, zelfs naar je werk....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja als de kans bestaat dat je er niet levend van terugkomt zou ik toch wel een stevig risico durven noemen niet?
Inderdaad die Afrikaanse man is zo snel dat die alle wilde dieren daar achter zich laatquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:19 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Die Afrikaanse man is waarschijnlijk een stukje sneller dan een blank meisje dat al haar hele leven is verwend door haar ouders en zich nergens ooit zorgen over heeft hoeven maken behalve welke kleur make-up en schoenen ze de volgende dag weer zal kopen om haar kledingcollectie uit te breiden. Zo'n kind alleen zo'n enorme park in laten gaan.![]()
Als zelfs locals nog slachtoffer worden is de kans helemaal groot dat het een argeloze buitenlandse overkomt.quote:Op zondag 1 november 2015 00:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Krokodillen zijn gevaarlijk
[..]
Bron: http://en.starafrica.com/(...)en-by-crocodile.html
Bijzonder naïef vooral. Maar ja, in Nederland is het grootste roofdier een fucking das.quote:Op zondag 1 november 2015 09:36 schreef totalvamp het volgende:
tja hoe dom en naief moet je zijn om zoiets ook te doen.
Je vergeet de wolf.quote:Op zondag 1 november 2015 10:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bijzonder naïef vooral. Maar ja, in Nederland is het grootste roofdier een fucking das.
niet specifiek. Ik hou gewoon van natuur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:19 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem aan: vanwege the big five?
Omdat er in Oeganda verschillende ontwikkelingsprojecten lopen en vrijwilligersplekken worden aangeboden, zelfs op middelbare scholen hier in NL.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:38 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Oké, de vraag blijft staan. Waarom Uganda? Afijn, die krokodil heeft een lekker stukje vlees gehad. Triest voor de ouders. Ze hebben niks om te begraven.
Sterker nog, het betekent dat de buitenlandse helemaal niet argeloos hoeft te zijn geweest.quote:Op zondag 1 november 2015 06:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zelfs locals nog slachtoffer worden is de kans helemaal groot dat het een argeloze buitenlandse overkomt.
Dat begrijp jij, dat begrijp ik, maar hier loopt men al >300 posts te doen alsof ze min of meer zwakbegaafd moet zijn geweest door dat niet te hebben ingecalculeerd.quote:Op zondag 1 november 2015 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, het betekent dat de buitenlandse helemaal niet argeloos hoeft te zijn geweest.
Uiteraard, maar we hebben het hier dan ook over mensen die hun helm opzetten wanneer ze van de zoldertrap afdalen.quote:Op zondag 1 november 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat begrijp jij, dat begrijp ik, maar hier loopt men al >300 posts te doen alsof ze min of meer zwakbegaafd moet zijn geweest door dat niet te hebben ingecalculeerd.
quote:Op zondag 1 november 2015 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, maar we hebben het hier dan ook over mensen die hun helm opzetten wanneer ze van de zoldertrap afdalen.
Je hoeft natuurlijk alleen maar sneller te zijn dan de langzaamste in je groepquote:Op zondag 1 november 2015 01:45 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Inderdaad die Afrikaanse man is zo snel dat die alle wilde dieren daar achter zich laat
We weten nog helemaal niets, dus alles staat nog open:quote:Op zondag 1 november 2015 15:50 schreef StaceySinger het volgende:
Ik geloof helemaal niks van dat wandelingetje langs de rivier,pure speculatie.
Als je het gebied bekijkt kan dat ook helemaal niet
Klopt. Illuminati confirmed.quote:Op zondag 1 november 2015 15:50 schreef StaceySinger het volgende:
Ik geloof helemaal niks van dat wandelingetje langs de rivier,pure speculatie.
Als je het gebied bekijkt kan dat ook helemaal niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |