abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157224096
Ik weet prima hoe het vinden van een baan in z'n werk gaat, je zoekt een bedrijf wat je interessant lijkt en stuurt een mail met motivatiebrief en je cv.

Maar hoe gaat dat bij het vinden van een afstudeerstage, daar loop ik tegenaan.

Voor de afstudeerstage (hbo) moet je binnen een bedrijf een opdracht uit gaan voeren en een verandering doorvoeren.

Je weet van te voren niet eens of het bedrijf wel een opdracht beschikbaar heeft. En hoe voorkom je dat het bedrijf vooraf niet het idee heeft dat je operationeel inzetbaar bent? (want dat is niet zo, je bent echt een opdracht uit aan het voeren)

Hebben jullie tips voor me?
pi_157224525
Nou, hetzelfde als het vinden van een baan. Je zoekt een bedrijf wat je interessant lijkt en stuurt een mail met je motivatiebrief en je cv. En waarom moet het bedrijf een opdracht beschikbaar hebben? Daar kan je ook zelf mee aankomen natuurlijk
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_157224660
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:08 schreef Bombvis het volgende:
Nou, hetzelfde als het vinden van een baan. Je zoekt een bedrijf wat je interessant lijkt en stuurt een mail met je motivatiebrief en je cv. En waarom moet het bedrijf een opdracht beschikbaar hebben? Daar kan je ook zelf mee aankomen natuurlijk
De opdracht moet aansluiten op de vraag van het bedrijf en heeft een resultaatverplichting. Dit betekent vrijwel zeker dat het bedrijf hiervoor moet investeren en een grote betrokkenheid moet hebben, en dat je als outsider onmogelijk een passend voorstel kan doen.

Maar hoe communiceer je dat dus? In je eerste mail vragen of ze een opdracht hebben en daarbij de mogelijke kaders geven die aansluiten bij de opleiding? Maar loop je daar dan niet te hard mee van stapel vraag ik me af, terwijl als je het tijdens een gesprek bespreekt je mogelijk je eigen tijd en de tijd van het bedrijf verdoet.
pi_157227314
Op een aantal stagesites zijn ook afstudeeropdrachten te vinden, dus daar zou je eens kunnen kijken.

Wat voor studie volg je? Ook vakgerelateerde sites (als jouw studie/vakgebied die heeft) met een gedeelte voor vacatures hebben nog wel eens een lijst met stages/afstudeerstages.
  zondag 1 november 2015 @ 08:57:31 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_157239946
Ikzelf heb dit in een regel of 3 beschreven in m'n sollicitatiebrief. Het is alweer even geleden, maar als ik mij niet heel erg vergis werd dit ook aangeraden binnen de sollicitatietraining die we vanuit de studie kregen.

Dan daarbij, de grotere bedrijven die weten dit alles, je gaat ze wat dat betreft niets nieuws vertellen. Sowieso heb ik sterk het idee dat bedrijven je eerst langs laten komen en dat ze pas na/tijdens het sollicitatiegesprek gaan bedenken wat de mogelijkheden zijn qua opdracht.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')