Mooi verhaal, hij zat ook continue te verkondigen dat zij klassen beter waren dan U2 en het onbegrijpelijk was dat zij populairder waren.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:30 schreef tong80 het volgende:
Ian McGulloch de zanger komt uit Liverpool, en had destijds woorden met andere Liverpoolse bands zoals Teardrops Explodes van jJulian Cope en The Mighty Wah. Ze maakten elkaar af in de media terwijl ze elkaar hielpen bij plaatopnamen.
Dat hoorde erbij, puur om te provoceren. En media aandacht te krijgen. Stone Roses Happy Mondays en andere Manchetser bandjes deden later hetzelfde. Puur een gimmick.
Maar Echo blijft de beste.
Tot mijn schaamte moet ik toegeven ze niet kennenquote:Op woensdag 6 april 2005 22:44 schreef ranja het volgende:ken je Fischer Z niet? So long, The worker, Marliese, Limbo, etc... John Watts met band.
die staat 2 blz terug in een post van Berkeryquote:Op donderdag 7 april 2005 23:35 schreef Chokeme het volgende:
Ok een domme vraag misschien. Wat is de definitie van new wave ?
Dan heb je het over John Watts, en zijn meesterwerk "The Iceberg Model". Fantastische plaat, helaas is de CD nauwelijks te vinden.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:03 schreef tong80 het volgende:
Het was te intellectueel voor de Engelsen in een tijd dat ze/ en nog steeds vanj Working class heroes hielden.
Hij is PHD, en vooral in z'n solo platen maakte hij daar geen geheim van
voor mij is OR ook lang niet de beste van Echo.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:33 schreef ranja het volgende:
Hm ik beluister nu Ocean rain weer eens. Gister luisterde ik Sinful van Pete Wylie. Wat een verschil zeg. Voor mij heeft Wylie gelijkNiet dat Ocean rain slecht is, oh nee zeker niet... maar toch heel anders.
Goth en new wave lopen erg door elkaar heen. Sommige bands zijn als wave begonnen (the cure) en later meer sombere introvertere muziek gaan maken (goth). Andere bands precies andersom. Ik vind ook lang niet alles van bauhaus goth bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 7 april 2005 18:37 schreef Kolkus het volgende:
Bij deze toegevoegd aan de lijst!
Bij het doorlezen van dit topic valt me trouwens op dat een band als The Cure onder New Wave wordt geschaard, terwijl bands als Bauhaus, Joy Division en The Sisters of Mercy gothic worden genoemd.
Nou weet ik dat ten tijde van Joy Division (eind jaren zeventig) de hele term gothic niet eens bestond.
Rond werd gothic als aparte afsplitsing van New Wave gezien?
Dat was het zeker!quote:Op maandag 11 april 2005 00:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Goed was de muziek van toen allemaal iig
Toen wel, nu inmiddels is gothic tot volwasdom gekomen en bestaat dat uit meerdere stromingen dan new wave indertijdquote:Op maandag 11 april 2005 13:00 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Dat was het zeker!
Ach die hokjesgeest altijd, new wave is voor mij een overkoepelende term, waarin vele uiteenlopende stijlen (postpunk, gothic, new romantics etc.) geschaard kunnen worden.
Laatst de CD going Deaf for a living nog eens opgezet. Geweldige plaat. Met name het titelnummer en "Limbo". Helemaal fantastisch!quote:Op woensdag 6 april 2005 22:50 schreef ranja het volgende:
Ehm, new wave
Tja. Eigenlijk moet je het gewoon horen. Overigens zijn 3 van de 4 die ik net noemde gewoon top 40 hits geweest, Marliese is een lekker snel uptempo nummer, The worker en So long zijn wat langzamer.
Leuk he? Al die "nieuwe" bands?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:30 schreef tong80 het volgende:
Leuk Kolkus dat door dit topic je 'nieuwe' bands leert kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |