Ik vind de opvolger van Pink Flag, Chairs Missing, de beste van Wire.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:37 schreef tong80 het volgende:
Wire begon eind jaren 70 midden in de punktijd. Hun album Pink Flag is een klassieker uit die tijd. Daarna werd het softer en meer experimenteel, wel new wave idd.
Misschien vergelijkbaar met Radiohead, niet kwa status maar kwa zichzelf vernieuwen en niet blijven hangen in hetgeen waar ze meedoorbraken.
quote:Op woensdag 6 april 2005 16:37 schreef tong80 het volgende:
[...]
Misschien vergelijkbaar met Radiohead, niet kwa status maar kwa zichzelf vernieuwen en niet blijven hangen in hetgeen waar ze meedoorbraken.
The Sound, ook al zo'n geniale band. Hun tweede (From the Lion's Mouth) staat toch wel in mijn top 3 van favoriete albums.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:18 schreef Kolkus het volgende:
Grappige is dat toen Interpol gevraagd werd hoe groot de invloed van bovengenoemde bands was geweest, ze antwoorden dat ze nog nooit van bands als The Chameleons, The Sound etc. gehoord hadden, laat staan beinvloed zijn.
Ik denk dan eerder 'Winning'. Toch wel het bekendste nummer van The Sound en een bescheiden hitje in new wave- en postpunk-kringen.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:26 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette hun cult-hit ook alweer ? Missiles ?
Ik heb beide albums en vind de ontwikkeling die Echo door heeft gemaakt wel te vergelijken met die van The Beatles. De songs van hun Crocodiles zijn veelal rechttoe rechtaan, rock 'n roll (of postpunk, zo je wilt) maar natuurlijk erg goed. Later werden hun nummers psychedelischer en complexer, met strijkers etc.. Ocean Rain zou je kunnen zien als hun Sgt. Peppers.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:52 schreef tong80 het volgende:
Over Echo and the Bunnymen gesproken Crocodiles stond bij veel Engelsen in hun decenium lijstjes. Bij mij staat Ocean Rain in de top tien of all time met de geniale Seven Seas en Killing moon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |