http://nos.nl/artikel/206(...)ildpark-vermist.htmlquote:In Uganda wordt een Nederlandse medische student vermist. De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
Toen de andere studenten bij de rivier aankwamen, was ze verdwenen. Volgens de politie werd verderop een waterfles van haar gevonden, meer niet.
De autoriteiten vermoeden dat de Nederlandse vrouw aan de oever is gegrepen door een krokodil of nijlpaard. Er wordt nog steeds met een helikopter naar sporen van haar gezocht.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de vermissing. Twee medewerkers van de ambassade zijn naar het Murchison Falls Game Park gegaan om de moeder van de studente bij te staan. Die is meteen na de berichten over de vermissing naar Uganda gevlogen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ist-in-Oeganda.dhtmlquote:Een Nederlandse studente Geneeskunde (21) is sinds twee dagen vermist in Oeganda. Lokale autoriteiten zijn samen met het leger een grootschalige zoekactie gestart om de vrouw zo snel mogelijk te vinden. Er is onder meer een helikopter ingezet.
De studente, wier naam om privacyredenen niet wordt vrijgegeven door het ministerie van Buitenlandse Zaken, was in Oeganda om stage te lopen. Na haar stage was ze van plan om samen met studiegenoten rond te trekken in het land en zou haar moeder, die op het moment ook in Oeganda is, haar op komen zoeken. De vader van de jonge vrouw is op het moment nog in Nederland en staat in contact met Buitenlandse Zaken.
In buitenlandse media dook een verhaal op dat het meisje vermist zou zijn geraakt in de buurt van de rivier de Nijl, in het Nationaal park Murchison Falls. Een woordvoerster van het ministerie kon dit echter niet bevestigen. Medewerkers van de Nederlandse ambassade zijn afgereisd naar het gebied waar ze als laatste werd gezien om te helpen en de familie bij te staan.
Het gebied in Oeganda is een nationaal park waar veel wilde dieren voorkomen, zoals nijlpaarden, krokodillen, buffels en olifanten en kent een oppervlakte van ruim 3800 vierkante kilometer.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef Geralt het volgende:
Weer zo een wereldverbeteraartypje zeker. Paar maandjes zieke hongernegertjes helpen en alles en zich ondertussen laten uitwonen door Oemfoefoe, want hey als je dan toch 3 maanden in zo een gaar aidsland zit dan kan je een verzetje wel gebruiken natuurlijk.
Zo zie je maar, het is niet allemaal pais en vree in dat soort landen.
RIP aan de nabestaanden.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef Geralt het volgende:
Weer zo een wereldverbeteraartypje zeker. Paar maandjes zieke hongernegertjes helpen en alles en zich ondertussen laten uitwonen door Oemfoefoe, want hey als je dan toch 3 maanden in zo een gaar aidsland zit dan kan je een verzetje wel gebruiken natuurlijk.
RIP aan de nabestaanden.
Idioot.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef Geralt het volgende:
RIP aan de nabestaanden.
Bron: http://www.newvision.co.u(...)ng-in-murchison.htmlquote:The 21 year-old medical student identified as Sophia Isabella Fredrick with passport number NXJ 86TD7D9 is suspected to have encountered crocodiles, hippopotamus or other park wild animals on Wednesday evening.
Je doet het er gewoon om he?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:08 schreef Geralt het volgende:
Sorry dat ik mijn mening ventileerde op een forum.
Komop zeg, het is toch zo dat dit soort meiden een bepaald slag volk is om het zo maar even uit te drukken.
Heel erg allemaal voor vrienden en familie enzo en vooral ook heel erg onnodig. Je kunt dat gare continent niet helpen in je eentje. Probeer het dan ook niet. Dan had ze nu nog gewoon geleefd.
Verder betuig ik netjes mijn respect door de nabestaanden te condoleren en alles, dus wat is jullie probleem precies?
Jouw post was geen mening, maar was een aanname. En volkomen overbodig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:08 schreef Geralt het volgende:
Dus dat vind ik dan wel een beetje raar/naïef.quote:en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
Helpen van andere mensen in een ander land is niet per se fout.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:08 schreef Geralt het volgende:
Komop zeg, het is toch zo dat dit soort meiden een bepaald slag volk is om het zo maar even uit te drukken.
Heel erg allemaal voor vrienden en familie enzo en vooral ook heel erg onnodig. Je kunt dat gare continent niet helpen in je eentje. Probeer het dan ook niet. Dan had ze nu nog gewoon geleefd.
Verder betuig ik netjes mijn respect door de nabestaanden te condoleren en alles, dus wat is jullie probleem precies?
Dat "alleen" is niet heel erg slim idd. Ik zou het iig niet doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:10 schreef LompeHork het volgende:
Dus dat vind ik dan wel een beetje raar/naïef.
Voorspelbare reactie is voorspelbaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef Geralt het volgende:
RIP aan de nabestaanden.
Nou heb ik gelukkig aardig wat mooie stukken natuur op de wereld mogen bezoeken, maar je komt nogal eens toeristen tegen die denken dat het er in de echte natuur net zo aan toe gaat als het in Vondelpark.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar waarom in je eentje langs een rivier met krokodillen en nijlpaarden gaan wandelen? Dat begrijp ik minder goed.
Klopt ook wel... eendjes voeren in t vondelpark. Krokodilletjes voeren in t Oegandese wildpark..quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou heb ik gelukkig aardig wat mooie stukken natuur op de wereld mogen bezoeken, maar je komt nogal eens toeristen tegen die denken dat het er in de echte natuur net zo aan toe gaat als het in Vondelpark.
Reactie van de dagquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef Geralt het volgende:
RIP aan de nabestaanden.
En dan draai je je om en ziet een kudde buffels of een neushoorn staan. Oeps.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
Klopt ook wel... eendjes voeren in t vondelpark. Krokodilletjes voeren in t Oegandese wildpark..
Ja, of van die dingen als: Waarom zou je 5 liter water meenemen? Een klein flesje is toch ook genoeg? Of, Stevige schoenen? Gewoon slippers, bedoelen ze!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Klopt ook wel... eendjes voeren in t vondelpark. Krokodilletjes voeren in t Oegandese wildpark..
In t vondelpark zou je dat kunnen invullen met een horde Marokkanen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan draai je je om en ziet een kudde buffels of een neushoorn staan. Oeps.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |