Haten om ene typefoutquote:
Nee hoor. Alle relevante informatie ontbreekt.quote:
Ja die kan ook op de lijst, net als de daewoo matizquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:11 schreef Roellie80 het volgende:
Een Cuore, 5 duurs, onder de 750kg, 1 op 20 of zuiniger. Ik pas erin (1.95m), voor én achterin
ja en dan is de grammernazi nog niet eens langs geweestquote:
ik weet in ieder geval 1 eis,quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee hoor. Alle relevante informatie ontbreekt.
-Wat is je huidige auto
-Wat is je budget
-Welk bouwjaar
-Welke eisen heb je aan een auto.
Het is gewoon een karige OP. Een beetje zoals users die zich registreren en vervolgens een enquête plempen.
Komt dat ding wel vooruit dan? Als ik met mijn corsa zo onzuinig mogelijk rijd dan ga ik echt wel onder de helft van normaal. Als ik normaal 1 op 18 rijd en ik ga continue vol op het gas dan lukt 1 op 9 makkelijk .quote:Op zondag 1 november 2015 12:10 schreef Meike26 het volgende:
Met de Alto reed ik vaak zo'n 1:22. Ik heb ooit één tankje benzine xo onzuinig mogelijk gereden en dat werd dus een 1:18,5.
Daarbij wegen die dingetjes niets en in de verzekering ook al niet. Bijna goedkoper dan fietsen
Juist best goed ! Het weegt geen drol, dus pk's heb je ook niet veel nodig. Altootjes hebben een 1 liter blokje en zo rond de 54 Japanse Vecht Ponies in het vooronder. Ik kon lekker meekomen met het verkeer. Natuurlijk is het geen strepentrekker (dan heb je toch snel 20 ponies meer nodig), maar 130/140 op het tellerrtje wilde best wel. Vooral bochtjes waren wel grappig, lekker overhellend de bochten door zeilen. Ik had er dan ook nog 1 met roldakje, dus goedkoopste lol per cm2quote:Op zondag 1 november 2015 15:35 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Komt dat ding wel vooruit dan? Als ik met mijn corsa zo onzuinig mogelijk rijd dan ga ik echt wel onder de helft van normaal. Als ik normaal 1 op 18 rijd en ik ga continue vol op het gas dan lukt 1 op 9 makkelijk .
Dat het goed rijd geloof ik meteen maar snel is het niet als je het mij vraagt. Ik rijd met die corsa: 90pk op 780 kg en ik vind het maar traag (Civic gewend met 130 pk op 975 kg). Me moeder rijd een Cuore, net als mijn zusje (precies vergelijkbaar met een Alto). Die dingen zijn fel op het gas en trekken net zo snel op als mijn corsa (ook 60pk en 700kg) maar als je een wat degelijkere auto rijd dan vind je 140 in zon ding echt niet tof. Ik niet tenminste.quote:Op zondag 1 november 2015 15:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Juist best goed ! Het weegt geen drol, dus pk's heb je ook niet veel nodig. Altootjes hebben een 1 liter blokje en zo rond de 54 Japanse Vecht Ponies in het vooronder. Ik kon lekker meekomen met het verkeer. Natuurlijk is het geen strepentrekker (dan heb je toch snel 20 ponies meer nodig), maar 130/140 op het tellerrtje wilde best wel. Vooral bochtjes waren wel grappig, lekker overhellend de bochten door zeilen. Ik had er dan ook nog 1 met roldakje, dus goedkoopste lol per cm2
De mk3 is al een beetje een cultwagentje aan het worden. Veel aan aan te passen en geliefd bij jong & oud
Daar heb je zeker gelijk in, het is niet te vergelijken met een degelijke middenklasser. Neem de 1e Ford Ka bijvoorbeeld, als goedkoop brikkie en eerste autootje ook helemaal geen slechte auto, ze roesten hard, maar dat geeft niet, je eerste auto mag best een kneusje zijn. Voordeel van de Ka is dat er een goed onderstel onder zit, Alto heeft voordeel zuiniger en betrouwbaarder te zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 15:56 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dat het goed rijd geloof ik meteen maar snel is het niet als je het mij vraagt. Ik rijd met die corsa: 90pk op 780 kg en ik vind het maar traag (Civic gewend met 130 pk op 975 kg). Me moeder rijd een Cuore, net als mijn zusje (precies vergelijkbaar met een Alto). Die dingen zijn fel op het gas en trekken net zo snel op als mijn corsa (ook 60pk en 700kg) maar als je een wat degelijkere auto rijd dan vind je 140 in zon ding echt niet tof. Ik niet tenminste.
Maar waar heb ik het over.. Eerste auto is het perfect voor!
Omdat?quote:
goed verhaal, lekker kort, goede onderbouwing.....quote:
Gele roesten ook goed kan ik uit ervaring vertellenquote:Op zondag 1 november 2015 08:44 schreef Meike26 het volgende:
Het grote voordeel van de Alto en Cuore is dat je ze op elke autosloop wel tegenkomt, onderdelen genoeg dus.
Voor de Alto zal ik gaan voor de latere versies mk4 of hëel misschien mk5 (weet niet wat je budget is), maar de mk3 is wel het leukst en met een beetje mazzel ook nog een goede carrosserie, laat de witte staan, die roesten het hardst. Er is ook een alto forum dus veel documentatie en knowhow om je blikje goed te houden
Ach ik kom uit een auto met 120PK op net iets minder dan 1100kg maar zo'n alto met 54pk komt met het dagelijkse verkeer prima mee. Inhalen op snelheid moet je wel even op tijd inschatten of even terugschakelen maar verder is het gewoon voldoende. Alleen relaxed 120km/u en harder rijden moet je gewoon uit je hoofd zetten ,h et is en blijft wel een stadsauto maar met 100 tot 110km/u kom je ook waar je wezen moet. Als het moet kan dat ding nog best doorrijden: Topsnelheid die ik ermee gehaald heb op de GPS is een ruime 160km/uquote:Op zondag 1 november 2015 15:56 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dat het goed rijd geloof ik meteen maar snel is het niet als je het mij vraagt. Ik rijd met die corsa: 90pk op 780 kg en ik vind het maar traag (Civic gewend met 130 pk op 975 kg). Me moeder rijd een Cuore, net als mijn zusje (precies vergelijkbaar met een Alto). Die dingen zijn fel op het gas en trekken net zo snel op als mijn corsa (ook 60pk en 700kg) maar als je een wat degelijkere auto rijd dan vind je 140 in zon ding echt niet tof. Ik niet tenminste.
Maar waar heb ik het over.. Eerste auto is het perfect voor!
Goed punt, ja tot nu toe is mij gemiddeld verbruik iets van 1:17,8 en onderhoud 10 euro per maand uitgerekend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:35 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja en dan is de grammernazi nog niet eens langs geweest
maar om ff door te vragen; (want je negeert RingBewoner zijn vraag...)
als je een auto wilt wisselen vanwege zuinigheid en onderhoud, hoeveel wil je dan investeren in die "nieuwe" auto van je en wanneer denk je dat verschil terug te verdienen qua zuinigheid?
mijn gedachte dus;
nu investeren in een andere auto, met mogelijk nieuw gezeik qua onderhoud, kan het nog wel ff duren voor je je inverstering terug hebt
dat zijn toch nette cijfers dacht ik zo ?quote:Op maandag 2 november 2015 10:37 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Goed punt, ja tot nu toe is mij gemiddeld verbruik iets van 1:17,8 en onderhoud 10 euro per maand uitgerekend.
In die polo van 2000
Misschie nwacht ik toch een jaartje ofzo
Volvo is wel een bazen merk hoor, ja banden niet erbij maar kost maar 80 euro op de sloop en kilometer zit kei weinig op nog maar 120k nuquote:Op maandag 2 november 2015 10:51 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
dat zijn toch nette cijfers dacht ik zo ?
ik heb een Volvo V50 uit 2005 (diesel) en daar rij ik met moeite 1 op 15.5 mee ligt voornamelijk aan mij
en met een 10tje onderhoud haal ik het ook niet per maand.....
maatje van me heeft een mazda 323 (benzine), en denk ook niet dat hij het haalt met een 10tje onderhoud per maand.... dus als je het haalt met een 10tje onderhoud (is dat inc of ex banden ? )
ik denk dus dat zolang je niet belachelijk veel onderhoud krijgt aan deze auto je hem inderdaad beter nog ff kan houden en lekker "op" rijden.
mijn V50 moet hopelijk richting de 5 ton gaan.......... zit nu op 280k
ja helaas is dit dan wel weer een V50 die gemaakt is in de tijd van Ford, opzich niks mis mee, maar je merkt het wel in de stoelen, de ouderwetse of de huidige zitten 3 keer beterquote:Op maandag 2 november 2015 11:02 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Volvo is wel een bazen merk hoor, ja banden niet erbij maar kost maar 80 euro op de sloop en kilometer zit kei weinig op nog maar 120k nu
Ja haha, dat is wel helemaal waar. En het is ook altijd leuk om tegen VW gastjes te zeggen dat je 60 pk hebt uit je 990cc op 700 kg, rijd rond de 1 op 16 (rijstijl).quote:Op maandag 2 november 2015 09:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ach ik kom uit een auto met 120PK op net iets minder dan 1100kg maar zo'n alto met 54pk komt met het dagelijkse verkeer prima mee. Inhalen op snelheid moet je wel even op tijd inschatten of even terugschakelen maar verder is het gewoon voldoende. Alleen relaxed 120km/u en harder rijden moet je gewoon uit je hoofd zetten ,h et is en blijft wel een stadsauto maar met 100 tot 110km/u kom je ook waar je wezen moet. Als het moet kan dat ding nog best doorrijden: Topsnelheid die ik ermee gehaald heb op de GPS is een ruime 160km/u
Maar je went er wel aan dat je niet zoveel vermogen hebt en je moet bij invoegen e.d. niet bang zijn om een beetje toeren te maken maar dan gaat het allemaal prima en bij de pomp is het altijd lachen en ook onderhoud en maandelijkse lasten kosten geen drol.
ja dan betaal je ziek veel belasting. bovendien is verbruik bij LPG hogerquote:Op zondag 1 november 2015 22:16 schreef Athmozz het volgende:
ieder hok op LPG, die zijn nog goedkoper per km
nee, dat valt wel mee als je een G3 installatie hebt. dan betaal je iets meer als benzine tarief !quote:Op maandag 2 november 2015 15:02 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja dan betaal je ziek veel belasting. bovendien is verbruik bij LPG hoger
Pardon mijn fout.quote:Op maandag 2 november 2015 15:29 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
nee, dat valt wel mee als je een G3 installatie hebt. dan betaal je iets meer als benzine tarief !
verbruik is hoger ja, maar dat dan voor 76 centen ipv ¤1.51
uiteindelijk komt het er vaak op neer dat LPG G3 goedkoper is als benzine als je gemiddeld wat meer km's maakt.
Ik wist niet dat gas 76c/l kost in Nederland, ik ben gewend om hem aan 35c/l vol te gooien :s.quote:Op maandag 2 november 2015 15:29 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
nee, dat valt wel mee als je een G3 installatie hebt. dan betaal je iets meer als benzine tarief !
verbruik is hoger ja, maar dat dan voor 76 centen ipv ¤1.51
uiteindelijk komt het er vaak op neer dat LPG G3 goedkoper is als benzine als je gemiddeld wat meer km's maakt.
De kg/pk verhouding is wel een stuk in het voordeel van je corsa hoor! Ja dat het roeren is in die bak en rood bij 5.5k....dan moet je geen corsa kopenquote:Op zondag 1 november 2015 15:56 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dat het goed rijd geloof ik meteen maar snel is het niet als je het mij vraagt. Ik rijd met die corsa: 90pk op 780 kg en ik vind het maar traag (Civic gewend met 130 pk op 975 kg). Me moeder rijd een Cuore, net als mijn zusje (precies vergelijkbaar met een Alto). Die dingen zijn fel op het gas en trekken net zo snel op als mijn corsa (ook 60pk en 700kg) maar als je een wat degelijkere auto rijd dan vind je 140 in zon ding echt niet tof. Ik niet tenminste.
Maar waar heb ik het over.. Eerste auto is het perfect voor!
ik heb de prijzen van internet geplukt, mij intresseert alleen wat de diesel doetquote:Op dinsdag 3 november 2015 07:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik wist niet dat gas 76c/l kost in Nederland, ik ben gewend om hem aan 35c/l vol te gooien :s.
@TS; voor 3000km/j zou ik mij mijn verbruik niet eens aantrekken.
Ik rij zelf 35.000km/j met een hok dat 25liter verstookt per 100km
20 jaar oude amerikaanse V8, volledig aangepaste injectie & ontsteking. Alles eraan is groot, lomp & zwaar. Dus ook 't verbruik .quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:05 schreef Martijn137 het volgende:
en holy crap! wat is dat voor hok dan ?
oude sloop bakquote:Op vrijdag 16 november 2018 22:52 schreef 1marcelfilms het volgende:
Nou om het toch nog relevant te maken kan ik zeggen over het verbruik dat de swift toch meer vebruikt dan de polo en nog best wel veel meer ook.
waar de swift 6.5 L/100 km gebruikt gemeten over 5660.3 km doet de polo 5.9 L/100 km gemeten over 15033.6 km
Maar swift heeft airco en polo weer niet.
gr,
Nice!quote:Op dinsdag 13 november 2018 19:04 schreef 1marcelfilms het volgende:
Grappig topic weer, maar zoals sommigen misschien al weten staat er al eentje paar jaar hier hoor
[ afbeelding ]
gr,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |