Bedankt voor de link! De B staat gewoon als kleine letter in het systeem, mijn mobiel zette hem als hoofdletter in FOK!.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 18:49 schreef BrainOverfloW het volgende:
Code lijkt goed te zijn, al is de hoofdletter B bij body niet helemaal netjes. Staat de afbeelding wel bij in dezelfde map?
We hebben ook een centraal HTML/CSS/JS topic: DIG / [HTML, CSS, JS] Frontend #44: 0 === -0
Als ik de code kopieer in een eigen bestandje gaat dat goed. Dus aan die code zelf ligt het niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:29 schreef grotenaz het volgende:
[..]
Bedankt voor de link! De B staat gewoon als kleine letter in het systeem, mijn mobiel zette hem als hoofdletter in FOK!.
En de afbeelding staat ook in dezelfde map.
Weet je anders wat wél het probleem is?
Thanks! Ik snap 'm nu. Het waren de <style> tags.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:42 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Als ik de code kopieer in een eigen bestandje gaat dat goed. Dus aan die code zelf ligt het niet.
Het plaatje is ook een .png en niet bijvoorbeeld een .jpg?
Of wordt de achtergrond door een latere stijlregel overschreven?
Vul je adresbalk eens aan met achtergrond.png. Dus als je op localhost zit open je http://localhost/achtergrond.png. Dan kun je zien of je browser wel het plaatje pakt.
Je hebt het over je stijlblad, dus je code zit in een los .css bestand? Is die goed ingeladen? Heb je die <style> tags bij in je css bestand staan? Want die horen daar niet. Dat is alleen voor als je stijlen in je html bestand wilt invoeren.
Thanks man, hij doet het! Ik heb nog een vraagje:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:06 schreef BrainOverfloW het volgende:
Die lijkt zo inderdaad te kloppen.
Wat je zoekt is een <div> tag die je vervolgens met css een breedte en positie op de pagina geeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:41 schreef grotenaz het volgende:
[..]
Thanks man, hij doet het! Ik heb nog een vraagje:
Sommige websites (denk aan NU.nl, GeenStijl.nl) hebben een pagina indeling met een achtergrond en alleen in het midden inhoud/artikelen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kende vroeger de code om dit te doen, maar ben na een programmerloze periode de code vergeten. Klopt het dat de <frame> tag de juiste tag is?
Enige kans dat jij (of een andere FOK!er) mij kan helpen? Bij voorbaat dank
Ik heb nu de <div> tag gebruikt, lukt nu wel, maar wil niet naar het midden. De code uit het stijlblad:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:59 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Wat je zoekt is een <div> tag die je vervolgens met css een breedte en positie op de pagina geeft.
Ik zit momenteel niet meer achter m'n computer dus kan er zo geen precies voorbeeld van schrijven.
Zoek ook even wat html/css tutorials om je geheugen wat op te frissen. In de OP van het centrale topic staan er geloof ik wel een paar.
Align is geen css property. Je moet hem van de kant af duwen met "margin: 0 auto". En houd je stijlen in je stylesheet ipv inline.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:17 schreef grotenaz het volgende:
[..]
Ik heb nu de <div> tag gebruikt, lukt nu wel, maar wil niet naar het midden. De code uit het stijlblad:
.frame {
width: 40%;
background-color: #FFFFFF;
align: center;
}
De code uit het bestand:
<head>
<link rel="stylesheet" href="stijlblad.css">
</head>
<body>
<div class="frame" align="center">
/* Hier komt de tekst in een kolom bij een goedwerkende code */
</div>
</body>
Het is me nu gelukt om het in het midden re krijgen. Als ik morgen tussen de toetsen door nog tijd vind om de puntjes op de i te zetten heb ik een vaste pagina indeling.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:30 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Align is geen css property. Je moet hem van de kant af duwen met "margin: 0 auto". En houd je stijlen in je stylesheet ipv inline.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |