Heb geen negens gegeven dit keer, maar toch is het lijstje niet slecht.
10= Zou in mijn top 10 allertijden kunnen staan.
9= Helemaal top dit nummer.
8= Steekt boven de rest uit
7= Gewoon een leuk nummer
6= Normaal nummer, middelmatig (niet helemaal mijn smaak)
5= matig nummer of niet mijn smaak
4= Liever niet
3= Moet ik hier echt naar luisteren?
2= Afschuwelijk
1= Afschuwelijk en extra irritant door commercieel uitmelken.
1 Rock steady crew - (hey you) rock steady crew
De ultieme cultplaat wat betreft de breakdance hype. Heerlijk amateuristische clip ook die je nog steeds regelmatig ziet langskomen. Aandoenlijk eigenlijk Maar het klinkt allemaal wel vrolijk. Dit kent iedereen wel denk ik. 7/10
2 Lionel richie - All night long
Prettig zomerliedje, rustig maar toch swingend. Lionel levert net als Phil Collins altijd vakwerk af. Later komt het koortje erbij en is de swing compleet. 7/10
3 Paul young - Come back and stay
Vroeger dacht ik altijd dat Love of the common people zijn eerste grote hit was, maar later ontdekte ik dus dat Paul al wat langer meedraait. Vond 'm eigenlijk wel wat weg hebben van Gerard Joling . Gelukkig maakt hij veel leukere muziek. Dit is een goed popliedje. Zeker niet minder dan zijn nummer 1 hit. 7/10
4 Vof de kunst - Suzanne
Een van de grote meezingers uit de jaren 80. Beter dan 1 kopje koffie. Even aan mijn Moeder vragen, Suzanne, een beetje Verliefd... Tegenwoordig moeten we het doen met Kedeng Kedeng en of Anton aus Tirol. Toch van beduidend minder niveau. Als meezinger een 8/10
5 Rolling stones - Undercover of the night
Klassieke gitaarrif. Jaren 60,70,80,90 en nu... De Stones blijven rollen. Hoe vaker ik ze hoor hoe dichter ik ze in de buurt van de Beatles vind komen, want die hebben het nog niet eens 20 jaar volgehouden. Lekker Stones rocknummer. 7.5/10
6 G'race - Manhattan
Typisch popdeuntje. Zou nu absoluut kinderlijk overkomen en we hadden het afgebrand vanwege 'commercieel gehalte', maar toen mocht het gewoon Ik vind 'm wel grappig. 7/10
7 Yes - Owner of a lonely heart
Het gaat natuurlijk om die extreem korte maar zeer klassieke intro. De rest van het nummer vind ik eigenlijk niet zo fantastisch -edit- heb hem nog eens een paar keer geluisterd en eigenlijk zit het toch wel goed in elkaar... Vaste top 100 allertijden ganger. Puntje extra voor de intro anders had ie minder gekregen 7.5/10
8 Gazebo - I like chopin
Ik vroeg me dus af of het pianoriedeltje inderdaad van Chopin afkomstig is. In ieder geval vind ik het een mooi rustig nummer, alhoewel de zang wel erg plastisch aandoet. Lange intro is toppie (tenminste de versie die ik heb). Refrein erg zoet a la Wonderful life van vorige week 7.5/10
9 Billy joel - Uptown girl
Kortgeleden nog op geheel eigen wijze (lees: niets aan veranderd) gecoverd door een van die boy bandjes. Dat laat zien dat dit nummer in elk decennium een hit kan worden. Had in de 60s of 70s ook wel een hit geweest gok ik. Het klinkt gewoon vrolijk en zit prima in elkaar! 7/10
10 Fun fun - Happy station
Telkens als je denkt: Nu heb ik de eerste 'voorloper' van de house in de top 40 te pakken, dan komt er weer een vroegere. Van Lil Louis (French kiss) naar MARRS (Pump up the volume). Van Farley Jackmaster (Love cant turn around) naar Happy Station. Het grote probleem is dat ik indertijd nog te jong voor de disco was en dit soort muziek dus alleen van de radio kende (toen werd er volgens mij nog niet zoveel discomuziek op de radio gedraaid, omdat de scheiding popmuziek - discomuziek wat groter was dan tegenwoordig... en ik lag op tijd op bed ). Hoorde het voor het eerst ook pas in '87 ofzo. 6/10
11 Motels - Suddenly last summer
Typisch kil jaren 80 nummer. Nu ik het hoor komt het me best bekend voor, zeker het refrein. Ik vind het een beetje voortkabbelend nummer. Zit niet echt iets spannends in, alhoewel er in het middenstuk wel een aardig intermezzo zit. Nummer 11,12 en 13 hoor je haast niet meer op de radio. 5/10
12 Space monkey - Can't stop running
nog meer typische jaren 80 synthpop met typische jaren 80 zanger. Hier vind ik niet veel aan. Vrij uptempo, maar het refrein blijft niet echt hangen ook al zingen ze het 100x. 3.5/10
13 Kajagoogoo - Big apple
O jee, die intro klinkt also hij zo uit mijn Roland synthesizer demo afkomstig is. Kaja is toch vooral bekend geworden door Too Shy en zijn kapsel. Hij doet ook nog steeds zijn kunstje op de jaren 80 schnabbel retro feesten. Voor de rest is dit nummer helemaal niets. 3/10
14 Mike oldfield & roger chapman - Shadow on the wall
Nummer kende ik totaal niet totdat ik in '95 de top 100 allertijden cd kocht waar hij op stond. Klinkt op zich wel apart, dreigend bijna (maar dan vind ik Dutch mountains van vorige week toch veel beter), maar het is dus niet echt mijn smaak. Geef me liever Moonlight shadow. 6.5/10
15 Laid back - Sunshine reggae
Dit is inderdaad 'laid back'. Heerlijke coole reggae, al is het wel extreem zoet. Maar ja, ik vind alle 'popreggae' goed tot aan het moment dat het veranderde in 'euroreggae' (Going to ibiza, sex on the beach etc...dat vind ik allemaal bagger). Lekker achteroverleunen nu en nummer afluisteren 8.5/10
Tja, gaaf nummer natuurlijk. Rap en een breakbeat, allemaal zo fris en nieuw nog, ze veroverden in 1 klap Nederland.
Toen een 9, nu een 7.
Typisch 80's nummer, erg vrolijk en helemaal in Michael Jackson stijl danste iedereen aan het einde van clip, zelfs de stoere politiemannen. Dat hoorde toen zo.... toen: 5, nu: 6
Hier was ik helemaal weg van in die tijd. Samen met opvolger Love of the common people. Paul Young was toen, tussen de zangeressen (toen ook al) m'n eerste mannelijke idool, had toen ook graag op hem willen lijken. En het is nog steeds een erg gaaf nummer eigenlijk. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een van de weinige nummers van hem dat geen cover is. toen: 10, nu: 9
4 Vof de kunst - Suzanne
Hm ja ik vond het, net als de frest van Nederland, wel grappig. Die tekst enzo... "en de stereo op TIEN!!!"
Nu ben ik hier wel een beetj eoverheen
Toen: 8, nu: 4
Tja, wist ik veel dat de Stones al zo lang bestonden. Ik vond die gitaar en -effecten wel stoer. Maar later ben ik toch een zekere aversie tegen de Stones gaan ontwikkelen, in elk geval tegen het meeste wat ze na 1966 hebben uitgebracht. Toen: 8, nu: 5
6 G'race - Manhattan
Yes! Zo gaaf dit... zo heerlijk vrolijk en onbevangen en simpel... nederlands bandje dat er achteraf erg fout uitziet, erg kleurrijk enzo, maar de muziek is leuk. Ze scoorden hierna nog een hitje of 5, allemaal in dezelfde stijl ongeveer. Toen: 10, nu: 9
Tja, dat intro.... overigens zit er ook een erg gave clip bij dit nummer, die zou ik wel vaker willen zien. Gaat over een man die mensen ziet zoals ze echt zijn, bv. een slang of (angst)haas. Overigens is ook de solo wel goed, niet alleen het intro. Ach, eigenlijk gewoon een goed nummer en een terechte top 100 plaat. Toen: 10, nu: 8
8 Gazebo - I like chopin
Deze ken ik even niet.
Dit is ook gaaf... nee, de versie van Westlife kan hier niet aan tippen. Klinkt ook echt niet hetzelfde. Toen: 10, nu: 7
Italodisco, geen 80's lijst kan zonder. Het grappige aan dit nummer is natuurlijk de scratch en de typische 80's loops, maar om dit nou voorloper van de house te noemen gaat me veel te ver. Ik heb soms dubbel gelegen om dit nummer. Overigens was het bij Fun fun ongeveer vergelijkbaar als bij Milli vanilli, de dames die optredens kwamen doen in Countdown e.d. waren niet dezelfde als die het inzongen. Toen: 10, nu: 8
Martha Davis op haar best, een nummer dat op het eerste gehoor rustig voortkabbelt maar waar toch wel een hoop meer in zit. Ik heb dit nummer en zowiezo the Motels pas veel later leren waarderen, maar het is echt een goede band.
Toen: 4, nu: 8
Zo, heerlijk bombastisch en erg sterk opgenomen. Als ik deze single na een andere single draai mag het volume meteen wat onderuit. Typisch engels ook, qua type nummer en natuurlijk accent. Doet soms wat denken aan de wilde, stoere broertjes van Dexys midnight runners. Toen: ?, nu: 7
Ha, Limahl met z'n kapsel, rest van de band had ook van die typische 80's kapsels. Samen met Howard Jones worden ze vaak getoond in een 'zo zagen de 80's er uit' spotje voor tel-sel ofzo. Nummer stelt weinig voor, ik hoor liever Too shy. Toen: ?, nu: 6
Ik heb lang gedacht dat Mike dit zelf zong, en dat Maggue Reilly gastzangeres was voor Moonlight shadow. Dat laatste klopt wel, maar hij gebruikt dus voor alle nummer gast zangers en zangeressen (tenzij ze instrumentaal blijven natuurlijk). Redelijk hard nummer, mede door de zang, echt even een schok als je allen Moonlight shadow kent (wat toen bij mij het geval was). Toen: 3, nu: 6
Reggae heb ik nooit veel mee gehad, en nog steeds niet. Toch is het ook niet vervelend, dat is wel de kracht er van. Overigens is de b-kant van deze single een paar jaar later nog opnieuw in de top 40 terecht gekomen. Toen: 4, nu: 6
Nee dank je 3
tgaat 5,5
4 Vof de kunst - Suzanne
prrr 4
Vooral door de clip 6,5
6 G'race - Manhattan
bah 2,5
Ik hou niet van de stem van Jon 4
8 Gazebo - I like chopin
Gaat 6
Nee Billy niet doen 4
nee 3
Prachtig nummer, goed gedreven gezongen 8
Juist wel een goed nummer, echt voor die tijd. Goed dansnummer ook 8
Enige goede nummer van Kajagoogoo 7,5
schreeuwerd 4
echt niks door Deense zakkenvullers 1,5
Verder leuk op 20:
Roman holliday - motor mania 8
Leuk soul/discoplaatje van mr. Richie. Zit lekker in elkaar, kabbelt rustig voort en blijft nog hangen ook. 6.5/10
Dit een van de weinige platen van Paul Young die ik redelijk goed ken. Heerlijke plaat voor in de auto. 7/10
4 Vof de kunst - Suzanne
Deze plaat is zo'n beetje cult als je het mij vraagt. Zelfs nu nog zijn vrouwen met de naam Suzanne verzekerd van een 'serenade' 6/10
Inderdaad een bekende gitaarsolo. In heel veel nummers zijn delen van deze solo gebruikt. Dit is ook weer een typische plaat van de Stones, tijdloos. Over 20 jaar is dit nog steeds een goede plaat. 7.5/10
6 G'race - Manhattan
Volgens mij hebben de twee hits gehad en ze kwamen uit Nederland. Ach, leuk springerig nummer en dat was het ook wel. 6/10
Wederom een 'klassieker' die op veel verzamel CD's terugkomt. Typische jaren 80 plaat. Beetje saai aan de ene kant, maar toch blijft het hangen. 7/10
8 Gazebo - I like chopin
Best goed gemaakt, maar mij veel te glad. Ergste vond ik destijds nog wel dat ze dit nummer op een LP van de 'Electric Boogie' reeks hadden geperst. 6/10
Wie kent deze plaat niet. Vele malen gecoverd, maar deze blijft wat mij betreft de beste versie. 7/10
Oei, jeugdsentiment! Ben Liebrand had hier een hele leuke mix van gemaakt. Dit was naast Rock Steady Crew ook al weer een van de favoriete breakdanceplaten. Hij klinkt erg fout, maar is verdomde catchy. 7.5/10
Bij het horen van het refrein heb ik ineens het 'oh ja!' moment. Leuk synthpop plaatje. Ik denk dat deze nog wel regelmatig op en bepaalde zender is te horen. De belletjes uit dit nummer zijn overduidelijk Roland. 6/10
Deze 'springerige' jaren 80 plaat heb ik nooit wat aangevonden. Het past wel helemaal in die tijd, maar het is zo goedkoop. Duidelijk een geval van 'even een hitje scoren'. 5/10
Hm, ik vind dit toch meer naar een Yamaha keyboard klinken. Mede omdat er ook wat FM klanken inzitten. Achteraf ken ik deze plaat wel. Was 'Too shy' leuk, deze heeft het absoluut niet. Refreintje is leuk, maar het springt er niet uit. 5.5/10
Duidelijk een plaat van Oldfield. Zeer herkenbare sound. Luister maar eens naar zijn Tubelar Bells CD's. Op het eerste gehoor lijkt deze plaat erg kaal, maar luister maar eens goed. Heel veel verborgen instrumenten. 7.5/10
Eén van de ultieme zomerplaten als je het mij vraagt. Heerlijk voortkabbelende reggeaplaat die iedereen wel kent. Volgens mij mag deze ook gerust onder de klassiekers worden gerekend. 8/10
Degelijke muziek voor op zenders als Noordzee. Erg veilig, maar desondanks toch best leuk en het zit gewoon goed in elkaar. Verder heb ik hier niet zo veel mee, maar ik vind het erg fijn in het gehoor liggen. Ik denk dat ik hem gewoon net iets teveel gehoord hebt. Beetje kapotgedraaid. 7/10
Het soort standaard jaren 80-pop waar ik niet zo veel mee heb, al straalt de klasse ervan af. Het klinkt o.k. maar het boeit me niet echt. Ik vind het te saai en degelijk. Wel iets dat je gelijk meezingt, trouwens. 6,5/10
4 Vof de kunst - Suzanne
Goede Nederpop waarvan het maar goed is dat het in een liveversie is uitgekomen want anders had ik het denk ik een stuk minder gevonden. Het nodigt uit tot meezingen en meeklappen en heeft een leuke sfeer. 7,5/10
Een van hun betere. De Stones zoals je ze van hen kent, met een stevige sound die staat als een huis. Het vakwerk druipt ervan af en het klinkt nog supercatchy ook. 8+
6 G'race - Manhattan
Ken ik niet. Kazaa doet moeilijk.
Typische jaren 80-rock maar dan met wat meer ballen dan nummer 3 of zo. Al zakt 'ie na het intro inderdaad een beetje in. Die aparte sounds aan het begin en na tweederde nummer maken het nummer tot wat het is, de rest vind ik wat saaier maar ook best o.k. om te horen. 8-/10
8 Gazebo - I like chopin
Ugh, kille eighties synthesizerssounds. Soms leuk maar in dit geval niet. Erg plastic. Ik krijg er een Modern Talking-gevoel bij. Fout nummer zeg. 5,5/10
Tijdloze muziek. Het had in elk decennium gemaakt kunnen worden, je ziet het al aan het feit dat de zeer gelijkende coverversie van Westlife nog niet zo heel erg lang geleden uitstekend scoorde. Het lied zit perfect in elkaar. Een echte classic. 9/10
Niet direct supergoed, wel erg grappig. Typische jaren 80-disco die misschien niet al te veel voorstelt maar gewoon leuk is om te horen. Bij deze stijl vind ik die synthesizersounds overigens een stuk leuker dan bij 'gewone' pop. Geinig dansbaar plaatje. 6,5/10
Ik kende het pas toen ik de mp3 ging beluisteren. Mooi sfeervol en mysterieus liedje. Aangenaam rustig en met een pakkende melodie. 7,5/10
Ken ik niet (misschien als ik het hoor), Kazaa heeft het niet.
Beetje Level 42-achtig muziekje hoor ik hierin, alleen vind ik dit een stuk slechter. Gewoon een van de vele nietszeggende popdeuntjes uit die tijd, al blijft het na vaker luisteren wel een beetje hangen. Doe mij maar Too shy. Die vind ik dus wèl leuk. 6/10
Ik bleek het na beluistering van de mp3 vaag te kennen. Verder zegt of doet dit me niet zo veel en zet ik veel liever Moonlight shadow op. Standaard popliedje wat door de stem van de zanger nog enigzins opvalt. Het is ook best goed geproduceerd vind ik. 7-/10
Ja, dit vind ik dan wel weer erg leuk. Ook in de houseversie van enige tijd geleden. Inderdaad, dit klinkt erg laidback en je zou zo weer willen dat het zomer was als je dit hoort. Zeer relaxed nummer. 9/10
------------
En wat je volgende week kunt nemen? Dat hangt af van wat je wil.
Wil je muziek van hoog niveau: 92
Wil je een lijst met hoge discussiewaarde: 93/94/96
(We zullen volgende week maar een nineties-lijst nemen, lijkt me zo. Geheel conform wat er volgende week op de radio is.)
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 20-11-2002 11:57]
Typisch Richie-nummer. Een beetje middelmatig eigenlijk en dat verklaart al gauw het succes van de goede man. Mensen houden van middelmatigheid. Ik niet zo erg, alhoewel ik voor Lionel wel sympathie heb ***
Ook niet echt een nummer dat de middelmaat ontstijgt. Zijn duet met Zucchero vind ik het beste van Paul Young, maar dat komt dan natuurlijk door Zucchero. Solo vind ik het wederom *** waard.
4 Vof de kunst - Suzanne
Leuk nummer, geschreven trouwens door Ferdy Lancee ('als ze lacht dan lacht ze echt'). Echt een meezinger. Dit kan zowel in de apres-skihut als op een serieuze radiozender. Dat is bij wel meerdere nummers zo, maar zoveel zijn dat er niet. Best knap dus ****
De Stones zijn altijd goed en dit is dan ook nog een van hun betere nummers. Ik heb al even in de rest van dit Top 15-lijstje gespiekt en dit is wat mij betreft de beste *****
6 G'race - Manhattan
Beetje een weinig zeggend niemendalletje en al gauw in de vergetelheid geraakt. Daar kijk ik dus niet van op **
Ondanks dat dit het enige Yes-nummer is dat een echte hit is geworden is het oude (jaren 70) werk van Yes veel beter. Minder toegankelijk ook en dat zal de verklaring zijn. Toch is dit goed te pruimen en een echte Top 100 Aller Tijden klassieker ****
8 Gazebo - I like chopin
Dit zit goed in elkaar, alhoewel ik er niet bijster veel mee heb. Dat het nummer wel gewaardeerd wordt blijkt uit het feit dat-ie toch regelmatig opduikt in Top-zoveel lijstjes (vooral bij Radio 2) ***
De echte singer-songwriter nummers van Joel spreken me eigenlijk meer aan dan dit wat poppy aandoende nummer. Toch zijn grootste hit en een prettig in het gehoor liggend deuntje ****
Dit is best wel fout en hoort in het rijtje Pepsi & Shirlie, Sabrina en noem maar op. Stiekem natuurlijk toch wel leuk en veel beter dan de Ketchup-song en andere prut van tegenwoordig, toch slechts **
Mooi nummer, na de Stones mijn favoriet uit dit lijstje. Tijdloos nummer eigenlijk en dat kan je van veel 80's nummers niet zeggen *****
Ondanks dat veel mensen het niet kennen en het nummer niet of nauwelijks meer op de radio is, toch wel een beetje een 80's-klassieker. Onterecht dus dat je het nummer zo weinig hoort (of ik luister naar de verkeerde zenders). ****
Iedereen vindt Too Shy beter en laat ik me maar voor het gemak bij de massa aansluiten ***
Lekker radioliedje. Oldfield heeft natuurlijk beter werk gemaakt, dan dit. Dit is wat commercieler, maar de man moet ook eten en dat is dus begrijpelijk ***
Dit is niet echt het soort reggae wat ik kan waarderen. Er is een hoop goede reggae maar Laid Back is toch wat oppervlakkig naar mijn mening. Die houseversie in 2000 was leuk gedaan, en ook het origineel doet errug zomers aan. Maar nu is het 8 graden, vandaar **
quote:Sterker nog: Nog geen 8 jaar, als je rekent van het moment van de eerste hit tot het moment dat ze uit elkaar gingen. Toch wel een enorme prestatie om in zo'n korte tijd zo'n revolutie in de muziek te bewerkstelligen, nietwaar?
Op dinsdag 19 november 2002 11:39 schreef Vamos het volgende over The Rolling Stones:
Hoe vaker ik ze hoor hoe dichter ik ze in de buurt van de Beatles vind komen, want die hebben het nog niet eens 20 jaar volgehouden.
Niet hoogstaand, maar desalniettemin een leuk plaatje. Heb hem laatst gedownload en je wordt er wel erg vrolijk van.
Veel, veel, veeeeeel te vaak gehoord.
Inderdaad ranja, dit is in tegenstelling tot de meeste andere nummers van hem, geen cover. Van zijn LP 'No Parlez', die ik bezit en die best goed is. Ook dit nummer vind ik wel OK.
Later ben ik nog eens naar een concert van hem geweest, maar dat was een drama. Echt geen stem.... of er was niks van over.
4 Vof de kunst - Suzanne
Ook echt veel te vaak gehoord. Hoeft van mij niet meer.
Ja, wel een lekker Stones-nummer. Een van de laatste, in mijn beleving.
Ik meen me te herinneren dat hier een vrij geweldadig clipje bij zat, die niet overal vertoond werd. Iemand die dat kan bevestigen?
6 G'race - Manhattan
Tja, ik ken hem wel, maar heb hem al jaren niet gehoord en dat vind ik ook niet echt erg.
Het intro is natuurlijk geweldig, maar daarna zakt het toch een beetje af. Maar toch best een lekker nummer.
8 Gazebo - I like chopin
Zelf vind ik hier niet veel aan, maar ik heb dit nummer al zeker een keer of 3 zien langskomen in het 'Ik zoek een nummer'-topic, dus kennelijk heeft het toch iets dat mensen aanspreekt.
Billy heeft veel betere gemaakt, maar toch vind ik het nog wel een leuk nummer. Clipje met zijn (inmiddels ex-)vrouw Christy Brinkley staat me ook nog voor ogen.
Weet niet meer precies hoe het gaat, maar ik weet nog wel dat ik er toen niks aan vond.
Ja, mooi nummer
Ik moet het kennen, maar ik weet nu zo direkt niet meer hoe het gaat. Niet echt blijven hangen dus.
Jahaa, ik zie dat mensen voor mij het hebben over Limahl en zijn kapsel, en dat er vergeleken wordt met Too Shy, maar bij dit nummer had Limahl de groep alweer verlaten. Ik denk dat hij rond deze tijd, of ietsje later, al een solohit had met 'Neverending Story'.
Dit nummer wordt gezongen door de voormalige gitarist(?), waarvan ik de naam kwijt ben. In ieder geval had hij wit haar, in de stijl ragebol met wat vlechtjes die er onderuit kwamen. Niks bijzonders, dit.
Hmmmm, doet me niet erg veel, dit.
Pop-niemandalletje dat als je niet uitkijkt, de hele dag in je kop kan blijven hangen. Ach, leuk voor op een mooie zomerdag, of zo.
Ik laat de punten even achterwege, maar het commentaar zegt wel genoeg, lijkt me. Niet echt een uitschieter, deze week.
Met Running with the night toch wel één van de beste nummers die hij solo heeft gemaakt. Van zijn cd Can't slow down, die ik zelfs nog op tape heb. Ohnee, had, want die dingen vergaan in de loop de jaren. 8/10
Een artiest die ik toch best wel goed vond. De meeste van zijn nummers liggen goed in het gehoor, en erg herkenbaar. Misschien was I'm gonna tear you're playhouse down iets harder, maar nog steeds met die sterke stem. Zijn achtergrondkoor bestond uit drie jongens die later met een token white London Beat zouden vormen. Jimmy Helms enzo. 8/10
4 Vof de kunst - Suzanne
Wat een waardeloos kutnummer. In Guus Meeuwis-stijl meezingend publiek, waar ik een onvoorstelbare hekel aan heb (voor I just can't get enough van DM maak ik een uitzondering). 'Oude liefde roest niet' en 'waarom woon ik in Den Bosch en jij in Sneek' waren wel leuke nummers van deze band. 2/10
Inderdaad met een gewelddadige clip, die zich afspeelt in een Zuid-Amerikaans land, met iemand die door zijn kop geschoten wordt enzo. Geweldig nummer, brutaal, scherp, fel. 8/10
6 G'race - Manhattan
Hoog NCRV gehalte. Als je nu dat Engels hoort, brrr. 5/10
Goed in elkaar gezet nummer, maar het is dan ook geproduceerd door Trevor Horn. Alles klopt, gitaar, synthesizer, bas, de stem van Jon Anderson. Alleen vraag ik me af of de jongens van Yes het zelf wel zo'n fantastisch nummer vonden. 8/10
8 Gazebo - I like chopin
Sky Radio pop avant la lettre. Dit moet ook wel Italiaans zijn. Mierzoete eendagsvlieg. 7/10
Vrolijk liedje van Billy Joel, die het qua hitparadesucces toch meer moest hebben van ingetogen pianoplaatjes. Met videoclip vol garagemonteurs (zie ook Bruce Springsteen - I'm on fire). Zo geil vind ik dat nou ook weer niet, mannen in smerige overalls. 7/10
De Italo sound zoals Ferry Maat die in zijn Soulshow draaide. Net als We just van Moses een dikke top 10 plaat, terwijl hij op het eerste gehoor niet bijzonder klinkt. Op het tweede gehoor ook niet eigenlijk. 6/10
Zo. Dit vind ik dus de beste plaat van de week. Doet me denken aan regenachtige, koude zaterdagen in een tochtige schuur, tulpenbollen op kisten planten. Met de NCRV op de radio, dus dit moet wel een Favorietschijf zijn geweest. Beetje minimalistisch nummer, fraai gezongen, mooi einde. 9/10
quote:Die 3 heren kwamen pas op z'n 2e lp, hier had hij nog die 2 dames die in Love of the common people zo lekker in z'n nek zitten te hijgen.
Op donderdag 21 november 2002 21:49 schreef dwerg het volgende:
Een artiest die ik toch best wel goed vond. De meeste van zijn nummers liggen goed in het gehoor, en erg herkenbaar. Misschien was I'm gonna tear you're playhouse down iets harder, maar nog steeds met die sterke stem. Zijn achtergrondkoor bestond uit drie jongens die later met een token white London Beat zouden vormen. Jimmy Helms enzo. 8/10
Nostalgische rapplaatje. Ik zou wel 's beelden willen zien van Nederlandse jongeren ten tijde van dit nummer. Overwegend blanke mannetjes die trachtten te breakdancen. 6,5/10
Heel toevallig ben ik nu Back To Front van Lionel Richie aan het luisteren (ik had ff zin in zoete muziek ). Als ik mijn moeder mag geloven zei ik eerder "Hello" naar aanleiding van het gelijknamige nummer van Lionel Richie dan dat ik "mama" of "papa" zei.
Ik vond All Night Long vroeger echt een goed nummer en ik vind het nu nog steeds aanstekelijk. Erg Feel-Good. 7,5/10
"oooooooooh, dit nummer" Dat dacht ik meteen. Paul Young heeft/had? best een mooie stem en dit nummer is goed naar te luisteren. Zoals iemand al eerder zei, dit is erg lekker voor in de auto. 7,5/10
4 Vof de kunst - Suzanne
Ik kende dit nummer niet. Het klinkt wel leuk en het roept bij mij bepaalde associaties op met "Het is een nacht", maar dan in een jaren 80-vorm. 6/10
JAAAAAAAAA!!! Een van de beste nummers van de Stones IMHO. Of je nou alleen thuis zit, in de auto, op de fiets, in de kroeg of zoals nu achter de pc; het nummer blijft ontzettend lekker. Dit is zo'n nummer waarop bijna iedereen wel airguitar heeft gespeeld. Ik wel iig. 9,5/10
6 G'race - Manhattan
Kazaa
Ik vind die intro echt waardeloos....
nee hoor, ik ben het met de massa eens. Ook de rest van het nummer vind ik goed mede door dat baslijntje wat bijna het hele nummer doorgaat. Het blijft zo enorm in je hoofd hangen. 8/10
8 Gazebo - I like chopin
Ik dacht dat ik dit nummer niet kende, maar dat refrein komt me (helaas) erg bekend voor. Die stem voelt erg nep aan. Wat klinkt dit vies. Het introotje doet mij door die "zwoele" computerdeuntjes denken aan een futuristisch bedoelde goedkope amateurpornofilm. 2/10
Westlife kan hier bij lange na niet aan tippen. Als Westlife dit nooit had gecoverd, dan mochten we Billy Joel vaker aanhoren op de radio, denk ik. Maar goed, lekker vrolijk, erg hoog meezinggehalte (al dan wel of niet met de ballen dichtgeknepen ) en altijd leuk voor op een feest. 8/10
Kazaa
Ook aan dit nummer kan je zo goed horen dat het jaren 80 is. Die stem, die gitaren en die synth-achtige strings. Nope, dit vind ik niks. 4/10
Kazaa
Zo af en toe hoor ik wel 's Kajagoogoo voorbij komen bij het uitgaan(dat is op fout bedoelde feesten ) en ik vind het toch best leuk om te horen. Maar dan heb ik liever Too Shy of die andere hit waar ik nu ff niet meer de titel van weet. 5,5/10
Apart gezongen, dat moet gezegd worden.... Maar ik luister van Mike Oldfield toch liever de vertrouwde Tubular Bells 1 en 2 (3 heb ik niet). Toch vind ik dit niet verkeerd, maar het blijft een beetje een eenzijdig nummer, ondanks een goede gitaarsolo. 6,5/10
Dit blijft toch een stuk relaxer dan die remix van een paar jaar geleden, alhoewel ik de remix ook niet slecht vond. Het is jammer dat ik op het moment koude voeten heb, anders vertoefde ik me in heerlijke zomerse sferen. 8/10
De gehele lijst is toch best goed door mijn persoonlijke keuring heengekomen.
quote:Het zegt me inderdaad niks.
Op donderdag 21 november 2002 23:56 schreef ranja het volgende:
Is er niemand anders die de clip van Yes kent?
Aangezien niemand behalve ik daar iets over zegt, is toch wel een erg opvallende clip vind ik.
quote:Tja, dat heb ik dus lange tijd ook gedacht, tot ik naar dat concert ging. Moet zo begin jaren '90 zijn geweest en toen was er dus niet veel meer van over (als het al ooit wat was, live).
Op donderdag 21 november 2002 23:49 schreef Citroentje het volgende:
Paul Young heeft/had? best een mooie stem
quote:Ah, weer een ouderwetse
Op vrijdag 22 november 2002 16:53 schreef Vamos het volgende:
Volgende week 1992 in het kader van de jaren 90 week op 3FM
quote:Ja was effe twijfelen of ik 'm deze week zou doen of volgende week...
Op vrijdag 22 november 2002 17:02 schreef ranja het volgende:[..]
Ah, weer een ouderwetse
lijst
Jammer, Vanessa Paradis net op 16...
quote:Kijken wij wel naar dezelfde lijst?
Op vrijdag 22 november 2002 17:02 schreef ranja het volgende:[..]
Ah, weer een ouderwetse
lijst
Jammer, Vanessa Paradis net op 16...
1 1 Boyz ii men End of the road 9 1
2 4 Jon secada Just another day 18 2
3 3 Dj jazzy jeff & fresh prince Yo home to bel air 6 3
4 2 Inner circle Sweat 13 1
5 7 Nuke Nana 6 5
6 13 Paul de leeuw & willeke alberti* Gebabbel*/vlieg met me mee 4 6
7 9 En vogue Free your mind 4 7
8 16 Whitney houston I will always love you 3 8
9 10 Tasmin archer Sleeping satellite 5 9
10 5 Undercover Baker street 10 2
11 6 Eric clapton Layla 8 4
12 17 Felix It will make me crazy 3 12
13 27 Guns 'n roses Yesterdays 2 13
14 8 Bob marley & the wailers Iron lion zion 9 4
15 18 Willy deville Hey joe 4 15
Het kan je smaak niet zijn maar ik vind het -gehalte toch wel erg meevallen hoor (ook als ik de nostalgie buiten beschouwing laat).
En ja, inderdaad, de plaat van Vanessa Paradis (die hier net buiten valt) is top.
quote:Ja, zelfde lijst
Op vrijdag 22 november 2002 20:56 schreef postinggirl het volgende:
Kijken wij wel naar dezelfde lijst?Het kan je smaak niet zijn maar ik vind het
-gehalte toch wel erg meevallen hoor.
En ja, inderdaad, de plaat van Vanessa Paradis (die hier net buiten valt) is top.
Tja, Vanessa Be my baby is niet haar beste single maar dan nog... Heerlijk dat accentje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |