abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6881365
dat mag je in nederland uit geloofs overtuiging gewoon zeggen.
nu wil ik dat woordje homo in die befaamde toespraak graag vervangen door het woordje islam, en mij indekken met de bijbel, er staat namenlijk :

GEEN ANDERE GODEN voor MIJN HEILIG AANGEZICHT (Exodus 20.3)

20:3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht) hebben
20:4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.
20:5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten,
20:6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

ben zeer benieuwd of deze stelling stand kan houden.
nu ben ik zelf tegen elke het uitoefenen van elke godsdienst door minderjarige, en vind ik dat er op de koran en bijbel een waarschuwingssticker moet komen dat godsdienst slecht is voor jou gezondheid, alsmede voor andere om je heen.
het is toch belachelijk dat je kinderen verplicht om naar een kerk of moskee te gaan, terwijl ze daar zelf geen zeggenschap in hebben.
nogmaals dit is geen aanklacht tegen tegen de islam, maar wel tegen de uitsprak die daaruit volgen.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:21:53 #2
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6881380
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
dat mag je in nederland uit geloofs overtuiging gewoon zeggen.
nu wil ik dat woordje homo in die befaamde toespraak graag vervangen door het woordje islam, en mij indekken met de bijbel, er staat namenlijk :

20:4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.
20:5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten,
20:6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

ben zeer benieuwd of deze stelling stand kan houden.
nu ben ik zelf tegen elke het uitoefenen van elke godsdienst door minderjarige, en vind ik dat er op de koran en bijbel een waarschuwingssticker moet komen dat godsdienst slecht is voor jou gezondheid, alsmede voor andere om je heen.
het is toch belachelijk dat je kinderen verplicht om naar een kerk of moskee te gaan, terwijl ze daar zelf geen zeggenschap in hebben.
nogmaals dit is geen aanklacht tegen tegen de islam, maar wel tegen de uitsprak die daaruit volgen.

kortom, je zegt???
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6881385
De Islam is geen ziekte maar een plaag, tenminste de politieke variant.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6881407
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:21 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

kortom, je zegt???

islamitsche geloofsovertuiging is een ziekte die bestreden moet worden.net zo als de christelijke en alle andere godsdiensten.
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:25:00 #5
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_6881413
Heb hier ook wel ideen over, maar wil niet 2 keer gebanned worden in een week!
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:26:34 #6
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_6881432
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:24 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

islamitsche geloofsovertuiging is een ziekte die bestreden moet worden.net zo als de christelijke en alle andere godsdiensten.

Ik wil niet lullig doen hoor... maar islamieten geloven in dezelfde god als christenen, dus die 'geen andere goden' vlieger gaat niet op.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:26:40 #7
38991 Marshall_2002
pi_6881433
quote:

[..]

waarom is geloofsovertuiging een ziekte? dan is niet geloven ook een ziekte? wat is dit nou voor onzin-argument?
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:26:54 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6881436
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:25 schreef locutus51 het volgende:
Heb hier ook wel ideen over, maar wil niet 2 keer gebanned worden in een week!
On-zin je mag kennelijk in dit land je op geloofsovertuiging gebaseerde mening overal uiten !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6881438
Ja wel leuk allemaal, en er zit best een punt in je betoogje, je maakt alleen de fout door je te willen indekken met iets waar je blijkbaar zelf niet achterstaat.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:27:13 #10
14326 Caballero
what the fuck is wtf
pi_6881439
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
vind ik dat er op de koran en bijbel een waarschuwingssticker moet komen dat godsdienst slecht is voor jou gezondheid, alsmede voor andere om je heen.
dit is dus echt belachelijk, het is maar net hoe je ermee omgaat naar je medemens, zolang men het niet opdringt vind ik het prima ook voor de islam in nederland, ik heb nooit een moslim aan m'n deur gehad om mij te bekeren, dat is van andere 'nederlandse' geloven wel anders.
"Get Rich Or Die Tryin"
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:27:59 #11
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_6881453
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:26 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

On-zin je mag kennelijk in dit land je op geloofsovertuiging gebaseerde mening overal uiten !

Ja dat dacht ik ook, maar zei vorige week iets over onze marrokaanse landgenoten waar ze hier niet blij mee waren!
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:28:08 #12
38991 Marshall_2002
pi_6881456
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:26 schreef deGVR het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen hoor... maar islamieten geloven in dezelfde god als christenen, dus die 'geen andere goden' vlieger gaat niet op.

was ook mijn eerste gedachte toen ik het las, wilde alleen wel eens duidelijk hebben wat hij bedoelt. Eigenlijk is het hele stukje uit de bijbel onzin...
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:29:28 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_6881469
quote:

[..]

Wat een onzin, de kern van het christelijk geloof is; heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. Wat is hier in vredesnaam mis mee?

Ok, neem Jezus als prototype christen; wat deed hij fout? Nee, ik ben het duidelijk niet met je eens. Uiteraard zijn er mensen die dingen forceren of dusdanig fundamentalistisch zijn dat er problemen ontstaan. Maar in de kern is het gewoon goed.

En mensen die het christelijk geloof zo weten te verminken dat ze tot last zijn voor andere mensen of zelfs een gevaar vormen, die zouden zonder het geloof ook gek zijn.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_6881471
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:26 schreef Marshall_2002 het volgende:

[..]

waarom is geloofsovertuiging een ziekte? dan is niet geloven ook een ziekte? wat is dit nou voor onzin-argument?

geloofs overtuiging is een dodelijke ziekte, als je ziet hoeveel slachtoffers dit al heeft gemaakt, zelfs bij voor en tegenstanders van dat geloof, en dat is een beter argument dan verkondigen dat homo's ziek zijn.
pi_6881482
Laat je niet gek maken door zo'n uitspraak. Natuurlijk moet zoiets niet kunnen en ik denk ook niet dat het laatste woord erover gezegd is. Deze uitspraak (en de oproep van van de Expreszo) krijgt nog wel een staartje.
pi_6881483
quote:
Ik ben het hier zo ontzettend mee eens...

[Dit bericht is gewijzigd door d4rkl1ght op 19-11-2002 11:44]

dinsdag 19 november 2002 @ 11:31:03 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6881484
Dan doe ik het!

20:6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden

En daarom is het mijn stellige geloofsovertuiging dat de Islam een bedreiging is voor onze levenswijze en pleit ik ervoor om dit zo snel mogelijk te vuur en te zwaard uit te roeien !

dinsdag 19 november 2002 @ 11:32:23 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6881503
Ik heb een heel oud boekje waarin staat: 'Iedereen die in hele oude boekjes geloofd moet dood.'
Ik ga naar huis.
pi_6881511
*zucht*

Heb je weer zo'n eentje die weer over het geloof begint te zeiken...

Ik word echt zo moe van jullie..laat iedereen lekker zichzelf zijn wat hij of zij ook gelooft...

En dan dat gezeik over in de bijbel staat dit in de bijbel staat dat..jullie snappen er dus echt GEEN ENE RUK van. Pas als je echt weet hoe de bijbel en god in elkaar steken..kom dan maar trug..

[Dit bericht is gewijzigd door Debs op 19-11-2002 11:35]

Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_6881533
Wel grappig dat er zo raar wordt gedaan over het geloof! Je moet de gelovigen niet zien als het geloof... dat zijn 2 aparte dingen. Moet een auto ook verboden worden omdat er elk jaar mensen aan dood gaan??? Het ligt niet aan de auto dat er mensen dood gaan, maar aan hun bestuurders! Wie krijgt er een boete bij te hard rijden? de bestuurder? de auto? alle auto bestuurders in nederland?

Over geen enkel onderwerp mag worden gegeneraliseerd behalve over het geloof lijkt het wel.

Beter een blauw scherm, dan geen scherm!
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:35:04 #21
14827 Kogando
Modelprutser
pi_6881536
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:26 schreef deGVR het volgende:

[..]

Niet waar... Christenen geloven namelijk in De vader, De zoon en de Heilige geest.. als zijnde een Hogere Macht genaamd God. Aangezien moslims helemaal niet in Jezus als de zoon van God geloven, is Allah dus een andere God. Een God die trouwens ook compleet anders is.

Kijk, jij en iemand anders kunnen het allebei over Jan uit Amsterdam hebben. Maar als blijkt dat jouw Jan een zoon heeft en die ander zijn Jan niet, nou dan is dus duidelijk dat jullie iemand anders in gedachten hebben.

In de bijbel zegt Jezus ook letterlijk; Niemand komt tot de Vader dan door Mij. Zo belangrijk is Jezus/Christus dus in het christelijk geloof.

dinsdag 19 november 2002 @ 11:35:18 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6881540
Ik heb ook een heel oud boekje waar in staat 'Spring in de sloot'

Geeft een leuk effect als je het aan goedgelovige mensen laat zien.

Ik ga naar huis.
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:36:49 #23
14827 Kogando
Modelprutser
pi_6881560
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:34 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:
Wel grappig dat er zo raar wordt gedaan over het geloof! Je moet de gelovigen niet zien als het geloof... dat zijn 2 aparte dingen. Moet een auto ook verboden worden omdat er elk jaar mensen aan dood gaan??? Het ligt niet aan de auto dat er mensen dood gaan, maar aan hun bestuurders! Wie krijgt er een boete bij te hard rijden? de bestuurder? de auto? alle auto bestuurders in nederland?

Over geen enkel onderwerp mag worden gegeneraliseerd behalve over het geloof lijkt het wel.

Juist...
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:37:59 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_6881575
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:35 schreef nietzman het volgende:
Ik heb ook een heel oud boekje waar in staat 'Spring in de sloot'

Geeft een leuk effect als je het aan goedgelovige mensen laat zien.

Wat een gelul...
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:38:08 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6881577
En toch is het mijn geloofsovertuiging dat zij die een andere god aanbidden te vuur en te zwaard bestreden moeten worden.

Ik wil dan ook alle goede christenen oproepen tot harde acties tegen ketters die ons ware geloof niet aanhangen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')