Probleem is dat ik wo-meiden leuker en interessanter vind dan hbo-meiden en wo-meiden willen liever ook een jongen van het wo en niet van het hbo. Daarom voel ik mij minderwaardiger dan een student.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:10 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Kun je niet van je hobby je werk maken, of anderszins voor jezelf beginnen?
Ik heb ook hbo gedaan terwijl ik ook naar de universiteit kon, maar ik vind dat niet per se minderwaardiger; hbo is veel praktijkgerichter en universiteit heel theoretisch (in ieder geval bij Informatica), dus ik heb nu veel meer ervaring waar ik wat aan heb.
Zou dit echt zo te koppelen zijn aan opleidingsniveau...? Ik doe hbo en heb niet het idee dat mensen die universiteit doen, met mij perse minder klik hebben dan met universitaire studenten. En met sommige mbo'ers kan ik betere gesprekken hebben dan met hbo'ers of studenten van de universiteit.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:37 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Probleem is dat ik wo-meiden leuker en interessanter vind dan hbo-meiden en wo-meiden willen liever ook een jongen van het wo en niet van het hbo. Daarom voel ik mij minderwaardiger dan een student.
Kan je binnen die studievereniging niet een wat prominentere rol innemen zodat het wel wat gaat voorstellen?quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:36 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik volg nu zwemcursussen via het Universitair Sportcentrum maar dat is op dinsdag. Studievereniging stelt niet veel voor.
Heb wel gesolliciteerd bij supermarkten ed, maar werd niet aangenomen, want te oud.
Ik zou vaker op indeed.nl kijkenquote:Op zaterdag 28 november 2015 17:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan je binnen die studievereniging niet een wat prominentere rol innemen zodat het wel wat gaat voorstellen?
Al gesolliciteerd in de horeca dan? Supermarkten is allemaal wel prima maar zoeken ze inderdaad vaak jonge lui.
Schuw ook niet om fabrieken te proberen. Vaak fysiek zwaar maar ze hebben vaker dan je denkt veldoperators nodig.
Heb heel veel topics gelezen en daaruit blijkt allemaal dat vrouwen graag een man zoeken met een gelijkwaardig of hoger opleidingsniveau, tenzij de man het op andere vlakken kan compenseren. Aangezien ik mijn manco in opleiding niet kan compenseren op welk vlak dan ook, voel ik mij minderwaardig ten opzichte van studenten/studentes.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:27 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Zou dit echt zo te koppelen zijn aan opleidingsniveau...? Ik doe hbo en heb niet het idee dat mensen die universiteit doen, met mij perse minder klik hebben dan met universitaire studenten. En met sommige mbo'ers kan ik betere gesprekken hebben dan met hbo'ers of studenten van de universiteit.
Ik denk dat levenservaring, karakter, interesses e.d. een grotere rol speelt. Hoewel hbo'ers, even zwart wit gezegd, waarschijnlijk wel een meer praktische inslag hebben. En wo'ers wat meer analytisch...
In mijn omgeving zie ik juist het tegenovergestelde... best wel wat relaties met een verschil in opleidingsniveau. Misschien zie ik dan net allemaal uitzondering, dat kan... of degene met de lagere opleiding kan inderdaad compenseren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:55 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Heb heel veel topics gelezen en daaruit blijkt allemaal dat vrouwen graag een man zoeken met een gelijkwaardig of hoger opleidingsniveau, tenzij de man het op andere vlakken kan compenseren. Aangezien ik mijn manco in opleiding niet kan compenseren op welk vlak dan ook, voel ik mij minderwaardig ten opzichte van studenten/studentes.
Heb hier lang over nagedacht, en ik vermoed dat eenzaamheid een projectie is, die maatschappelijk opgelegd is in de deze. Je kijk om je heen overal mensen samen, natuurlijk voel je je dan alsof je er niet bijhoort. Bij dat plaatje. De realiteit is, andere mensen maken je ziek, ze steken je aan met verkoudheden etc. Nouja zo zwart wit is het ook niet, maar ben je gelukkig met gewoon iemand waarmee je het kan vieren of een specifiek soort persoon. Wat ik nooit begrijp je kan verlangen naar een ander, maar gewoon een ander dat kan iedereen zijn, iemand die je van de fiets trekt op straat en zegt 'laten we samen een pilsje doen.'quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:38 schreef pietkanarie het volgende:
Dat klinkt gezellig Stef Stuntpiloot! Leuk.
Ben wel benieuwd wat mensen in dit topic vinden van de feestdagen? En dan vooral oud en nieuw? Want kerst zullen de meesten gewoon met familie vieren? De paar vriendinnen die ik heb vieren het met hun partner. Op zulke momenten mis ik nog extra wat meer vriendschappen. Herkenbaar?
Je verdoet mijn tijd niet hoorquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:47 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Heb hier lang over nagedacht, en ik vermoed dat eenzaamheid een projectie is, die maatschappelijk opgelegd is in de deze. Je kijk om je heen overal mensen samen, natuurlijk voel je je dan alsof je er niet bijhoort. Bij dat plaatje. De realiteit is, andere mensen maken je ziek, ze steken je aan met verkoudheden etc. Nouja zo zwart wit is het ook niet, maar ben je gelukkig met gewoon iemand waarmee je het kan vieren of een specifiek soort persoon. Wat ik nooit begrijp je kan verlangen naar een ander, maar gewoon een ander dat kan iedereen zijn, iemand die je van de fiets trekt op straat en zegt 'laten we samen een pilsje doen.'
Maar je wil natuurlijk een soort vriend, een soort contact. Maar goed, ook dat kan iedereen zijn. Daarom ben ik nooit echt zo heel erg eenzaam. En als ik het ben schrijf ik wat, en dan voel ik me weer goed. Dat je je onder de druk van feestdagen eenzamer voelt en andere erbij haalt laat mij wel vaak denken dat in jouw geval maar ook in dat van andere een soort sociale druk is van buitenaf. Dat merkte ik bij mezelf ook en dat is bevrijdend als je dat doorhebt. Misschien heb je er wat aan als het als gezwets klinkt, dan tja mijn excuses voor het opeten van je tijd.
Televisie en ook andere media, nog posts op facebook. Projecteren ook een soort gezelligheid de wereld in die niet bestaat. Toen ik vroeger jong was en we met het gezin kerst deden vieren was dat ook drama, misschien zelfs de voorbereidingen van te voren. Als je dan aan tafel zit een foto maakt waar iedereen lacht dan denk je oh gelukkig, die zijn vast gelukkig.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:28 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Je verdoet mijn tijd niet hoorJuist interessant om je antwoord te lezen. Ja, ongetwijfeld speelt er een stuk projectie mee. Want met bijzondere dagen en op zomeravonden vind ik het alleen zijn het meest vervelend. Niet zozeer omdat ik denk dat het niet zo hoort (ik weet dat er tientallen oorzaken kunnen zijn waarom iemand geen of weinig vrienden heeft) maar omdat ik gewoon heel veel gezelligheid zie op zo'n moment. En het lijkt me zo fijn om daar bij te zijn/dat ook te hebben. Maar tegelijkertijd moet ik daar ook niet teveel van hebben. Heb ook snel weer de behoefte aan tijd voor mezelf.
Dit heeft iedereen, zo'n sterk geromantiseerd beeld. Als je denkt dat het altijd zo is, dan voel je je al heel gauw alleen, in werkelijkheid zijn deze fijne vriendschappen erg zeldzaam. Heb een hele goeie makker maar ik denk dat we al 4x gebroken zijn, in 6 of 7 jaar contact.en zo'n breuk was dan 2x een half jaartje en En soms een kortere breuk van een paar weken of maanden niets is perfect.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:15 schreef pietkanarie het volgende:
Dat is wel een punt... misschien heb ik een beetje of sterk geromantiseerd/idealistisch beeld van hoe fijn vriendschappen zijn. Natuurlijk ben ik waarschijnlijk inderdaad ook geneigd om alleen het mooie te zien en niet de strubbelingen, energie die het kost enz.
Qua familie... ik heb gewoon een super fijn gezin. Ze ondersteunen me waar ze kunnen en ik kan altijd bij ze terecht. Zoiets stel ik me ook voor bij vriendschap. Iemand die me op termijn door en door kent, accepteert en met wie ik ook plezier kan hebben. Op mijn beurt zal ik natuurlijk ook proberen zo iemand voor anderen te zijn.
Nu ik er zo over nadenk... misschien zijn mijn verwachtingen toch wel erg hoog, terwijl voor mij onvoorwaardelijke vriendschap eerder 'normaal' lijkt. dan een bijzonder iets.
Ben het er mee eens dat het ook op andere dagen leuk is om dingen te doen, niet alleen op feestdagen. Dat doe ik ook wel... en ik geniet ervan
Komt me uitermate bekend voor. Zit je eindelijk in een situatie waar je naar zo verlangt, wil je weer terug naar die andere situatie.. En ook regelmatig dat je hoort dat vrienden/bekenden van je iets leuks hebben gedaan, terwijl je er verder helemaal geen weet van had, en op een Facebook de 'gezellige leuke' foto's achteraf te zien krijgt.. Dan denk je ook van, fijn dat ze mij ook gevraagd hebben :\quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:28 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Je verdoet mijn tijd niet hoorJuist interessant om je antwoord te lezen. Ja, ongetwijfeld speelt er een stuk projectie mee. Want met bijzondere dagen en op zomeravonden vind ik het alleen zijn het meest vervelend. Niet zozeer omdat ik denk dat het niet zo hoort (ik weet dat er tientallen oorzaken kunnen zijn waarom iemand geen of weinig vrienden heeft) maar omdat ik gewoon heel veel gezelligheid zie op zo'n moment. En het lijkt me zo fijn om daar bij te zijn/dat ook te hebben. Maar tegelijkertijd moet ik daar ook niet teveel van hebben. Heb ook snel weer de behoefte aan tijd voor mezelf.
Rijden in de avond is prachtig. Meditatie, relaxed is dat, alleen de benzine is jammer... Maar ik vind het prachtig in de avond te rijden.quote:Op woensdag 9 december 2015 21:38 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Komt me uitermate bekend voor. Zit je eindelijk in een situatie waar je naar zo verlangt, wil je weer terug naar die andere situatie.. En ook regelmatig dat je hoort dat vrienden/bekenden van je iets leuks hebben gedaan, terwijl je er verder helemaal geen weet van had, en op een Facebook de 'gezellige leuke' foto's achteraf te zien krijgt.. Dan denk je ook van, fijn dat ze mij ook gevraagd hebben :\
En om even terug te komen op de rest van je posts.. als ik een vlug kijkje neem in je FoBo, krijg ik ook de indruk dat je een leuk actief leventje hebt, met al die foto's op locatie, of actieve/survival-foto's.. Geeft mij niet de indruk van hoe je jezelf hierboven wat omschrijft.
Onbewust doet iedereen dat dus, naar anderen toe laten blijken dat je leventje tof is, vooral in dit digitale tijdperk waar alles om de likes en 3 seconds of fame draait. Maar ook wel logisch, niemand laat zich graag van zijn/haar mindere of zwakke kant zien, al helemaal niet op foto's online.. Dat bewaren we liever voor de kleine kring goede vrienden, die er ook beter mee om kunnen gaan.
Qua eenzaam voelen met de feestdagen.. Tuurlijk komt dat gevoel me ook bekend voor.. Beter bijtijds dus gewoon vrienden vragen, of zelf actie ondernemen om het te voorkomen.. Ik heb zelf ook al een keer met oud en nieuw om 12u snachts in mn eentje op de snelweg gereden, 60 per uur ofzo, en dan beetje naar vuurwerk kijken, terwijl je 'geniet' van de vreemde verlatenheid die er dan heerst op die plak asfalt..
Of ook een keer.. nee dat zal ik maar niet hier vermelden :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste Berk, persoonlijk doe ik alleen dingen waar ik goed in ben. Dus dat wordt voor mij deze middag appelflappen bakken en in de avond lekker piano spelen. Contacten leggen met anderen klinkt eveneens leuk, maar ik kan er geen reet van. Aan stappen vind ik sowieso niet veel aan, plus dat het gezien mijn leeftijd steeds minder voor de hand liggend is.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:02 schreef Berk-24 het volgende:
Trouwens, gaan jullie met Oud en Nieuw nog wat leuks doen of vieren jullie Oud en Nieuw op jullie zolderkamer?
Bij mij het laatste, kan niemand vinden waarmee ik vannacht kan stappen, dus dan mijn zolderkamer.
Ik denk dat ik er vanavond wel even tussen uitga er is behoorlijk wat te doen en te zien in mijn omgeving. Nadeel is wel ik kan zeer slecht tegen dronken mensen en daarbij ik weet niet of ik echt zin heb om "praatjes" aan te gaan met bekende of onbekende personen.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:02 schreef Berk-24 het volgende:
Trouwens, gaan jullie met Oud en Nieuw nog wat leuks doen of vieren jullie Oud en Nieuw op jullie zolderkamer?
Bij mij het laatste, kan niemand vinden waarmee ik vannacht kan stappen, dus dan mijn zolderkamer.
Gelukkig spreek je voor jezelf want ik ga tv kijken of gamen en dat bevalt mij meer dan prima. Natuurlijk zou ook ietwat sociale interactie leuk zijn maar dat heb ik op de nieuwjaarsborrel wel.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:23 schreef Konijntjuh het volgende:
Maar goed na twee jaar moet ik wel weer even oud/nieuw gaan ervaren anders word ik echt zo'n zolderkamer autistje.
Ik heb nu via mijn school een baantje in een mediatheek geregeld voor 10 uur in de week.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan je binnen die studievereniging niet een wat prominentere rol innemen zodat het wel wat gaat voorstellen?
Al gesolliciteerd in de horeca dan? Supermarkten is allemaal wel prima maar zoeken ze inderdaad vaak jonge lui.
Schuw ook niet om fabrieken te proberen. Vaak fysiek zwaar maar ze hebben vaker dan je denkt veldoperators nodig.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:14 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik heb nu via mijn school een baantje in een mediatheek geregeld voor 10 uur in de week.
Verder heeft de studievereniging aanstaande maandag een algemene ledenvergadering. Ik weet niet of ik daar na toe ga aangezien ik normaal op maandag vrij ben, maar raden jullie het aan dat ik maandag toch naar de algemene ledenvergadering ga?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |