Het blijft lastig totdat je het probeert. Tennis of squashen lijkt mij ook leuk maar is ook niet gemakkelijk. Badminton zit al vol. De sport die ik nu doe is mijn enige doel een beetje meekomen en plezier maken. En je moet verplicht in teams spelen dus ze moeten je ondanks je mindere vaardigheden wel betrekken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:11 schreef pietkanarie het volgende:
Nee, oké. Maar jij kan blijkbaar plezier hebben in iets wat je moeilijk vindt. Tenminste, ik begrijp uit je posts dat dat zo is. Daar kan ik nog wat van leren dan. Zolang je het leuk vindt is het goed natuurlijk!
Dat is ook het nadeel ja. Iedereen roept altijd snel: ga op een teamsport. Maar dan moet je het wel enigszins kunnen of willen anders val je op dat vlak al uit buiten de boot. Dit is zonder competitie dus dat scheelt ook tov een sportvereniging waar het bij velen ècht om de sport gaat.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:29 schreef pietkanarie het volgende:
Dan hoop ik dat de anderen er hetzelfde over denken. Dat voor hen plezier ook voorop staat. Wat misschien wel zo is, aangezien het maar een vrij korte reeks lessen is. Maar het kan ook zo zijn dat mensen meer komen voor de sport dan voor het plezier.
Dat zal de tijd wel uitwijzen dan.
Dat klopt, maar veel mensen (en dus ook jongeren) doen aan sport. Om sociaal contact te maken is met een vaste groep, op een vaste tijd sporten goed, maar dan moet je die sport dus wel een beetje kunnen. Andere optie is fitness, kan niks verkeerd gaan. Ondanks dat je op dezelfde dagen/tijden komt sporten er steeds weer andere mensen. En zoals ik uit eigen ervaring inmiddels wel kan zeggen is dat 80% alsnog samen met iemand anders komt sporten, en die hebben al contact. De overige 20% wil rustig sporten en zit niet op contact te wachten, of durft net zoals mij niet snel een praatje te maken... Andere optie is groepslessen, maar ook daar moet je enigszins de sport kennen en wisselt de samenstelling per keer en is voornamelijk krachttraining of bewegen op muziek e.d. , dus moet je ook wel kunnen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:12 schreef Bananenpap het volgende:
Als je niks met sport hebt moet je je sociale kring niet daar proberen opbouwen. Dan word je alleen maar die 'flapdrol' die er alleen maar laatste eindigt, er alleen voor de gezelligheid komt en voor de rest niks om de sport geeft. Het klinkt misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar kijk gewoon waar wél je interesses en talenten liggen, op je 25e kun je toch onderhand wel zeggen wat dat is. Van elke hobby/interesse is er wel een club.
Squash hoef je niet in teams te spelen. Iemand vinden die het ook niet gemakkelijk vindt maar er wel plezier in heeft, en je kunt al squashen zonder competitieverband.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het blijft lastig totdat je het probeert. Tennis of squashen lijkt mij ook leuk maar is ook niet gemakkelijk. Badminton zit al vol. De sport die ik nu doe is mijn enige doel een beetje meekomen en plezier maken. En je moet verplicht in teams spelen dus ze moeten je ondanks je mindere vaardigheden wel betrekken.
Maar dan moet je dus iemand vindenquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:44 schreef Koral het volgende:
[..]
Squash hoef je niet in teams te spelen. Iemand vinden die het ook niet gemakkelijk vindt maar er wel plezier in heeft, en je kunt al squashen zonder competitieverband.
Niet echt. Andere interesses zal ik geen leeftijdsgenoten in vinden denk ikquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:54 schreef Bananenpap het volgende:
Is er naast films en series niks wat je interesseert?
Dan probeer je nieuwe dingen uit. Die soort cursus is bijvoorbeeld een goede stap, ook al is het je ding niet. Je kunt het immers alsnog wegstrepen en iets anders gaan doen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet echt. Andere interesses zal ik geen leeftijdsgenoten in vinden denk ikDM maar voor details. Is meer iets wat je zelf doet en alleen zoals hier contact hebt met andere mensen online, dus een sociale meet kan dan wel komen ooit (geen game btw). Meer iets wat je zelf doet en evt. online deelt maar is vrij anoniem.
Juist in de horeca is het leuk werken! Ik doe festivalwerk, terwijl ik zelf een grafhekel heb aan festivals, en heb er heel veel aan overgehouden! En het enige wat ik hoefde te doen is eten of drinken klaarmaken...quote:Op maandag 11 april 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jouw vriendin? Heb je nieuws yats?Is 't aan?
Ik weet niet wat voor baantje ik wil, maar moet ook enigszins praktisch zijnAls je zelf nooit uitgaat, is de horeca misschien niet de slimste optie. Ook ben je pas klaar als de laatste mensen de deur uitzijn, en dat is vrijwel nooit voor 24u, dus thuiskomen, al dan niet 40 minuten fiets, is een grote uitdaging zo laat op de avond.
Dingen die ik doe vind ik ook leuk: films, tv, series, maar daar ontmoet ik dus geen mensen mee en ik heb ook niet de behoefte om daar over mee te lullen in TV/films fora. Daarom voor mensenlijk contact op iets wat je ook echt samen moet doen ipv allemaal in dezelfde zaal te zitten naar 't dezelfde film te kijken met je mond dichtquote:Op dinsdag 12 april 2016 13:18 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Dan probeer je nieuwe dingen uit. Die soort cursus is bijvoorbeeld een goede stap, ook al is het je ding niet. Je kunt het immers alsnog wegstrepen en iets anders gaan doen.
En je moet het ook niet doen puur voor de sociale contacten. Je moet het doen omdat je het leuk vindt.
Met dat soort problemen is een beetje squash faciliteit bekend. Gewoon bellen en vragen welke mogelijkheden er zijn om met andere spelers in contact te komen. Bij de hal waar ik veel kom hebben ze zelfs een app, en kun je andere spelers uitdagen. Connect and play heet het geloof ik.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus iemand vindenZo'n squashcursus duurt 5 weken en altijd mensen om samen mee te oefenen. Misschien na de 5 weken wel eentje je vaste squashpartner?
Hier niet. Om vrij te spelen moet je zelfs verplicht met zijn tweeën reserveren, alleen reserveren is niet mogelijk. Als je dus niemand hebt om te squashen is zo'n cursus de enige optie. ''Bovendien wordt de sportkaart van degene die reserveert ingenomen tot zijn/haar medespeler zich heeft gemeld.'' Faken is niet mogelijk (oh, die komt zo wel hoor! Ik ga alvast naar de baan!)quote:Op dinsdag 12 april 2016 13:25 schreef Koral het volgende:
[..]
Met dat soort problemen is een beetje squash faciliteit bekend. Gewoon bellen en vragen welke mogelijkheden er zijn om met andere spelers in contact te komen. Bij de hal waar ik veel kom hebben ze zelfs een app, en kun je andere spelers uitdagen. Connect and play heet het geloof ik.
Je maakt het nu wel heel beladen. Je hebt behoefte aan sociaal contact, daarvoor ga je naar de UB en onderneem je initiatieven zoals naar de sportschool gaan. Toch vind je niet wat je zoekt. Gevolg daarvan is dat je nu teleurgesteld bent, begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier niet. Om vrij te spelen moet je zelfs verplicht met zijn tweeën reserveren, alleen reserveren is niet mogelijk. Als je dus niemand hebt om te squashen is zo'n cursus de enige optie. ''Bovendien wordt de sportkaart van degene die reserveert ingenomen tot zijn/haar medespeler zich heeft gemeld.'' Faken is niet mogelijk (oh, die komt zo wel hoor! Ik ga alvast naar de baan!)
Maar ik ben het geforceerde gezoek naar sociaal contact beetje beu. UB is net als de sportschool op een teleurstelling uitgelopen. Elke keer geconfronteerd worden met mensen die elkaar al kennen en ik niemand, op veel gezichten na dan. Maar daar heb je niks aan als die mensen wél andere studenten tegenkomen en mee omgaan. Vandaag weer twee pagina's gevuld van scriptie. Mooi! Maar vanavond dus weer alleen doorbrengen...En daar baal ik echt van. Ondertussen kan ik ook concluderen dat die datingapps voor mij gewoon niet werken. Ik heb geen pet, 3 dagen baardje een ruige look als man, of nou geen matches en dus weinig succes. In de UB al stuk of 30 mensen die ik dagelijks tegenkom op die apps, maar 0 respons en in het echt ook niet, dat knaagt dan toch aan je.
Net gezocht. Bij heel veel horeca-vacatures staat: ervaring vereist! Zonder horeca ervaring of opleiding hoef je niet te reageren. Zelfs bij een bijbaan vacature van de Trekpleister stond: retailervaring vereist..quote:
Het zijn misschien niet de meest handige plekken.. UB is studeren vooral. Maar je bent onder studenten en ik kom sommige mensen al maanden tegen... maar dat is dus helemaal geen garantie op contact laat staat interesse/praatje wat je eigenlijk al die maanden daar uitspookt. Die mensen hebben al hun eigen leven blijkt..quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:34 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je maakt het nu wel heel beladen. Je hebt behoefte aan sociaal contact, daarvoor ga je naar de UB en onderneem je initiatieven zoals naar de sportschool gaan. Toch vind je niet wat je zoekt. Gevolg daarvan is dat je nu teleurgesteld bent, begrijp ik dat goed?
Wat heb je zelf tegen ze gezegd, en wat hoop je te bereiken? Op zich heb jij je doel toch behaald?
JA, DAT HEB JE NU AL DUIZEND KEER GEZEGD!quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het zijn misschien niet de meest handige plekken.. UB is studeren vooral. Maar je bent onder studenten en ik kom sommige mensen al maanden tegen... maar dat is dus helemaal geen garantie op contact laat staat interesse/praatje wat je eigenlijk al die maanden daar uitspookt. Die mensen hebben al hun eigen leven blijkt..
Probeer eens bij een uitzendbureau.quote:Op dinsdag 12 april 2016 15:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Net gezocht. Bij heel veel horeca-vacatures staat: ervaring vereist! Zonder horeca ervaring of opleiding hoef je niet te reageren. Zelfs bij een bijbaan vacature van de Trekpleister stond: retailervaring vereist..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |