abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6881004
Ik heb samen met twee kameraden een eigen bedrijf, dit loopt momenteel lekker. We zijn twee jaar geleden op een zolderkamer en konden daarna bij een bedrijf terecht, dit was op ruilbasis, wij leverde een product tegen huisvesting. De samenwerking tussen ons en hun verliep goed, zeer goed zelfs. Samen hebben we aardige projecten gedaan met succes.

Na verloop werd er steeds meer druk op ons gezet en bemoeide hun zich in onze ogen te veel met ons, de werktijden waren bv van 9:00 tot 17:00 en als wij 9:05 binnen kwamen lopen zaten hun van die klote opmerkingen te maken van "goh, wij dachten dat jullie vakantie hadden", tja... als je eerst 50 km moet rijden dan kan het wel eens druk op de weg zijn he?.... of als wij op school zaten en pas in de middag begonnen dan hadden hun daar niet echt begrip voor, daar hadden wij dus mooi lak aan want school ging voor.

Nu hebben wij ondertussen onze diploma's en zijn vertrokken met ons bedrijf naar een andere huisvesting, momenteel weer op een zolderkamer en vanaf december een eigen kantoorunit. Toen wij melden dat wij gingen verhuizen begreep hij er niks van en moest niks meer van ons weten, dit was niet onze bedoeling en dat hebben wij ook gemeld. na een goed gespek was alles opgelost en klaar. Hun zijn momenteel reseller van ons en een goeie klant, wij zitten nu ergens anders en komen weer fatsoenlijk aan ons werk en de samenwerking verloopt goed..

Maar het is nu steeds het geval dat we ruzie hebben met dat andere bedrijf?, om de lulligste dingen, als hij het ergens weer niet mee eens is dan krijgen we meteen telefoon, schelden vloeken, wij deugen niet etc, en dan hangt die op (zeer zwak), dan kom je vervolgens daar weer over de vloer en dan doet die alsof er niks aan de hand is?????? tja. Wat wel opvalt is dat het altijd over geldzaken gaat, het is bij hem nooit reeel, en nooit genoeg... Het product dat wij maken zal hij graag willen hebben maar dat hebben wij destijds al gelijk afgeketst. Er waren zelfs eerst plannen om een gezamelijk bedrijf in het midden te zetten, hun de verkoop wij de productie. Dit hebben wij echter gecanceld.

Twee van de vennoten hiero zijn het eigenlijk wel zat, maar 1 ervan nog niet echt, hij doet nu ook alleen nog maar het contact met dat het bedrijf want de andere twee niet meer, waarschijnlijk omdat deze twee meteen zeggen waarop het slaat op de telefoon en zich niet echt op de kop willen laten zitten?

Maar wat moet je nu met zó'n bedrijf waar je steeds mee in een ruzie ligt?, zelf denk ik dat je gewoon de relatie moet verbreken, dan ben je van alle ellende af? tja, het is wel een klant maar ja, wij zijn niet afhankelijk van hem, hij verdient meer aan ons dan wij aan hem.

Graag jullie mening...

pi_6881055
Als er verder geen relaties / verbintenissen aan zitten dan zal ik aan de kant van het zakendoen de relatie schrappen. In mijn ogen is de relatie alleen op zakelijk niveau, waardoor jullie wat aan hun leveren en hun wat aan jullie, maar als dit ten kostte gaat aan jullie werk dan zal ik de relatie schrappen. Het is moeilijk om hier een keuze neer te leggen, maar intern zal er vast wel naar een oplossing te vinden zijn!

Suc6 verder met ondernemen!

[Dit bericht is gewijzigd door Batsies op 19-11-2002 10:58]

E-?
pi_6881058
quote:
tja, het is wel een klant maar ja, wij zijn niet afhankelijk van hem, hij verdient meer aan ons dan wij aan hem.
Volgens mij geef je hier al antwoord op je vraag. Al is het in de huidige economie misschien niet zo slim om een klant af te stoten moet je je afvragen of de tijd en ergernis die deze klant je kost nog wel in verhouding staat tot de opbrengst.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6881066
Hey als zij de enigste zijn die er beter van worden (of beter als jullie) dan zou ik er zeker mee stoppen... Dit is toch al die frustratie's niet waard? Ik zou alleen niks opgeven totdat je een ander zekerheidje hebt...
pi_6881078
Waarom zeg je niet gewoon dat hij zich wat zakelijker op moet stellen en dat je anders wel met iemand anders in zee gaat.
pi_6881214
De hierbovenstaande reacties sta ik ook achter, nu het volgende

Ik zal het nu spannender maken,
Samen met een ander bedrijf zijn wij een deal aangegaan, het bedrijf waar wij steeds mee ruzie hebben zit ook in deze deal, er zijn nu dus drie partijen. de andere partij hebben wij niks mee en daar verloopt alles goed mee. Nu wordt ons product straks verkocht door partij 3, deze heeft al een goeie naam en die mogen we gebruiken, we zijn nu een concept aan het opzetten om het product te verkopen, de "ruziende" partij levert veel goeie ideeen aan en krijgt hiervoor ook een kleine bijdrage, wij moeten nu het voorstel doen, en steeds is hij het daar niet mee eens?, wat moet je hier nu mee? je raad het al wel.... tring tring -> DJJ&*@#^^@# etc...... daar gaat de telefoon weer en er is weer een conflict. Wat moeten we hiermee aan dan? de "ruziende" partij buiten laten staan en met partij 3 om de tafel gaan zitten? want deze zijn uiteindelijk de verkopers. De "ruziende" partij helpt alleen een beetje over hoe we het product aantrekkelijker kunnen maken... en vangt er nog een beetje geld mee ook......

Een voorstel is al gedaan, maar das niet helemaal goed omschreven, kun je een voorstel ook weer terug draaien?, of is dat onfatsoenlijk? want bij nader inzien hebben we het niet helemaal goed beschreven,,

dinsdag 19 november 2002 @ 15:57:50 #7
22456 zrski
schildpadje...
pi_6886235
Afkappen die relatie. Volgens mij kan je hier nooit gezond rendement uit halen.

Met betrekking tot die afspraak, wat staat er op papier? Wat voor toezeggingen zijn er gedaan? Wat is de preciese positie/macht van de ruziemaker?
Ik denk dat de afspraak nog wel te ontbinden moet zijn, ik zou het in ieder geval op elke manier proberen.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')