abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157131293
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157131724
Ik heb gestofzuigd *O* aw yeah
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157132227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:04 schreef pinquit het volgende:
Woooohooo *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157132300
Die vlekjes op dat mooie mannetje, lijken op de vlekjes die Y ineens had, die zijn alweer weg, dus ik denk muggenbeten. Er zit/zat op haar kamer ook een mugje.
pi_157132375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:04 schreef pinquit het volgende:
^O^ Ik heb mijn haar gewassen en geföhnd. Ook wel een taartpuntje waard, vind ik. :P
pi_157132379
Mooi kindje, die Q! O+
pi_157132465
Oh wauw Gevalletje, mooi ventje hoor! O+ en ik zou ook muggen de schuld geven.
pi_157132937
Zo zelfstandig naar het cb geweest *O* hij is 470 gram aangekomen t.o.v. zijn geboorte gewicht
pi_157133205
Y, gaat vrijdag voor de derde ronde wat betreft inenting. Vorige keer was sneu, hele avond gekrijst :{
Zonder wrijving geen glans
pi_157133324
Stofzuig- en alleen naar het CB- mijlpalen voor Pinq en Cassandra! *O*

Die Q. wordt echt een hartenbreker. O+

Wij hebben N. gisteren haar eerste fruit- en groentehapje gegeven. Plan was Rapley en beginnen met groenten, maar ze heeft al weer 15 dagen niet gepoept ( :{ gelukkig nergens last van) en we hopen dat een beetje fruit haar een zetje in de goede richting geeft. Huisarts natuurlijk al wel gebeld en die gaf aan dat we haar moesten laten wegen op het CB en de arts daar naar haar moesten laten kijken. Donderdag dus een extra afspraak op het CB. :( Ze is supervrolijk, maar ik vind dit toch niet prettig hoor. :'( -O-

Fruithapje was overigens een redelijk succes. We hadden ook een wortelhapje gemaakt omdat ik haar niet gelijk alleen aan zoet wilde laten wennen, maar dat spuugde ze echt met een boog weer uit. :o Echt zoals op die teveel-alcohol-kotsfilmpjes. :o Daarna nog wat hapjes geprobeerd, maar ze vond het echt te smerig. :D
pi_157133508
Q. Wat een knapperd! Vlekjes heb ik geen verstand van alleen..

En de uk van Lijnloos al aan het staan!

Wintertijd: jups hier ook een baby met een eigen klokje. Vorige week sliep ze steeds van 21-5.30/6.00 en nu van 21-4.30/5.00 :P Het feit dat ze feitelijk een uur later op bed ligt, heeft verder geen invloed. (En dan nog slaapt ze lang dus ik klaag niet.)

Selvaria wat leuk, aan de hapjes! Jammer van de wortel, maar ze kent de smaak natuurlijk nog niet, misschien dat ze het over een poosje wel lekker vindt!
pi_157133608
Mn man heeft N. stiekem een vingertopje appelmoes gegeven... ze zat vijf minuten lang gefascineerd haar lippen af te likken ;) maar met de echte hapjes wachten we nog maar even!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157133873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo zelfstandig naar het cb geweest *O* hij is 470 gram aangekomen t.o.v. zijn geboorte gewicht
Goed zeg *O*
Wat zeiden ze van het voeden op schema?
pi_157134038
Jemig Sel, 15 dagen is wel lang ja :o Dat zou mij ook niet lekker zitten hoor. Benieuwd wanneer de poep-explosie komt :9
pi_157134079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:38 schreef Limone het volgende:

[..]

^O^ Ik heb mijn haar gewassen en geföhnd. Ook wel een taartpuntje waard, vind ik. :P
*O*

Mijn plan was A. in bad doen en daarna - als hij lekker ligt te slapen, moe van bad - zelf even snel douchen.

:') hahahahahaha
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:23:30 #16
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157134584
15 dagen niet poepen is lang zeg. Hier eigenlijk standaard elke ochtend een poepluier bij beide dames.
Vandaag hebben ze weer de synagis spuit gekregen en dan worden ze altijd gewogen. N woog 6900 en L woog 7840. Mijn kleine baby's zijn niet klein meer.....
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:29:47 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157134690
Selvaria, jammer van de hapjes. Maar heb je wel eens wat borstvoeding geproefd? Ze is al lang aan zoet gewend. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157135425
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.
En over twee weken een keer extra wegen.

Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:22:31 #19
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157135838
Ik wil eigenlijk mn baby verkleden met halloween als the joker :') is dat erover?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:26:30 #20
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157135919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.

Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
Ik zou die keer extra wegen afwachten. Je kunt natuurlijk wel alvast die extra cc in de fles doen. Je kunt uit 1 'daling van de lijn' (iets minder hard groeiende lijn) toch niet opmaken dat ze niet goed groeit. Waarom moeten alle kinderen gemiddeld zijn volgens het CB. Zoals je zelf al zegt zal haar energie wel naar het groeien in de lengte gegaan zijn. Volgende keer is ze misschien wel meer aangekomen. Ze zit tussen de lijnen, is vrolijk en vraagt zelf toch niet om meer eten. Volgens mij gaat het dan prima met haar.
pi_157136014
IMA, wat jij zegt, grotere flessen aanbieden zet niet echt zoden aan de dijk. En 160 is idd niet veel, maar de energie lijkt nu vooral naar lengtegroei te zijn gegaan. Je ziet dat vaak, dat lengte en gewicht om en om gaan qua groeispurts. Dus als ze verder vrolijk is en het goed doet, zou ik dat eerder als graadmeter aanhouden. Ik zou idd wel zelf een paar keer extra gaan wegen om haar gewicht te volgen, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust dan voor het CB. Hoe oud is ze nu, kan het de viermaandendip zijn?
pi_157136328
Wat vervelend IMA. Wat Mineola ook zegt: kan het de vier maandendip zijn? (Die ze dan iets eerder heeft, maar baby's kunnen toch geen klok kijken.)

Ik vind het advies om meer te voeden en snel aan de hapjes nogal snel geconcludeerd eigenlijk voor een baby die de voedingen zelf regelt, tenzij je het idee hebt dat je weinig te produceert en ze eronder lijdt? (Als ik jouw berichtjes lees lijkt het een vrolijke baby die geen honger lijdt. Dan zou ze toch echt wel gaan huilen ofzo :? )
pi_157136515
Ze is morgen 14 weken (en ze is met 41w2 geboren).

Plaatjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157136844
Ik zou het ook niet van 1 meting af laten hangen. Als ze nu die lijn naar beneden doorzet zou ik nog eens gaan kijken wat te doen. Voor hetzelfde geld stijgt ze nu weer op hetzelfde tempo. Tenzij ze nu
steeds honger heeft na de voeding natuurlijk ;)

Ik ga lekker vandaag. Heb zelfs de boontjes al gedopt voor het avondeten *O* morgen ga ik denk ik geheel overmoedig boodschappen doen met 3 kinderen :)
pi_157137049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Heb je haar curve ook ingevoerd op de borstvoedingscurve/who curve?

Kinderen die bv krijgen groeien vaak rond vier tot zes maanden wat minder hard.

Edit: oh ze is wat jonger. Nou ik zou niet alles van 1 meting laten afhangen idd.wat estrys zegt.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')