Gewoon een stukje vak-interesse wat ik graag deel met jullie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:30 schreef yurt het volgende:
Het leek wel ff alsof je aandelen had.
Ook nog een bijkomend voordeel is de klemmetjes veel makkelijker te openen zijn. Dit was altijd nadelig als je hier hele dagen mee moest werken.
Kortom 100% verbetering
Online zijn ze al in diverse webshops te vinden; de meest praktische maat is natuurlijk afhankelijk van het aansluitwerk wat je wil doenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:31 schreef Firestorm83 het volgende:
ziet eruit als mooi spul! waar zou ik een zulks kunnen bestellen voor weinig? en wat is de meest praktische maat om te bestellen?
Meningen verschillen, en lasdoppen zijn niet net als de in de OP genoemde WAGO klemmen voor diverse diameters en "adertypes" te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er gaat niets boven een lasdop
[ afbeelding ]
Juist dit dus maar ook diameters door mekaar dus een 2,5 daanaast een 1.5 en dan weer een 2,5 heb ik me altijd afgevraagd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
Meningen verschillen, en lasdoppen zijn niet net als de in de OP genoemde WAGO klemmen voor diverse diameters en "adertypes" te gebruiken.
Tja, ik kijk vooral naar de toepassing. Die dingen zijn ideaal om lampen aan te sluiten bijvoorbeeld, of even tijdelijk iets afdoppen. Of om flexibel draad aan te sluiten, dat is al helemaal ideaal. Voor normaal gebruik met massieve aders inderdaad te duur.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:32 schreef Gieliovd het volgende:
Erg mooi spul alleen wel erg duur. Ik als "ik leg het één keer aan en dan blijft het 15 jaar zo" gebruiker koop de gewone goedkope eenmalige stekertjes.
Ik zou veel liever dit spul pakken maar het is niet te verkopen aan mezelf.
Eens, die gebruik ik het meeste inderdaad. Voelt wel lekker solide.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er gaat niets boven een lasdop
[ afbeelding ]
dank je voor de tip!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedere doorgewinterde klusser kent ongetwijfeld wel het gemak van die Wago lasdoppen met die oranje hendel, in 2, 3 of 5-voudige uitvoering.
[ afbeelding ]
Door de oranje hendel omhoog en omlaag te bewegen kun je allerlei verschillende diameters en adertypes met elkaar verbinden; van 0,08mm² tot 4,0mm² als het een meeraderige draad betreft en van 0,08mm² tot 2,5mm² massief draad.
Goedgekeurd tot 400V / 32A.
Tot zover zou je zeggen, vertel ik nog niks nieuws![]()
Nu was ik dit jaar op de elektrotechniek beurs in Utrecht waar onze vrienden van Wago ook een stand hadden waarop ze de nieuwe verbeterde versie van deze lasklem onder de aandacht brachten ! Waar ik een paar proef zakjes van meegenomen heb![]()
[ afbeelding ]
Deze nieuwe verbeterde versie is namelijk een dikke 40% kleiner dan het bestaande model, waardoor het doorlussen van draad in kleine las- of inbouwdozen hierdoor geen enkel probleem meer is. Er gaat veel minder ruimte verloren aan de lasklem zelf, hierdoor blijft er meer ruimte over voor bijvoorbeeld langere delen installatiedraad.
Door het grote aansluitbereik kunt je dus eenvoudig verschillende soorten geleiders aansluiten en grote verschillen in aderdiameters overbruggen. Hij heeft een klembereik van 0,14 mm² tot 4mm² voor meeraderige draad en van 0,2 mm² tot 4 mm² voor massief draad.
Ook is de behuizing volledig transparant zodat je kunt zien hoe de geleider vast zit.
[ afbeelding ]
Ik wou jullie daar allemaal even van op de hoogte stellen; verder heb ik geen aandelen in de firma Wago o.i.d.
Tsja, hoezo zou de prijs een argument kunnen zijn voor een lasklem bij een consument? De 5 draads versie kost ongeveer 44 cent per stuk en de steekversie kost 13 cent. In een gemiddeld woonhuis gaan misschien 100 lasklemmen, dus het scheelt dan 30 euro. Lijkt me niet iets om je druk over te maken als je kijkt hoe duur een huis is in Nederland ...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Tja, ik kijk vooral naar de toepassing. Die dingen zijn ideaal om lampen aan te sluiten bijvoorbeeld, of even tijdelijk iets afdoppen. Of om flexibel draad aan te sluiten, dat is al helemaal ideaal. Voor normaal gebruik met massieve aders inderdaad te duur.
Heb je het nu wat betreft prijs van een huis over een kaal huis of een opgeleverd huis?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:28 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Tsja, hoezo zou de prijs een argument kunnen zijn voor een lasklem bij een consument? De 5 draads versie kost ongeveer 44 cent per stuk en de steekversie kost 13 cent. In een gemiddeld woonhuis gaan misschien 100 lasklemmen, dus het scheelt dan 30 euro. Lijkt me niet iets om je druk over te maken als je kijkt hoe duur een huis is in Nederland ...
Vind trouwens ook dat je op dingen als schakelmateriaal niet moet gaan bezuinigen. Die goedkope (bouwmarkt)zooi kun je, zeker buiten, buiten allemaal vervangen na een jaar of vijf.
Allebei. Of in verhouding met de kosten van een verbouwing. Als je 3 ton uitgeeft aan een huis vind ik het zinloos om dan te gaan bezuinigen op de elektro. Dan maar een goedkopere keuken of goedkoper badkamermeubel. Ik zou of lasdoppen of bovenstaande lasklemmen pakken, maar steekklemmen pakken vanwege de prijs vind ik echt een vreemde vorm van zuinigheid.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je het nu wat betreft prijs van een huis over een kaal huis of een opgeleverd huis?
En waarom de steekversie heeft of die kan toch ook 32 amp aan dacht ik, is toch 16 amp meer als waarmee afgezekerd is of niet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:33 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Allebei. Of in verhouding met de kosten van een verbouwing. Als je 3 ton uitgeeft aan een huis vind ik het zinloos om dan te gaan bezuinigen op de elektro. Dan maar een goedkopere keuken of goedkoper badkamermeubel. Ik zou of lasdoppen of bovenstaande lasklemmen pakken, maar steekklemmen pakken vanwege de prijs vind ik echt een vreemde vorm van zuinigheid.
Als je het installatiewerk zelf doet niet nee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:28 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Tsja, hoezo zou de prijs een argument kunnen zijn voor een lasklem bij een consument? De 5 draads versie kost ongeveer 44 cent per stuk en de steekversie kost 13 cent. In een gemiddeld woonhuis gaan misschien 100 lasklemmen, dus het scheelt dan 30 euro. Lijkt me niet iets om je druk over te maken als je kijkt hoe duur een huis is in Nederland ...
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
En waarom de steekversie heeft of die kan toch ook 32 amp aan dacht ik, is toch 16 amp meer als waarmee afgezekerd is of niet?
Stopcontact wat ik hier verwijderd heb zou ook 21 amp aan moeten kunnen over die verbinding daar tweeer verbinding met lasklemmen niet mag, dus bij het stopcontact met twee doorgegaan. kemakeur dus, ja om mijn reet mee af te poetsen dus!
En waar kan ik voor zoiets terecht om me te beklagen of mijn geld terug?
Ja dan loop ik dus tegen de lamp op, pas als het afgebrand was dan zou er misschien een belletje gaan rinkelen, maar of daar iemand mee geholpen is?
Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je bedoelt.
Komt bijna altijd doordat mensen de draden er zelf niet goed insteken.quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
[ afbeelding ]
Steekverbindingen dus, geen schroef helaas, zal wel alles komen aan het vervangen nou, ik vertrouw er gene meer van sinds ik deze gezien heb!
Of verwijderd heb dan om het maar bij het juiste woord te benoemen.
Zag hem gelukkig toen het donker was flikkeren.
Ja dat dacht ik dus ook, die zullen niet goed gezeten hebben, maar het bleek van niet dus dat ze wel goed zaten.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Komt bijna altijd doordat mensen de draden er zelf niet goed insteken.
Ik vond je stukje tekst ook wat warrig overkomen.quote:
Ik vind het inderdaad niks als er een stekker in moet, dan gaat het gebruik ook naar beneden! LOL.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:24 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Ik vond je stukje tekst ook wat warrig overkomen.
Maar ik dacht inderdaad al dat je stopcontacten met steekfittingen niks vind. Waar ik het mee eens ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |