FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Aangetekend pakket niet bezorgd, zogenaamd wel getekend voor ontvangst
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:26
Situatie is al volgt:

TS heeft iets gekocht via Marktplaats, bewust gekozen voor aangetekende verzending omdat de waarde van het item relatief hoog is.

Pakket verzonden door verkopende partij, pakket nog niet binnen. De bijbehorende track and trace geeft aan dat het pakket ontvangen zou zijn en er voor getekend zou zijn.

Echter was ik A op dat tijdstip niet aanwezig en B heb ik nergens voor getekend en dus ook niets ontvangen.
Terugkoppelen naar de verkoper heeft geen zin, deze was zelfs lichtelijk geagiteerd aan de telefoon omdat hij mijn hele verhaal niet plausibel achtte :') .

Wat zijn mijn mogelijkheden? Of moet ik mijn verlies maar pakken...
#ANONIEMwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:27
Pakketbezorger aanspreken.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2015 22:28:05 ]
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:30
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:27 schreef Scorpie het volgende:
Pakketbezorger aanspreken.
Hij rijdt hier door de wijk, er zijn dagen of zelfs weken dat ik hem niet zie.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:31
Overigens is dit niet het eerste incident reguliere pakketjes pleurt hij regelmatig zo in de tuin als er niemand is. Kom je thuis ligt je pakketje in een plas te drijven .
hottentotwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:32
Handtekening opvragen.

Let wel, dit is allemaal het probleem van de verzendende partij die heeft een overéénokmst met de bezorger. Maar ja die beroept zich op de handtekening.

Via paypal betaald?
hottentotwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:33
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:31 schreef Elan het volgende:
Overigens is dit niet het eerste incident reguliere pakketjes pleurt hij regelmatig zo in de tuin als er niemand is. Kom je thuis ligt je pakketje in een plas te drijven .
Klachten blijven indienen, kerel krijgt vanzelf een trap onder zijn hol.
Mr.Pingwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:34
Een aangetekend pakket is altijd verzekerd voor 500 euro.
Komt vaak voor dat ze het ergens in de straat afgeven, maar niet meer weten waar.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:35
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:32 schreef hottentot het volgende:
Handtekening opvragen.

Let wel, dit is allemaal het probleem van de verzendende partij die heeft een overéénokmst met de bezorger. Maar ja die beroept zich op de handtekening.

Via paypal betaald?
Die gast is al beetje boos :D .
Dacht dat ik hem een oor aan probeerde te naaien waarschijnlijk.

Hij heeft ook gewoon gestuurd anders kan er nooit staan ontvangen en getekend .

Maar morgen PostNL bellen en dan klacht indienen zeg jij dus. Hoe zit het met de aanschaf van mijn artikel? Kun je zeker fluiten naar het geld/product ?
hottentotwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:37
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gast is al beetje boos :D .
Dacht dat ik hem een oor aan probeerde te naaien waarschijnlijk.

Hij heeft ook gewoon gestuurd anders kan er nooit staan ontvangen en getekend .

Maar morgen PostNL bellen en dan klacht indienen zeg jij dus. Hoe zit het met de aanschaf van mijn artikel? Kun je zeker fluiten naar het geld/product ?
Ligt eraan hoe je hebt betaald. Als het paypal is open je een dispuut, is het een bankovermaking dan word het lastiger. Maar vraag eerst de handtekening maar op, en heb je een sluitend alibi voor dat moment? (werkuren o.i.d.)
Niznowoensdag 21 oktober 2015 @ 22:38
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gast is al beetje boos :D .
Dacht dat ik hem een oor aan probeerde te naaien waarschijnlijk.

Hij heeft ook gewoon gestuurd anders kan er nooit staan ontvangen en getekend .

Maar morgen PostNL bellen en dan klacht indienen zeg jij dus. Hoe zit het met de aanschaf van mijn artikel? Kun je zeker fluiten naar het geld/product ?
nadeel is dat jij niet het 'contract' bent aangegaan met PostNL dus dat ze het geld hoogstens bij verzekerd met handtekening enzo aan de verzender uitbetalen.

Uiteraard van al je pakketten klachten maken, desnoods via twitter als ze het telefonisch alleen van de verzendende partij aan willen nemen.
Peterwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:38
De verzender is opdrachtgever voor PostNL, die moet klagen dus..
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:40
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:38 schreef Peter het volgende:
De verzender is opdrachtgever voor PostNL, die moet klagen dus..
Hij gelooft mijn verhaal niet, heeft 300 advertenties op Marktplaats staan en "had nog nooit zoiets meegemaakt" gaat dus lastig genoeg worden.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:41
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je hebt betaald. Als het paypal is open je een dispuut, is het een bankovermaking dan word het lastiger. Maar vraag eerst de handtekening maar op, en heb je een sluitend alibi voor dat moment? (werkuren o.i.d.)
Via een reguliere overschrijving. Die handtekening ga ik morgen wel vragen.
Ik was op dat moment net even boodschappen doen.
Simterklaaswoensdag 21 oktober 2015 @ 22:43
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik was op dat moment net even boodschappen doen.
Hoe groot was het tijdvak van de bezorger?
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:44
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:43 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Hoe groot was het tijdvak van de bezorger?
19:00 en 21:30 stond er.
Maar het pakketje was aangetekend dus die gast heeft sowieso mijn handtekening vervalst.
jatochneetochwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:45
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:44 schreef Elan het volgende:

[..]

19:00 en 21:30 stond er.
Maar het pakketje was aangetekend dus die gast heeft sowieso mijn handtekening vervalst.
Of het is gewoon bij een buur bezorgt?
Niznowoensdag 21 oktober 2015 @ 22:45
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:44 schreef Elan het volgende:

[..]

19:00 en 21:30 stond er.
Maar het pakketje was aangetekend dus die gast heeft sowieso mijn handtekening vervalst.
kun je op de site van postNL met de T&Tcode niet de handtekening al zien?
r_onewoensdag 21 oktober 2015 @ 22:48
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:26 schreef Elan het volgende:
Terugkoppelen naar de verkoper heeft geen zin, deze was zelfs lichtelijk geagiteerd
Da's dan jammer voor 'm maar dat hoort erbij als je wat wilt verkopen.
admiraal_anaalwoensdag 21 oktober 2015 @ 22:52
Op de postNL app krijg je handtekening te zien als je 3s code invult
Simterklaaswoensdag 21 oktober 2015 @ 22:52
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:44 schreef Elan het volgende:

[..]

19:00 en 21:30 stond er.
Maar het pakketje was aangetekend dus die gast heeft sowieso mijn handtekening vervalst.
Tja, dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar weggaan op het moment dat er iemand langs kan komen ook niet. :P
t4rt4ruswoensdag 21 oktober 2015 @ 22:59
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op de postNL app krijg je handtekening te zien als je 3s code invult
Ook op de site.
Honeymoonwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:15
misschien bij je buren kijken, maar hier ook een aantal keer een pakketje ( waaronder iphone 5) in de tuin gegooid.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:40
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op de postNL app krijg je handtekening te zien als je 3s code invult
Hij heeft mijn naam geschreven in grote blokletters, lijkt niet eens op mijn handtekening :D .
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:41
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:15 schreef Honeymoon het volgende:
misschien bij je buren kijken, maar hier ook een aantal keer een pakketje ( waaronder iphone 5) in de tuin gegooid.
Buren hebben niks ontvangen heb ook al in de tuin gekeken daar ligt ook niets, morgen bij daglicht nog even nader inspecteren maar verwacht er niet al teveel van eigenlijk .
t4rt4ruswoensdag 21 oktober 2015 @ 23:42
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij heeft mijn naam geschreven in grote blokletters, lijkt niet eens op mijn handtekening :D .
Doe aangifte.
#ANONIEMwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:44
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij heeft mijn naam geschreven in grote blokletters, lijkt niet eens op mijn handtekening :D .
Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.
Verder TNT lastig vallen
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:47
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:44 schreef tailfox het volgende:

[..]

Juridisch gezien moet je bij de verzender zijn en daar aangeven dat de handtekening vervalst is. De verzender is verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed aan de ontvanger en dat heeft dus in dit geval niet plaatsgevonden.
Verder TNT lastig vallen
Hij zei ik geef je die code dan zoek je het zelf maar verder uit. PostNL ga ik morgen sowieso even bellen :Y al verwacht ik daar niet al teveel van.

Op TROS radar staat een heel item over dit soort praktijken. Blijkbaar is het schering en inslag.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:49
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Doe aangifte.
Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Niznowoensdag 21 oktober 2015 @ 23:50
Voor dit soort acties zou je dus eigenlijk als ontvanger bij postNL een T&Tcode moeten kopen voor de verzending, sturen naar de verzender en deze plakt hem er op en brengt hem naar het postkantoor.
Dan kun je als ontvanger tenminste iets doen, aangezien je dan zelf degene bent die betaald heeft.
#ANONIEMwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:51
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
ja
admiraal_anaalwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:52
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doen
r_onewoensdag 21 oktober 2015 @ 23:54
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet ik als reden geven dan, valsheid in geschrifte oid?
Eigenlijk wil ik daar nog even mee wachten.
Diefstal. Niet meer, niet minder.
Elanwoensdag 21 oktober 2015 @ 23:59
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee van internetoplichting. De verzender BLIJFT verantwoordelijk ervoor dat het pakket conform afspraak bij jou aankomt. PostNL is zijn probleem, daar heb jij zogezegd geen zaken mee te doen. Verkoper moet door postNL onderzoek laten starten. Weigert hij mee te werken aan een oplossing dan aangifte doen
Hmmm weet niet of ik dat durf hoor :@ . Hij heeft mijn adres ofc en het is een Joegoslaaf en hij aan de foon al redelijk geagiteerd laat staan als ik begin over oplichting.

Eerlijk gezegd zou ik ook boos worden aangezien op de site gewoon staat dat het pakketje al afgeleverd is en er voor getekend is :D .

Kan hem natuurlijk wel proberen te overtuigen dat de fout echt niet bij hem ligt maar bij PostNL maar hij gaf duidelijk aan dat hij het zag als mijn probleem omdat er getekend en alles zou zijn voor het pakket. Al zal de wettelijke verantwoordelijkheid bij hem liggen weet niet hoever ik dat moet doorzetten, straks staat hij aan mijn deur want hij heeft een hele toko op Marktplaats.
Bzzzztdonderdag 22 oktober 2015 @ 01:45
Is de verzender niet gewoon naar jou adres gegaan en,heeft hij hem niet zelf aangenomen?
ClapClapYourHandsdonderdag 22 oktober 2015 @ 01:53
Aangifte doen. Kopietje daarna naar PostNL en naar verkoper. Daarna kijken hoe het loopt.
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 10:01
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Is de verzender niet gewoon naar jou adres gegaan en,heeft hij hem niet zelf aangenomen?
Nee.
Er zit een sticker op van PostNL en het pakket is traceerbaar via de site.
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 10:05
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Aangifte doen. Kopietje daarna naar PostNL en naar verkoper. Daarna kijken hoe het loopt.
Van oplichting?
Las net in een ander soortgelijk topic dat je het beste via webcare kan klagen niet via de telefoon omdat ze daar dagelijks duizenden van dit soort berichten ontvangen. Zitten een paar uitzendkrachten begripvol de boel te noteren that's it. Niemand geeft ene neuk verder laat staan dat men wat doet.
hottentotdonderdag 22 oktober 2015 @ 10:21
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 23:42 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Doe aangifte.
Dit dus.

En vergeet niet om luid en duidelijk bij postnl te klagen dat iemand zich als jou uitgeeft.

Maar vergeet niet dat jij nu de problemen van de verkoper gaat oplossen, verzending is zijn verantwoording.
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 10:52
Voor wat moet ik nu aangifte doen dan.

- Valsheid in geschrifte. Lijkt me duidelijk.

- Oplichting? Er staat dat het pakket bezorgd is met een handtekening en al. Als hij al wil meewerken, wat kennelijk zijn taak is gaat dat me een hoop gedonder met de verkoper opleveren.

Het is voor mij wel duidelijk dat de fout niet bij hem ligt. Wil hem eigenlijk niet lastig vallen laat staan politie op zijn dak sturen. Als marktplaats er lucht van krijgt kan hij er nog een ban overeen verwachten.

Die jongen heeft gewoon keurig gehandeld conform wat we hadden afgesproken. PostNL verpest het vervolgens.
icecreamfarmer_NLdonderdag 22 oktober 2015 @ 11:00
Lastig, als eerste screenshot maken van de handtekening op de website.

Daarna post NL bellen en zeggen dat de postbode gefraudeerd heeft.

Bij ons als zakelijke klant heeft dat geholpen en postbode is ontslagen.

[ Bericht 38% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 22-10-2015 11:16:25 ]
hottentotdonderdag 22 oktober 2015 @ 11:13
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Elan het volgende:
Wil hem eigenlijk niet lastig vallen
Dan moet je gewoon je verlies nemen. En er verder geen tijd aan spenderen.
papernotedonderdag 22 oktober 2015 @ 11:47
Dit wordt regelmatig door pakketbezorgers zelf gedaan. Bedrijven "dwingen" de bezorgers om vrijwel alle pakketten op eerste poging af te leveren. Maargoed... dat lukt heel vaak niet, omdat de geadresseerde niet thuis is. De bezorger zet dan zelf een krabbel, bewaart het pakket achter in z'n bus en probeert het de dag(en) erna opnieuw.

Een schandalige praktijk en als geadresseerde is dit hoogst vervelend. Maar het gebeurd regelmatig.

Even vandaag afwachten en/of PostNL bellen met de vraag of ze de bezorger kunnen contacteren waar het pakket is.
r_onedonderdag 22 oktober 2015 @ 15:57
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:52 schreef Elan het volgende:
Voor wat moet ik nu aangifte doen dan.

- Valsheid in geschrifte. Lijkt me duidelijk.

- Oplichting? Er staat dat het pakket bezorgd is met een handtekening en al. Als hij al wil meewerken, wat kennelijk zijn taak is gaat dat me een hoop gedonder met de verkoper opleveren.

Het is voor mij wel duidelijk dat de fout niet bij hem ligt. Wil hem eigenlijk niet lastig vallen laat staan politie op zijn dak sturen. Als marktplaats er lucht van krijgt kan hij er nog een ban overeen verwachten.

Die jongen heeft gewoon keurig gehandeld conform wat we hadden afgesproken. PostNL verpest het vervolgens.
Heb je mijn post wel gelezen?
Miracle_Drugdonderdag 22 oktober 2015 @ 16:04
Via twitter bij postnl klagen, dan proberen ze het zeker op te lossen voor je (ze willen immers geen negatieve reclame)
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 16:25
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen?
Ja, diefstal. Maar door wie??
Ga geen aangifte doen tegen die gast het is me de problemen die dat gaat opleveren niet waard. Daarbij heeft hij gehandeld naar eer en geweten.

Raar dat het zo moet.
Niznodonderdag 22 oktober 2015 @ 16:34
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

[..]

Ja, diefstal. Maar door wie??
Ga geen aangifte doen tegen die gast het is me de problemen die dat gaat opleveren niet waard. Daarbij heeft hij gehandeld naar eer en geweten.

Raar dat het zo moet.
Diefstal door de pakketbezorger lijkt mij.
ClapClapYourHandsdonderdag 22 oktober 2015 @ 17:51
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:

Ja, diefstal. Maar door wie??
Dat is toch niet direct relevant bij de aangifte? Als er bij je is ingebroken weet je ook niet wie het is. Door aangifte te doen laat je PostNL en de verkoper tenminste weten dat je serieus bent. PostNL zal daarna sowieso wel actie ondernemen.
Luxuriadonderdag 22 oktober 2015 @ 17:54
HIJ is verantwoordelijk!
Hij heeft een overeenkomst met postnl dus hij moet het oplossen.
Fe2O3donderdag 22 oktober 2015 @ 18:54
De enige juiste vorm van actie:

VERKOPER aanspreken op niet ontvangen pakket
VERKOPER bewijs van fraude bij post.nl sturen (nep handtekening)
VERKOPER vragen actie te ondernemen bij post.nl
VERKOPER vragen het product alsnog te leveren, of geld terug te geven binnen een redelijke termijn.

Als verkoper niet alsnog levert of geld terug geeft aangifte doen van oplichting
admiraal_anaaldonderdag 22 oktober 2015 @ 19:20
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:54 schreef Fe2O3 het volgende:
De enige juiste vorm van actie:

VERKOPER aanspreken op niet ontvangen pakket
VERKOPER bewijs van fraude bij post.nl sturen (nep handtekening)
VERKOPER vragen actie te ondernemen bij post.nl
VERKOPER vragen het product alsnog te leveren, of geld terug te geven binnen een redelijke termijn.

Als verkoper niet alsnog levert of geld terug geeft aangifte doen van oplichting
Precies wat ik zei maar dat durft TS niet :')
Lavenderrdonderdag 22 oktober 2015 @ 19:28
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Precies wat ik zei maar dat durft TS niet :')
Best begrijpelijk want die heeft straks twee boze lui op zijn nek.
Maar ja, hij zal moeten anders kan hij naar zijn geld fluiten.
admiraal_anaaldonderdag 22 oktober 2015 @ 19:35
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Best begrijpelijk want die heeft straks twee boze lui op zijn nek.
Maar ja, hij zal moeten anders kan hij naar zijn geld fluiten.
De verkoper legt gewoon de claim bij PostNL neer. PostNL doet onderzoek en indien terecht dan betaald PostNL uit. (dat is de reden dat je verzekerd opstuurt).

Koper kan wel klagen bij of over PostNL maar zij hebben niks van doen met de ontvanger. PostNL heeft "contract" met verzender
Ivo1985donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35
Ga de webcare bestoken met je klacht en vermeld er bij dat je aangifte zult doen van valsheid in geschrifte wanneer ze niet het schadebedrag aan jou uitkeren of het pakket alsnog tevoorschijn weten te toveren.

Bij mij heeft dit vorig jaar in elk geval afdoende geholpen toen ik een pakket beschadigd in de tuin vond (aan een druk voetpad). PostNL webcare wees niet met de vinger naar degene die wettelijk verantwoordelijk is.

Dus mijn advies: Probeer eerst de praktische route door zelf PostNL te benaderen en pas wanneer dat niet de officiële route door de verkoper in gebreke te stellen en daadwerkelijk aangifte te doen van valsheid in geschrifte en/of oplichting.
Lavenderrdonderdag 22 oktober 2015 @ 19:43
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De verkoper legt gewoon de claim bij PostNL neer. PostNL doet onderzoek en indien terecht dan betaald PostNL uit. (dat is de reden dat je verzekerd opstuurt).

Koper kan wel klagen bij of over PostNL maar zij hebben niks van doen met de ontvanger. PostNL heeft "contract" met verzender
Ja, dit is idd de beste optie.
hottentotdonderdag 22 oktober 2015 @ 19:48
Moet toch een markt zijn voor GPS trackers, af te halen en te bezorgen op vele centrale punten, doe je bij je pakje in en de ontvanger levert deze weer in bij bijvoorbeeld de AH, kosten 5,- en je kunt ten alle tijde je pakje live volgen, en je kunt zien op welke lokatie het is geopend.
Fe2O3donderdag 22 oktober 2015 @ 19:55
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Precies wat ik zei maar dat durft TS niet :')
In dat geval moeten we ons rekening# maar naar TS gaan PM-en, gratis geld :)
r_onedonderdag 22 oktober 2015 @ 20:08
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

[..]

Ja, diefstal. Maar door wie??
Doet niet terzake maar ik gok zo maar iemand in oranje bedrijfskleding.

Je zou de aangifte nog kunnen matigen en er 'verduistering' van maken. En daarmee doel ik dus niet op de verkoper.
papernotedonderdag 22 oktober 2015 @ 21:28
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:25 schreef Elan het volgende:
Pfff nog steeds geen pakketje dan maar bellen.

Wat zei PostNL toen je belde?
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 21:30
PostNL reageert zoals jullie zeiden.

- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.

Oftewel FUCK PostNL.
Niznodonderdag 22 oktober 2015 @ 21:43
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.

- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.

Oftewel FUCK PostNL.
meldt het ook even op twitter als je dat hebt want die kunnen misschien nog wat meer druk zetten voor je.

Geen garantie op succes maar misschien kunnen zij nog iets voor je achterhalen waar je pakket wel is.
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 21:43
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Precies wat ik zei maar dat durft TS niet :')
Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?

Heb hem nogmaals gebeld maar hij is nu al mad , subtiele bedreigingen zijn al gedaan.
Elandonderdag 22 oktober 2015 @ 21:45
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Nizno het volgende:

[..]

meldt het ook even op twitter als je dat hebt want die kunnen misschien nog wat meer druk zetten voor je.

Geen garantie op succes maar misschien kunnen zij nog iets voor je achterhalen waar je pakket wel is.
Jep ga het op de Twitter zetten en via die webcare een aparte klacht indienen. Eigenlijk komt het er op neer dat je als ontvanger in je hemd staat als de verzendende partij niet wil participeren in dat onderzoek. Best kut maar zo te zien kan ik fluiten naar mijn spullen.
Niznodonderdag 22 oktober 2015 @ 21:48
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Jep ga het op de Twitter zetten en via die webcare een aparte klacht indienen. Eigenlijk komt het er op neer dat je als ontvanger in je hemd staat als de verzendende partij niet wil participeren in dat onderzoek. Best kut maar zo te zien kan ik fluiten naar mijn spullen.
Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
Blackout70donderdag 22 oktober 2015 @ 23:36
Zelf werkende binnen de logistieke sector zie ik dit wekelijks gebeuren. Zelf geen ervaring met PostNL (Ik doe alleen internationaal.) maar kan wel bevestigen dan pakketbedrijven zelf aftekenen om hun looptijden te halen (Kijk, is getekend.....dus geen vertraging!)

PostNL bellen, en gewoon zeggen dat jij verzender bent, ze vragen alleen je T&T code. Zelf zeggen dat je een ticket wilt openen, ze bellen je vaak dan binnen 24 uur terug.


quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
UPS heeft een 'return' service, officieel bedoelt voor retour zendingen etc. Maar je kan op die manier zelf een pakket naar je laten opsturen. Dan moet de verkoper nat
uurlijk wel meewerken met labeltje plakken.
UPS et al controleren toch niet of het een echte 'retour' item is. (kunnen ze ook niet :P)
r_onevrijdag 23 oktober 2015 @ 02:46
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:36 schreef Blackout70 het volgende:
maar kan wel bevestigen dan pakketbedrijven zelf aftekenen om hun looptijden te halen (Kijk, is getekend.....dus geen vertraging!)
Ook aangetekende poststukken? Is een doodzonde!
hhorneevrijdag 23 oktober 2015 @ 06:37
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
Dat systeem is er gewoon:
http://www.postnl.nl/klan(...)s-laten-ophalen.html
avotarvrijdag 23 oktober 2015 @ 06:44
Je bent gewoon je geld kwijt.

Als ik de verzender was en je kwam met zo'n verhaal bij mij... ik zou je ook niet geloven.
bijdehandvrijdag 23 oktober 2015 @ 07:28
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?

Heb hem nogmaals gebeld maar hij is nu al mad , subtiele bedreigingen zijn al gedaan.
probleem opgelost dus
Klaag maar veilig via internet :)
probeervrijdag 23 oktober 2015 @ 09:50
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:48 schreef hottentot het volgende:
Moet toch een markt zijn voor GPS trackers, af te halen en te bezorgen op vele centrale punten, doe je bij je pakje in en de ontvanger levert deze weer in bij bijvoorbeeld de AH, kosten 5,- en je kunt ten alle tijde je pakje live volgen, en je kunt zien op welke lokatie het is geopend.
"Beste Mediamarkt. Ik wil graag een GPS tracker bij u kopen. Kunt u deze wellicht al aanzetten vóór de verzending en mij de inlog-gegevens emailen? Ik vertrouw mijn pakketbezorger niet zo."

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 23-10-2015 09:58:44 ]
probeervrijdag 23 oktober 2015 @ 09:51
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.

- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.

Oftewel FUCK PostNL.
Po-li-tie. Aan-gif-te doen.
probeervrijdag 23 oktober 2015 @ 09:54
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Je mag me pussy noemen maar het is een Joego die bodybuilding-spullen verkoopt wat moet ik beginnen als hij hier verhaal komt halen alleen of met zijn vrienden?

Heb hem nogmaals gebeld maar hij is nu al mad , subtiele bedreigingen zijn al gedaan.
Dat je het ook enorm vervelend vindt dat er iets mis is gegaan bij het bezorgen. En dat mocht hij naar je huis komt om de boel kort en klein te slaan, hij er toch echt achter zal komen dat de betreffende fitnessartikelen zich niet in je woning bevinden.

Of, als je zijn bedreigingen zwart-wit hebt, meteen aangifte doen van bedreiging en die (samen met het bewijs) doorsturen naar Marktplaats. Maar dat zal je vast niet durven.

En daarom blijven dat soort verkopers wegkomen met hun intimiderende gedrag en belabberde service. Gefeliciteerd TS, mede dankzij jouw toelaten is Marktplaats bagger.
probeervrijdag 23 oktober 2015 @ 09:56
quote:
99s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Klopt daarom meldde ik hierboven al dat er een systeem moet zijn dat je als ontvanger gewoon een T&Tcode aanvraagt, stuurt naar de verzender en deze het op het pakket plakt en verstuurt zodat jij de betaler bent en dus ook degene die claimen kan.
Dat kan op zich ook wel .. je koopt als koper online een verzend-sticker (en verrekent de kosten met de prijs van het product). De verkoper print die sticker uit, plakt hem er op en stuurt het product. Op die manier is de koper iig degene die de overeenkomst met het verzendbedrijf maakt.

Maar dan is het risico dat de verkoper het pakket niet opstuurt, en de koper niets aan kan tonen mbt verzending.

Edit: oke, http://www.postnl.nl/klan(...)s-laten-ophalen.html werkt beter. Danku hhornee.
CherryLipsvrijdag 23 oktober 2015 @ 10:30
Ook eens gehad dit, lag het pakketje een paar huizen verderop. PostNL stuurde me naar de verzender, de verzender ondernam niets en wilde nog even wachten. Staan er drie dagen later buren voor de deur 'ja er ligt hier nog een pakketje voor je, wist je dat?' Eh, nee :') Zij hadden er ook niet voor getekend.
Ook eens een onleesbaar briefje in de bus gehad dat ik de bezorging van een pakket had gemist, kon alleen niet lezen op welk nummer het dan was gedumpt. Zelfde verhaal en weer stonden een paar dagen later mensen voor de deur met mijn pakketje :') Alleen was de handtekening toen niet opvraagbaar op de website.
Als je op Twitter gaat klagen, reageert PostNL sneller. Maar let op, je hebt de kans dat de bezorger een paar dagen later voor de deur staat om verhaal te halen omdat je een klacht hebt ingediend.
silliegirlvrijdag 23 oktober 2015 @ 10:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:30 schreef CherryLips het volgende:
Ook eens gehad dit, lag het pakketje een paar huizen verderop. PostNL stuurde me naar de verzender, de verzender ondernam niets en wilde nog even wachten. Staan er drie dagen later buren voor de deur 'ja er ligt hier nog een pakketje voor je, wist je dat?' Eh, nee :') Zij hadden er ook niet voor getekend.
Ook eens een onleesbaar briefje in de bus gehad dat ik de bezorging van een pakket had gemist, kon alleen niet lezen op welk nummer het dan was gedumpt. Zelfde verhaal en weer stonden een paar dagen later mensen voor de deur met mijn pakketje :') Alleen was de handtekening toen niet opvraagbaar op de website.
Als je op Twitter gaat klagen, reageert PostNL sneller. Maar let op, je hebt de kans dat de bezorger een paar dagen later voor de deur staat om verhaal te halen omdat je een klacht hebt ingediend.
Dit. TS, als je weet waar het lokale postNL depot zit kan je daar ook even heen bellen (dus niet de algemene klantenservice). Als je even netjes naar de pakketverzorger in jouw wijk vraagt neemt die in mijn ervaring contact op. Hier wist hij toen prima te vertellen waar mijn pakje was gebleven (paar huizen verder) met excuus voor het vergeten briefje in de bus..
hottentotvrijdag 23 oktober 2015 @ 10:38
foutje.......

[ Bericht 57% gewijzigd door hottentot op 23-10-2015 11:12:14 ]
Niznovrijdag 23 oktober 2015 @ 10:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:30 schreef CherryLips het volgende:
Maar let op, je hebt de kans dat de bezorger een paar dagen later voor de deur staat om verhaal te halen omdat je een klacht hebt ingediend.
Dan kun je gelukkig gewoon uitleggen waarom :)

Trouwens hier de dame nooit voor uitleg aan de deur gehad. Wel is ze nu ineens poeslief als ze de pakketjes komt brengen.
Niznovrijdag 23 oktober 2015 @ 10:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat kan op zich ook wel .. je koopt als koper online een verzend-sticker (en verrekent de kosten met de prijs van het product). De verkoper print die sticker uit, plakt hem er op en stuurt het product. Op die manier is de koper iig degene die de overeenkomst met het verzendbedrijf maakt.

Maar dan is het risico dat de verkoper het pakket niet opstuurt, en de koper niets aan kan tonen mbt verzending.

Edit: oke, http://www.postnl.nl/klan(...)s-laten-ophalen.html werkt beter. Danku hhornee.
Als de verkoper het niet opstuurt heb je op marktplaats sowieso weinig kans om iets te doen.
Maar dit probleem ging natuurlijk over de wanpraktijken van de pakketbezorger en het probleem dat jij als ontvanger niets kunt doen.
Elanvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Po-li-tie. Aan-gif-te doen.
Heb ik gedaan.
De diender in kwestie zei wel dat ik "er niet teveel van moet verwachten" :') :D
Elanvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 06:44 schreef avotar het volgende:
Je bent gewoon je geld kwijt.

Als ik de verzender was en je kwam met zo'n verhaal bij mij... ik zou je ook niet geloven.
Dat zegt hij dus ook. Waarom zouden ze dat doen bij PostNL?
Hij wil nu niks meer voor voor doen omdat zijn taak in zijn ogen gedaan is en ik getekend heb voor mijn spullen. Mag hem niet meer bellen. Heb nu aangifte gedaan wegens diefstal zoals PostNL zelf voorstelde en hem dat dan maar door gemaild.
avotarvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zegt hij dus ook. Waarom zouden ze dat doen?
Hij wil nu niks meer voor voor doen omdat zijn taak in zijn ogen gedaan is en ik getekend heb voor mijn spullen. Mag hem niet meer bellen. Heb nu aangifte gedaan wegens diefstal zoals PostNL zelf voorstelde en dat dan maar doorgemaild.
Waarom?
Omdat ik je verder niet ken. Ik heb een handtekening. Lekker makkelijk om dan PostNL de schuld te geven.
Elanvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:08 schreef avotar het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik je verder niet ken. Ik heb een handtekening. Lekker makkelijk om dan PostNL de schuld te geven.
Hij denkt dat ik op geld uit ben of hem in een kwaad daglicht wil stellen, omdat als hij zelf op de site kijkt middels de track en trace zogenaamd mijn handtekening daar staat met een afleverdatum.
Dat de pakketbezorger die vervalst zou hebben wil er bij hem niet in en daarom wil hij niets meer doen en mag ik hem niet meer lastig vallen.
Elanvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:13
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

probleem opgelost dus
Klaag maar veilig via internet :)
Zoals je ziet wil/durf ik best stappen te ondernemen. De vraag is alleen een beetje hoe ver je moet willen gaan voor 69.95 inclusief verzendkosten .
CherryLipsvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:18
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:41 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan kun je gelukkig gewoon uitleggen waarom :)

Trouwens hier de dame nooit voor uitleg aan de deur gehad. Wel is ze nu ineens poeslief als ze de pakketjes komt brengen.
Ze staan niet allemaal open voor je redenen :D En ze doen er ook niets mee. Mijn bezorger heeft geen zin om bij iedereen aan te bellen of om te wachten tot je opendoet, van de zomer had hij ook aangebeld, ik sta op, loop naar de kamer, neem op met die intercom, geen reactie. Kijk ik van m'n balkon en dan heeft ie het beneden al bij een winkel afgegeven voor de hele straat ofzo, ook dingen waarvoor getekend moest worden. Ik probeer niet eens meer open te doen, ben toch altijd te laat. Dat is met PostNL trouwens, met GLS geen problemen gehad.
Niznovrijdag 23 oktober 2015 @ 11:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze staan niet allemaal open voor je redenen :D En ze doen er ook niets mee. Mijn bezorger heeft geen zin om bij iedereen aan te bellen of om te wachten tot je opendoet, van de zomer had hij ook aangebeld, ik sta op, loop naar de kamer, neem op met die intercom, geen reactie. Kijk ik van m'n balkon en dan heeft ie het beneden al bij een winkel afgegeven voor de hele straat ofzo, ook dingen waarvoor getekend moest worden. Ik probeer niet eens meer open te doen, ben toch altijd te laat. Dat is met PostNL trouwens, met GLS geen problemen gehad.
Blijven melden bij PostNL is het enige advies dat ik je kan geven. Hier heeft het echt geholpen. Nu wacht ze wel tot ik open doe en loopt ze niet naar een appartement op de begande grond omdat ze te weinig zin heeft om op de lift te wachten en boven te komen.
avotarvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij denkt dat ik op geld uit ben of hem in een kwaad daglicht wil stellen, omdat als hij zelf op de site kijkt middels de track en trace zogenaamd mijn handtekening daar staat met een afleverdatum.
Dat de pakketbezorger die vervalst zou hebben wil er bij hem niet in en daarom wil hij niets meer doen en mag ik hem niet meer lastig vallen.
Duidelijk. Ik kan me de gedachtegang helemaal voorstellen.
Sterker nog, ik zou hetzelfde hebben.
Dat is het risico van markplaatz.
admiraal_anaalvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze staan niet allemaal open voor je redenen :D En ze doen er ook niets mee. Mijn bezorger heeft geen zin om bij iedereen aan te bellen of om te wachten tot je opendoet, van de zomer had hij ook aangebeld, ik sta op, loop naar de kamer, neem op met die intercom, geen reactie. Kijk ik van m'n balkon en dan heeft ie het beneden al bij een winkel afgegeven voor de hele straat ofzo, ook dingen waarvoor getekend moest worden. Ik probeer niet eens meer open te doen, ben toch altijd te laat. Dat is met PostNL trouwens, met GLS geen problemen gehad.
:') :') :') :')
Daar worden ze voor betaald, aanbellen, wachten afleveren
Ik had echt elke keer een klacht ingediend tot die bezorger het ging snappen
CherryLipsvrijdag 23 oktober 2015 @ 11:26
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:22 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Daar worden ze voor betaald, aanbellen, wachten afleveren
Ik had echt elke keer een klacht ingediend tot die bezorger het ging snappen
De bezorger bij m'n ouders in de straat was altijd aardig, die wist op een gegeven moment dat ik vaak op zolder zat en het dus even duurde voor ik beneden was. Als er eens een ander was, liep die meteen met de brievenbus te klepperen en op de ramen te bonzen.
De wijk waar ik daarna woonde: groot flatgebouw, tien verdiepingen. Meneer kwam gewoon naar boven O+ Nam dan meteen voor het hele gebouw mee en als er iemand niet thuis was, kwam hij terug of ik het even wilde aannemen. Dat vind ik prima, hij pleurde het niet bij voorbaat bij me neer.
De wijk daarna: pauperwijk maar aardige bezorger, deed briefjes in de bus met z'n mobiele nummer voor vragen, heb het één keer nodig gehad toen ik een briefje had gehad dat er iets bij de buren een heel eind verderop bezorgd was, maar die buren ontkenden, hun woord tegen het zijne, best lullig. Paar dagen later lag het pakketje onder een tafeltje in de voortuin, denk dat hij een paar huisnummers door elkaar heeft gehaald en de andere buren zich afvroegen waar ik bleef :')
icecreamfarmer_NLdinsdag 27 oktober 2015 @ 14:30
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Elan het volgende:
PostNL reageert zoals jullie zeiden.

- verzender moet klacht indienen, is aansprakelijk voor verlies en moet kijken voor vergoeding van de derving/diefstal.
- aangifte doen wegens valsheid in geschrifte is een optie
- aangifte doen wegens diefstal is een optie
- verkopende partij gebeld, e.e.a. uitgelegd denkt dat ik een lulverhaal ophang en wil niets meer ondernemen verder.
- interne klachtenprocedure opgestart middels een ticketsysteem waar ik als klant verder geen feedback over teruggekoppeld krijgt.

Oftewel FUCK PostNL.
Betaling aan verkoper terug draaien?
Tegen hem aangifte doen?
r_onedinsdag 27 oktober 2015 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Betaling aan verkoper terug draaien?
Oftewel: storneren :')
Zelvadinsdag 27 oktober 2015 @ 17:41
Vind het maar een raar verhaal van die verkoper. Wat heeft hij te verliezen dan met het laten starten van een onderzoek? Het is toch verzekerd?
sirdanilotdinsdag 27 oktober 2015 @ 20:16
De verkoper snitchen bij marktplaats, zodat zijn handel naar de klote gaat.

Hij moet je gewoon helpen en als hij dat niet doet krijgt hij de volle laag, of het nu een body builder tokkie is of niet..
Schnitzelswoensdag 28 oktober 2015 @ 16:29
Komop zeg! Je laat je toch niet zomaar 70 euro door de neus boren. Denk je serieus dat een 'bodybuilder' bij je langskomt als jij aangeeft dat je je pakket niet hebt.

Je geeft gewoon aan:
Beste verkoper, ik vind het allemaal prima dat jij van mening bent dat je taak erop zit, dit is niet zo. Ik heb jouw verzonden pakket niet gekregen. Het maakt verder ook niets uit wat jij daarvan vindt, het is niet aangekomen. Jij bent de verzender, dus jij moet bij PostNL aangeven dat er iets is misgegaan. Graag zie ik dan ook dat jij bij PostNL de foutmelding aangeeft, mocht u dit niet willen kan ik niets anders dan een officiële klacht in te dienen bij zowel Marktplaats als Politie ten opzichte van een niet meewerkende verkoper.

Klaar, Basta!
Elandonderdag 29 oktober 2015 @ 14:40
Pakketje is dinsdag bezorgd ( in de brievenbus) er zat een chocoladeletter bij met een excuusbriefje in een oerlelijk handschrift..
Vind dit extra grappig omdat mijn pakketbezorger een donkere man is die wel iets weg heeft van een klassieke zwarte piet.

Waarschijnlijk heeft hij dus toch op zijn kloten gehad
Lavenderrdonderdag 29 oktober 2015 @ 14:48
Eind goed, al goed. Top !
Elandonderdag 29 oktober 2015 @ 14:51
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
Eind goed, al goed. Top !
Ja lief van hem he O+
Al vraag ik me af wat nou precies het verhaal er achter is. Zou hij het bewust achter gehouden hebben of in zijn bus laten liggen :?
Niznodonderdag 29 oktober 2015 @ 14:51
Zwarte Piet is vroeg dit jaar :)

Mooi dat het pakketje alsnog binnen is.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja lief van hem he O+
Al vraag ik me af wat nou precies het verhaal er achter is. Zou hij het bewust achter gehouden hebben of in zijn bus laten liggen :?
Is beide mogelijk, ik ben bang dat je daar nooit achter komt.
FransDeensdonderdag 29 oktober 2015 @ 14:52
Ik zou de klacht laten staan, belachelijk dat er voor een aangetekend pakket door de bezorger wordt getekend.
papernotedonderdag 29 oktober 2015 @ 15:16
Heb je het al teruggekoppeld aan de verkoper? Die had dus niets fout gedaan, maar de schuld lag (zoals verwacht) bij PostNL.
ZwartmetSuikerdonderdag 29 oktober 2015 @ 15:40
Goed resultaat :D
White__Tigerdonderdag 29 oktober 2015 @ 15:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Oftewel: storneren :')
Een overboeking kun je niet storneren (alleen met automatische afboekingen).
r_onedonderdag 29 oktober 2015 @ 18:01
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

Een overboeking kun je niet storneren (alleen met automatische afboekingen).
Joh ... :')

Vertel het ICF_NL :{w
icecreamfarmer_NLvrijdag 30 oktober 2015 @ 10:46
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Joh ... :')

Vertel het ICF_NL :{w
Yoyo, de betaalwijze was mij niet bekend (of heb ik niet gelezen).
Niznovrijdag 30 oktober 2015 @ 11:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Yoyo, de betaalwijze was mij niet bekend (of heb ik niet gelezen).
WGR / Aangetekend pakket niet bezorgd, zogenaamd wel getekend voor ontvangst ;)
r_onevrijdag 30 oktober 2015 @ 16:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Yoyo, de betaalwijze was mij niet bekend (of heb ik niet gelezen).
Een particuliere Marktplaatsaankoop betalen via automatische incasso? ;)
icecreamfarmer_NLvrijdag 30 oktober 2015 @ 16:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Een particuliere Marktplaatsaankoop betalen via automatische incasso? ;)
Paypall
r_onevrijdag 30 oktober 2015 @ 16:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Paypall
Ja, dat zou kunnen. I stand corrected.